--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Oślepianie światłami BiXenon (AFL) - Regulacja reflektorów
-
- Użytkownik
- Posty: 911
- Rejestracja: 21 paź 2013, o 19:07
- Auto: opel
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Oślepianie światłami BiXenon (AFL)
A ja się nie przejmuję, AFL świeci mocniej i dalej podczas jazdy powyżej 140 km/h. Jak ktoś mi wtedy mruga to włączam długie i sprawa załatwiona .
- yerry
- Prezes ICP
- Posty: 6058
- Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
- Auto: Insignia B GS
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Kraków
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 84 razy
- Kontakt:
Re: Oślepianie światłami BiXenon (AFL)
Światła muszą być poprawnie ustawione. To prawda, że czasem bez pudła da się wytypować z daleka nadjeżdżającą Insignię, niektóre mają zbyt agresywnie ustawione światła przy szybkiej jeździe (np. autostrada) i oślepiają. Moim zdaniem jeśli ktoś napotkał mruganie to powinien po prostu podjechać na diagnostykę i zrobić ustawienie świateł - proste to i niedrogie
Moje prace: HMI2.5 i Android Auto: HMI2.5 w IntelliLink MY2014-15 Bluetooth: Bluetooth CD300 CD400 CD500 DVD800 NAVI600 NAVI900 Aktualizacja Android Auto
https://insipro.pl/
https://insipro.pl/
-
- Użytkownik
- Posty: 911
- Rejestracja: 21 paź 2013, o 19:07
- Auto: opel
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Oślepianie światłami BiXenon (AFL)
Światła mam dobrze ustawione, jeszcze mi się nie zdarzyło by ktoś mrugał. Napisałem tak bo po prostu "ten typ tak ma" i niestety na autostradzie najbardziej to widać przy większych prędkościach.
-
- Ekspert
- Posty: 5124
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Oślepianie światłami BiXenon (AFL)
Przy 96 km/h przestawiają się na dalszy zasięg i stąd problem z ewentualnym oślepianiem innych kierowców na polskich drogachLuk pisze:A ja się nie przejmuję, AFL świeci mocniej i dalej podczas jazdy powyżej 140 km/h. Jak ktoś mi wtedy mruga to włączam długie i sprawa załatwiona .
-
- Użytkownik
- Posty: 911
- Rejestracja: 21 paź 2013, o 19:07
- Auto: opel
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Oślepianie światłami BiXenon (AFL)
Dokładnie jest tak - z instrukcji obsługi:
- oświetlenie na drogach osiedlowych - do 30 km/h
- oświetlenie miejskie - 40 do 55 km/h
- oświetlenie pozamiejskie - 55 d0 115 km/h
- oświetlenie autostradowe - pow. 115 km/h - wszystkie prędkości oczywiście około.
Więc wystarczy w mieście jechać lekko powyżej dozwolonej prędkości i już mamy oświetlenie pozamiejskie co powoduje że możemy oślepiać.
- oświetlenie na drogach osiedlowych - do 30 km/h
- oświetlenie miejskie - 40 do 55 km/h
- oświetlenie pozamiejskie - 55 d0 115 km/h
- oświetlenie autostradowe - pow. 115 km/h - wszystkie prędkości oczywiście około.
Więc wystarczy w mieście jechać lekko powyżej dozwolonej prędkości i już mamy oświetlenie pozamiejskie co powoduje że możemy oślepiać.
-
- Ekspert
- Posty: 5124
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Oślepianie światłami BiXenon (AFL)
Z Instrukcji :
Oświetlenie pozamiejskie
Włączane automatycznie przy
prędkościach jazdy od około 55 (34)
do 100 km/h(60 mile/h).Wiązka
światła jest niesymetryczna pod
względem kształtu i jasności.
Oświetlenie autostradowe
Włączane automatycznie przy
prędkościach jazdy powyżej około
100 km/h(60 mile/h), przy mniejszych
ruchach kierownicy. Jest włączane
z opóźnieniem lub bezpośrednio po
dużym przyspieszeniu samochodu
Oświetlenie pozamiejskie
Włączane automatycznie przy
prędkościach jazdy od około 55 (34)
do 100 km/h(60 mile/h).Wiązka
światła jest niesymetryczna pod
względem kształtu i jasności.
