--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Jazda z bagażnikiem dachowym - spalanie, osiągi

VIN, znalezione na allegro itp.
ODPOWIEDZ
Kot

Jazda z bagażnikiem dachowym - spalanie, osiągi

Post autor: Kot » 5 lut 2015, o 21:40

Witam może ktoś podzieli się swoimi doświadczeniami powoli liczę koszty spalanie itp. planuję dalszy wypad na wakacje i w tym roku zamierzam zabrać starego boxa thule.

Jak jedziecie z boxem jaki jest komfort, o ile wzrasta spalanie i na co zwracać uwagę, w poprzednim aucie discovery 2 jeździłem max 120km/h i spalał ok 1l więcej a jak to jest w przypadku isiek ?

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Jazda z boxem.

Post autor: P405 » 5 lut 2015, o 21:51

Jechałem do Czarnogóry przez Chorwację, prędkość dozwolna + 10. Spalanie średnie z całej trasy 7,6

Awatar użytkownika
Mikołaj
Użytkownik
Posty: 603
Rejestracja: 12 mar 2014, o 13:33
Auto: Insignia 1,6 Turbo
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Amsterdam/Sosnowiec

Re: Jazda z boxem.

Post autor: Mikołaj » 5 lut 2015, o 22:17

Ja ostatnio jadąc na urlop świąteczny z boxem z Amsterdamu do Sosnowca 1200km spalanie takie samo jak tutaj jazda na miejscu :D . Prędkość utrzymywałem około 140 km/h i czasami było max 150. W aucie słychać że masz boxa i robi się troszkę głośno, w poprzednim aucie C5 jadąc z boxem było dużo ciszej ;)
W drodze powrotnej jechałem przy bardzo silnym wietrze, porywy dochodziły do 150 km/h i tu spalanie wzrosło mi o 2,5l :( Jak tylko zdjąłem nogę z gazu to czułem jak szybko wiatr hamuje auto ;)

Kot

Re: Jazda z boxem.

Post autor: Kot » 5 lut 2015, o 22:39

Muszę to uwzględnić że może mnie spotkać silny wiatr na dystansie 3500km w jedną mańkę dlatego każde info jest bardzo istotne :)

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Jazda z boxem.

Post autor: P405 » 6 lut 2015, o 07:51

Jest jest kwestia boxa, mój to szerokość 80 cm i wysokość 40 cm. Przy prędkości ok. 140 km/h w 8 powinneś się spokojnie zmieścić. Przedtem źle podałem, tankowania na wyjazd do Czarnogóry miałem w przedziale 6,3-7,3 . Wszystko zależało od drogi. Austria i Chorwacja autostrady to trochę więcej. Oczywiście każde tankowanie pod korek i wyliczenie według tego, a nie komputera.

yarek82

Re: Jazda z bagażnikiem dachowym

Post autor: yarek82 » 10 lut 2015, o 20:05

ja mam box'a na całą szerokość auta i spalanie w drodze do CRO było porównywalne do tego o miał P405. nie ma tragedii ;)
niestety przy tak małych bagażnikach jakie maja nasze insignie box jest konieczny na dalsze wypady

Luk
Użytkownik
Posty: 911
Rejestracja: 21 paź 2013, o 19:07
Auto: opel
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto:
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Jazda z bagażnikiem dachowym

Post autor: Luk » 15 lut 2015, o 10:04

Wczoraj wróciłem z Ponte di Legno, trasa w dwie strony 2259 km. Na dachu box thule motion 800 belki ori oplowskie, załadowany z bagażnikiem na max, w środku 2 dorosłe osoby + dziecko. Jazda głównie autostrady, prędkości do 140 km/h zużycie z całej trasy 6l/100 km. Do tej pory komp zaniżał zużycie o około 0,2 w trasie i 0,4 w mieście.
Obrazek

Awatar użytkownika
Mikołaj
Użytkownik
Posty: 603
Rejestracja: 12 mar 2014, o 13:33
Auto: Insignia 1,6 Turbo
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Amsterdam/Sosnowiec

Re: Jazda z bagażnikiem dachowym

Post autor: Mikołaj » 15 lut 2015, o 13:47

Spoko, dobry wynik jak z boxem i załadowanym autem :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

tk1981

Re: Jazda z bagażnikiem dachowym

Post autor: tk1981 » 15 lut 2015, o 14:12

Dobry wynik i nie naciągany :) Próbowałem ostatnio zrobić takie spalanie i nie jest to trudne, czynnikiem koniecznym jest mało świateł :)

yarek82

Re: Jazda z bagażnikiem dachowym

Post autor: yarek82 » 15 lut 2015, o 14:45

ja tak się teraz zastanawiam czy to jest wielki problem z tym trochę większym spalaniem ;) Bo nawet jak ci spali 2l więcej na tych 3500km to jest dodatkowe 70l. Przy dzisiejszych cenach to zaledwie 300pln. To chyba nie jest wielkie obciążenie dla wakacyjnego budżetu ;)

