--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Skrzynia biegów M32

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
yerry
Prezes ICP
Posty: 6058
Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
Auto: Insignia B GS
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Kraków
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 84 razy
Kontakt:

Skrzynia biegów M32

Post autor: yerry » 13 sie 2013, o 19:10

Po przeczytaniu o różnych przypadkach świszczących, zgrzypiących i sypiących się skrzyń oraz przykrej informacji o spodziewanych problemach ze skrzyniami M32 montowanymi w CDTI oraz benzynowych 1.6 i 1.8 zastanawiam się jak można zawczasu rozpoznać i przeciwdziałać uszkodzeniu skrzyni. Co prawda nie odnotowałem oznak u siebie (96kkm przejechane) ale chciałbym być czujny i odpowiednio wcześnie zareagować.

Czy komuś przyszło już zmagać się z rozsypującą się skrzynią M32? Jakie były objawy? Przy jakim przebiegu?

Mimo, że Opel nie ma tego w zaleceniach, czy wymiana oleju w skrzyni ma sens? Jaki stosować olej? Gdzie najlepiej to wykonać - może da się samemu, może ktoś mógłby opisać jak?
Moje prace: HMI2.5 i Android Auto: HMI2.5 w IntelliLink MY2014-15 Bluetooth: Bluetooth CD300 CD400 CD500 DVD800 NAVI600 NAVI900 Aktualizacja Android Auto
https://insipro.pl/

picky

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: picky » 13 sie 2013, o 20:02

Jakiś czas temu wymieniałem olej w skrzyni automatycznej. Serwisant odradzał mi to ze względu na koszty argumentując, że wymienia się dopiero jak się coś dzieję. :lol: W automacie jak dobrze się orientuję wlewa się od góry, dojście jest kiepskie więc nie obejdzie się bez rurki. Jak w manualu jest tak samo to da się to ogarnąć, jak od dołu to serwis. Ceny ASO na wymianę oleju w silniku jak i w skrzyni nikt z zapytanych serwisów nie przebił.

Awatar użytkownika
yerry
Prezes ICP
Posty: 6058
Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
Auto: Insignia B GS
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Kraków
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 84 razy
Kontakt:

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: yerry » 16 sie 2013, o 08:08

Wlewałeś oplowski olej czy jakiś inny? Do manuala podają typowo olej SAE 75W85 API GL-4 (GM 1940182). Ponoć lepszą alternatywą jest SINTOFLUID 75W80 API GL-5 prod. Fuchs. O paręnaście złociszy droższy na litrze ale to nie problem.
Moje prace: HMI2.5 i Android Auto: HMI2.5 w IntelliLink MY2014-15 Bluetooth: Bluetooth CD300 CD400 CD500 DVD800 NAVI600 NAVI900 Aktualizacja Android Auto
https://insipro.pl/

bolek

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: bolek » 16 sie 2013, o 15:05

Małe sprostowanie w 2.0 CDTI jest skrzynia F40

Awatar użytkownika
yerry
Prezes ICP
Posty: 6058
Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
Auto: Insignia B GS
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Kraków
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 84 razy
Kontakt:

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: yerry » 16 sie 2013, o 18:23

No nie tylko, nie tylko. A20DTx to przecież 2.0 CDTI
Zobacz poniżej:
LINK
LINK
Moje prace: HMI2.5 i Android Auto: HMI2.5 w IntelliLink MY2014-15 Bluetooth: Bluetooth CD300 CD400 CD500 DVD800 NAVI600 NAVI900 Aktualizacja Android Auto
https://insipro.pl/

bolek

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: bolek » 16 sie 2013, o 23:20

Zgadza się mój błąd,przepraszam.Skrzynia m32 w dieslu była montowana w w wersji 110km z tego co wyczytałem.Wogóle to ma średńie opinie.jedyny ratunek to chyba zmiana oleju co 50tyś.km i najlepiej metodą dynamiczną.Kilka słów na temat m32 http://auto-krak.pl/mechanika/skrzynia-biegow-opel-m32/

miroslawus

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: miroslawus » 6 wrz 2013, o 05:25

