--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Opel Insignia – test, dane techniczne

VIN, znalezione na allegro itp.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
peja-1991
V-ce Prezes ds organizacyjnych
Posty: 4424
Rejestracja: 24 kwie 2013, o 14:39
Auto: Insignia
Kod silnika: D16SHT
Rok produkcji: 2019
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 96 razy
Kontakt:

Opel Insignia – test, dane techniczne

Post autor: peja-1991 » 6 sie 2013, o 10:10

Opel Insignia


Po dwudziestu latach obecności na rynku (od 1988 r.) i trzech generacjach modelu Opel Vectra, władze niemieckiej marki postanowiły zmienić nazwę swojego przedstawiciela w klasie średniej. Światowa premiera modelu Opel Insignia, w wersji 4- i 5-drzwiowej miała miejsce w lipcu 2008 r. na wystawie W Londynie, zaś wersję kombi (Sports Tourer) pokazano jesienią na targach w Paryżu.
Na rynku polskim Opel Insignia zadebiutował pod koniec 2008 r. zaś wersja Sports Tourer wiosną następnego roku.
Opel Insignia to auto, które dosyć szybko otrzymało zaszczytny tytuł „Samochód Roku 2009”.

Opis modelu
Opel Insignia sprzedawany jest wyłącznie na rynku europejskim,
w Wielkiej Brytanii występuje pod marką Vauxhall.

Auto zbudowano w oparciu o płytę podłogową GM Epsilon II.
Stylistyka modelu Insignia bazuje na prototypie GTC zaprezentowanym po raz pierwszy podczas Geneva Motor Show w 2007 roku. Opel po raz pierwszy użył nazwy Insignia dla prototypu zaprezentowanego w 2003 roku podczas Frankfurt Motor Show.
Opel Insignia zdobył tytuł samochodu roku 2009.
Podczas Detroit Motor Show 2009 zaprezentowano drugą generację Buicka LaCrosse, który w dużej mierze bazuje na Insignii.
W opcjonalnym wyposażeniu auta dostępne są nowoczesne reflektory AFL, które oferują 9 trybów świecenia oraz aktywne zawieszenie. Cechą wyróżniającą Insignię są wysokiej jakości materiały wykończeniowe zastosowane we wnętrzu. Inną cechą wnętrza jest charakterystyczna deska rozdzielcza płynnie przechodząca w panele drzwi.

Opel zapowiada, że Insignia będzie tak zwanym modelem globalnym. Głównymi rynkami zbytu mają być Europa, Chiny oraz Ameryka Północna i Południowa. Samochód sprzedawany będzie pod nazwami:
Buick Regal - pod taką nazwą model jest sprzedawany w Stanach Zjednoczonych.
Chevrolet Vectra - pod taką nazwą model jest sprzedawany w Chile.
Opel Insignia - pod taką nazwą model sprzedawany jest w Europie z wyjątkiem Wielkiej Brytanii
Shanghai Buick Regal - pod taką nazwą model sprzedawany jest w Chinach.
Vauxhall Insignia - pod taką nazwą model jest sprzedawany w Wielkiej Brytanii.

W 2013 roku auto przeszło face lifting. Na klapie bagażnika zamontowano wąski chromowany pas znany z Opla Cascady.
We wnętrzu zmodernizowano deskę rozdzielczą, zegary i kierownicę, ograniczono liczbę przycisków. Nowością jest 8-calowy dotykowy wyświetlacz oraz wyświetlane zegary wraz z wyświetlaczem, który może pełnić różne funkcje.
Z przodu zmieniono pas przedni, zderzak oraz zastosowano nowy grill i wzór reflektorów.
W tym samym roku zaprezentowano terenową odmianę modelu nazwaną Insignia Country Tourer.
Model bazuje na wersji kombi pojazdu. Samochód otrzymał zwiększony o 20 mm prześwit, a pod podwoziem umieszczono specjalne płyty i wzmocnienia ochronne. Auto posiada napęd AWD bazujący na sprzęgle Haldex i mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu i adaptacyjne zawieszenie Opel FlexRide.