Arczi_88

Re: Jazda z bagażnikiem dachowym

Post autor: Arczi_88 » 26 sie 2016, o 22:15

Temat może i stary ale warty podzielenia się uwagami :) pierwsza moja dłuższa trasa i od razu z boxem na dachu .Spalanie 5,7l/100km. Trasa w-wa -krynica morska (dk7) i powrót droga a2 i a1. Z wcześniejszych samochodów wiem ze box zwiększa spalanie ok 0,7-1l więcej. Prędkość 120-140km/h.

Bodex

Re: Jazda z bagażnikiem dachowym

Post autor: Bodex » 27 sie 2016, o 18:49

Spalanie wzrasta do kwadratu wprost proporcjonalnie do wzrostu prędkości.

Więc .

Warto jest zainwestować w belki Thule Wingbar , same belki to skrzydło i nawet przy 150 nie słychać , każde inne owalne czy kwadratowe wpadają w rezonans i masz takie UUUUUUU. Aż powstanie ból głowy a skrajnie wymioty :)

Wingbar ma jeszcze dwie i pół zalety :
1. Nośność do 100 kg z TUV.
2. Rowek montażowy to szybkiego adoptowania akcesoriów bez przestarzałych "cybantów"
0,5 - :) - te belki sa uniwersalne , wystarczy dokupić kit mobtarziwy do stóp za około 150-200 zł i jest gotowy do innego twojego samochodu .

Jest jeszcze wingbar EDGE czyli taki gdzie belki się kończą w stopie i nie wystają , jest droższy i ma mniejsza powierzchnie użytkową.

Jest jeszcze inne rozwiązanie bardziej aerodynamiczne jak wożenie boxa na haku !

Obrazek


Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Jazda z bagażnikiem dachowym

Post autor: P405 » 27 sie 2016, o 20:45

Mam ori belki i box 80 x 40 x 170 jakiś włoski. Trasa do Chorwacji i z powrotem z prędkością to co było dozwolone + 5 km według gps. Spalanie 7l. Jak na ten ciężar i opory to nie narzekam.

Xperia Z3

Bodex

Re: Jazda z bagażnikiem dachowym

Post autor: Bodex » 27 sie 2016, o 20:58

@p405

Ori mają chyba 60 kg Max nośności , Orlicz wage Boxa około 20 kg, te markowe Thule mają 13 kg i zważ to co do Boxa wkładasz .
Przeciążony box potrafi robić delfina na uginających się belkach .

Do boxa wkładamy lekkie i duże przedmioty , ciężkie i małe do bagażnika by nie podnosić znacznie środka ciężkości.

We Włoszech nie pojedzie szybciej niż 130 , cała autostrada jest odcinkowy pomiar prędkości , masakra

Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
Ostatnio zmieniony 29 sie 2016, o 05:49 przez Bodex, łącznie zmieniany 1 raz.

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Jazda z bagażnikiem dachowym

Post autor: P405 » 27 sie 2016, o 21:04

Dokładnie tak, płetwy, leżaki i inne objetościowe, a lekkie rzeczy. Na odcinkowe pomiary rewelacyjny jest tomtom go. Pokazuje jaką mamy prędkość na tym odcinku. Wtedy wiadomo czy zwolnić czy trochę przyspieszyć. W Austrii tylko patrzyłem jak na odcinkowym wszyscy nieświadomi mnie wyprzedzają i dają ostro do przodu.

Xperia Z3

tomek evo
Użytkownik
Posty: 617
Rejestracja: 28 lis 2016, o 23:10
Auto: Skoda Superb Kombi
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Jazda z bagażnikiem dachowym - spalanie, osiągi

