--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Pytania nowego właściciela Insignii
Pytania nowego właściciela Insignii
Witam,
Zakupiłem Opla Insignię z roku 2009. Wersja silnikowa 1.6T 180KM.
Mam następujące pytania do doświadczonych użytkowników:
1. Czy spalanie w trybie mieszanym 11-12L to norma? Liczyłem na dużo lepszy wynik. Dodam, że jeżdżę dość ostrożnie/normalnie. Głównie dojazdy do pracy (~15km w jedną stronę). Trasa mieszana - połowa miasto, światła, a reszta autostrada.
2. Czy schowek nie jest podświetlany? W nocy mam w nim ciemno.
3. Zakupiony samochód posiadał zimowe opony o rozmiarze 245/65/18. W instrukcji, którą dokupiłem pisze aby nie korzystać z takich rozmiarów opon w zimie. Czym to może skutkować?
4. Wyczytałem, że na spalanie może mieć wpływ ciśnienie w oponach. Aktualnie mam 2.3 bara. Po dopompowaniu do 2.7 ma spaść spalanie. Tak twierdzi instrukcja. Potwierdzacie? Jakie rzędu są to spadki? Czy wpływa to negatywnie na komfort?
5. Czy normalnym jest w tym samochodzie, że podczas dodania gazu lekko cofa się drążek zmiany biegów? Przyzwyczajony jestem bardziej do nieruchomych rozwiązań.
6. Da się ustawić tak centralny zamek, aby zamykał drzwi gdy ruszam, a gdy gaszę silnik to je wszystkie otwierał?
7. Nie działa mi prawa mata podgrzewania foteli. Czytałem, że to normalny defekt tych aut. Czy mam szansę na naprawę w ASO? Jaki to koszt?
Pozdrawiam.
Zakupiłem Opla Insignię z roku 2009. Wersja silnikowa 1.6T 180KM.
Mam następujące pytania do doświadczonych użytkowników:
1. Czy spalanie w trybie mieszanym 11-12L to norma? Liczyłem na dużo lepszy wynik. Dodam, że jeżdżę dość ostrożnie/normalnie. Głównie dojazdy do pracy (~15km w jedną stronę). Trasa mieszana - połowa miasto, światła, a reszta autostrada.
2. Czy schowek nie jest podświetlany? W nocy mam w nim ciemno.
3. Zakupiony samochód posiadał zimowe opony o rozmiarze 245/65/18. W instrukcji, którą dokupiłem pisze aby nie korzystać z takich rozmiarów opon w zimie. Czym to może skutkować?
4. Wyczytałem, że na spalanie może mieć wpływ ciśnienie w oponach. Aktualnie mam 2.3 bara. Po dopompowaniu do 2.7 ma spaść spalanie. Tak twierdzi instrukcja. Potwierdzacie? Jakie rzędu są to spadki? Czy wpływa to negatywnie na komfort?
5. Czy normalnym jest w tym samochodzie, że podczas dodania gazu lekko cofa się drążek zmiany biegów? Przyzwyczajony jestem bardziej do nieruchomych rozwiązań.
6. Da się ustawić tak centralny zamek, aby zamykał drzwi gdy ruszam, a gdy gaszę silnik to je wszystkie otwierał?
7. Nie działa mi prawa mata podgrzewania foteli. Czytałem, że to normalny defekt tych aut. Czy mam szansę na naprawę w ASO? Jaki to koszt?
Pozdrawiam.
- Engine
- Zapaleniec
- Posty: 4602
- Rejestracja: 14 wrz 2014, o 10:53
- Auto: BMW F10 525D xDrive
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Śląsk
- Otrzymał piwo: 6 razy
- Kontakt:
Re: Pytania nowego właściciela Insignii
2. Schowek po stronie pasażera ma podświetlanie wewnątrz schowka u góry. Może masz spaloną żarówkę?
3. Bardzo duży profil tych opon jak na 18" felgę. Ja mam na 18" feldze 245/40(!)/18 i taki jest oryginalny rozmiar na lato. Logiczne jest, że jak założysz profil 65 na zimę to prędkościomierz będzie wskazywał błędną prędkość bo koło jest większe niż powinno być.
