--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Usterka w elektryce
-
- Użytkownik
- Posty: 352
- Rejestracja: 12 gru 2013, o 12:42
- Auto: Insignia GS 1.6 T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: lubelskie
- Otrzymał piwo: 1 raz
Usterka w elektryce
Witam
Dziś postanowiłem odłączyć akumulator aby zresetować zasłonę panoramy z następnie ją zakodować.
Przedtem sprawdziłem pod maską bezpieczniki od szybra i zasłony (wyjąłem i włożyłem).
A dopiero po tym fakcie odłączyłem aku (przewód czarny ten z brzegu czyli - minus).
Podczas jego podłączania troszkę zaiskrzyło przy klemie.
Auta nie odpalałem a tylko była próba zakodowania szybra.
Natomiast ok. 1 godziny temu odpaliłem auto ( bliski wyjazd) i około 70 % przycisków nie paliło się, mi:
- radio (NAVI) nie działa przyciski nie podświetlone, radio nie da się włączyć
- komunikat że czujniki parkowania wyłączone
- po włączeniu kierunku nie słychać cykania
CO TO MOŻE BYĆ!!! - czy jakieś bezpieczniki się popaliły, czy ktoś miał coś takiego - PROSZĘ O RADĘ OD CZEGO ZACZĄĆ.
Dziś postanowiłem odłączyć akumulator aby zresetować zasłonę panoramy z następnie ją zakodować.
Przedtem sprawdziłem pod maską bezpieczniki od szybra i zasłony (wyjąłem i włożyłem).
A dopiero po tym fakcie odłączyłem aku (przewód czarny ten z brzegu czyli - minus).
Podczas jego podłączania troszkę zaiskrzyło przy klemie.
Auta nie odpalałem a tylko była próba zakodowania szybra.
Natomiast ok. 1 godziny temu odpaliłem auto ( bliski wyjazd) i około 70 % przycisków nie paliło się, mi:
- radio (NAVI) nie działa przyciski nie podświetlone, radio nie da się włączyć
- komunikat że czujniki parkowania wyłączone
- po włączeniu kierunku nie słychać cykania
CO TO MOŻE BYĆ!!! - czy jakieś bezpieczniki się popaliły, czy ktoś miał coś takiego - PROSZĘ O RADĘ OD CZEGO ZACZĄĆ.
- yerry
- Prezes ICP
- Posty: 6061
- Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
- Auto: Insignia B GS
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Kraków
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 85 razy
- Kontakt:
Re: Problem z elektryką
Rozładowany aku pewnie. Zmierz napięcie na klemach.
Moje prace: HMI2.5 i Android Auto: HMI2.5 w IntelliLink MY2014-15 Bluetooth: Bluetooth CD300 CD400 CD500 DVD800 NAVI600 NAVI900 Aktualizacja Android Auto
https://insipro.pl/
https://insipro.pl/
-
- Użytkownik
- Posty: 352
- Rejestracja: 12 gru 2013, o 12:42
- Auto: Insignia GS 1.6 T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: lubelskie
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Problem z elektryką
Odpala na dotyk.
5 dni w tygodniu do pracy jeżdżę, mam małą trasę w 2 strony ok 35 km - to raczej doładowuje.
Radia nie dało się włączyć nawet podczas jazdy.
5 dni w tygodniu do pracy jeżdżę, mam małą trasę w 2 strony ok 35 km - to raczej doładowuje.
Radia nie dało się włączyć nawet podczas jazdy.
-
- Użytkownik
- Posty: 911
- Rejestracja: 21 paź 2013, o 19:07
- Auto: opel
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Problem z elektryką
Sprawdź kleme może dobrze nie dokręciłeś. Spróbuj jeszcze raz odłączyć aku na 10 min.
- yerry
- Prezes ICP
- Posty: 6061
- Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
- Auto: Insignia B GS
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Kraków
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 85 razy
- Kontakt:
Re: Problem z elektryką
Może jednak któryś bezpiecznik...?
Moje prace: HMI2.5 i Android Auto: HMI2.5 w IntelliLink MY2014-15 Bluetooth: Bluetooth CD300 CD400 CD500 DVD800 NAVI600 NAVI900 Aktualizacja Android Auto
https://insipro.pl/
https://insipro.pl/
- yerry
- Prezes ICP
- Posty: 6061
- Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
- Auto: Insignia B GS
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Kraków
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 85 razy
- Kontakt:
Re: Problem z elektryką
Dźwięku nie ma bo radio nie działa. Bezpiecznik 35 z przodu pod maską albo po kolei bezpieczniki 1, 4, 5 za lewym schowkiem.
Moje prace: HMI2.5 i Android Auto: HMI2.5 w IntelliLink MY2014-15 Bluetooth: Bluetooth CD300 CD400 CD500 DVD800 NAVI600 NAVI900 Aktualizacja Android Auto
https://insipro.pl/
https://insipro.pl/
-
- Użytkownik
- Posty: 352
- Rejestracja: 12 gru 2013, o 12:42
- Auto: Insignia GS 1.6 T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: lubelskie
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Problem z elektryką
Odłączyłem + (plus) i sprawdziłem bezpieczniki, wszystkie ok. i spostrzegłem że jeden duży czarny jest przechylony na bok poprawiłem, podłączyłem i dalej to samo a po chwili już przyciski podświetliły się i radio zagadało.
Wszystko działa. Ale czy to wina tego bezpiecznika - to nie wiem.
Panowie dzięki za zainteresowanie i sugestie.
Wszystko działa. Ale czy to wina tego bezpiecznika - to nie wiem.
Panowie dzięki za zainteresowanie i sugestie.
Błędy na komputerze - bardzo proszę o pomoc
Witam, 2 miesiące temu kupiłem insignię 2.0 turbo 225km, rocznik 2010 cosmo, generalnie auto super zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz, zbiera się dobrze. Dodam, że automat. Wczoraj jadąc, podczas skręcania nagle bach - zgasła nawigacja po czym zapaliła się na nowo, zaraz zgasły światła i zapaliły się na nowo, silnik zgasł i już się niestety nie zapalił. Zepchnęliśmy auto na pobocze i...
Na komputerze nagle wyskoczyły 2 następujące błędy: sprawdź czujniki parkowania oraz drugim błędem jest Sprawdź układ adaptacyjnych reflektorów.. Mało tego, pokazała się kontrolka: zatankuj paliwo, gdy jadąc miałem jeszcze prawie 2 kreski na liczniku.
Odłączałem aku, próbując zdziałać coś ze "zresetowaniem" ale pod tym względem jestem zielony. Myśleliśmy, że może to wina alternatora, podpięliśmy auto pod lawetę poprzez kable i nadal niestety to samo.
Chciał nie chciał, holowanie - 260 zł i zepsute nerwy bo auto nowe i miałem nadzieję że moje fatum z psującymi się autami minie.
Czy miał ktoś podobne sytuacje? Czy ktoś będzie potrafił mi pomóc?
Zapewne niezbędne jest podłączenie auta pod komputer, pewnie tam wszystko wyjdzie.
Bardzo proszę o pomoc bo załamałem się już. Odłożyłem wszystkie kieszonkowe na super auto a okazuje się, że jednak tak super nie jest.
Pozdrawiam
Na komputerze nagle wyskoczyły 2 następujące błędy: sprawdź czujniki parkowania oraz drugim błędem jest Sprawdź układ adaptacyjnych reflektorów.. Mało tego, pokazała się kontrolka: zatankuj paliwo, gdy jadąc miałem jeszcze prawie 2 kreski na liczniku.
Odłączałem aku, próbując zdziałać coś ze "zresetowaniem" ale pod tym względem jestem zielony. Myśleliśmy, że może to wina alternatora, podpięliśmy auto pod lawetę poprzez kable i nadal niestety to samo.
Chciał nie chciał, holowanie - 260 zł i zepsute nerwy bo auto nowe i miałem nadzieję że moje fatum z psującymi się autami minie.
Czy miał ktoś podobne sytuacje? Czy ktoś będzie potrafił mi pomóc?
Zapewne niezbędne jest podłączenie auta pod komputer, pewnie tam wszystko wyjdzie.
Bardzo proszę o pomoc bo załamałem się już. Odłożyłem wszystkie kieszonkowe na super auto a okazuje się, że jednak tak super nie jest.
Pozdrawiam
- sever
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 11 sie 2014, o 17:53
- Auto: Isia
- Kod silnika: A16XER
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Błędy na komputerze - bardzo proszę o pomoc
Pierwsza myśl jaka mi się nasuwa, to podłączyć samochód pod kompa i sprawdzić błędy. Następnie sprawdzić wszystkie bezpieczniki.
Swoją drogą pochwal się na forum jak znajdziesz przyczynę.
Swoją drogą pochwal się na forum jak znajdziesz przyczynę.
Re: Błędy na komputerze - bardzo proszę o pomoc
wszystko wskazuje na brak ładowania ale czy to to? podłączaliśmy auto pod lawetę przez kable i nic się nie zmieniło. Pierwsze co to dolałem benzyny bo wyskoczył komunikat o braku paliwa ale niestety to nie to.
- sever
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 11 sie 2014, o 17:53
- Auto: Isia
- Kod silnika: A16XER
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Błędy na komputerze - bardzo proszę o pomoc
Nawet jeżeli byłoby to spowodowane brakiem ładowania, to auto powinno dać się odpalić na samym akumulatorze, ale być może w przypadku braku ładowania, komputer blokuje możliwość odpalenia.
Czy przed zgaśnięciem samochodu zapaliła się kontrolka od ładowania?
Czy przed zgaśnięciem samochodu zapaliła się kontrolka od ładowania?
Re: Błędy na komputerze - bardzo proszę o pomoc
nie zdążyłem zauważyć bo byłem skoncentrowany na brak opanowania auta na dość ruchliwej drodze...w poniedziałek pewnie podłączę auto pod komputer i dowiem się w czym tkwi problem.
-- 2 lis 2014, o 14:40 --
Podłączyłem pod drugi akumulator i niestety bez zmian. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki, róniez wszystko gra. Jutro podłączę auto pod komputer i zobaczymy co z tego wyjdzie.
-- 13 lis 2014, o 17:46 --
samochód odebrałem z serwisu...okazało się że zawiesił się sterownik o ile wiadomo co to znaczy. Podobno jest jak ze zwykłym systemem że czasem może się zawiesić. Pokasowali błędy i auto na chodzie.
Macie na to jakieś rozwiązanie ?
-- 2 lis 2014, o 14:40 --
Podłączyłem pod drugi akumulator i niestety bez zmian. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki, róniez wszystko gra. Jutro podłączę auto pod komputer i zobaczymy co z tego wyjdzie.
-- 13 lis 2014, o 17:46 --
samochód odebrałem z serwisu...okazało się że zawiesił się sterownik o ile wiadomo co to znaczy. Podobno jest jak ze zwykłym systemem że czasem może się zawiesić. Pokasowali błędy i auto na chodzie.
Macie na to jakieś rozwiązanie ?
Usterka w elektryce
Objawy niesprawności samochodu Opel Insignia TURBO 1.6 HB automat
1.Włączająca się syrena alarmu. Nie zapalają się światła kierunkowskazów. Nie można wyłączyć alarmu.
Komputer diagnostyczny nie pokazuje żadnych działań w samochodzie( awaria, włączenie się syreny)
2.Kilka razy zgasło podświetlenie ledowe lewara skrzyni biegów.
Też bez zanotowana tego faktu w komputerze samochodu.
Co do tej pory zrobiono:
1. Przetestowano połączenia elektryczne.”Napylono” polączenie kostki elektrycznej w poszyciu po prawej stronie kierownicy na wysokości podłogi(?-sorry nie znam fachowych określeń) celem zwiększenia kontaktu styków
2. Wymieniono moduł sterujący nadwozia
3. Sprawdzono jakość czujników alarmu w drzwiach,klapie bagażnika,masce)
4. Sprawdzono czujnik wyłączania alarmu w kabinie (ten w podsufitce)
5. Sprawdzono czujniki alarmu kabiny
6. Wymieniono wiązkę kabli .
Niestety powyższe czynności nie pomogły, poza tym, że można zatrzymać wycie syreny kluczykiem( to na odpowiedzialność Pana z serwisu-sam tego nie widziałem).
Samochód jest już 2 tygodnie w ASO.
Ten egzemplarz ma przejechane 7 000 km, z tego 2 000 jako demo i w opinii ASO w czasie używania samochodu przez dealera na jazdy próbne klientów nie był ani razu serwisowany
z powodu usterek.
Samochód dostałem z wymienionym olejem.
Co mam robić w takiej sytuacji?
Samochód jest w leasingu-nie pracuje na firmę-mogę odliczyć ratę w tym miesiącu?
Czy mogę podjąć jakies kroki pozwalające na szybkie odzyskanie sprawnego samochodu.?
Czy te wszystkie prace nie spowodują zmniejszenia wartości samochodu( ingerencja w osprzęt elektryczny)
Kiedy będę mógł i czy mogę domagać się wydania towaru wolnego od wad?
1.Włączająca się syrena alarmu. Nie zapalają się światła kierunkowskazów. Nie można wyłączyć alarmu.
Komputer diagnostyczny nie pokazuje żadnych działań w samochodzie( awaria, włączenie się syreny)
2.Kilka razy zgasło podświetlenie ledowe lewara skrzyni biegów.
Też bez zanotowana tego faktu w komputerze samochodu.
Co do tej pory zrobiono:
1. Przetestowano połączenia elektryczne.”Napylono” polączenie kostki elektrycznej w poszyciu po prawej stronie kierownicy na wysokości podłogi(?-sorry nie znam fachowych określeń) celem zwiększenia kontaktu styków
2. Wymieniono moduł sterujący nadwozia
3. Sprawdzono jakość czujników alarmu w drzwiach,klapie bagażnika,masce)
4. Sprawdzono czujnik wyłączania alarmu w kabinie (ten w podsufitce)
5. Sprawdzono czujniki alarmu kabiny
6. Wymieniono wiązkę kabli .
Niestety powyższe czynności nie pomogły, poza tym, że można zatrzymać wycie syreny kluczykiem( to na odpowiedzialność Pana z serwisu-sam tego nie widziałem).
Samochód jest już 2 tygodnie w ASO.
Ten egzemplarz ma przejechane 7 000 km, z tego 2 000 jako demo i w opinii ASO w czasie używania samochodu przez dealera na jazdy próbne klientów nie był ani razu serwisowany
z powodu usterek.
Samochód dostałem z wymienionym olejem.
Co mam robić w takiej sytuacji?
Samochód jest w leasingu-nie pracuje na firmę-mogę odliczyć ratę w tym miesiącu?
Czy mogę podjąć jakies kroki pozwalające na szybkie odzyskanie sprawnego samochodu.?
Czy te wszystkie prace nie spowodują zmniejszenia wartości samochodu( ingerencja w osprzęt elektryczny)
Kiedy będę mógł i czy mogę domagać się wydania towaru wolnego od wad?
- Putridum
- Użytkownik
- Posty: 648
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 17:21
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Samochód na gwarancji -usterka
Zmień ASO;) widocznie w tym co twoja Insi stoi są sami "wymieniacze".
-- 13 maja 2015, o 18:42 --
btw ależ się szarpneli : "2. Wymieniono moduł sterujący nadwozia" czyli wymienili bezpiecznik
-- 13 maja 2015, o 18:42 --
btw ależ się szarpneli : "2. Wymieniono moduł sterujący nadwozia" czyli wymienili bezpiecznik
Re: Samochód na gwarancji -usterka
Na "moduł" czekalem tydzien ,ściągano go z Niemiec ,to chyba nie bezpiecznik.Ale może to chłyt reklamowy i sciema.To mój czwarty Opel w tym salonie i do tej pory wszystko z wysoka kulturą a teraz taki obciach-szkoda!
- Putridum
- Użytkownik
- Posty: 648
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 17:21
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Usterka w elektryce
ostatnio przerabiałem temat z "modułem" - pierdzielnęło mi oświetlenie wnętrza i biegu wstecznego, w instrukcji jest jak byk "moduł sterowania nadwoziem" zamiast poprostu napisać "bezpiecznik" 20A
Re: Usterka w elektryce
No i jest sprawca zamieszania! Czujnik cisnienia opon tył,umieszczony pod zderzakiem tylnym miał zaśniedziałą płytkę i dawał sie we znaki.Płytka wymieniona-alarm sie nie włącza samochód puki co stoi jeszcze w ASO ( do jutra) i zostanie zwrócony.
Elektryk twierdzi,że czujnik tylnych opon jest w tym samym układzie co podświetlenie konsoli środkowej-czy można to sprawdzić?
Ps : Dziwne dla mnie jest zabezpieczenie czujnika ciśnienia opon narażonego na kontakt z wilgocią w związku z jego umieszczeniem pod zderzakiem- to na pewno nie jest hermetyczne pudełeczko.
Elektryk twierdzi,że czujnik tylnych opon jest w tym samym układzie co podświetlenie konsoli środkowej-czy można to sprawdzić?
Ps : Dziwne dla mnie jest zabezpieczenie czujnika ciśnienia opon narażonego na kontakt z wilgocią w związku z jego umieszczeniem pod zderzakiem- to na pewno nie jest hermetyczne pudełeczko.
- yerry
- Prezes ICP
- Posty: 6061
- Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
- Auto: Insignia B GS
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Kraków
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 85 razy
- Kontakt:
Re: Usterka w elektryce
Nawet gdyby czujnik ciśnienia opon był w tym samym układzie co podświetlenie konsoli środkowej to nadal nie mogę dopatrzyć się związku z alarmem i syreną...
Oby usterka została usunięta jak wskazuje elektryk (w końcu skutek jest najważniejszy ) aczkolwiek ja mam nieco mieszane uczucia czy to aby na pewno to.. Z ciekawości spróbuję poszukać.
Oby usterka została usunięta jak wskazuje elektryk (w końcu skutek jest najważniejszy ) aczkolwiek ja mam nieco mieszane uczucia czy to aby na pewno to.. Z ciekawości spróbuję poszukać.
Moje prace: HMI2.5 i Android Auto: HMI2.5 w IntelliLink MY2014-15 Bluetooth: Bluetooth CD300 CD400 CD500 DVD800 NAVI600 NAVI900 Aktualizacja Android Auto
https://insipro.pl/
https://insipro.pl/
Rej: Usterka w elektryce
Samochód w domu,przejechał 200 km i błoga cisza!Ale ciekawe jestem Twojej analizy .
-- 28 maja 2015, o 15:10 --
No i przestało byc błogo!Nie działa jeden z kluczyków-jakis błąd (wg ASO wpływ urządzeń elektronicznych w poblizu kluczyka-aleto chyba nie to-w domu klucze leżą razem a w pracy jestem bez elektroniki-klucz w szatni).
Na wyświetlaczu centralnym zapala się czasami pomarańczowy znak (P) z podkreslnikiem z klucza - w instrukcji jako awaria hamulca postojowego (baaardzo rzadko używanego).Do ASO mam ok 50 km-pojade w weekend.
Czy mogą obciążyc za "uzbrojenie " klucza?Ile to może kosztować poza ASO jeżeli jest to do zrobienia?
-- 28 maja 2015, o 15:10 --
No i przestało byc błogo!Nie działa jeden z kluczyków-jakis błąd (wg ASO wpływ urządzeń elektronicznych w poblizu kluczyka-aleto chyba nie to-w domu klucze leżą razem a w pracy jestem bez elektroniki-klucz w szatni).
Na wyświetlaczu centralnym zapala się czasami pomarańczowy znak (P) z podkreslnikiem z klucza - w instrukcji jako awaria hamulca postojowego (baaardzo rzadko używanego).Do ASO mam ok 50 km-pojade w weekend.
Czy mogą obciążyc za "uzbrojenie " klucza?Ile to może kosztować poza ASO jeżeli jest to do zrobienia?