Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
-
insignia 4x4Turbo
Post
autor: insignia 4x4Turbo » 14 gru 2015, o 18:33
Witam.
Mam od pewnego czasu problem z nieprzyjemnym zapachem spalin wewnątrz auta. Zapach ten jest wyczuwalny zwłaszcza podczas postoju. Podczas jazdy nic nie czuć. Dodam że nie jest to zapach z innych aut gdyż sprawdzałem to indywidualnie bez innych samochodów w pobliżu. Mechanik zdiagnozował nieszczelności między kolektorem a układem wydechowym. Wymienił w tym miejscu uszczelkę lecz problem nie zniknął. Widać w tym miejscu ze spaliny wciąż się ulatniają. Mechanik powiedział ze uszczelka jest założona dobrze i tez tak mi się wydaje gdyż mam do niego zaufanie i ma dobrą opinię. Doszedł do wniosku ze to kolektor może być minimalnie odkształcony lub pęknięty i to właśnie tamtędy ulatniają się spaliny.
Serwis podał mi wycenę:
- Zdiagnozowanie problemu 150zl
Jeśli to kolektor to wymiana w granicach 3000zl
Czy może ktoś miał podobny problem lub może coś słyszał na ten temat? Chciałbym uniknąć aż tak wielkich kosztów. Na allegro ciężko znaleźć no i nigdy nie ma pewności że używany nie będzie taki jak i ten mój, i oczywiście nie jest powiedziane ze to ten kolektor.
Będę wdzięczny za jakiekolwiek info.
Ostatnio zmieniony 26 gru 2015, o 13:52 przez
Engine, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Dan
- Użytkownik
- Posty: 907
- Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
- Auto: ST 160HP
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 12 razy
Post
autor: Dan » 26 gru 2015, o 12:28
Kolektor możesz wymontować i oddać do jakiegoś auto szlifu żeby go zaplanowali, cena za taką usługę nie powinna być wygórowana, myślę, że 120 max 200 zł. Będziesz miał pewność ze kolektor jest idealnie płaski na powierzchni przylegania do głowicy. Tylko nie zapomnij o nowej uszczelce pod kolektor i miedzianych nakrętkach.
Wysłane przez tapatalk
Ostatnio zmieniony 26 gru 2015, o 13:49 przez
Engine, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie polskiej, poprawnej pisowni - Regulamin §5 pkt 8
-
IBZI
- Moderator
- Posty: 4194
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 33 razy
Post
autor: IBZI » 26 gru 2015, o 16:40
Jeśli rzeczywiście ucieka tylko przy uszczelce, to najtańsze i najszybsze rozwiązanie może przynieść zastosowanie specjalnego uszczelniacza (np. kleju termicznego do temperatury 1200 stopni C Technicoll). Sam tak parę lat temu załatwiłem sprawę kolektora w swoim poprzednim aucie. Miało być na chwilę (do wiosny) a wytrzymało już 3 lata i dalej trzyma
. Gorzej jeśli kolektor uległ uszkodzeniu (pęknięciu). Wtedy taka naprawa jest tylko chwilowa i doraźna.
-
Lkocurek
Post
autor: Lkocurek » 15 sty 2017, o 19:27
Witam
Ostatnio mam problem z zapachem spalin w kabinie silnik 2.0cdti
Gdy startuje zimny rano po nocy czuć jakby ropą po jakimś czasie zapach znika lub ja się do niego przyzwyczajam
Gdy zapalam ciepły silnik czuć spaliny , zapach spalin zanika w mirę jazdy.
Czy ktoś miał już taki problem?
-
kecraminsignia
- Zapaleniec
- Posty: 2406
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
- Auto: Astra J ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: LDZ
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 15 razy
Post
autor: kecraminsignia » 15 sty 2017, o 20:09
Piszesz o zapachu spalin i ropy. To są dwie różne rzeczy. Jeżeli czuć spaliny to gdzie parkujesz w nocy, może w jakimś garażu? Jeżeli czuć ropą rano to problem może tkwić w świecach.
Ostatnio zmieniony 15 sty 2017, o 21:06 przez
kecraminsignia, łącznie zmieniany 1 raz.
-
rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Post
autor: rataj73 » 15 sty 2017, o 20:26
Jeżeli masz nieszczelność w wydechu to zatkaj szmatą wylot tłumnika, odpal i słuchaj gdzie syczy. Na wolnych obrotach nic się nie stanie a ewentualna nieszczelność wyjdzie od razu.
-
Lkocurek
Post
autor: Lkocurek » 15 sty 2017, o 21:45
"Piszesz o zapachu spalin i ropy" - wiem że to sa rożne rzeczy, pisze tylko co zauważyłem,
Parkuje na podwórku do garażu nie wjeżdżam,
Świeca żarowa ostatnio była wymieniana ale to już przed śmierdziało
-
Bigger
Post
autor: Bigger » 16 sty 2017, o 22:08
Witam
Sprawdź na kanale czy nie masz jakiegoś wycieku spod silnika.
Ja mam lekki pomiędzy chłodniczką oleju a blokiem silnika.
Olej się nagrzewa,wypala i czasami wentylator po włączeniu się zaciąga ten smród do środka.