Oświetlenie autostradowe
Włączane automatycznie przy
prędkościach jazdy powyżej około
100 km/h(60 mile/h), przy mniejszych
ruchach kierownicy. Jest włączane
z opóźnieniem lub bezpośrednio po
dużym przyspieszeniu samochodu
-
- Użytkownik
- Posty: 911
- Rejestracja: 21 paź 2013, o 19:07
- Auto: opel
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Oślepianie światłami BiXenon (AFL)
Dziwne, mamy inne instrukcje. Może w benzynach jest inny system AFL
U mnie jest tak w instrukcji - strona 130:
https://www.opel.pl/content/dam/Opel/Eu ... y13_pl.pdf
U mnie jest tak w instrukcji - strona 130:
https://www.opel.pl/content/dam/Opel/Eu ... y13_pl.pdf
- Mikołaj
- Użytkownik
- Posty: 603
- Rejestracja: 12 mar 2014, o 13:33
- Auto: Insignia 1,6 Turbo
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Amsterdam/Sosnowiec
Re: Oślepianie światłami BiXenon (AFL)
A u mnie w Instrukcji jest tak:
Oświetlenie na drogach osiedlowych
Włączane automatycznie przy niskich
prędkościach jazdy do około
30 km/h(20 mile/h).Wiązka światła
jest zwrócona pod kątem 8° na
pobocze.
Oświetlenie miejskie
Włączane automatycznie przy
prędkościach jazdy do około
55 km/h(34 mile/h), gdy czujnik
oświetlenia wykryje światła uliczne.
Zasięg świateł jest zmniejszony przy
jednoczesnym rozszerzeniu wiązki
światła.
Oświetlenie pozamiejskie
Włączane automatycznie przy
prędkościach jazdy od około 55 (34)
do 100 km/h(60 mile/h).Wiązka
światła jest niesymetryczna pod
względem kształtu i jasności.
Oświetlenie autostradowe
Włączane automatycznie przy
prędkościach jazdy powyżej około
100 km/h(60 mile/h), przy mniejszych
ruchach kierownicy. Jest włączane
z opóźnieniem lub bezpośrednio po
dużym przyspieszeniu samochodu.
Wiązka światła jest dłuższa
i jaśniejsza.
Oświetlenie przy niekorzystnych
warunkach atmosferycznych
Włączane automatycznie przy
prędkościach jazdy do około
70 km/h(43 mile/h), gdy czujnik
deszczu wykryje krople wody lub
w przypadku ciągłej pracy
wycieraczek.Zasięg, rozkład i siła
wiązki światła są regulowane
w zależności od widoczności.
Oświetlenie na drogach osiedlowych
Włączane automatycznie przy niskich
prędkościach jazdy do około
30 km/h(20 mile/h).Wiązka światła
jest zwrócona pod kątem 8° na
pobocze.
Oświetlenie miejskie
Włączane automatycznie przy
prędkościach jazdy do około
55 km/h(34 mile/h), gdy czujnik
oświetlenia wykryje światła uliczne.
Zasięg świateł jest zmniejszony przy
jednoczesnym rozszerzeniu wiązki
światła.
Oświetlenie pozamiejskie
Włączane automatycznie przy
prędkościach jazdy od około 55 (34)
do 100 km/h(60 mile/h).Wiązka
światła jest niesymetryczna pod
względem kształtu i jasności.
Oświetlenie autostradowe
Włączane automatycznie przy
prędkościach jazdy powyżej około
100 km/h(60 mile/h), przy mniejszych
ruchach kierownicy. Jest włączane
z opóźnieniem lub bezpośrednio po
dużym przyspieszeniu samochodu.
Wiązka światła jest dłuższa
i jaśniejsza.
Oświetlenie przy niekorzystnych
warunkach atmosferycznych
Włączane automatycznie przy
prędkościach jazdy do około
70 km/h(43 mile/h), gdy czujnik
deszczu wykryje krople wody lub
w przypadku ciągłej pracy
wycieraczek.Zasięg, rozkład i siła
wiązki światła są regulowane
w zależności od widoczności.
Re: Oślepianie światłami BiXenon (AFL)
Mi też mrugają byłem sprawdzić kilka razy ustawienie światłem wszystko wzorcowo i wiecie co wam powiem wtedy zacząłem zwracać uwagę jakie auta mrugają i tu jest chyba rozwiązanie problemu oślepiania przez AFL nigdy żaden mesiek na bixenon ani bmw na bixenon żadne auto na xenonach nie mruga mrugają jakieś golfy 5 bmw bez xenonów ogólne auta których epoko już się zakończyła czyżby była to zazdrość że my mamy auta z nowej epoki i coś widzimy ??;) Ps: Albo i ze starej patrząc na piękne świtała LED w Bmw 6 lub Audi
- Engine
- Zapaleniec
- Posty: 4602
- Rejestracja: 14 wrz 2014, o 10:53
- Auto: BMW F10 525D xDrive
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Śląsk
- Otrzymał piwo: 6 razy
- Kontakt:
Re: Oślepianie światłami BiXenon (AFL)
No ledy są świetne Mam w X5 i przebijają xenony, ale xenon sam w sobie też świetnie świeci Bez porównania lepiej niż halogen.