W sierpniu 2013 roku kilka tygodni przed salonem we Frankfurcie pokazano Insignię po liftingu w najmocniejszej wersji OPC. Samochód napędzany jest silnikiem 2.8V6 turbo o mocy 325 KM. Z nadwoziem liftback auto przyspiesza do 100 km/h w 6 s, kombi jest o 0,3 s wolniejsze. Prędkość maksymalna jest ograniczona do 250 km/h. Opcjonalnie blokada może zostać zdjęta, wówczas samochód może rozpędzić się do 270 km/h (kombi - do 265 km/h).
W Polsce zmodernizowana Insignia OPC trafiła do salonów z początkiem listopada 2013 roku. W stosunku do wersji sprzed liftingu, poza zmianami stylistycznymi, gruntownie zmodernizowano też zawieszenie (przeprojektowano około 60 procent części)


silniki wersji przedliftowej
Benzynowe
1,4 l R4 103 kW (140 KM) A14NET - dostępny od 2012r.
1,6 l R4 85 kW (115 KM) A16XER
1,6 l R4 Turbo, 132 kW (180 KM) A16LET
1,6 l R4 Turbo SIDI 125kW (170 KM) A16XHT - dostępny od 2013r.
1,8 l R4 103 kW (140 KM) A18XER
2,0 l R4 Turbo, 162 kW (220 KM) A20NHT - od 2013r. posiada parametry silnika A20NFT
2,0 l R4 Turbo, 184 kW (250 KM) A20NFT
2,8 l V6 Turbo, 191 kW (260 KM) A28NET
2,8 l V6 Turbo, 239 kW (325 KM) A28NER – montowany tylko w wersji OPC

diesel
2,0 l CDTI R4 Turbo, 81 kW (110 KM) A20DTC, A20DTL
2,0 l CDTI R4 Turbo, 88kW (120 KM) A20DTE - dostępny od 2013r.
2,0 l CDTI R4 Turbo, 96 kW (130 KM) A20DT, A20DTJ
2,0 l CDTI R4 Turbo, 118 kW (160 KM) A20DTH - od 2013r. posiadający 163KM
2,0 l CDTI R4 BiTurbo, 143 kW (195 KM) A20DTR - dostępny od 2012r.
opel-insignia-dane-techniczne-wymiary.jpg
silniki wersji po FaceLiftingu
Benzynowe
a.jpg
diesel
a1.jpg

pakiety wyposażenia
Insignia -dostępny od 2013r.
Edition
Sport -niedostępny od 2013r.
Cosmo
Executive -dostępny od 2013r.
OPC

Dane techniczne
Segment D
Typy nadwozia
4-drzwiowy sedan
5-drzwiowy liftback
5-drzwiowe kombi Sports Tourer
5-drzwiowy Country Tourer

Skrzynia biegów
6-biegowa manualna
6-biegowa automatyczna

Rodzaj napędu
przedni AWD lub 4x4

Wymiary
sedan.jpg
hb.jpg
insigniaST_szkic.jpg
Masa własna
od 1470 kg
Poj. zbiornika paliwa 70 l
Liczba miejsc 5
Test Euro NCAP 5 gwiazdek
Pojemność bagażnika
sedan: 500 l
liftback: 530 – 1470 l
60212912.jpg
Opel-Insignia_Hatchback_2009_800x600_wallpaper_06.jpg
kombi oraz CT: 540 – 1530 l
800px-Opel_Insignia_Sports_Tourer_2.0_CDTI_Cosmo_rear_20100613.jpg
Insignia OPC
opel_insignia_opc_sports_tourer_2009_03_s.jpg
opel_insignia_opc_2009_01.jpg
Insignia FL
1013029_640745985936652_1478768783_n.jpg
1002944_640745892603328_2038084644_n.jpg
opel__2013__Pr-sentation_Opel_Insignia_restyl-e__Opel_Insignia_FL_-5-_960.jpg
opel__2013__Pr-sentation_Opel_Insignia_restyl-e__Opel_Insignia_FL_-1-_960.jpg
opel__2013__Pr-sentation_Opel_Insignia_restyl-e__Opel_Insignia_FL_-10-_960.jpg
opel__2013__Pr-sentation_Opel_Insignia_restyl-e__Opel_Insignia_FL_-14-_960.jpg
OPC1.jpg
OPC6.jpg
Opel_Insignia_Country_Tourer.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"Krytyk i eunuch z jednej są parafii
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński

Dzixon

Re: Opel Insignia

Post autor: Dzixon » 5 maja 2015, o 22:41

Test Insigni Opc 2015 rok.
https://youtu.be/DVIoaAV_BuY

lukasz2008
Forumowicz
Posty: 85
Rejestracja: 5 sie 2014, o 18:00
Auto: Vauxhall Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto: UK
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Opel Insignia – test, dane techniczne

Post autor: lukasz2008 » 27 paź 2015, o 20:38



Awatar użytkownika
morfeo11
Użytkownik
Posty: 250
Rejestracja: 8 kwie 2015, o 18:24
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kraków
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Opel Insignia – test, dane techniczne

Post autor: morfeo11 » 22 kwie 2016, o 21:34

Opel Insignia: 2111 km na jednym zbiorniku

http://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/ope ... n5lr#fp=as

Awatar użytkownika
Zbyszek01
Klubowicz
Posty: 3030
Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Miasto: DZA
Postawił piwo: 20 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Opel Insignia – test, dane techniczne

Post autor: Zbyszek01 » 22 kwie 2016, o 21:53

Zbiornik ma 60 L pojemności? a 2111km to wychodzi 2,8 L/100km? Więc dlaczego podają 3,9-3,8?
Chyba że założyli większy zbiornik?
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2016, o 21:58 przez Zbyszek01, łącznie zmieniany 1 raz.
Insignia MY2012

Awatar użytkownika
Mikołaj
Użytkownik
Posty: 603
Rejestracja: 12 mar 2014, o 13:33
Auto: Insignia 1,6 Turbo
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Amsterdam/Sosnowiec

Re: Opel Insignia – test, dane techniczne

Post autor: Mikołaj » 22 kwie 2016, o 21:57

Zbiornik paliwa ma 70l bynajmniej w benzynie. Ale z tego co kojarzę to w dieslu tez jest 70l


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
Zbyszek01
Klubowicz
Posty: 3030
Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Miasto: DZA
Postawił piwo: 20 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Opel Insignia – test, dane techniczne

Post autor: Zbyszek01 » 22 kwie 2016, o 21:59

To i tak wychodzi 3,3

-- 22 kwi 2016, o 23:01 --

Pewnie z góry, z wiatrem i na żaglach.
Jak zwykle cuda w "Auto świat"
Insignia MY2012

Awatar użytkownika
Mikołaj
Użytkownik
Posty: 603
Rejestracja: 12 mar 2014, o 13:33
Auto: Insignia 1,6 Turbo
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Amsterdam/Sosnowiec

Re: Opel Insignia – test, dane techniczne

Post autor: Mikołaj » 22 kwie 2016, o 22:22

No dokładnie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Jasik
Forumowicz
Posty: 53
Rejestracja: 10 kwie 2015, o 10:06
Auto: Insignia 1.6 2016
Kod silnika: B16SHL
Rok produkcji: 2016
Miasto: Nowy Dwór Mazowecki
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Opel Insignia – test, dane techniczne

Post autor: Jasik » 5 lip 2016, o 12:30

benzyna 70 litrów ma.

10shadow01
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: 12 lip 2015, o 00:19
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2011
Miasto: Police

Re: Opel Insignia – test, dane techniczne

Post autor: 10shadow01 » 22 sie 2016, o 15:16

Witam
Dysponuje może ktoś, linkiem do tabeli momentów obrotowych dokręcanie śrub w insigni?

godiw

Re: Opel Insignia – test, dane techniczne

Post autor: godiw » 8 kwie 2017, o 13:55

A wie ktoś ile litrów ma rezerwa ?