6. Da się ustawić tak, że gdy wrzucisz na inny bieg niż "P" to zamyka. Po ponownym wrzuceniu na "P" otwiera. Da się to zmienić na komputerze centralnym (klikasz "config" i tam szukasz w ustawieniach).
Resztę nie wiem, chłopaki może się wypowiedzą
3. Bardzo duży profil tych opon jak na 18" felgę. Ja mam na 18" feldze 245/40(!)/18 i taki jest oryginalny rozmiar na lato. Logiczne jest, że jak założysz profil 65 na zimę to prędkościomierz będzie wskazywał błędną prędkość bo koło jest większe niż powinno być.
6. Da się ustawić tak, że gdy wrzucisz na inny bieg niż "P" to zamyka. Po ponownym wrzuceniu na "P" otwiera. Da się to zmienić na komputerze centralnym (klikasz "config" i tam szukasz w ustawieniach).
Resztę nie wiem, chłopaki może się wypowiedzą
-
- Użytkownik
- Posty: 332
- Rejestracja: 26 kwie 2013, o 09:08
- Auto: Seat Altea
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Pytania nowego właściciela Insignii
Oryginalny to 245/45 R18Engine1992 pisze:Ja mam na 18" feldze 245/40(!)/18 i taki jest oryginalny
Re: Pytania nowego właściciela Insignii
1. myślę, że 10L to zupełne minimum dla tego silnika w cyklu mieszanym
2. ja ustawiam 2,5 bara ale myślę, że różnica w spalaniu to pewnie jakieś 0,1L/100km
3. u mnie drążek od biegów jest nieruchomy
7. naprawa i mata to około 700 pln w Łodzi
2. ja ustawiam 2,5 bara ale myślę, że różnica w spalaniu to pewnie jakieś 0,1L/100km
3. u mnie drążek od biegów jest nieruchomy
7. naprawa i mata to około 700 pln w Łodzi
- Engine
- Zapaleniec
- Posty: 4602
- Rejestracja: 14 wrz 2014, o 10:53
- Auto: BMW F10 525D xDrive
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Śląsk
- Otrzymał piwo: 6 razy
- Kontakt:
Re: Pytania nowego właściciela Insignii
Sorki, literówka mam 245/45/18tomkod pisze:Oryginalny to 245/45 R18Engine1992 pisze:Ja mam na 18" feldze 245/40(!)/18 i taki jest oryginalny
Wysłano z Sony Xperia Z1 przez Tapatalk
Re: Pytania nowego właściciela Insignii
co do centralnego zamka,aby po ruszeniu zamykal sie samochod,nie zawsze ta opcja jest
ja mialem 2009 i nie mialem tej opcji z drzwiami,drazek lubi sobie skoczyc lekko,spalanie prownywalne z 2.0T,
z mata podjedz do aso i sie zapytaj,powinni wymienic
ja mialem 2009 i nie mialem tej opcji z drzwiami,drazek lubi sobie skoczyc lekko,spalanie prownywalne z 2.0T,
z mata podjedz do aso i sie zapytaj,powinni wymienic
-
- Klubowicz
- Posty: 98
- Rejestracja: 23 mar 2014, o 13:58
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Pytania nowego właściciela Insignii
To jest cena za 1 sztukę (mata,oprzyrządowanie,robocizna)?sonnenberg pisze: 7. naprawa i mata to około 700 pln w Łodzi
- Luki
- Użytkownik
- Posty: 606
- Rejestracja: 26 cze 2014, o 20:15
- Auto: Insignia 1.6 Turbo
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2012
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Odp: Pytania nowego właściciela Insignii
Tyle to mi gazu pali. Benzyny o wiele mniej. Opcja z gaszeniem jest w ustawieniach kompa I większe ciśnienie tym faktycznie mniej pali ale 2.7 to już za dużo bo twardo będzie bardzo...parzol pisze:Witam,
Zakupiłem Opla Insignię z roku 2009. Wersja silnikowa 1.6T 180KM.
Mam następujące pytania do doświadczonych użytkowników:
1. Czy spalanie w trybie mieszanym 11-12L to norma? Liczyłem na dużo lepszy wynik. Dodam, że jeżdżę dość ostrożnie/normalnie. Głównie dojazdy do pracy (~15km w jedną stronę). Trasa mieszana - połowa miasto, światła, a reszta autostrada.