Re: Oślepianie światłami BiXenon (AFL)
To wiadomo ostatnio widziałem A8 na tych wynalazkach fajna sprawa Wszystko idzie do przodu
Re: Oślepianie światłami BiXenon (AFL)
Miałem przez salon włączona funkcję automatycznej zmiany świateł w ISI 2014 _pokrętło jest w pozycji auto ale na wyświetlaczu centralnym zniknęła literka A - jak przywrócić poprzednie ustawienie,do salonu mam daleko
- Mikołaj
- Użytkownik
- Posty: 603
- Rejestracja: 12 mar 2014, o 13:33
- Auto: Insignia 1,6 Turbo
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Amsterdam/Sosnowiec
Re: Oślepianie światłami BiXenon (AFL)
W instrukcji obsługi wszystko jest pięknie opisane
Lewą manetka dwa szybkie ruchy w dół(od siebie) i powinno wrócić do automatycznej zmiany
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Lewą manetka dwa szybkie ruchy w dół(od siebie) i powinno wrócić do automatycznej zmiany
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Użytkownik
- Posty: 126
- Rejestracja: 20 kwie 2014, o 19:46
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A20DTC
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Rybnik
Re: Oślepianie światłami BiXenon (AFL)
Mi też się zdarzyło że parę razy za miastem na na jakimś odludziu kierowcy przez cb wołali ze na drogowych jade
Re: Oślepianie światłami BiXenon (AFL)
Kolego nie bądź śmieszny Mam nadzieje że nie mówiłeś tego poważnie Jakiś czas temu wyczytałem że w autach nowszych i tych lepiej wyposażonych są już stosowane specjalne szyby.Engine pisze:Mi też mrugają byłem sprawdzić kilka razy ustawienie światłem wszystko wzorcowo i wiecie co wam powiem wtedy zacząłem zwracać uwagę jakie auta mrugają i tu jest chyba rozwiązanie problemu oślepiania przez AFL nigdy żaden mesiek na bixenon ani bmw na bixenon żadne auto na xenonach nie mruga mrugają jakieś golfy 5 bmw bez xenonów ogólne auta których epoko już się zakończyła czyżby była to zazdrość że my mamy auta z nowej epoki i coś widzimy ??;) Ps: Albo i ze starej patrząc na piękne świtała LED w Bmw 6 lub Audi
- Engine
- Zapaleniec
- Posty: 4602
- Rejestracja: 14 wrz 2014, o 10:53
- Auto: BMW F10 525D xDrive
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Śląsk
- Otrzymał piwo: 6 razy
- Kontakt:
Re: Oślepianie światłami BiXenon (AFL)
Ja śmieszny nie byłem i nie jestem, przede wszystkim powyższy cytat to nie moje słowa.
Wysłane przez Tapatalk z Sony Xperia Z1
Wysłane przez Tapatalk z Sony Xperia Z1
Re: Oślepianie światłami BiXenon (AFL)
Witam
Zapisałem się tutaj, żeby dodać swoje doświadczenia dotyczące oślepiania. Mam Insignię z listopada 2014. Od 2 miesięcy walczę ze swoimi xenonami, które świecą jak chcą. Światła są mechanicznie dobrze ustawione i wszystko jest w porządku (70m na krótkich, 140m autostrada, itd) do momentu aż... nie popsuje się pogoda. Wystarczy, że zacznie padać deszcz, albo jest trochę mgiełki i... światła sie podnoszą. Wówczas zasięg jest około 200m tak, ze nie widać granicy cienia (jest na horyzoncie). Taki tryb pracy nigdzie nie jest opisany. Serwis mówi, że wszystko jest OK, bo światła są dobrze ustawione i nie ma błędów na komputerze. Dodatkowo, dość często z menu znikają pozycje dotyczące AFL.
Chcę ponownie podjechać do ASO w czasie złej pogody (gdy światła będą podniesione) i sprawdzić wówczas ustawienie. Zobaczymy, czy nie jest tak, że mimo ustawiania na MANUAL światła będą wówczas wyżej.
Czy zauważyliście również u siebie wpływ pogody na unoszenie świateł?
