------------------------------ Krakowski Spot - 10.02 - fotorelacja
------------------------------ Wielkopolskie Spotkania - 10.02 - fotorelacja
--------------------------------------------------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku Obrazek

Kasowanie luzu zaworowego 1.8 A18XER

ODPOWIEDZ
Glei18
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 28 sty 2019, o 08:42
Auto: Insignia 1.8
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Gliwice

Re: Kasowanie luzu zaworowego 1.8 A18XER

Post autor: Glei18 » 8 lut 2019, o 23:25

Samochod kupiony od handlarza, sprowadzony z DE na chwilę obecną 115 000 km w ASO Opla DE w 2015 było 50 000 km. Na ostatnim Tuvie przebieg się zgadza.

Rozrząd niby wymieniany przy 90 000 km. Mechanik zauważył że głowica była najprawdopodobniej robiona.

czapeczka50
Nowicjusz
Posty: 57
Rejestracja: 25 mar 2017, o 11:00
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Kasowanie luzu zaworowego 1.8 A18XER

Post autor: czapeczka50 » 9 lut 2019, o 13:16

Glei18 pisze:
8 lut 2019, o 21:58
Od tygodnia jestem szczęśliwym posiadaczem Insigni 2009r. A18XER.

Mam pytanie do luzów zaworowych po sprawdzeniu wyszło:
- Ssące: 0,022 | 0,022 | 0,022 | 0,021 | 0,022 | 0,022| 0,021 | 0,022
- Wydechowe: 0,028 | 0,031 | 0,031 | 0,031 |0,032 |0,032 |0,031 | 0,028

Co sądzicie, można jeszcze spokojnie jeździć? Samochód za miesiąc idzie pod gaz.

Po lekturze forum na wstępie poszedł do wymiany olej w skrzyni na Fuchs ;)
Wątpię żebyś miał takie wartości jak podałeś.prawidłowa wartość luzów jest w dziesiętnych np.0,2 lub 0,3, lub setnych 0,25 ,0,32 a nie tysięcznych 0,022 bo na rozgrzanym to wszystkie by były podparte.

Bartol
Użytkownik
Posty: 530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Kasowanie luzu zaworowego 1.8 A18XER

Post autor: Bartol » 9 lut 2019, o 14:50

Wiadomo o co chodzi ;) stronę wcześniej pisałem to samo do @Buluś

Bartol
Użytkownik
Posty: 530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Kasowanie luzu zaworowego 1.8 A18XER

Post autor: Bartol » 12 lut 2019, o 22:37

Jak się czyta w temacie, że przy przebiegach 80-100 tys. zawory do roboty to przy 150 tys. silnik powinien stanąć ;)
Tymczasem u mnie na liczniku 125 tys. km, przez 7 lat serwisowany w ASO, więc silnik przez ten czas pracował na oleju GM, aktualnie na Motulu.
Sprawa ma się następująco:
Wartości dla zaworów ssących: 0,22 | 0,23 | 0,24 | 0,22 | 0,24 | 0,24 | 0,22 | 0,22
Wartości dla zaworów wydechowych: 0,28 | 0,29 | 0,31 | 0,33 | 0,31 | 0,31 | 0,29 | 0,29

czapeczka50
Nowicjusz
Posty: 57
Rejestracja: 25 mar 2017, o 11:00
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Kasowanie luzu zaworowego 1.8 A18XER

Post autor: czapeczka50 » 13 lut 2019, o 12:24

już pisałem o tym.u mnie 107tkm na gazie.obecny przebieg całkowity 139tkm.luzy już bez rewelacji zwłaszcza na 3-cim wydech 0,2mm,także czas już na wykonanie regulacji.taki pomiar był w zeszłym roku dokonany,a ponieważ mój przebieg roczny oscyluje w ok.4-5tkm i praktycznie miasto to tak z tym jeżdżę.zaopatrzyłem się w głowice od Orlando z utwardzonymi gniazdami,tylko żeby można to przerzucić,to potrzebuję jeszcze wałki od Insigni,ponieważ gość kupił silnik kompletny z Zafiry i musiał przełożyć swoje wałki od Orlando żeby silnik hulał.Mogę zrobić tak jak on,wziąć swoje wałki,ale wolałbym przerzucić komplet.

Bartol
Użytkownik
Posty: 530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Kasowanie luzu zaworowego 1.8 A18XER

Post autor: Bartol » 13 lut 2019, o 21:35

Przy takim przebiegu w życiu bym nie zagazował tego silnika.

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 1625
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0 Turbo
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 22 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy
Kontakt:

Re: Kasowanie luzu zaworowego 1.8 A18XER

Post autor: dokia » 13 lut 2019, o 22:10

czapeczka50 pisze:
13 lut 2019, o 12:24
już pisałem o tym.u mnie 107tkm na gazie.obecny przebieg całkowity 139tkm.luzy już bez rewelacji zwłaszcza na 3-cim wydech 0,2mm,także czas już na wykonanie regulacji.taki pomiar był w zeszłym roku dokonany,a ponieważ mój przebieg roczny oscyluje w ok.4-5tkm i praktycznie miasto to tak z tym jeżdżę.zaopatrzyłem się w głowice od Orlando z utwardzonymi gniazdami,tylko żeby można to przerzucić,to potrzebuję jeszcze wałki od Insigni,ponieważ gość kupił silnik kompletny z Zafiry i musiał przełożyć swoje wałki od Orlando żeby silnik hulał.Mogę zrobić tak jak on,wziąć swoje wałki,ale wolałbym przerzucić komplet.
po co gazowałeś auto jak prawie nie jeździsz nim? :o o:o

czapeczka50
Nowicjusz
Posty: 57
Rejestracja: 25 mar 2017, o 11:00
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Kasowanie luzu zaworowego 1.8 A18XER

Post autor: czapeczka50 » 14 lut 2019, o 09:46

miałem taki kaprys,a tak poważnie to kupiłem z LPG.nie jeżdżę,bo po 50 latach zawodowo za fajerą,nie jest to już dla mnie żadna atrakcja.na jazdy po mieście mam migawkę dla seniora,nie stoję w korkach i sie nie wkurzam, tramwajem przemieszczam sie szybciej niż własnym środkiem lokomocji.

ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik benzynowy”