--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Zapowietrzone sprzęgło
Zapowietrzone sprzęgło
Witam. Mam problem z wrzucaniem 1 i R biegu. Wiem, że temat już był poruszany, ale wydaję mi się iż mam objawy zapowietrzonego sprzęgła. Jak pompuje szybko sprzęgłem biegi wchodzą gładko, czasami niema problemów z wrzucaniem biegów a czasami tak jak mowie 1 wgl nie chce wskoczyć. Isia 2miesiace po wymianie sprzęgła, dwumasu,wysprzęglika. Macie może jakiś tutorial jak odpowietrzyć sprzęgło? już wymieniłem cały płyn z ukłądu hamulcowego na nowiutki, stary był już moim zdaniem nie do uzytku. Jeżeli jest ktoś wstanie pomóc, będę wdzięczny.
Pozdrawiam
Szymon
Pozdrawiam
Szymon
Re: Zapowietrzone sprzęgło
Podłącz odpowietrznik od sprzęgła do odpowietrzenia zacisku hamulcowego, po tym pompuj hamulcem. Jak będzie jakieś powietrze to wypchnie je przez zbiorniczek. Sposób sprawdzony w vectrze c
- Dan
- Użytkownik
- Posty: 907
- Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
- Auto: ST 160HP
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Zapowietrzone sprzęgło
Kurcze a ja wczoraj odpowietrzałem po wymianie płynu. Niby było ok ale teraz to mi sprzęgło bierze od samego dołu jak nóweczka i biegi wchodzą jak masełko Polecam zaworek kierunkowy jako pomocnika.
Wysłane z mojego SM-J320FN przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-J320FN przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 10 sie 2018, o 21:30
- Auto: Opel insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Zapowietrzone sprzęgło
Witam,
Czy ktoś wie w jaki sposób można odpowietrzyć sprzęgło?
Na 90% mam zapowietrzone i chcę od tego zacząć w poszukiwaniu usterki...
Czy ktoś wie w jaki sposób można odpowietrzyć sprzęgło?
Na 90% mam zapowietrzone i chcę od tego zacząć w poszukiwaniu usterki...
- Dan
- Użytkownik
- Posty: 907
- Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
- Auto: ST 160HP
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Zapowietrzone sprzęgło
Opowietrznikiem tuż przy obudowie skrzyni.
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
- kuba89
- Zapaleniec
- Posty: 1326
- Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
- Auto: Insignia 2.0 T 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Berlin
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Zapowietrzone sprzęgło
Samo z siebie sie nie zapowietrzy. Jaki objaw?bartek8995 pisze:Witam,
Czy ktoś wie w jaki sposób można odpowietrzyć sprzęgło?
Na 90% mam zapowietrzone i chcę od tego zacząć w poszukiwaniu usterki...
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 10 sie 2018, o 21:30
- Auto: Opel insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Zapowietrzone sprzęgło
Wycieków nigdzie nie ma.. podczas zakupu, jazda próbna wszystko było elegancko. Kupiłem, i po przejechaniu kilku km pedał sprzęgła został w podłodze. Dzwonię do kolesia, i mówi że robili hamulce z przodu i pewnie nie dolali płynu hamulcowego. Rzeczywiście, dodaliśmy płynu, odciągnąłem pedał i bylo wszystko w porządku. Po przejechaniu 200km pedał odbił wysoko i pojawił się komunikat "odwiedź serwis".
-
- Użytkownik
- Posty: 325
- Rejestracja: 7 lip 2017, o 07:52
- Auto: Insignia A20DTH
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Zapowietrzone sprzęgło
Jak odpowietrzyć sprzęgło?
Bo odpowietrznik jest pod zbiorniczkiem płynu chłodniczego?
Jaki ten klucz do odpowietrzania sprzęgła wygląda?
Da to się odpowietrzyć bez specjalistycznych narzędzi?
Bo odpowietrznik jest pod zbiorniczkiem płynu chłodniczego?
Jaki ten klucz do odpowietrzania sprzęgła wygląda?
Da to się odpowietrzyć bez specjalistycznych narzędzi?
