:) :) V Zlot Insignia Club Polska - 8-10 czerwca - zapisujemy się

Instalacja gazowa w 2.8T A28NET

Instalacje gazowe LPG
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
grzegorz13
Forumowicz
Posty: 402
Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
Auto: Insignia 4x4 v6
Kod silnika: A28NET
Lokalizacja: Lubin

Re: LPG w A28NET

Post autor: grzegorz13 » 19 mar 2018, o 19:41

Pierwsze tankowanie po 370 km weszło 55 l lpg czyli 14.9 l/100km komputer benzyny pokazał 13,4l/100km
za gaz zapłaciłem 105 zł :D
Pierwsze wrażenia pozytywne praktycznie nie czuć różnicy miedzy benzyną, jedynie co mam to trochę późno się przełącza na gaz bo przy 54-60 stopni C lecz to skoryguje przy pierwszym przeglądzie
Wrzucę więcej zdjęć w tym bez osłony, nie mam tak jak kolega wojtas69 ponieważ wtryski poszły pod kolektor ssący na bardzo krótkich wężykach w pozycji stojącej
Założyłem w Długołęce pod Wrocławiem V-GAZ i zakład polecam, czas montażu 3 dni lecz w sumie nie mam zastrzeżeń co widać po zdjęciu iż prawie nie widać iż auto ma gaz

Aaadek69
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 19 wrz 2017, o 19:11
Auto: Opel insignia
Kod silnika: A20NHT

Re: LPG w A28NET

Post autor: Aaadek69 » 21 mar 2018, o 12:32

Stag ma emulatory fakt i sam sie na to zdecydowalem. Aczkolwiek emulator cisnienia stag nie jest kompatybilny z insignia a28net wiec musialem kupic oddzielnie... sam dystrybutor ac powiedzial ze tak jest... a co do instalki stag 300 6 qmax plus 2reduktory ac czerwone kazdy po 250 koni wtryski hana zielone ale niebawem zmieniam na lpgtech yeti plus ze wzgledu na moc auta 342 konie i 530 momentu. Butla lpg 75 litrow bormech i pod maska wszystko pochowane;)

Awatar użytkownika
grzegorz13
Forumowicz
Posty: 402
Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
Auto: Insignia 4x4 v6
Kod silnika: A28NET
Lokalizacja: Lubin

Re: LPG w A28NET

Post autor: grzegorz13 » 22 mar 2018, o 16:13

U mnie też mam zewnętrzny ponieważ ten wbudowany nie chciał współpracować z autem !
Kolego Aaadek69 ile masz przebiegu na gazie iż chcesz zmieniać wtryskiwacze ?
Ja mam Barucedę na którą producent daje 100 tyś km gwarancji zamocowane na bardzo krótkich wężykach bezpośrednio przy wtryskiwaczach benzynowych ! Jedyny minus iż do ich wymiany konieczny jest demontaż kolektora ssącego ! Reduktor jeden KME Gold GTX choć też z innego zakładu miałem propozycję dwóch czerwonych AC lecz wychodzę z założenia iż mniej składników to mniej rzeczy do psucia !

Szyszka
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 28 lut 2018, o 05:56
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2014

Re: LPG w A28NET

Post autor: Szyszka » 31 mar 2018, o 21:06

#wojtas69

tak jak pisałem wyżej od niedawna jestem posiadaczem samochodu z silnikiem A28NER Automat, przymierzam się do instalacji gazowej zaraz gdy autko będzie sprawne (obecnie niezbędna naprawa). Nie mam żadnych doświadczeń z użytkowaniem bo autko świeżo sprowadzone. Nie mam pojęcia na jakie spalanie mogę liczyć - noga raczej ułożona ale z doświadczenia wiem że te źrebaki drzemiące w tym aucie będą kusić :D :D :D !

Z tego co czytałem Twoje posty jesteś w temacie na poważnie i bardzo "kulturalnie" masz zamontowaną instalację 8-) 8-) 8-)
i teraz pytanie czy podjąłbyś się montażu w moim samochodzie aby to wyglądało tak profesjonalnie i działało tak sprawnie jak u Ciebie?
Przepraszam, że nie piszę na PW - za młody forumowicz ze mnie i nie mam takiej możliwości...

Gdybyś mógł podać jakieś namiary na siebie na PW to będę wdzięczny.

Szyszka
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 28 lut 2018, o 05:56
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2014

Re: Instalacja gazowa w 2.8T A28NET

Post autor: Szyszka » 8 kwie 2018, o 21:13

#grzegorz13

i jak tam Isia się sprawuję z instalacją gazową?
Parę tygodni minęło także chyba już możesz coś napisać, jakieś spostrzeżenia i obiektywną opinię:)

Mógłbyś wrzucić parę fotek Twojej instalacji - jestem ciekaw czy masz wszystko schowane pod plastikową pokrywą silnika.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
grzegorz13
Forumowicz
Posty: 402
Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
Auto: Insignia 4x4 v6
Kod silnika: A28NET
Lokalizacja: Lubin

Re: Instalacja gazowa w 2.8T A28NET

Post autor: grzegorz13 » 9 kwie 2018, o 20:51

Zdjęcia silnika masz na poprzedniej stronie lecz mogę wrzucić dodatkowe. Nie widać iż mam gaz
Co do opinii to jestem mega zadowolony, różnicy między benzyną nie widzę, no może poza jedną
cena za tankowanie na cpn :D Pali około 1.5 l więcej gazu od paliwa a cena za litr sporo mniejsza
Zrobiłem dotąd 2.5 tyś km i żadnych obiekcji czy uwag nie mam

Dziku
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 19 lut 2018, o 20:00
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A28NET
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Instalacja gazowa w 2.8T A28NET