Witam
Ja właśnie mam problem ze skrzynią M32-Insignia 1.8. Auto ma 4 lata i obecnie mam przejechane 40 tyś. km. Objawy są następujące (u mnie) na 5 i 6 biegu przy dodawaniu gazu auto zaczyna huczeć. Koszty są ogromne naprawy (regeneracji) nowa skrzynia w ASO to koszt 30 tyś. zł prawie tyle co wartość mojej Insigni. Problem tkwi w tym, że skrzynie te są źle zaprojektowane i każda z nich ulega awarii najczęściej do 60 tyś km. Po regeneracji ta skrzynia znowu się rozsypie i tak w kółko. Moje auto już miesiąc stoi, bo po pierwsze ciężko znaleźć mechanika, który problem ogarnie po drugie koszt regeneracji (zależy jeszcze co trzeba wymienić) u mnie koszt to 4120 zł. Oczywiście napisałem do GM, ale z racji tego, że samochód nie jest już serwisowany oni nic mi nie mogą pomóc. Jedno jest pewne- to jest ostatni opel (i to celowo opel z małej litery) w moim życiu. Przykład kumpla: kupił Toyotę używaną 4 letnią po 1 roku eksploatacji (czyli auto już miało 5 lat i nie było serwisowane) silnik zaczął zżerać olej pismo do Toyoty i natychmiastowa odpowiedź "proszę udać się do najbliższego serwisu w celu wymiany silnika na nowy". Problem był znany przez producenta. opel dobrze wie, że te skrzynie są wadliwe, ale umiejętnie to tuszuje i nie wprowadza żadnej kampanii. Problem trzeba rozdmuchać i jak mam taki zamiar to zrobić. Jeżeli ktoś coś chce wiedzieć na temat skrzyni M32 to niech pyta ja temat już znam dosyć dobrze. nawet znalazłem serwis, który ma umowę z Opel Polska na regenerację tych skrzyń!!! Skrzynie te montowane są jeszcze w Fiatach, bo powstały przy współpracy opla i fiata.

Awatar użytkownika
yerry
Prezes ICP
Posty: 6058
Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
Auto: Insignia B GS
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Kraków
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 84 razy
Kontakt:

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: yerry » 6 wrz 2013, o 09:59

Który to serwis?
Może warto zainteresować tematem TVN Turbo..

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalk 4
Moje prace: HMI2.5 i Android Auto: HMI2.5 w IntelliLink MY2014-15 Bluetooth: Bluetooth CD300 CD400 CD500 DVD800 NAVI600 NAVI900 Aktualizacja Android Auto
https://insipro.pl/

miroslawus

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: miroslawus » 6 wrz 2013, o 11:35

Właśnie o tym myślę, że wyśle maila do TVN Turbo nic mnie przecież to nie kosztuje.

bolek

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: bolek » 6 wrz 2013, o 15:58

Nadmuchajcie to Panowie może to pomoże,bo ja słyszałem że te skrzynie lubia się już po 60-80 tyś.km rozsypać w amen.Tak z ciekawości co jest odpowiedzialne za te szumy ,łożyska? przecież same łożyska to ok 200-300zł,powiedzmy ,olej nowy do skrzyni 150zł,demontaż montaż skrzyni 400zł,to co wymiana łożysk 2500zł? Uważam że taką skrzynie można spokojnie zregenerować za 1500-2000zł.

miroslawus

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: miroslawus » 7 wrz 2013, o 13:15

Za szumy w moim przypadku przypadku są odpowiedzialne koła zębate. A ze względu na to, że przy wymianie kół zębatych należy wymienić również łożyska. Fakt łożyska kosztują mniejsze 170 zł większe ok 250. Łożysk jest 6 w tym dwa większe i 4 mniejsze- a podobno trzeba wymienić jeszcze dwa dodatkowe czyli w sumie łożysk jest 8. Ile kosztują te koła zębate to na razie nie wiem, ale w najgorszym wypadku trzeba wymienić po dwa zestawy (5 i 6 biegu). Jeżeli chodzi o demontaż i montaż skrzyni nie znalazłem mechanika, który by to zrobił za mniej niż 600zł.

Awatar użytkownika
yerry
Prezes ICP
Posty: 6058
Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
Auto: Insignia B GS
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Kraków
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 84 razy
Kontakt:

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: yerry » 12 wrz 2013, o 23:30

Hm.. SINTOFLUID 75W80 już nabyty, czas na wymianę w mojej skrzynce.

****
edit
Olej już wymieniony. Ten zlany ze skrzyni był w kolorze rudo-brązowym, nowy olej jest w kolorze jasno żółtym. Wyczuwalna różnica w lepkości przy próbie organoleptycznej (na paluchach ;) )
Nie spodziewałem się istotnych różnic w działaniu skrzyni, nie miałem problemów z biegami, hałasami itp, jednak mimo wszystko jest odczuwalna niewielka zmiana na + w lekkości wskakiwania poszczególnych biegów.
Do skrzyni wchodzi na wymianę 2,2 litra, a ponieważ nie da się kupić inaczej jak w butelkach 1-litrowych, to zostało mi 0,8l do odsprzedania/wykorzystania - jakby ktoś reflektował to proszę o kontakt.
Ostatnio zmieniony 25 paź 2013, o 10:09 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje prace: HMI2.5 i Android Auto: HMI2.5 w IntelliLink MY2014-15 Bluetooth: Bluetooth CD300 CD400 CD500 DVD800 NAVI600 NAVI900 Aktualizacja Android Auto
https://insipro.pl/

miroslawus

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: miroslawus » 13 wrz 2013, o 08:49

I tak wymiana oleju nie zapewni bezawaryjnej jazdy z tą skrzynią. Jak już pisałem jest ona źle zaprojektowana. Prędzej czy później się zepsuje. Ale oczywiście życzę Ci oby tak się nie stało. :):)
Podaję linka wszystko na temat tych skrzyń:
http://www.skrzynie.com.pl/m32-skrzynie-biegow.html

Awatar użytkownika
yerry
Prezes ICP
Posty: 6058
Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
Auto: Insignia B GS
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Kraków
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 84 razy
Kontakt:

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: yerry » 13 wrz 2013, o 10:41

Wiem, i to mnie martwi. Też sobie tego życzę aby nic złego się nie stało, zobaczymy co będzie.
A link do tej strony jest w moim pierwszym poście, u nich kupowałem olej.
Inny link: http://auto-krak.pl/mechanika/skrzynia-biegow-opel-m32/
Moje prace: HMI2.5 i Android Auto: HMI2.5 w IntelliLink MY2014-15 Bluetooth: Bluetooth CD300 CD400 CD500 DVD800 NAVI600 NAVI900 Aktualizacja Android Auto
https://insipro.pl/

rAFAL9205

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: rAFAL9205 » 15 wrz 2013, o 21:12

jak to dobrze, że w 2.0 CDTI 160 km już montuja inne skrzynie, szkoda że opel odwalił taką maniane. Wogóle GM to symbolem niezawodności to nie jest :/ , po tylu latach z toyotą same rozczarowania :( przez te GM.

lgruszkos

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: lgruszkos » 23 wrz 2013, o 13:06

Moja insignia według specyfikacji ma taką skrzynie TRANS-MAN 6-SPEED M32 WR. (silnik ENG-4 CYL 20L DIESEL TURBO VGT) Wymieniłem olej na oplowski dopiero przy wymianie dwumasy i sprzęgła przebieg 277 tyś km. Obecnie 305 tys i nic sie nie dzieje, biegi wchodzą normalnie, skrzynia pracuje lekko i cicho.

BCS

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: BCS » 18 paź 2013, o 21:07

Witam sympatyków skrzyń M32 ;)

Nazywam się Grzegorz Makowski i dotarłem tu ze strony http://www.skrzynie.com.pl, którą mam przyjemność współtworzyć.
Zajmujemy się m.in. naprawami i regeneracją skrzynek z tematu i chętnie służymy wiedzą na temat tych przekładni. Postaram się wyjaśnić fakty i mity dotyczące M32. Jesteśmy otwarci na pytania, na które w miarę wiedzy chętnie odpowiemy.

Może na początek wyjaśnię kwestię oleju w skrzyni M32.
Olej w M32 to jeden z najważniejszych czynników, który wpływa na żywotność tej przekładni. Momenty, które może przenosić ta skrzynia to 300-340 Nm. Niektórzy kuszą się o podwyższanie mocy i dają skrzyni do przeniesienia nawet momenty powyżej 430 Nm. Jesli zaciekawi Was temat to przy okazji opiszę co dzieje się w M32 przy dużych obciążeniach.
Olej w skrzyni ma kilka zadań, ale istotne dla ciężkiej pracy są jego właściwości smarne i chłodzące. Jeśli olej jest za słaby to nie jest w stanie odprowadzać właściwie ciepła, a za razem nie daje odpowieniego filmu smarnego miedzy powierzchniami stycznymi zębów. Klasyczny olej serwisowy - ten czerwony - o oznaczeni GM 1940182 to taki produkt do wszystkiego. Opel stosuje go praktycznie we wszystkich skrzyniach. Niestety olej ten w skrzyniach M32 i M20 zupełnie nie daje sobie rady. Przypuszczamy, że to on mocno przyczyniał się do wielu awarii skrzynek M32. Oczywiście na awarie składa się wiele czynników, ale ten olej wyjątkowo dokładał się do tych problemów.
2-3 lata temu Opel zobaczył problem i zmienił olej zalecany do M32. Oznaczył go symbolem GM 1940004. To olej w pełni syntetyczny na estrach średnio wyposażony w dodatki. W zasadzie nie mam dostepu do statystyk ale zapewne procent awarii się zmniejszył. Nie uchroniło to skrzyń M32 przed awariami ale zapewne więcej uzytkowników tych skrzyń cieszy się dłuższą jazdą.
Jak już wspomniano we wcześniejszych postach, są oleje które pomagają tym skrzyniom jeszcze bardziej. Wspomniany FUCHS SINTOFLUID 75W80 to niemiecki produkt, który też bazuje na estrach, natomiast jest mocno napakowany dodatkami. Nie będę się zagłębiał w szczegóły chemiczno technologiczne, ale podam argument który moze przemówić do wyobraźni.
Pozwoliliśmy sobie na badanie laboratoryjne obu olejów ( czekamy jeszcze na wynik tego "czerwonego") i jedno z badań potwierdziło, że nie myliliśmy się co do jakości oleju FUCHSa. Jest takie urzadzenie - aparat czterokulowy, w którum umieszcza się trzy kulki, takie od łożyska, koło siebie (w formie trójkąta), zanuża w oleju, a pomiędzy trzema kulkami umieszcza sie czwartą kulkę. Kulka ta kręci się względem pozostałych, ale cały czas od góry jest naciskana. Siła nacisku cały czas się zwiększa. W pewnym momencie pod wpływem wysokiej temperatury dochodzi do zespawania kulek i maszyna się wyłącza. Odczytywana jest wtedy siła przy której doszło do zespawania kulek. Olej GM 1940004 wytrzymał 2400 N, FUCHS 4400 N.
Co daje takie badanie - informację jak sobie radzi olej przy dużych obciążeniach w skrzyni, a M32 jest niestety narażona na dość spore.

W skrzyni mamy do czynienia z roznymi niekorzystnymi zjawiskami które wpływaja na spadek jakości oleju:
- temperatura
- drobinki metalu
- woda - para wodna z powietrza. Olej GM 1940004 ma sporo cynku, który absorbuje cząsteczki wody, FUCHS jest bezcynkowy.
Ważne jest, aby tego typu czynniki nie powodowały znacznej degradacji właściwości oleju. Tu ciśnie sie kolejny temat - konieczność wymiany oleju w skrzyni M32. GM dobrze wymienić po 50 - 60 tyś. FUCHS wytrzyma dłużej. Jednak ilość drobinek metalu tak samo wpływa na łożyska i zęby trybów w jednym jak i drugim oleju dlatego potraktujcie 60 tkm jako graniczny okres eksploatacji oleju w tej skrzyni.

Systematyczne informacje o olejach w M32 umieściliśmy tu - http://www.skrzynie.com.pl/m32-oleje-do-skrzyni.html
Jak będziemy mieli komplet badań olejów to umieścimy tam też tabelkę z danymi.

Na innych forach mamy dla forumowiczów kody rabatowe na oleje przekładniowe i silnikowe FUCHSa. Myślę, że administracja się nie pogniewa jesli domy Wam kupon rabatowy ze zniżką 8% . Kod rabatowy to forins1013. Bedzie czynny od niedzieli 18-10-2013 w naszych sklepach - http://www.skrzynie.com.pl/ i http://www.olejefuchs.pl
W przypadku pytań jestem do dyspozycji

Awatar użytkownika
yerry
Prezes ICP
Posty: 6058
Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
Auto: Insignia B GS
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Kraków
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 84 razy
Kontakt:

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: yerry » 18 paź 2013, o 21:53

Jestem już po wymianie oleju na właśnie u Was kupiony kilka tygodni temu FUCHS SINTOFLUID 75W80. Co prawda nie mam objawów usterek opisywanych na stronie, jednak postanowiłem wymienić na wszelki wypadek.
Swoją drogą, wspominasz o przeciążeniach 300-340Nm.. Posiadam silnik 140KM który ma bodajże 175Nm max i dziwne jest to, że czytałem o problemach z M32 kilku osób z tym właśnie silnikiem, mimo że nie ma tu tak wysokich przeciążeń.
Moje prace: HMI2.5 i Android Auto: HMI2.5 w IntelliLink MY2014-15 Bluetooth: Bluetooth CD300 CD400 CD500 DVD800 NAVI600 NAVI900 Aktualizacja Android Auto
https://insipro.pl/

BCS

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: BCS » 19 paź 2013, o 09:46

Podałem oczywiście skrajne wartości. Obciążenie, to podobnie jak jakość oleju, jedna ze składowych, które wpływają na wcześniejszą czy późniejszą awarię.
Znam osoby, które zrobiły na M32 300 tkm i zastanawiają się o co tyle hałasu z tymi skrzyniami ?

Ogólnie konstrukcja M32 z założenia nie jest zła. Problem polega na drobnych niuansach, które wpływają na jakość tej skrzyni. Np. podparcie wałka na łożysku w tylnej obudowie jest albo źle obliczone albo wadliwie rozwiązane jest chłodzenie tego miejsca olejem. Stąd częste problemy właśnie w tym miejscu czyli padające łożysko plus najwyższe biegi. To najczęstsza awaria, a składa się na nią kilka czynników:
- obciążenie
- jakość oleju
- ilość oleju
- konstrukcja elementu
- luzy na wałakach
- trochę braku szczęścia że trafiło się na potencjalnie wadliwą skrzynię ;)

W różnych egzemplarzach różnie działają poszczególne czynniki.
Mamy czasem na stole skrzynię z przebiegiem 10 tkm, która jest igiełka w środku, ale "straciła" odpowiedni naciąg łożysk i powstały luzy wzdłużne na wałku.
W innym przypadku wlano do skrzyni za mało oleju. Brak ok. 200 ml robi spore zamieszanie w tej skrzyni. Przy okazji napiszę dlaczego jest to takie ważne.

Tak więc problemy z M32 to zespół potencjalnych przyczyn, które mogą wpłynąć w danym momencie na to, że akurat skrzynia padnie.

Może poprawi to humor na weekend właścicileom autek na benzynę, bo patrząc statystycznie na naprawy to więcej naprawiamy diesli.

Awatar użytkownika
yerry
Prezes ICP
Posty: 6058
Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
Auto: Insignia B GS
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Kraków
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 84 razy
Kontakt:

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: yerry » 19 paź 2013, o 19:55

2.4l zalewa się na suchą, nową lub regenerowaną skrzynię. Przy wymianie wlewa się 2.2l
Moje prace: HMI2.5 i Android Auto: HMI2.5 w IntelliLink MY2014-15 Bluetooth: Bluetooth CD300 CD400 CD500 DVD800 NAVI600 NAVI900 Aktualizacja Android Auto
https://insipro.pl/

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Skrzynia biegów”