2. Czy schowek nie jest podświetlany? W nocy mam w nim ciemno.
3. Zakupiony samochód posiadał zimowe opony o rozmiarze 245/65/18. W instrukcji, którą dokupiłem pisze aby nie korzystać z takich rozmiarów opon w zimie. Czym to może skutkować?
4. Wyczytałem, że na spalanie może mieć wpływ ciśnienie w oponach. Aktualnie mam 2.3 bara. Po dopompowaniu do 2.7 ma spaść spalanie. Tak twierdzi instrukcja. Potwierdzacie? Jakie rzędu są to spadki? Czy wpływa to negatywnie na komfort?
5. Czy normalnym jest w tym samochodzie, że podczas dodania gazu lekko cofa się drążek zmiany biegów? Przyzwyczajony jestem bardziej do nieruchomych rozwiązań.
6. Da się ustawić tak centralny zamek, aby zamykał drzwi gdy ruszam, a gdy gaszę silnik to je wszystkie otwierał?
7. Nie działa mi prawa mata podgrzewania foteli. Czytałem, że to normalny defekt tych aut. Czy mam szansę na naprawę w ASO? Jaki to koszt?
Pozdrawiam.
- Casimir
- Użytkownik
- Posty: 127
- Rejestracja: 26 kwie 2013, o 20:24
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Tarnów/Frankfurt am Main
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Pytania nowego właściciela Insignii
Ja pytałem jakieś 2 lata temu o naprawę maty, odpowiedz była od 600 do 800 zł w zależności od rodzaju fotela, są podobno 3 modele. Nie naprawiłem do dziś, sam nie wiem dlaczego.
Re: Pytania nowego właściciela Insignii
co do maty:
507PLN za mate pod dupsko i 220 za matę na plecy i 300 za robociznę...wychodzi mi około tysiaka....
pamiętacie ile kosztowały podgrzewane stołki w konfiguratorze?
507PLN za mate pod dupsko i 220 za matę na plecy i 300 za robociznę...wychodzi mi około tysiaka....
pamiętacie ile kosztowały podgrzewane stołki w konfiguratorze?
Re: Odp: Pytania nowego właściciela Insignii
Naprawa kompletu mat w fotelu to 300 zł - firma z Łodzi wykonuje takie naprawy z gwarancją że już się nie zepsują...Casimir pisze:Ja pytałem jakieś 2 lata temu o naprawę maty, odpowiedz była od 600 do 800 zł w zależności od rodzaju fotela, są podobno 3 modele. Nie naprawiłem do dziś, sam nie wiem dlaczego.
Re: Odp: Pytania nowego właściciela Insignii
Naprawa kompletu mat w fotelu to 300 zł - firma z Łodzi wykonuje takie naprawy z gwarancją że już się nie zepsują...Casimir pisze:Ja pytałem jakieś 2 lata temu o naprawę maty, odpowiedz była od 600 do 800 zł w zależności od rodzaju fotela, są podobno 3 modele. Nie naprawiłem do dziś, sam nie wiem dlaczego.
- peja-1991
- V-ce Prezes ds organizacyjnych
- Posty: 4424
- Rejestracja: 24 kwie 2013, o 14:39
- Auto: Insignia
- Kod silnika: D16SHT
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 96 razy
- Kontakt:
Re: Pytania nowego właściciela Insignii
co do spalania to pewnie musisz trochę pojeździć i przyzwyczaić się do auta.
ja mam średnie z 2000 km 8,9l - miasto(korki), + obwodnica 140km/h
w schowku na pewno spalona żarówka,
ciśnienie na 17 mam 2,7 bara
mata do wymiany,
drążek - nie zauważyłem,
ryglowanie drzwi można ustawić w ASO jak nie masz w ustawieniach
ja mam średnie z 2000 km 8,9l - miasto(korki), + obwodnica 140km/h
w schowku na pewno spalona żarówka,
ciśnienie na 17 mam 2,7 bara
mata do wymiany,
drążek - nie zauważyłem,
ryglowanie drzwi można ustawić w ASO jak nie masz w ustawieniach
"Krytyk i eunuch z jednej są parafii
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński
- peja-1991
- V-ce Prezes ds organizacyjnych
- Posty: 4424
- Rejestracja: 24 kwie 2013, o 14:39
- Auto: Insignia
- Kod silnika: D16SHT
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 96 razy
- Kontakt:
Re: Pytania nowego właściciela Insignii
co do spalania to pewnie musisz trochę pojeździć i przyzwyczaić się do auta.