- Dan
- Użytkownik
- Posty: 907
- Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
- Auto: ST 160HP
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Zapowietrzone sprzęgło
No normalnie dziesiątką odkrecasz i odpowietrzasz, jeszcze lepiej jak masz zawór kierunkowy na wężyk nałożony to wtedy 10x szybciej, pewniej i sam dasz radę bez pomocy drugiej osoby.
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Zapowietrzone sprzęgło
Przed zastosowaniem proszę przeczytać ulotkę i skonsultować z mechanikiem. Nie znam się, ale się wypowiem
Wydaje mi się, że procedura wygląda następująco:
1. Ściągasz lewe przednie koło
2. Zakładasz wężyk na odpowietrznik.
3. Zalewasz wężyk płynem DOT4.
4. Drugi koniec węża na odpowietrznik sprzęgła po zbiorniczkiem płynu DOT4.
5. Odkręcasz na stałe odpowietrznik od sprzęgła.
6. Odkręcasz nakrętkę od zbiorniczka z płynem.
7. Wykonujesz procedurę jakbyś odpowietrzał układ hamulcowy lewego koła.
8. Płyn z koła będzie wędrował wężykiem przez cały układ od sprzęgła wypychając powietrze(będzie '"bąblowało" w zbiorniczku).
9 Wszystko skręcasz.
Wydaje mi się, że procedura wygląda następująco:
1. Ściągasz lewe przednie koło
2. Zakładasz wężyk na odpowietrznik.
3. Zalewasz wężyk płynem DOT4.
4. Drugi koniec węża na odpowietrznik sprzęgła po zbiorniczkiem płynu DOT4.
5. Odkręcasz na stałe odpowietrznik od sprzęgła.
6. Odkręcasz nakrętkę od zbiorniczka z płynem.
7. Wykonujesz procedurę jakbyś odpowietrzał układ hamulcowy lewego koła.
8. Płyn z koła będzie wędrował wężykiem przez cały układ od sprzęgła wypychając powietrze(będzie '"bąblowało" w zbiorniczku).
9 Wszystko skręcasz.
-
- Użytkownik
- Posty: 646
- Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Zapowietrzone sprzęgło
Moze ktoś pomoże, Taka sytuacja: jeżdżę normalnie i w pewnym momencie opór przy naciskaniu sprzęgła trochę mniejszy, pojeździłem dwa dni i było co raz gorzej, bo sprzęgło praktycznie zapadało się a dziś nie mogłem ruszyć ze skrzyżowania, więc "podpompowalem" sprzęgło i wszystko wróciło do normy łącznie z tym że opór przy nacisku sprzęgła jest taki sam jak kiedyś. Czy to świadczy o kończącym się Wysprzęgliku? Jeżeli tak to trochę dziwne, bo był wymieniany razem z dwumasa pół roku temu. Stan płynu hamulcowego w normie, ale dolalem kilkanaście ml. Miał ktoś podobny przypadek? Jak pół roku temu miałem to samo tylko już mi się nie udało "napompować" sprzęgła i zapadło się całkowicie, że ruszyć nie mogłem wtedy komplet dwumas i reszta zostały wymienione...
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Zapowietrzone sprzęgło
Czasami zdarza się, że wysprzęglik jest wadliwy i bardzo szybko ulega uszkodzeniu. Może spróbuj odpowietrzyć układ i sprawdź czy i jak szybko objawy wrócą, bo to najtańszy sposób na teraz. Ewentualnie próba reklamacji w warsztacie, gdzie robili dwumas. Problem będzie jeśli części dostarczałeś sam.
-
- Użytkownik
- Posty: 646
- Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Zapowietrzone sprzęgło
Panowie, ma ktoś jakiegoś tutoriala jak odpowietrzyć to sprzęgło?
wystarczy że założę wężyk na odpowietrznik a z drugiej strony na odpowietrznik od sprzęgła i wtedy mam pompować hamulcem, czy może po założeniu wężyka, mam dopompować hamulcem tak, aby płyn znalazł się już na koncu węzyka przy odpowietrzniku i dopiero go nasadzić na odpowietrznik sprzęgła? czy trzeba coś odkrecać przy odpowietrzniku hamulca? Czy tą operację mam powtórzyć kilkukrotnie? Rozumiem że podczas tej operacji zbiorniczek z płynem hamulcowym ma być odkręcony i wtedy przy odpowietrzaniu powinny polecieć bąbelki?
