--------VI Ogólnopolski Zlot Insignia Club Polska - 06.2019 - info i zapisy
---------------------------------- Śląskie Spoty- 14.04 - zapraszamy
--------------------------------------------------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku Obrazek

Opinia o ogłoszeniu

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 669
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy
Kontakt:

Re: Opinia o ogłoszeniu

Post autor: mcrace » 13 sty 2019, o 23:08

Planuję ją robić, ALE nie muszę tego robić z konieczności. Chcę to zrobić bo "fajnie mieć" ;) - i temu nie zaprzeczam.

Lecz smutna prawda jest taka, że z uwagi na "nieprzemyślane inwestycje drogowe" w naszym kraju, na co dzień, jako auto na dojazdy do pracy - gdzie ruch jest spory więc i tak się jedzie w sznurku i nie ma gdzie depnąć, to te 130KM wystarcza.

Tak samo jak wystarcza do jazdy po autostradach ze stałą prędkością w granicach 140-160km /h.
The history of hysteria
Moja jest tylko racja, i to święta racja. Bo nawet jak jest twoja, to moja jest mojsza niż twojsza. Że właśnie moja racja jest racja najmojsza!

kecraminsignia
Zapaleniec
Posty: 1720
Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
Auto: Astra J ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: LDZ
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Opinia o ogłoszeniu

Post autor: kecraminsignia » 13 sty 2019, o 23:12

Gdyby każdy patrzył na moce silników i frajdy z jazdy nie byłoby sensu produkować aut typu Picanto lub montować silników 0.9l

Znam nawet takich co wola do pracy jedzie autobusem bo twierdzą że tam też jest ciepło...

Wysłane z telefonu Nokia 6310i przy użyciu Tapatalka



Bartol
Użytkownik
Posty: 601
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Opinia o ogłoszeniu

Post autor: Bartol » 13 sty 2019, o 23:21

W związku z tą dyskusją dowiedziałem się, że Insignia diesel 130KM w praktyce zbiera się tak samo jak wolnossąca benzyna 1.8. Jestem zaskoczony, bo myślałem że sprawniej się odpycha.

Awatar użytkownika
dare50
Użytkownik
Posty: 814
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Opinia o ogłoszeniu

Post autor: dare50 » 14 sty 2019, o 05:55

Kolego @mcrace a kto tu pisze o prędkości maksymalnej , tylko o dynamice i tak jak kolega wyżej pisze , wsiądź do 160 konnej i się przekonasz ile daje 30 koni więcej , nawet 160 w tak ciężkiej budzie też szału nie robi

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 669
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy
Kontakt:

Re: Opinia o ogłoszeniu

Post autor: mcrace » 14 sty 2019, o 06:17

No. Jest wieksza. Ale w moim odczuciu i przypadku bezuzyteczna - na drogach, którymi się poruszam jest taki ruch że możesz sobie mieć nawet i ferrari z 700KM a gówno Ci to da bo z przeciwka sznureczek aut.

Ja nie zaprzeczam twierdzeniu - im wiecej koni tym lepiej, tylko temu, że 130KM to za mało. Więc pytam, za mało do czego? Bo ja nie odczułem. Może wy się przesiądzcie do 130 i zobaczycie, że na co dzień i tak wystarczy.

No chyba, że należycie do tej grupy społecznej, której 100-110km/h na drogach lokalnych poza terenem zabudowanym to mało.
The history of hysteria
Moja jest tylko racja, i to święta racja. Bo nawet jak jest twoja, to moja jest mojsza niż twojsza. Że właśnie moja racja jest racja najmojsza!

P405
Zapaleniec
Posty: 2534
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Opinia o ogłoszeniu

Post autor: P405 » 14 sty 2019, o 07:31

Za mało do wyprzedzania. U mnie całkiem inna sprawa bo na serii jeździłem może miesiąc. Jak wyprzedzam to chcę szybko i sprawnie.

Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
myk6414
Forumowicz
Posty: 191
Rejestracja: 11 lis 2016, o 17:54
Auto: Insignia 1.6T MR16
Kod silnika: A16XHT
Rok produkcji: 2016
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Opinia o ogłoszeniu

Post autor: myk6414 » 14 sty 2019, o 08:25

A mi się zawsze wydawało że przy wyprzedzaniu to moment robi robotę.

xul
Klubowicz
Posty: 328
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Opinia o ogłoszeniu

Post autor: xul » 14 sty 2019, o 08:43

Nie do końca, musisz mieć odpowiednią moc do pokonania oporów powietrza/toczenia, jeżeli mówimy o wyższych prędkościach. Porównaj sobie 2.8T 260KM/350Nm i 2.0TD 160KM/350Nm, ten sam moment, podobna masa, te same skrzynie, a jednak 2.8T ze 120km/l lepiej pójdzie, myślę, że nawet lepiej niż wersje z 400Nm. Przy małych prędkościach faktycznie, moment robi swoje, ale przy autostradowych potrzebna jest też moc, żeby sprawnie zwiększyć prędkość.

Awatar użytkownika
wassermann
Użytkownik
Posty: 923
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Nec temere, nec timide
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Opinia o ogłoszeniu

Post autor: wassermann » 14 sty 2019, o 11:29

"Na momencie" fajnie jeździ się tak do 100 km/h, auto ładnie reaguje na każde dodanie gazu (np. sprawna zmiana pasa w mieście gdy trzeba trochę się poprzeciskać). Powyżej tej umownej stówy, jak zauważył @xul, trzeba już nie tylko odpychać się, ale pokonywać głównie opory powietrza, a do tego potrzebna jest czysta moc, zaś moment traci na znaczeniu.
W dieslu zwłaszcza przy obrotach, z których wielu korzysta, czyli 2000 rpm (dla mnie zbyt niskich) jest już sporo momentu, ale mocy niewiele, dlatego każde trudniejsze wyprzedzanie (w Vectrze CDTi 400 Nm) zaczynałem zwykle z ok. 3000 rpm, żeby to jechało jak najsprawniej.
Oczywiście każdy powinien jeździć tym, co posiada, jak najefektywniej. I dobrać auto/silnik do profilu jazdy. Kilka lat jeździłem Golfem II z 1.6TD o mocy "całych" 60 KM i chyba 110 Nm momentu. I co? Ostatni na drodze bynajmniej nie byłem, a wręcz wyprzedzało się często i gęsto, tyle że z głową. Z tym że to było 10-15 lat temu, a teraz ruch wzrósł na tyle, jak i liczba szybkich samochodów, że pewnie nie dałoby się takim Golfem nadal tak jeździć. Inna sprawa, że wówczas nauczyłem się optymalnie planować manewry. Od 10 lat mam Octavię 105 KM /250 Nm (1.9 TDI) i jest to auto całkowicie wystarczające do miasta, w korki, na wypady za miasto. Słabo nadaje się jedynie do szybkiej długotrwałej jazdy autostradą (tzn. nieprzepisowej), i to głównie z powodu tylko 5-biegowej skrzyni, oraz do jazdy z pełnym obciążeniem. Poza tym, mimo 11.8 sek do 100 km/h, z większości skrzyżowań odjeżdżam zostawiając innych za sobą - i to wcale nie dusząc nie wiadomo jak...
Gdybym kupował używany samochód, co obarczone jest wiadomymi ryzykami, patrzyłbym przede wszystkim na egzemplarz, a nie na moc. A jeśli ktoś przedtem nie jeździł znacznie mocniejszym autem, to nie dozna szoku po przesiadce na 130 KM w ciężkiej budzie. Wiadomo, że w skali bezwzględnej jedzie to słabo, ale w wielu przypadkach wystarcza to do potrzeb. A okazyjnie można odpuścić, a nie silić się na rajdy. Osobiście mimo jazdy znacznie mocniejszym autem przekonuję się nieraz, że to gonienie, poza wyprzedzaniem oczywistych zawalidróg, wcale nie przynosi wielkich korzyści. U mnie jednak bierze się z charakteru i tego, że nie lubię jednostajnej jazdy, a nawyki - jak uważam - trzeba podtrzymywać, by z wiekiem nie wygasły ;)

M.

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 669
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy
Kontakt:

Re: Opinia o ogłoszeniu

Post autor: mcrace » 14 sty 2019, o 11:57

wassermann pisze:
14 sty 2019, o 11:29
to gonienie, poza wyprzedzaniem oczywistych zawalidróg, wcale nie przynosi wielkich korzyści
Dokładnie do takich samych wniosków doszedłem jak dojeżdżałem swego czasu 80km do pracy ( w jedną stronę ).
Po 60km trasy lokalnymi drogami, dojeżdżałem do świateł. I te kilka pojazdów, które wyprzedziłem, czasami nawet aż zbyt ryzykownie, widziałem w lusterku.

Pewnego razu nawet pokonywałem tę trasę z kolegą, który jechał przede mną Skodą Superb zrobioną na 200KM. Ja jechałem Alfą Romeo 156 z 140KM. Wyprzedzić go nie mogłem. Ale on zgubić mnie też nie mógł.

I tak doszło do mnie, że tak naprawdę to szkoda paliwa, hamulców i ogólnie całego auta no i przede wszystkim zdrowia i życia na taką jazdę. Bo w godzinie człowiek zaoszczędzi może 5 min, które i tak straci stojąc gdzieś na światłach.

I dlatego uważam, że do normalnego toczenia się 100 - 120km/h te 130KM w Insigni wystarcza.

A to, że fajnie mieć pod butem dużo koni to inna bajka :roll:
The history of hysteria
Moja jest tylko racja, i to święta racja. Bo nawet jak jest twoja, to moja jest mojsza niż twojsza. Że właśnie moja racja jest racja najmojsza!

inspektorek
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 24 paź 2018, o 11:53
Auto: VC FL Z20NET
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2009
Miasto: Pomorze

Re: Opinia o ogłoszeniu

Post autor: inspektorek » 14 sty 2019, o 12:36

Piękna... Szkoda, że nie kombi, bo u mnie to przymus..

https://allegro.pl/ogloszenie/opc-2-8t- ... 7774335440

Awatar użytkownika
grzegorz13
Użytkownik
Posty: 864
Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
Auto: Insignia 4x4 v6
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Lubin
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Opinia o ogłoszeniu

Post autor: grzegorz13 » 14 sty 2019, o 22:32

Za te pieniądze nie jesteś w stanie kupić w de egzemplarza w takim stanie Po drugie z OPC line bo nie jest to OPC to widzę tylko kierownicę Widziałem kilka takich jak szukałem auta w ogłoszeniach super a na miejscu szkoda gadać ! jedna sztuka miała nawet fotki środka z innego auta w ogłoszeniu !

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 2542
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Opinia o ogłoszeniu

Post autor: mazmarcin » 14 sty 2019, o 22:34

Nie tylko kiera bo ma czarny sufit.

Wysłane z mojego F5121 przy użyciu Tapatalka


norbi333
Zapaleniec
Posty: 4100
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: Biturbo 4x4,2.0T 4x4
Kod silnika: A20NFT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Opinia o ogłoszeniu

Post autor: norbi333 » 14 sty 2019, o 22:36

Ma cały pakiet opc Line

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 2542
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Opinia o ogłoszeniu

Post autor: mazmarcin » 14 sty 2019, o 22:38

No z zewnątrz widać

Wysłane z mojego F5121 przy użyciu Tapatalka


Buluś
Forumowicz
Posty: 293
Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Ożarów Mazowiecki
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Opinia o ogłoszeniu

Post autor: Buluś » 14 sty 2019, o 22:45

dokładnie w DE 2.8T to nie mały wydatek tu przykład 2009 rok opc linie 100 nalotu i 12 euro.. ale w polsce dochodzi do cudu i auta tanieją :D https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... a504bac1c7

xul
Klubowicz
Posty: 328
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Opinia o ogłoszeniu

Post autor: xul » 15 sty 2019, o 06:21

tam jest jeszcze prawie 20% akcyzy do zapłacenia i reszta opłat (i może umowa na niemca), a przy tym przebiegu może być do zrobienia rozrząd, oleje w skrzyni i napędach (o ile nie grubsza robota), hamulce, ..., wszystko zależy w jakim stanie jest samochód i co jest do zrobienia

gpawel
Nowicjusz
Posty: 92
Rejestracja: 12 sty 2019, o 17:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: TSZ

Re: Opinia o ogłoszeniu

Post autor: gpawel » 15 sty 2019, o 12:41

gpawel pisze:
12 sty 2019, o 20:47
Witajcie,

co sądzicie o poniższym ogłoszeniu?

https://www.otomoto.pl/oferta/opel-insi ... BCUmb.html
cytuję sam siebie, ale sporo odpowiedzi było w wątku i dlatego.

Na wstępie dodam że auta szukałem od października, obejrzałem 12 sztuk - tańszych, droższych.
Auto z ogłoszenia kupiłem, zweryfikowałem historię w ASO Opla - samochód serwisowany 2 razy do roku w serwisie przy salonie, gdzie został kupiony. Podwozie było dwukrotnie sprawdzane przez poprzedniego właściciela pod kątem zabezpieczenia, zabezpieczenie wykonano przy 160k przebiegu. Książka serwisowa, daty, stan licznika, pieczątki pokrywają się z tym, co jest w bazie Opla. Olej zmieniany co 15k. Auto bezwypadkowe, lakier 100 oryginalny. W module Bluetooth zapisany jeszcze iPhone poprzedniego właściciela, którego imie zgadza się z tego z Briefu. Auto regularnie przechodziło badania TUV, ostatnie w październiku 2018.

Auto od I właściciela (dostałem oryginalny brief), osoby prywatnej, kupione spod domu - sprzedający udostępnił mi swoje zdjęcia z zakupu.

Byłem ze sprzedającym na wybranej przez siebie OSKP na przeglądzie. Auto bez zastrzeżeń. Hamulce w bardzo dobrym stanie, amortyzatory 85-83%, podwozie bez korozji (za wyjątkiem sanek które diagnosta sugeruje zabezpieczyć tak samo jak okolice przy tulejach - chyba tulejach), silnik bez żadnych wycieków.

Skrzynia na ten moment działa bez zarzutu, sprzęgło w porządku, całość wyposażenia także za wyjątkiem regulacji wysokości fotela kierowcy - podobno przy zakupie działało ale przestało. Czytałem, że może silniczek się zaciął więc będę się próbował do niego dostać i pokręcić śrubą torx, co niby ma go odblokować. Mam nadzieję, że to tylko to.

W komplecie opony zimowe z 2016 i letnie 43 tydzień 2017.

Co do wyposażenia, bo pojawiły się głosy że "Panie Kurła, jaki golas to szok". Auto posiada na wyposażeniu wszystko to, na czym mi zależało. Szyby przód, lusterka, fotel kierowcy w elektryce, klimę automatyczną, bluetooth, navi nie brałem pod uwagę ale jest to fajnie. Tył wolę na korbotronik, z uwagi na małych pasażerów z tyłu.

W najbliższym czasie będę wymieniał "profilaktycznie" rozrząd i uszczelkę smoka pompy + olej i filtry. Liczę, że auto nie będzie sprawiało problemów i będzie służyło, a także nie okaże się minom.

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 669
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy
Kontakt:

Re: Opinia o ogłoszeniu

Post autor: mcrace » 15 sty 2019, o 13:06

@gpawel zapraszam zatem żebyś z nami został i zaprezentował auto w dziale "nasze auta" ( http://insignia-club.pl/viewforum.php?f=8 )
szerokości i bezawaryjności ;)
The history of hysteria
Moja jest tylko racja, i to święta racja. Bo nawet jak jest twoja, to moja jest mojsza niż twojsza. Że właśnie moja racja jest racja najmojsza!

gpawel
Nowicjusz
Posty: 92
Rejestracja: 12 sty 2019, o 17:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: TSZ

Re: Opinia o ogłoszeniu

Post autor: gpawel » 15 sty 2019, o 13:10

W swoim czasie pojawi się zapewne temat z moim autem. Do tego czasu chcę po prostu zrobić, to o czym pisałem i jeździć autem. Może się okaże, że niektórzy komentujący tu mieli rację i kupiłem bubla, zatartego w DE. :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zakup Insigni”