--------VI Ogólnopolski Zlot Insignia Club Polska - 06.2019 - info i zapisy
---------------------------------- Śląskie Spoty- 14.04 - zapraszamy
--------------------------------------------------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku Obrazek

Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

ODPOWIEDZ
kynias
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 3 maja 2018, o 10:26
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: kynias » 12 sty 2019, o 16:24

Mi na postoju wypalił do 34% zapelnienia.
W trasie udalo sie uzyskac wynik 21%...
Chyba spoko ?!

norbi333
Zapaleniec
Posty: 4100
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: Biturbo 4x4,2.0T 4x4
Kod silnika: A20NFT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: norbi333 » 12 sty 2019, o 16:38

Na to ma wpływ dużo czynników.Jak wyjadę poza miasto o 5 rano i zero ruchu to wypala się do 6-7 % .Wystarczy jedno czy 2 wyprzedzania z gazem w podłodze i już powyżej 10 %

Awatar użytkownika
Rooff_
Klubowicz
Posty: 1622
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Rooff_ » 13 sty 2019, o 19:58

Dzisiejsze wypalanie na postoju. Nie wpadłem na to, że może być już teraz, bo tak bym jechał wolniej i by się jutro w drodze do pracy wypalił. Choć niestety przy zimowych temperaturach te niecałe 20 km, które mam do pracy, to za mało na nagrzanie i wypalenie :-/
Poprzednie wypalanie też się kończyło na postoju... ObrazekObrazek

Tapatalk@G8441


Awatar użytkownika
SensitivE91
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 26 gru 2018, o 15:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Lublin

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: SensitivE91 » 13 sty 2019, o 20:00

Na jakich obrotach trzymac silnik aby wypalić jak najlepiej procentowo dpf? Zakres 2200-2500 rpm wystarczy?

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Rooff_
Klubowicz
Posty: 1622
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Rooff_ » 13 sty 2019, o 20:05

Jeśli pytasz na postoju to polecam takie, jak sobie auto dobierze. Innych stałych nie będziesz w stanie utrzymać i procedura najpewniej zostanie przerwana.
W przypadku jazdy i normalnego wypalania wystarczy powyżej 2000 rpm, najlepiej na tempomacie. Prędkość powyżej 100 km/h. Z moich doświadczeń niespecjalnie pomaga redukcja biegu na niższy, żeby podwyższyć obroty - ani szybciej, ani tymbardziej lepiej się nie wypali.

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 669
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy
Kontakt:

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: mcrace » 13 sty 2019, o 20:13

6 bieg, 130km/h, tempomat.
Jeżeli przez cały czas trwania wypalania nie dotkniesz ani gazu ani hamulca i droga będzie w miarę równa to osiągniesz 6%.
The history of hysteria
Moja jest tylko racja, i to święta racja. Bo nawet jak jest twoja, to moja jest mojsza niż twojsza. Że właśnie moja racja jest racja najmojsza!

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 2542
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: mazmarcin » 13 sty 2019, o 20:16

Tylko nie stosować tego co pisze w terenie zabudowanym :lol:

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 669
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy
Kontakt:

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: mcrace » 13 sty 2019, o 20:18

:lol: no tak. Potem będzie:
"Panie władzo DPF się wypala a na forum pisali żeby przypadkiem nie hamować. No to przejechałem na czerwonym... "
The history of hysteria
Moja jest tylko racja, i to święta racja. Bo nawet jak jest twoja, to moja jest mojsza niż twojsza. Że właśnie moja racja jest racja najmojsza!

Awatar użytkownika
Cassiopeia
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: 1 lip 2018, o 18:38
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Cassiopeia » 13 sty 2019, o 20:39

haha, dobre :)

kecraminsignia
Zapaleniec
Posty: 1720
Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
Auto: Astra J ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: LDZ
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: kecraminsignia » 13 sty 2019, o 20:40

mcrace pisze:6 bieg, 130km/h, tempomat.
Jeżeli przez cały czas trwania wypalania nie dotkniesz ani gazu ani hamulca i droga będzie w miarę równa to osiągniesz 6%.
Nie do końca. Wystarczy że będą wzniesienia i pagórki. Nie muszą być duże będzie trochę jak z wyprzedzaniem. Wynik będzie dwucyfrowy.

Wysłane z telefonu Nokia 6310i przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 669
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy
Kontakt:

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: mcrace » 13 sty 2019, o 20:56

mcrace pisze:
13 sty 2019, o 20:13
[...] i droga będzie w miarę równa [...]
:) chodziło mi właśnie o brak wzniesień i pagórków
The history of hysteria
Moja jest tylko racja, i to święta racja. Bo nawet jak jest twoja, to moja jest mojsza niż twojsza. Że właśnie moja racja jest racja najmojsza!

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 2542
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: mazmarcin » 13 sty 2019, o 20:57

Troszkę przesada, przecież to nie jazda po stole :lol:
Spokojnie można wyprzedzić i górki zaliczać uzyskując wynik jednocyfrowy, tylko nie 5% ale troszkę więcej.

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 669
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy
Kontakt:

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: mcrace » 13 sty 2019, o 20:59

Btw @rooff. To 74kpa w turbo to nie jest coś mało? :o u mnie nigdy nie zeszło poniżej 100kpa
The history of hysteria
Moja jest tylko racja, i to święta racja. Bo nawet jak jest twoja, to moja jest mojsza niż twojsza. Że właśnie moja racja jest racja najmojsza!

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 2542
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: mazmarcin » 13 sty 2019, o 21:02

Powinno pokazywać koło 100, ja mam często 99. Ale to chyba minimum jakie widziałem.

Awatar użytkownika
Rooff_
Klubowicz
Posty: 1622
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Rooff_ » 13 sty 2019, o 21:13

Też mnie to zastanowiło. Przy poprzednim wypalaniu też miałem takie wartości. Teoretycznie może być, że coś jest nie tak, ale niespecjalnie mam pomysł cooo :o
Tak w ogóle, to bez wypalania na postoju to żądana wartość jest ok. 120 kPa, natomiast u mnie jest niewiele więcej niż 100 kPa. Taka sama różnica przenosi się na jazdę - zawsze mam zaniżone wartości. Albo to jest jakaś awaria (turbo? dolot?) albo coś z czujnikiem doładowania.

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 669
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy
Kontakt:

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: mcrace » 13 sty 2019, o 21:24

Moja teoria:
Turbo nie dmucha i nie tworzy ciśnienia, a silnik zasysając powietrze tworzy podcisnienie stąd wartość poniżej ciśnienia atmosferycznego.
The history of hysteria
Moja jest tylko racja, i to święta racja. Bo nawet jak jest twoja, to moja jest mojsza niż twojsza. Że właśnie moja racja jest racja najmojsza!

kecraminsignia
Zapaleniec
Posty: 1720
Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
Auto: Astra J ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: LDZ
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: kecraminsignia » 13 sty 2019, o 21:30

mazmarcin pisze:Troszkę przesada, przecież to nie jazda po stole Obrazek
Spokojnie można wyprzedzić i górki zaliczać uzyskując wynik jednocyfrowy, tylko nie 5% ale troszkę więcej.
No nie do końca. Już kiedyś na forum opisywałem. Miałem wypalanie na obwodnicy Trójmiasta. Żadne góry Obrazek Jazda właśnie na tempomacie i wypalił do 20 kilku%
Ostatnio odcinek A4 Kraków - Katowice. Trochę różnych wzniesień. Również tempomat podobny przykład.
Więc z tym tempomatem nie jest tak do końca jak opisałeś. Zwróć uwagę ile więcej wzrasta spalanie o jak samochód ciągnie przy wzniesieniach. Podobnie jak przy wyprzedzaniu.


U mnie turbo pokazuje 130-150 przy około 2500 obrotów podczas wypalania.

Wysłane z telefonu Nokia 6310i przy użyciu Tapatalka



Gieniux160
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 26 lis 2018, o 18:00
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Bielsko-Biała

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Gieniux160 » 14 sty 2019, o 10:39

Mam pytanie mam już dpf zapchanego w 78% zapełnienia, przy ilu % włącza się wypalanie?

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 669
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy
Kontakt:

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: mcrace » 14 sty 2019, o 10:41

Poczytaj - DPF w Oplu Insignii A z silnikiem A20DT w pigułce. - Insignia Club Polska
https://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?f=43&t=6924

🙃
The history of hysteria
Moja jest tylko racja, i to święta racja. Bo nawet jak jest twoja, to moja jest mojsza niż twojsza. Że właśnie moja racja jest racja najmojsza!

Awatar użytkownika
Rooff_
Klubowicz
Posty: 1622
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Rooff_ » 14 sty 2019, o 14:58

W sprawnie działającym od 79% wzwyż.

ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”