Dzięki, Pozdrawiam
Zapisałem się tutaj, żeby dodać swoje doświadczenia dotyczące oślepiania. Mam Insignię z listopada 2014. Od 2 miesięcy walczę ze swoimi xenonami, które świecą jak chcą. Światła są mechanicznie dobrze ustawione i wszystko jest w porządku (70m na krótkich, 140m autostrada, itd) do momentu aż... nie popsuje się pogoda. Wystarczy, że zacznie padać deszcz, albo jest trochę mgiełki i... światła sie podnoszą. Wówczas zasięg jest około 200m tak, ze nie widać granicy cienia (jest na horyzoncie). Taki tryb pracy nigdzie nie jest opisany. Serwis mówi, że wszystko jest OK, bo światła są dobrze ustawione i nie ma błędów na komputerze. Dodatkowo, dość często z menu znikają pozycje dotyczące AFL.
Chcę ponownie podjechać do ASO w czasie złej pogody (gdy światła będą podniesione) i sprawdzić wówczas ustawienie. Zobaczymy, czy nie jest tak, że mimo ustawiania na MANUAL światła będą wówczas wyżej.
Czy zauważyliście również u siebie wpływ pogody na unoszenie świateł?
Dzięki, Pozdrawiam
Re: Oślepianie światłami BiXenon (AFL)
Chyba masz ten sam problem, który dotyczył mojego auta. Ja walczyłem 4 m-ce z ustawieniami świateł (również nowe auto z czerwca 2014r.) Wielokrotne wizyty w ASO - nikt nic nie mógł poradzić. Na podstawie pomiarów i badania komputerowego wszystko było ok.
Regulacje mechaniczne w kilku ASO i innych warsztatach nie przynosiły żadnych rezultatów. Po regulacji było albo za wysoko albo za nisko.
Od 3 tygodni jest wszystko ok. Po prostu samo się naprawiło. Sporadycznie ktoś mrugnie, ale to za sprawą, że światła są naprawdę mocne. Ten typ chyba tak ma. Co do zmiany pogody - w czasie deszczowej tak jak się doczytałem również dochodzi do zmiany ustawień światła, ale nie koniecznie na 200m. Zmiana na manual nie rozwiązywała u mnie problemu.
Regulacje mechaniczne w kilku ASO i innych warsztatach nie przynosiły żadnych rezultatów. Po regulacji było albo za wysoko albo za nisko.
Od 3 tygodni jest wszystko ok. Po prostu samo się naprawiło. Sporadycznie ktoś mrugnie, ale to za sprawą, że światła są naprawdę mocne. Ten typ chyba tak ma. Co do zmiany pogody - w czasie deszczowej tak jak się doczytałem również dochodzi do zmiany ustawień światła, ale nie koniecznie na 200m. Zmiana na manual nie rozwiązywała u mnie problemu.
Re: Oślepianie światłami BiXenon (AFL)
No to muszę poczekać, aż się samo naprawi... .
Pogoda zmienia sposób świecenia, ale tylko do 70km/h, przynajmniej tak jest w opisach trybów. Chyba po prostu trochę obniżę światła mechanicznie, żeby mi nerwy nie siadły . Będą trochę za nisko w normalnych warunkach, ale cóż...
-- 2 mar 2015, o 15:06 --
Witam,
Na niemieckich forach znalazłem info, że unoszenie świateł w czasie deszczu (wilgoci) powodowane jest złym zaizolowaniem czujników poziomowanie (tylnych?). Piszą, że trzeba zdjąć styki, oczyścić, nasmarować i ręcznie porządnie zaizolować. Podobno była informacja centrali Opla do warsztatów zgłaszających takie problemy.
Czy do tych czujników jest dostęp? Można to zrobić samemu?
Pozdrawiam
Pogoda zmienia sposób świecenia, ale tylko do 70km/h, przynajmniej tak jest w opisach trybów. Chyba po prostu trochę obniżę światła mechanicznie, żeby mi nerwy nie siadły . Będą trochę za nisko w normalnych warunkach, ale cóż...
-- 2 mar 2015, o 15:06 --
Witam,
Na niemieckich forach znalazłem info, że unoszenie świateł w czasie deszczu (wilgoci) powodowane jest złym zaizolowaniem czujników poziomowanie (tylnych?). Piszą, że trzeba zdjąć styki, oczyścić, nasmarować i ręcznie porządnie zaizolować. Podobno była informacja centrali Opla do warsztatów zgłaszających takie problemy.
Czy do tych czujników jest dostęp? Można to zrobić samemu?
Pozdrawiam