Post autor: tomek evo » 11 gru 2016, o 23:53

Z moich obserwacji wynika, że wpływ boxa na spalanie do prędkości 80-90 km/h jest znikomy i wynosi zazwyczaj nie więcej niż 0,2-0,3 l/100 km lub nawet mniej. Do prędkości 100-110 km/h box zwiększa spalanie o ok 0,5-0,8l natomiast przy prędkości 130-140 km/h to już zwykle powyżej 1,0 l (do 1,5l). Wszystko zależy od rodzaju boxu i również auta a także samego montażu. Zrobiłem z boxem w życiu co najmniej 40 tys. km w pond 10 różnych autach więc mam w miarę porównanie. Jazda z boxem powyżej 140 km/h raz , że niezalecana ze względów bezpieczeństwa a dwa, że spalanie wzrasta mocno i sumarycznie jest zwykle o ok. 1l wyższe (przy 140 km/h wg. GPS) niż gdy jedziemy o 10 km/h wolniej (130 km/h wg. GPS).
To co bardzo wpływa na zużycie paliwa i jazdę z boxem to silny wiatr. Podane wcześniej dane dotyczyły raczej bezwietrznej pogody. Kiedyś jechaliśmy na 2 auta pod bardzo silny wiatr i na odcinku ok. 350 km przy prędkości przelotowej licznikowej ok. 110-120 km/h w Berlingo 2 1.6 HDI 92 KM wyszło spalanie 10,2 l/100 km o:o a w Alfie 159 1.9 jtd 150 km sedan 8,4 l/100 km. W drodze powrotnej wiało generalnie raczej w plecy, może nie tak mocno ale jednak dość mocno i spalanie w Alfie na dystansie ok. 900 km wyszło 5,8l/100 km przy prędkości przelotowej 130-140 km/h licznikowej. To pokazuje jak duży wpływ na spalanie z boxem ma wiatr ale także kształt nadwozia i moc silnika (wysokie i słabe Berlingo spaliło praktycznie 2 x tyle ile powinno spalić przy bezwietrznej pogodzie bez boxa). Co ciekawe Alfa 159 150 km spaliła z całej trasy ( prawie 4 tys. km) 6,5 l/100 km podczas gdy Berlingo 16.6 92 KM prawie litr więcej. Aerodynamika, niższa moc i brak 6 biegu w Berlingo zrobiły swoje.
Swoim obecnym autem Zafira B 1.9 cdti 150 km "wykręciłem" na trasie 4 tys. km wynik 6,2 l/100 km a drugie auto KIA Sportage 1.6 GDI 135 km spaliło ok. 8,5-9,0 l/100 km. Prędkość przelotowa 120-140 km/h wg. licznika. Full obciążenie.
Warto zwrócić uwagę, że mocny silnik znacznie łatwiej radzi sobie z dodatkowym oporem stawianym przez box, podczas gdy słabszy wyraźnie bardziej się męczy, zwłaszcza przy większych prędkościach i kiedy wieje. W Zafirze czy Alfie przyspieszenie na krótką chwilę do prędkości licznikowej 160-170 km/h (np. w Niemczech na autostradzie) nie stanowi problemu i dodatkowy opór nie jest jakoś bardzo odczuwalny, natomiast w autach o mocy poniżej 100 KM stawiany dodatkowy opór jest dużo bardziej wyraźny. Generalnie w wysokiej Zafirze CDTI o mocy 150 KM wpływ boxa na zużycie paliwa jest mniejszy niż w Fiacie Tempra 1.6 86 KM, Daewoo Nubira 1.6 106 KM czy Renault Megane II 1.6 113 KM pomimo, że wpływ areodynamiczny jest z pewnością większy.

Bodex

Re: Jazda z bagażnikiem dachowym - spalanie, osiągi

Post autor: Bodex » 12 gru 2016, o 10:48

Spalanie pojazdu wzrasta wprostproporcjonalnie do kwadratu w stosunku do wzrostu prędkości .
Należy uwzględnić prędkość wiatru

Szykuje mi się wyjazd do CRO w lipcu , więc chyba pojadę z boxem.

Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju

Andy_1979
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: 22 lis 2016, o 15:18
Auto: Opel Insignia ST
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2012
Miasto: Warszawa

Re: Jazda z bagażnikiem dachowym - spalanie, osiągi

Post autor: Andy_1979 » 14 gru 2016, o 19:18

Zeszłoroczny wyjazd na narty. Insignia Kombi 160 km, box Thule Motion 800 XL, beli Thule Wingbar. 4500 km. w sumie ok 3000 autostrady, 1500 góry i boczne dróżki. Spalanie na całej trasie wg licznika 8,1, średniej prędkości nie pamiętam, w sumie pewnie poniżej 100 ale bardzo dużo podjazdów w górach (przeskakiwałem z Val thorens do livigno bocznymi drogami - potem z livigno przez audtrię dolinę Val Venosta do niemiec i tam dopiero autostrady - swoją drogą polecam się przejechać tamtędy przepiękne okolice i widolki). Uważam że 8 litrów to wcale nie dużo jak na zimowe warunki, góry i box. Dodam jeszcze że 2 osoby dorosłe i dwoje dzieci. Cały bagażniek (nie pod sufit, alel lekkp nie było)

Bodex

Re: Jazda z bagażnikiem dachowym - spalanie, osiągi

Post autor: Bodex » 14 gru 2016, o 21:41

Całkiem przyzwoite jesli to automat

Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Dyskusje ogólne”