Prosze o łopatologiczne wytłumaczenie.
wystarczy że założę wężyk na odpowietrznik a z drugiej strony na odpowietrznik od sprzęgła i wtedy mam pompować hamulcem, czy może po założeniu wężyka, mam dopompować hamulcem tak, aby płyn znalazł się już na koncu węzyka przy odpowietrzniku i dopiero go nasadzić na odpowietrznik sprzęgła? czy trzeba coś odkrecać przy odpowietrzniku hamulca? Czy tą operację mam powtórzyć kilkukrotnie? Rozumiem że podczas tej operacji zbiorniczek z płynem hamulcowym ma być odkręcony i wtedy przy odpowietrzaniu powinny polecieć bąbelki?
Prosze o łopatologiczne wytłumaczenie.
Ostatnio zmieniony 13 sty 2019, o 15:29 przez pawel_insignia, łącznie zmieniany 1 raz.
- Dan
- Użytkownik
- Posty: 907
- Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
- Auto: ST 160HP
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Zapowietrzone sprzęgło
Roboty se robisz tym drugim sposobem zamiast normalnie odpowietrzyc ale jak chcesz.
Podlaczasz sie wezykiem do odpowietrznika lewego przedniego koła (tak odkrecasz go bo inaczej nie poleci, dobrze bylo by wypompowac stary plyn z tego zacisku zeby go nie pchać spowrotem do układu przez wysprzeglik później) nastepnie podlaczas drugi koniec wezyka do odpowietrznika wysprzeglika, odkręc go, odkrec zbiorniczek i pompuj hamulcem powoli, jak babelki nie będą juz szły to zakrecasz odpowietzniki, sprawdzasz rezultat odpowietrzania i jak jest ok to zbierasz zabawki i konczysz.
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
Podlaczasz sie wezykiem do odpowietrznika lewego przedniego koła (tak odkrecasz go bo inaczej nie poleci, dobrze bylo by wypompowac stary plyn z tego zacisku zeby go nie pchać spowrotem do układu przez wysprzeglik później) nastepnie podlaczas drugi koniec wezyka do odpowietrznika wysprzeglika, odkręc go, odkrec zbiorniczek i pompuj hamulcem powoli, jak babelki nie będą juz szły to zakrecasz odpowietzniki, sprawdzasz rezultat odpowietrzania i jak jest ok to zbierasz zabawki i konczysz.
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 9 lis 2018, o 15:46 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
-
- Forumowicz
- Posty: 60
- Rejestracja: 14 kwie 2017, o 16:51
- Auto: Insignia SW
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
Re: Zapowietrzone sprzęgło
Rok temu wymieniłem komplet DKZ+tarcza+docisk+wysprzęglik/łożysko oporowe (hydrauliczne) - zestaw SACHS.
Często w zimne dni pojawiają się problemy (choć nie jest to regułą), które przy ciepłych dniach nie występują.
Od czasu do czasu pojawiała się dziwna przypadłość polegająca na zmianie zakresu roboczego pedału.
Zmienia się zakres roboczy pracy pedału sprzęgła, a co za tym idzie także praca łożyska oporowego.
Normalny, ok. 1cm skok jałowy pedału sprzęgła rośnie do 3-5cm, pojawiają się problemy z wrzuceniem biegu.
Kiedy z kolei bieg jest wrzucony i wcisnę pedał, to tak jakby napęd nie był w 100% rozłączony i samochód "pełza" (jak przy automacie).
W ekstremalnych przypadkach pedał zostaje w podłodze i sam nie wraca, podniesiony butem w końcu "odskoczy" i nagle zaczyna pracować poprawnie.