Jutro jadę odstawić auto do mechanika w celu wymiany dwóch o-ringów tej chldniczki, w celu wyeliminowania wycieku.
Wysłane z mojego SM-T815 przy użyciu Tapatalka
-
bernard
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 8 gru 2015, o 17:38
- Auto: Opel Insignia ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: 3miasto
- Postawił piwo: 1 raz
-
Kontakt:
Post
autor: bernard » 12 mar 2017, o 23:31
Witam
Mam pewien problem, a że jest podobny do tego podbijam temat. Ale od początku. Od pewnego czasu przy włączonym silniku (2.0 CDTI) w kabinie, ale TYLKO na postoju intensywnie czuć zapach ropy, nie spalin. Gdy auto jest w ruchu zapach znika. Czy ktoś miał podobne objawy do moich? Lub podejrzewa co może być tego powodem ? Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam.
-
kecraminsignia
- Zapaleniec
- Posty: 2406
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
- Auto: Astra J ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: LDZ
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 15 razy
Post
autor: kecraminsignia » 13 lip 2017, o 19:55
Jadąc za moim autem czuć z rury nieprzyjemny zapach. Oczywiście dpf w aucie jest zamontowany i ten smród jest wyczuwalny jak nie wypala.
Jakieś pomysły dlaczego tak może być? Czy u was tez tak jest?
-
gongi
- Użytkownik
- Posty: 117
- Rejestracja: 18 sty 2015, o 16:11
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Post
autor: gongi » 13 lip 2017, o 22:38
Dołączam się, z tym że mój silnik jest po remoncie, wcześniej tak nie miałem. Teraz faktycznie czuć. A czasami, bardzo rzadko nawet zakopci przy gwałtowniejszym ruszaniu, ale to nie jest reguła. Podczas wypalania dpf na postoju czuję też te spaliny w środku,=.
-
kecraminsignia
- Zapaleniec
- Posty: 2406
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
- Auto: Astra J ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: LDZ
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 15 razy
Post
autor: kecraminsignia » 14 lip 2017, o 06:35
U mnie nie kopci i nie dymi. Czuć tylko zapach spalin jak jedzie się za samochodem czy stoi za nim. Podkreślę że czuć kiedy nie wypala się dpf.
-
KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Post
autor: KaMYk » 14 lip 2017, o 06:51
to jak dla mnie, to zaczyna pobierać olej albo wtryski zaczynają lać.
Spalin jest zbyt dużo, aby DPF wszystko wyłapał i śmierdzi z tłumika.
-
kecraminsignia
- Zapaleniec
- Posty: 2406
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
- Auto: Astra J ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: LDZ
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 15 razy
Post
autor: kecraminsignia » 14 lip 2017, o 07:00
Ktoś gdzieś kiedyś pisał jak sprawdzić wtryski. Pamiętasz może gdzie to było ?
-
kjk12
- Użytkownik
- Posty: 400
- Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Post
autor: kjk12 » 14 lip 2017, o 07:19
Też jestem po remoncie i miałem podobny problem ale po kilku miesiącach od remontu. Proponuję na początek posprawdzać łączenia na dolocie, ja sprawdziłem wtryski, egr, dpf i wszystko było ok, a dalej kopciła. Problem był w rurach od IC lewa i prawa, tak się porozciągały, że zaczęły przepuszczać i dlatego kopciło i było czuć spaliny.
sprawdzenie komputerowo całego silnika - 50 zł
rury IC - (6480319232) (5978058560) razem z dostawą 157
i problem rozwiązany
-
kecraminsignia
- Zapaleniec
- Posty: 2406
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
- Auto: Astra J ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: LDZ
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 15 razy
Post
autor: kecraminsignia » 14 lip 2017, o 07:35
W ASO sprawdzales
-
kjk12
- Użytkownik
- Posty: 400
- Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Post
autor: kjk12 » 14 lip 2017, o 08:20
nie w ASO
w warsztacie u elektryka
-
lukaszUKlukasz
- Użytkownik
- Posty: 138
- Rejestracja: 7 kwie 2016, o 22:42
- Auto: vauxhall insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: UK
Post
autor: lukaszUKlukasz » 16 lip 2017, o 00:58
A czym tak naprawdę wam śmierdzi? Ja po wymianie dpfu odczuwam zapach jak by płynu od chłodzenia czy coś takiego. Nie jest to zapach spalin diesla i nic nie kopci
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
-
hubertus
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Post
autor: hubertus » 16 lip 2017, o 18:38
Dokładnie smród smrodowi nie równy. Lejące wtryski to inny zapach. Spalony olej to inny zapach a auto bez dpf to jeszcze inny zapach. Jak ktoś wyżej pisał. Najpierw warto sprawdzić czy wszystko przy silniku jest. OK czy wydech szczelny, czy dolot szczelny a dopiero potem grzebać w silniku.
-
kecraminsignia
- Zapaleniec
- Posty: 2406
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
- Auto: Astra J ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: LDZ
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 15 razy
Post
autor: kecraminsignia » 16 lip 2017, o 21:38
No racja. Wydaje mi się że ten zapach to zapach spalin. Tak mi się przynajmniej wydaje. Oleju nie ubywa więc nie obstawiam że bierze olej. Częściej wypala dpf. Jazda typowo miejska (kilka km) to przyjadę okolo 300-350 km.