ja mam średnie z 2000 km 8,9l - miasto(korki), + obwodnica 140km/h
w schowku na pewno spalona żarówka,
ciśnienie na 17 mam 2,7 bara
mata do wymiany,
drążek - nie zauważyłem,
ryglowanie drzwi można ustawić w ASO jak nie masz w ustawieniach
ja mam średnie z 2000 km 8,9l - miasto(korki), + obwodnica 140km/h
w schowku na pewno spalona żarówka,
ciśnienie na 17 mam 2,7 bara
mata do wymiany,
drążek - nie zauważyłem,
ryglowanie drzwi można ustawić w ASO jak nie masz w ustawieniach
"Krytyk i eunuch z jednej są parafii
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński
- Mikołaj
- Użytkownik
- Posty: 603
- Rejestracja: 12 mar 2014, o 13:33
- Auto: Insignia 1,6 Turbo
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Amsterdam/Sosnowiec
Re: Pytania nowego właściciela Insignii
Hej. Odnośnie spalania, ja po przejechaniu 9000 km średnie spalanie mam 10,4 l/100km
To jest średnia nie z komputera, bo ten pokazuje 9,2, tylko z wyliczeń. Co do ciśnienia 2,7 to u mnie jest to podane jako "eco", czyli twardo ale bardziej oszczędnie, z tym że to oszczędnie to nie jest tak że spalanie spadnie Ci zaraz o 1l, jak kolega wyżej napisał będzie to raczej znikomy rezultat
Ja mam 2,2 przód i 2,4 tył.
Co do oświetlenia schowka może być żarówka ale niekoniecznie, u mnie też nie świeciło a żarówka była dobra, po wyjęciu tej lampki sprawdź te blaszki, jak co to lekko podegnij i powinno zatrybić
Co do mat to jest kilka modeli, zależy jakie masz fotele, ja też jestem przed tym zabiegiem niestety
Ryglowanie drzwi, sam do tego jeszcze nie doszedłem, próbowałem na różne sposoby, zmieniałem wszystkie ustawienia w aucie i po ruszeniu w ogóle nie rygluje
To jest średnia nie z komputera, bo ten pokazuje 9,2, tylko z wyliczeń. Co do ciśnienia 2,7 to u mnie jest to podane jako "eco", czyli twardo ale bardziej oszczędnie, z tym że to oszczędnie to nie jest tak że spalanie spadnie Ci zaraz o 1l, jak kolega wyżej napisał będzie to raczej znikomy rezultat
Ja mam 2,2 przód i 2,4 tył.
Co do oświetlenia schowka może być żarówka ale niekoniecznie, u mnie też nie świeciło a żarówka była dobra, po wyjęciu tej lampki sprawdź te blaszki, jak co to lekko podegnij i powinno zatrybić
Co do mat to jest kilka modeli, zależy jakie masz fotele, ja też jestem przed tym zabiegiem niestety
Ryglowanie drzwi, sam do tego jeszcze nie doszedłem, próbowałem na różne sposoby, zmieniałem wszystkie ustawienia w aucie i po ruszeniu w ogóle nie rygluje
- Engine
- Zapaleniec
- Posty: 4602
- Rejestracja: 14 wrz 2014, o 10:53
- Auto: BMW F10 525D xDrive
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Śląsk
- Otrzymał piwo: 6 razy
- Kontakt:
Re: Pytania nowego właściciela Insignii
U mnie rygluje po przerzuceniu drążka z pozycji P na pozycje każdą inną (R,N,D). Tak samo działa rozryglowanie tyle że na odwrót - po wrzuceniu na P. Mam możliwość ustawiania tego w "config" na radiu.
Może nie każda wersja była w to wyposażona chociaż dziwne, bo stosowali to już w moim byłym Mercedesie W210 z 99' roku także to powinno być w standardzie moim zdaniem, ale jest jak jest...
Może nie każda wersja była w to wyposażona chociaż dziwne, bo stosowali to już w moim byłym Mercedesie W210 z 99' roku także to powinno być w standardzie moim zdaniem, ale jest jak jest...