Albo pedał przy ruszaniu pracuje normalnie (jest sprężysty, mały, prawie niewyczuwalny skok jałowy), potem jadę parę kilometrów w trasie, muszę zmienić bieg i .... oooo nagle pedał ma znowu ten 5cm skok jałowy, ciężko jest wrzucić bieg, albo pedał zostaje w podłodze.... :nie_wiem:.
Albo jeszcze inaczej: stoję na światłach, pedał pracuje normalnie...stoję, stoję, stoję....chcę wrzucić bieg i .... oooo nagle znowu jest ten skok jałowy....
Często w zimne dni pojawiają się problemy (choć nie jest to regułą), które przy ciepłych dniach nie występują.
Od czasu do czasu pojawiała się dziwna przypadłość polegająca na zmianie zakresu roboczego pedału.
Zmienia się zakres roboczy pracy pedału sprzęgła, a co za tym idzie także praca łożyska oporowego.
Normalny, ok. 1cm skok jałowy pedału sprzęgła rośnie do 3-5cm, pojawiają się problemy z wrzuceniem biegu.
Kiedy z kolei bieg jest wrzucony i wcisnę pedał, to tak jakby napęd nie był w 100% rozłączony i samochód "pełza" (jak przy automacie).
W ekstremalnych przypadkach pedał zostaje w podłodze i sam nie wraca, podniesiony butem w końcu "odskoczy" i nagle zaczyna pracować poprawnie.
Albo pedał przy ruszaniu pracuje normalnie (jest sprężysty, mały, prawie niewyczuwalny skok jałowy), potem jadę parę kilometrów w trasie, muszę zmienić bieg i .... oooo nagle pedał ma znowu ten 5cm skok jałowy, ciężko jest wrzucić bieg, albo pedał zostaje w podłodze.... :nie_wiem:.
Albo jeszcze inaczej: stoję na światłach, pedał pracuje normalnie...stoję, stoję, stoję....chcę wrzucić bieg i .... oooo nagle znowu jest ten skok jałowy....
-
- Użytkownik
- Posty: 646
- Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
-
- Forumowicz
- Posty: 60
- Rejestracja: 14 kwie 2017, o 16:51
- Auto: Insignia SW
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
Re: Zapowietrzone sprzęgło
Jakie będą liczby w Lotto?
A jak myślisz?
Komplet sprzęgła wykluczam - w miarę nowe, nie jeżdżę agresywnie, problem występuje losowo.
Zapowietrzanie - ale czego? Pompy, wysprzęglika? Dlaczego?
Stwardniałe uszczelki na pompie sprzęgła? - miałem tak w Mareii 1.9 JTD, uszczelki spuchły i pompa sprzęgła stanęła.
A jak myślisz?
Komplet sprzęgła wykluczam - w miarę nowe, nie jeżdżę agresywnie, problem występuje losowo.
Zapowietrzanie - ale czego? Pompy, wysprzęglika? Dlaczego?
Stwardniałe uszczelki na pompie sprzęgła? - miałem tak w Mareii 1.9 JTD, uszczelki spuchły i pompa sprzęgła stanęła.
- wojtekski
- Użytkownik
- Posty: 494
- Rejestracja: 4 sty 2015, o 16:16
- Auto: insignia, 207cc
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Suwałki
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Zapowietrzone sprzęgło
To i ja się podepnę od dwóch dni kontrolka ale to wiadomo pedał sprzęgła za daleko się wychodzi aż spada dźwigienka z czujnika i jest wyżej o kilka centymetrów niż hamulca, sprzęgło działa normalnie
? pompka padła ?
? pompka padła ?
-
- Forumowicz
- Posty: 60
- Rejestracja: 14 kwie 2017, o 16:51
- Auto: Insignia SW
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
Re: Zapowietrzone sprzęgło
UPDATE:
Padł wysprzęglik centralny SACHSa.
Puszczał płyn.
Teraz walczę z tematem reklamacji części i zwrotu $$$ za zrzucanie skrzyni.
Padł wysprzęglik centralny SACHSa.
Puszczał płyn.
Teraz walczę z tematem reklamacji części i zwrotu $$$ za zrzucanie skrzyni.
-
- Użytkownik
- Posty: 646
- Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy