--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
PROBLEM z 1.3 CDTi - silnik nie pali
- Snpp
- Forumowicz
- Posty: 57
- Rejestracja: 5 lis 2015, o 19:05
- Auto: Opel Insignia '09
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: DWR
PROBLEM z 1.3 CDTi - silnik nie pali
Cześć.
Mam problem ze swoim drugim autem, tj. Corsa D 1.3 CDTi.
Piszę na tym forum, bo to najaktywniejsze forum i nieraz już uzyskałem tutaj pomoc, więc próbuję i tym razem.
Wracałem ostatnio z pracy i auto zgasło podczas jazdy.
Najpierw wyskoczyła pomarańczowa kontrolka "samochód z kluczykiem", później na czerwono migał akumulator i auto zgasło.
Nie mogłem go później odpalić.
Chełtał, chełtał i nie mógł zaskoczyć.
Zholowałem auto pod dom, bo myślałem że to akumulator (wcześnie 2x się rozładował).
Dzisiaj kupiłem aku, po podłączeniu znowu to samo...
Chełta, chełta i nic...
Podłączyłem op-com'a.
Wyskoczyła "choinka" błędów, m.in. woda w filtrze, problem ze świecami itd.
Skasowałem je, bo wcześniej też miałem sytuację, że dopiero po skasowaniu pokazuje rzeczywiste błędy.
Niestety po skasowaniu nie pokazuje już żadnych błędów, nie zrobiłem zrzutu, a auto nie pali.
Zrobiłem:
- wymiana aku,
- spuszczenie wody z filtra,
- sprawdziłem 4 świece (wszystkie ok).
Nie jestem mechanikiem i nie mam pojęcia co dalej.
Przez telefon nikt nie chce wróżyć z fusów i wcale się nie dziwię.
Na warsztat zawsze będę miał czas, ale może coś urodzi się na forum.
Będę wdzięczny za jakikolwiek trop.
Może akurat.
Pozdrawiam,
Łukasz.
Mam problem ze swoim drugim autem, tj. Corsa D 1.3 CDTi.
Piszę na tym forum, bo to najaktywniejsze forum i nieraz już uzyskałem tutaj pomoc, więc próbuję i tym razem.
Wracałem ostatnio z pracy i auto zgasło podczas jazdy.
Najpierw wyskoczyła pomarańczowa kontrolka "samochód z kluczykiem", później na czerwono migał akumulator i auto zgasło.
Nie mogłem go później odpalić.
Chełtał, chełtał i nie mógł zaskoczyć.
Zholowałem auto pod dom, bo myślałem że to akumulator (wcześnie 2x się rozładował).
Dzisiaj kupiłem aku, po podłączeniu znowu to samo...
Chełta, chełta i nic...
Podłączyłem op-com'a.
Wyskoczyła "choinka" błędów, m.in. woda w filtrze, problem ze świecami itd.
Skasowałem je, bo wcześniej też miałem sytuację, że dopiero po skasowaniu pokazuje rzeczywiste błędy.
Niestety po skasowaniu nie pokazuje już żadnych błędów, nie zrobiłem zrzutu, a auto nie pali.
Zrobiłem:
- wymiana aku,
- spuszczenie wody z filtra,
- sprawdziłem 4 świece (wszystkie ok).
Nie jestem mechanikiem i nie mam pojęcia co dalej.
Przez telefon nikt nie chce wróżyć z fusów i wcale się nie dziwię.
Na warsztat zawsze będę miał czas, ale może coś urodzi się na forum.
Będę wdzięczny za jakikolwiek trop.
Może akurat.
Pozdrawiam,
Łukasz.
- Snpp
- Forumowicz
- Posty: 57
- Rejestracja: 5 lis 2015, o 19:05
- Auto: Opel Insignia '09
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: DWR
Re: PROBLEM z 1.3 CDTi - silnik nie pali
Tak.
Cały czas w ten sam sposób "chełta".
Sent from my SAMSUNG-SM-N915A using Tapatalk
Cały czas w ten sam sposób "chełta".
Sent from my SAMSUNG-SM-N915A using Tapatalk
Re: PROBLEM z 1.3 CDTi - silnik nie pali
To moze wodę ciągnieie z baku , a moze juz takbduzo że do listwy pociągło ? I wtryskiem wodę ?
Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
- Snpp
- Forumowicz
- Posty: 57
- Rejestracja: 5 lis 2015, o 19:05
- Auto: Opel Insignia '09
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: DWR
Re: PROBLEM z 1.3 CDTi - silnik nie pali
Jeśli tak było, to jak mam to sprawdzić i co ewentualnie zrobić później?
Sent from my SAMSUNG-SM-N915A using Tapatalk
Sent from my SAMSUNG-SM-N915A using Tapatalk
Re: PROBLEM z 1.3 CDTi - silnik nie pali
Jest taki preparat :
Liqui Moly Diesel Spülung
Użycie w przypadku nagłych problemów z silnikiem: odłączyć zaciski przewodu dopływowego i odpływowego paliwa i wprowadzić je do pojemnika, uruchomić silnik, środek płuczący zasysany jest bezpośrednio przez pompę paliwową, pozwolić silnikowi pracować przy różnych prędkościach obrotowych i wyłączyć przed opróżnieniem puszki.
Zasilający i powrót wężyków wsadź do puszki z płynem i niech ktoś próbuje kręcić , czy zaskoczy , jeśli to problem z paliwem tą próbą eliminujesz , złe paliwo , wodę, czy szłam który mogłeś zatankować oraz paliwo które wytrąciło patafinę jeśli był mróz
http://www.kolegaberlin.pl/product-pol- ... 500ml.html
Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
Liqui Moly Diesel Spülung
Użycie w przypadku nagłych problemów z silnikiem: odłączyć zaciski przewodu dopływowego i odpływowego paliwa i wprowadzić je do pojemnika, uruchomić silnik, środek płuczący zasysany jest bezpośrednio przez pompę paliwową, pozwolić silnikowi pracować przy różnych prędkościach obrotowych i wyłączyć przed opróżnieniem puszki.
Zasilający i powrót wężyków wsadź do puszki z płynem i niech ktoś próbuje kręcić , czy zaskoczy , jeśli to problem z paliwem tą próbą eliminujesz , złe paliwo , wodę, czy szłam który mogłeś zatankować oraz paliwo które wytrąciło patafinę jeśli był mróz
http://www.kolegaberlin.pl/product-pol- ... 500ml.html
Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
- Snpp
- Forumowicz
- Posty: 57
- Rejestracja: 5 lis 2015, o 19:05
- Auto: Opel Insignia '09
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: DWR
Re: PROBLEM z 1.3 CDTi - silnik nie pali
Jest szansa żebyś pokazał mi na zdjęciach co mam zrobić?
Sent from my SAMSUNG-SM-N915A using Tapatalk
Sent from my SAMSUNG-SM-N915A using Tapatalk
- profek
- Użytkownik
- Posty: 821
- Rejestracja: 15 maja 2015, o 16:47
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: PROBLEM z 1.3 CDTi - silnik nie pali
Ja zrobiłbym tak jak mechanicy zazwyczaj robią.Bierzesz Placka ten środek do czyszczenia deski rozdzielczej,zdejmujesz przewód od filtra powietrza najlepiej żeby przepływomierz został choć nie koniecznie.Prosisz kogoś żeby kręcił silnikiem a ty w tym czasie rozpylasz tego placka tak żeby silnik to zassał.To takie lewe paliwo dla silnika,w ten sposób powinien odpalić.Jak silnik zaskoczy to może sterownik odczyta jakieś błędy i będzie można coś dalej działać.Wiem że to bandycko-napadalska metoda ale mechanicy zrobią tak samo.
- Snpp
- Forumowicz
- Posty: 57
- Rejestracja: 5 lis 2015, o 19:05
- Auto: Opel Insignia '09
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: DWR
Re: PROBLEM z 1.3 CDTi - silnik nie pali
Profek widzę, że tj. dobra opcja, ale przy zapowietrzeniu układu.
Mój się raczej nie zapowietrzył, bo paliwo było.
Co prawda mógłby się zapowietrzyć po usunięciu wody z filtra, ale to na pewno nie jest główna przyczyna awarii.
Chyba, żeby ten patent miał pomóc w sytuacji o której wspomniał Bodex, tj. zaciągnął wodę z baku, jeśli tam była ?
Nie mam pojęcia, nie znam się, biorę to trochę na logikę.
Jutro za dnia spróbuję z tym plakiem.
Mój się raczej nie zapowietrzył, bo paliwo było.
Co prawda mógłby się zapowietrzyć po usunięciu wody z filtra, ale to na pewno nie jest główna przyczyna awarii.
Chyba, żeby ten patent miał pomóc w sytuacji o której wspomniał Bodex, tj. zaciągnął wodę z baku, jeśli tam była ?
Nie mam pojęcia, nie znam się, biorę to trochę na logikę.
Jutro za dnia spróbuję z tym plakiem.
Re: PROBLEM z 1.3 CDTi - silnik nie pali
U mnie było podobnie gdy żona zalała 20 L benzyny , do domu jeszcze dojechała .
A potem szarpał, stukał dławił się tylko na wolnych pracował i to z trudem .
No benzyna jeszcze sie paliła, a woda nie będzie .
Można odkręcić z listwy wtryskowej rurkę zasilająca i wylać to co jest , potem zalać tym LM , lub ON.
Na tą chwilę gdy zlałeś z filtra wodę i kręciłeś dalej silnikiem to znowu pociągną z dna wodę ?
Jak nie masz LM , weź słoik 1L z ON czystym . Odejmij wężyk podający paliwo do pompy ten od filtra i włóż do tego słoika by silnik zaciągał czyste paliwo .
Kręć tak długo może zaskoczy.
Jeśli to nie pomoże awaria może być poważniejsza.
Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
A potem szarpał, stukał dławił się tylko na wolnych pracował i to z trudem .
No benzyna jeszcze sie paliła, a woda nie będzie .
Można odkręcić z listwy wtryskowej rurkę zasilająca i wylać to co jest , potem zalać tym LM , lub ON.
Na tą chwilę gdy zlałeś z filtra wodę i kręciłeś dalej silnikiem to znowu pociągną z dna wodę ?
Jak nie masz LM , weź słoik 1L z ON czystym . Odejmij wężyk podający paliwo do pompy ten od filtra i włóż do tego słoika by silnik zaciągał czyste paliwo .
Kręć tak długo może zaskoczy.
Jeśli to nie pomoże awaria może być poważniejsza.
Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 141 razy
- Kontakt:
Re: PROBLEM z 1.3 CDTi - silnik nie pali
A teraz żadna dziwna kontrolka się nie świeci? Sprawdziles błędy w innych modułach niż tylko w BCM?
Odepnij jakąś wtyczkę, np od przepływomierza i sprawdź błędy jeszcze raz. A tak poza tym to czy wszystkie bezpieczniki ok?
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Odepnij jakąś wtyczkę, np od przepływomierza i sprawdź błędy jeszcze raz. A tak poza tym to czy wszystkie bezpieczniki ok?
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
- Snpp
- Forumowicz
- Posty: 57
- Rejestracja: 5 lis 2015, o 19:05
- Auto: Opel Insignia '09
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: DWR
Re: PROBLEM z 1.3 CDTi - silnik nie pali
Po przekręceniu zapłonu nie gaśnie czerwona od aku i od oleju.
Błędy sprawdzałem we wszystkich modułach. Za pierwszym razem w samym BCM było 10 błędów.
Bezpieczniki okej.
Jutro jak będzie widno odkręcę tą listwę i niech ciągnie czysty ON. Potem odepnę wtyczkę od przepływomierza.
Błędy sprawdzałem we wszystkich modułach. Za pierwszym razem w samym BCM było 10 błędów.
Bezpieczniki okej.
Jutro jak będzie widno odkręcę tą listwę i niech ciągnie czysty ON. Potem odepnę wtyczkę od przepływomierza.
Re: PROBLEM z 1.3 CDTi - silnik nie pali
A soróbuj na noc odpiąć Aku w celu ładowania , jak włączysz wszystko się zresetuje .
Gdy silnik nie kręci altek nie ładuje i pompa nie podaje oleju ,to kontrolki będą świeciły.
Rano spróbój z nowym paliwem
Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
Gdy silnik nie kręci altek nie ładuje i pompa nie podaje oleju ,to kontrolki będą świeciły.
Rano spróbój z nowym paliwem
Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
- Snpp
- Forumowicz
- Posty: 57
- Rejestracja: 5 lis 2015, o 19:05
- Auto: Opel Insignia '09
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: DWR
Re: PROBLEM z 1.3 CDTi - silnik nie pali
Aku mam zupełnie nowy. Dzisiaj wymieniłem, więc mimochodem dostał twardy reset.
Sent from my SAMSUNG-SM-N915A using Tapatalk
Sent from my SAMSUNG-SM-N915A using Tapatalk
- profek
- Użytkownik
- Posty: 821
- Rejestracja: 15 maja 2015, o 16:47
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: PROBLEM z 1.3 CDTi - silnik nie pali
Ja wiem że sposób z plackiem jest do odpowietrzania używany,ale tutaj masz pompę wstępną w zbiorniku i ona za każdym razem tłoczy paliwo do listwy poprzez pompę wysokiego ciśnienia.Więc jest możliwość że ta pompa w zbiorniku padła a jeśli odpali na samostarcie to jest szansa że ułatwi to diagnozę skoro nie ma błędów to może tą drogą trzeba by iść.
- Snpp
- Forumowicz
- Posty: 57
- Rejestracja: 5 lis 2015, o 19:05
- Auto: Opel Insignia '09
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: DWR
Re: PROBLEM z 1.3 CDTi - silnik nie pali
Pewnie.
Jak tylko jutro dnia mi starczy, to spróbuję wszystkie opcje.
Dzięki.
Sent from my SAMSUNG-SM-N915A using Tapatalk
Jak tylko jutro dnia mi starczy, to spróbuję wszystkie opcje.
Dzięki.
Sent from my SAMSUNG-SM-N915A using Tapatalk
Re: PROBLEM z 1.3 CDTi - silnik nie pali
Jeszcze jeden pomysł . Jeśli tankujesz gdzie popadnie , to na stacji stasio mogłeś zaciągnąć odbarwiany opał KwASEM . Pompa padnie potem wtryski .
Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
- Snpp
- Forumowicz
- Posty: 57
- Rejestracja: 5 lis 2015, o 19:05
- Auto: Opel Insignia '09
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: DWR
Re: PROBLEM z 1.3 CDTi - silnik nie pali
Insignię i Corse tankuje na tych samych Orlenach.
I to, i to jeździ na Vervie.
W ciągu roku na Corsie miałem 2x komunikat o wodzie, a w Insignii ani razu...
Wszędzie wszystkie filtry Manna.
Sent from my SAMSUNG-SM-N915A using Tapatalk
I to, i to jeździ na Vervie.
W ciągu roku na Corsie miałem 2x komunikat o wodzie, a w Insignii ani razu...
Wszędzie wszystkie filtry Manna.
Sent from my SAMSUNG-SM-N915A using Tapatalk
- Snpp
- Forumowicz
- Posty: 57
- Rejestracja: 5 lis 2015, o 19:05
- Auto: Opel Insignia '09
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: DWR
Re: PROBLEM z 1.3 CDTi - silnik nie pali
Nadal nic.
Podłączyłem kompa, nadal nic nie pokazuje. Jak odepnę jakiś czujnik, to pokazuje tylko ten błąd, nic innego.
Metoda z plakiem nic nie dała.
Metoda z obiegiem paliwa na krótko, tj. wężyki do słoika, też nic.
Listwę od wtrysków na chwilę odpiąłem i wlałem zawartość, też nic.
Nadal tylko "chełta" i nie chce wskoczyć na obroty.
Widzę że już chyba wszystkim brakuje pomysłów.
Jutro ciągnę auto do mechanika, nie mam pomysłu...
Sent from my SAMSUNG-SM-N915A using Tapatalk
Podłączyłem kompa, nadal nic nie pokazuje. Jak odepnę jakiś czujnik, to pokazuje tylko ten błąd, nic innego.
Metoda z plakiem nic nie dała.
Metoda z obiegiem paliwa na krótko, tj. wężyki do słoika, też nic.
Listwę od wtrysków na chwilę odpiąłem i wlałem zawartość, też nic.
Nadal tylko "chełta" i nie chce wskoczyć na obroty.
Widzę że już chyba wszystkim brakuje pomysłów.
Jutro ciągnę auto do mechanika, nie mam pomysłu...
Sent from my SAMSUNG-SM-N915A using Tapatalk
- profek
- Użytkownik
- Posty: 821
- Rejestracja: 15 maja 2015, o 16:47
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: PROBLEM z 1.3 CDTi - silnik nie pali
Na tym placku załapał czy nie? Bo raczej łachy nie robi,ten środek to jest paliwo poza układem wtryskowym.I musi zagadać.Rozrząd sprawdzałeś czy nie przeskoczył?W ogóle był robiony w tym aucie?