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Opel Insignia – test, dane techniczne

Post autor: Bartol » 5 lis 2017, o 22:07

godiw pisze:A wie ktoś ile litrów ma rezerwa ?
kers pisze:Myślę, że z min 10% całości baku.
Wg moich obserwacji dokładnie tyle. Przy średnim spalaniu 7 litrów, po tankowaniu "do pełna" w trakcie włączenia rezerwy pokazuje zasięg 100km.
Być może jest coś jeszcze dla bezpieczeństwa, ale nie zamierzam tego celowo sprawdzać :D

-- 2 gru 2017, o 23:31 --

Przypadek chciał, że wczoraj sprawdziłem... :D Wskazanie zasięgu zniknęło przy wartości 40 km(pojawił się komunikat o niskim poziomie paliwa). Zrobiłem jeszcze 20 km, więc paliwa zostało na kolejne 20 km czyli przy średnim spalaniu z całego baku 7,5l/100km powinno zostać 1,5l paliwa. Zatankowałem 66l czyli był zapas 2,5l. Dotyczy to mojego egzemplarza Insigni, którego wskazania zgadzają się ze wskazaniami dystrybutora przy tankowaniu ;)

inmar
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: 16 wrz 2017, o 07:57
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Re: Opel Insignia – test, dane techniczne

Post autor: inmar » 27 mar 2018, o 07:37


Leser155
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 29 wrz 2020, o 22:07
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2009
Miasto: Białystok

Re: Opel Insignia – test, dane techniczne

Post autor: Leser155 » 19 paź 2020, o 12:18

Ludzie nie kupujcie tego bubla raz już kupiłem Opla Insignię oczarował wyglądem i ceną . Ten samochód to wielka porażka . 150 tys km przejechane i jakie awarie miałem : Nie równa praca silnika , słaby lakier ekologiczny który odpada i samochód rdzewieje , podświetlacze led zegarów mrygają , kolektor ssący pastikowy pęka , pompa wysokiego śnienia cieknie do regeneracji , DPF zapycha się na amen , alternator ładowania do regeneracji , tarcze po 30 tys . km do wymiany , mikro przełącznik do wymiany , odma olejowa do wymiany , rura od intercoolera 2 x pękła , instalacja wspomagania kierowniczego pękła (gnije ) , maty grzewcze już nie grzeją , lusterka nie składają się , pół osiki do wymiany , elektrozawór turbiny do wymiany , zapychające się wtryski paliwa ,Komputer zimą zwiesza się trzeba reset wyjęcia klamr , głośna praca silnika jak ciągnik Władek T-25 , Amortyzatory tylne padają , sanki pod silnikiem gniją , świece padają jedna po drugiej z czujnikami , Każda część do tego Samochodu CENA sięgała w przedziale OD 400zł do 1800zł tylko najdroższa cześć był Amortyzatory które kosztowały 3000zł . Strasznie drogi w eksploatacji . Nigdy w życiu już opla!

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8412
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 195 razy
Otrzymał  piwo: 100 razy
Kontakt:

Re: Opel Insignia – test, dane techniczne

Post autor: dokia » 19 paź 2020, o 12:39

A skąd Ty tu?
Troll?
Radio 357 :)

Awatar użytkownika
spiryt4
Zapaleniec
Posty: 1019
Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
Auto: Insignia Grand Sport
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: Świętochłowice
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Opel Insignia – test, dane techniczne

Post autor: spiryt4 » 19 paź 2020, o 13:12

Ło panie to ile Ty miał razy licznik kręcony? Że Ty miał takie i tyle awariów :lol: :lol:

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Opel Insignia – test, dane techniczne

Post autor: P405 » 19 paź 2020, o 13:57

Po milionie km to mu wyskoczyło.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Dyskusje ogólne”