Post autor: Dziku » 17 kwie 2018, o 17:08

Witam wszystkich. Od paru miesięcy jestem posiadaczem insigni a28net w automacie natomiast gaz założyłem jakiś miesiąc temu. Otóż problem polega na tym ze przy zmianach biegow i przy odpuszczaniu nogi z gazu po uprzednim gwałtownym dodaniu - auto szarpie. Może nie jest to szarpanie niewiadomo jakie ale jest. Dodam że na benzynie nie występuje. Ponadto program był zrobiony na 302 km i 435 Mm lecz wtedy poza szarpnieciami o którym mowa wcześniej występowało bardzo duże szarpanie przy Full bucie w zakresie 5-5.5 tyś. Stwierdzili że moc należy zmniejszyć bo nie da się wyregulowac gazu do tej mocy (oczywiście na benzynie wszystko ok na 302 km).
Jeszcze jedna myśl- gazownicy twierdza że auto że skrzynia automatyczna jakoś inaczej dawkuje paliwo i stąd może być problem. Ale choćby nawet to chyba gaz powinno dac się wyregulowac?

Instalacja:
Wtryski barracuda 130
Stag Qmax Basic
Reduktor jeden acr czerwony ( rzekomo rozwiercony i podobno daje radę - według gazownika).

Gazownicy już ręce rozkładają i nie wiedzą co robić żeby nie było tych szarpniec.

Oczywiście chciałbym powrócić do mocy 302 km skoro na benzynie było ok.
Proszę Was o pomoc i jakieś wskazówki.

Awatar użytkownika
grzegorz13
Forumowicz
Posty: 402
Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
Auto: Insignia 4x4 v6
Kod silnika: A28NET
Lokalizacja: Lubin

Re: Instalacja gazowa w 2.8T A28NET

Post autor: grzegorz13 » 17 kwie 2018, o 20:47

Kolego ACR czerwony jest do mocy 250 KM czyli za mało jak do tego silnika Rozwiercanie za wiele nie da ponieważ reduktor nie da rady przy bucie i tak się dzieje u ciebie Mi proponowali dwa ACR czerwone by silnik pracował poprawnie bez wirusa a co dopiero przy wirusie do 302 KM Moim zdaniem na tym reduktorze nie ma prawa chodzić ! silnik szarpie bo pewnie są za duże spadki ciśnienia przy maksymalnej mocy
zapytaj na lpg-forum.pl tam masz fachowców Uzupełnij też skąd jesteś łatwiej będzie ci kogoś polecić
Zakładają gaz do silników większej mocy i da się je wyregulować tylko musi być odpowiedni potencjał Na reduktorze musisz mieć zapas mocy ja mam reduktor do 340 KM i nie mam takich objawów jak ty a za rok dwa mój reduktor osłabnie do 300 KM i dalej będzie poprawnie obsługiwał moje auto A co z twoim skoro on już dziś nie daje rady ! to za rok będzie chodził do 3 tyś obrotów Zmień reduktor na odpowiedni do mocy i będzie ok o ile gazownicy podołają lecz po włożeniu reduktora o mocy 250 KM do twojego auta to mam wątpliwości tym bardziej po uwagach iż gazu nie da się wyregulować do takiej mocy

Dziku
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 19 lut 2018, o 20:00
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A28NET
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Instalacja gazowa w 2.8T A28NET

Post autor: Dziku » 18 kwie 2018, o 08:36

Dzięki za zainteresowanie. Początkowo u mnie też mieli założyć 2 reduktory acr ale stwierdzili że jeden rozwiercony da rade i rzekomo po odczytach tak jest. Twoim zdaniem jaki jeden reduktor byłby odpowiedni zeby już nie przerabiac instalacji pod 2 reduktory? Oczywisice na forum lpg tez zapytam. Z gory dzieki.

Awatar użytkownika
grzegorz13
Forumowicz
Posty: 402
Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
Auto: Insignia 4x4 v6
Kod silnika: A28NET
Lokalizacja: Lubin

Re: Instalacja gazowa w 2.8T A28NET

Post autor: grzegorz13 » 18 kwie 2018, o 17:20

Ja mam golda gtx i daje radę może być kme twin czy extreme
ACR 01 sam w sobie jest niestabilny ciśnieniowo a pierwszy raz słyszę by ktoś go tuningował do większej mocy a jeśli już to zrobił to tylko pogorszył jego stabilność i stąd twoje problemy
Masz emulator ciśnienia ? nie wyrzuca ci błędów silnika ?

Dziku
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 19 lut 2018, o 20:00
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A28NET
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Instalacja gazowa w 2.8T A28NET

Post autor: Dziku » 19 kwie 2018, o 15:08

Emulator jest. Nie ma błędów. Wcześniej wpadał w tryb awaryjny ale po "regulacjach" już nie wpada natomiast dalej szarpie. Zmieniam dzisiaj sterownik na qmaxa plusa z basica i jeśli to nie pomoże to reduktor leci do wymiany..

Awatar użytkownika
grzegorz13
Forumowicz
Posty: 402
Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
Auto: Insignia 4x4 v6
Kod silnika: A28NET
Lokalizacja: Lubin

Re: Instalacja gazowa w 2.8T A28NET

Post autor: grzegorz13 » 19 kwie 2018, o 17:46

Sterownik nic nie zmieni, chyba iż jest uszkodzony, wszystkie o których wiem chodzi na plusie więc będzie ok
Wymiana parownika cię raczej nie ominie ACR są kapryśne i nie dają rady takim mocom !
U siebie zrobiłem już 3 tyś km i jest ok czyli auto jeździ tak samo na lpg jak na benzynie !

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG gaz”