--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Opinia o ogłoszeniu

Awatar użytkownika
Cassiopeia
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: 1 lip 2018, o 18:38
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa

Re: Opinia o ogłoszeniu

Post autor: Cassiopeia » 13 sty 2019, o 11:13

Buluś pisze:
13 sty 2019, o 11:08
taka prawda.. niestety widzę co na warsztat przyjeżdża, w grudniu mieliśmy świeżą 2.0 CDTI na przegląd do dowodu, taką dopiero co kupioną i dostała negatyw bo ciekło jej wspomaganie że nie dało się stać pod autem, hamulce tył stały, tuleje tylne wahaczy przód zerwane, silnik tłukł się jak by zaraz miał skończyć życie, chłodnicza EGR ciekła.. a jak już została na warsztacie żeby zrobić rzeczy które uniemożliwiły pozytywny przegląd to na jeździe próbnej doszła skrzynia m32 i rozrusznik do regeneracji - perełka...
Buluś, to jaki koszt tej perełki do zrobienia pozytywu wyszedł? bo jestem ciekaw :)

pozdr.
T.

Buluś
Klubowicz
Posty: 406
Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Ożarów Mazowiecki
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Opinia o ogłoszeniu

Post autor: Buluś » 13 sty 2019, o 11:20

przewód wspomagania między pompą wspomagania a maglownicą + podkładki + płyn i nowe mocowania (oryginał GM) + tuleje + czyszczenie hamulców tył + chłodniczka coś koło 1500, na resztę pan się już nie zdecydował ja tam się nie dziwię, rozrusznik, aku który też był słaby, zrobienie skrzyni a ciekawe jakie sprzęgło pod nią i by doszło w najgorszej opjcji nawet kolejne 6 tysięcy, nie mówię tu nawet o olejach filtrach i rozrządzie

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Opinia o ogłoszeniu

Post autor: Bartol » 13 sty 2019, o 11:34

Właśnie tak widzę standardowy serwis samochodu, którym chce się przez kilka lat bezawaryjnie jeździć.
Jeśli nowe auto kosztowało 120-150 tys. to wg mnie każdy kupujący używany egzemplarz powinien mieć zaplanowane dodatkowe 10 tys. na takie naprawy żeby przez kolejne lata cieszyć się jazdą.

kecraminsignia
Zapaleniec
Posty: 2406
Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
Auto: Astra J ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: LDZ
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Opinia o ogłoszeniu

Post autor: kecraminsignia » 13 sty 2019, o 11:37

Nie ma na to reguły. Możesz kupić auto, które wydaje się perełką, a na które braknie ci tych 10 tysięcy, a może być tak że zostanie ci w portfelu...


Wysłane z telefonu Nokia 6310i przy użyciu Tapatalka


Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Opinia o ogłoszeniu

Post autor: Bartol » 13 sty 2019, o 11:49

To 10 tys. podaję jako minimum, przykład. Jeśli ktoś kupuję 2.8V6 4x4 i ma do roboty rozrząd, haldex plus pozostałe naprawy to dodatkowe koszty musi zaplanować z głową.

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 946
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Opinia o ogłoszeniu

Post autor: mcrace » 13 sty 2019, o 19:00

z tym mułem w 130KM trochę przesadzacie. Jeżdżę takim. Do 160km/h idzie bez problemu. Szybciej nie jeżdżę. Ścigać się nie ścigam - w końcu to diesel, a nie V6 czy R4T... Wyprzedza dość sprawnie. Zwykły diesel do jazdy.

Sprawdzenie auta przed zakupem w jakimś niezależnym warsztacie to podstawa. Ja sprawdzałem w ASO i na stacji kontroli pojazdów. Jednak i tak nie ustrzegło mnie to przed dość sporymi niespodziewanymi wydatkami.

Co do wyposażenia to raczej kwestia indywidualna. Jeden musi mieć AFL drugi super siedzenia a trzeciemu wystarczy klima.

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Opinia o ogłoszeniu

Post autor: P405 » 13 sty 2019, o 21:54

130 KM w aucie 1750 kg ?. Przejedź się kogoś mocniejszą i będziesz odrazu szukał tunera. Oczywiście jeżeli auto ma dawać radość z jazdy, a nie tylko do przemieszczania.

Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 946
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Opinia o ogłoszeniu

Post autor: mcrace » 13 sty 2019, o 23:08

Planuję ją robić, ALE nie muszę tego robić z konieczności. Chcę to zrobić bo "fajnie mieć" ;) - i temu nie zaprzeczam.

Lecz smutna prawda jest taka, że z uwagi na "nieprzemyślane inwestycje drogowe" w naszym kraju, na co dzień, jako auto na dojazdy do pracy - gdzie ruch jest spory więc i tak się jedzie w sznurku i nie ma gdzie depnąć, to te 130KM wystarcza.

Tak samo jak wystarcza do jazdy po autostradach ze stałą prędkością w granicach 140-160km /h.

kecraminsignia
Zapaleniec
Posty: 2406
Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
Auto: Astra J ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: LDZ
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Opinia o ogłoszeniu

Post autor: kecraminsignia » 13 sty 2019, o 23:12

Gdyby każdy patrzył na moce silników i frajdy z jazdy nie byłoby sensu produkować aut typu Picanto lub montować silników 0.9l

Znam nawet takich co wola do pracy jedzie autobusem bo twierdzą że tam też jest ciepło...

Wysłane z telefonu Nokia 6310i przy użyciu Tapatalka



Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Opinia o ogłoszeniu

Post autor: Bartol » 13 sty 2019, o 23:21

W związku z tą dyskusją dowiedziałem się, że Insignia diesel 130KM w praktyce zbiera się tak samo jak wolnossąca benzyna 1.8. Jestem zaskoczony, bo myślałem że sprawniej się odpycha.

Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2347
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: Opinia o ogłoszeniu

Post autor: dare50 » 14 sty 2019, o 05:55

Kolego @mcrace a kto tu pisze o prędkości maksymalnej , tylko o dynamice i tak jak kolega wyżej pisze , wsiądź do 160 konnej i się przekonasz ile daje 30 koni więcej , nawet 160 w tak ciężkiej budzie też szału nie robi

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 946
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Opinia o ogłoszeniu

Post autor: mcrace » 14 sty 2019, o 06:17

No. Jest wieksza. Ale w moim odczuciu i przypadku bezuzyteczna - na drogach, którymi się poruszam jest taki ruch że możesz sobie mieć nawet i ferrari z 700KM a gówno Ci to da bo z przeciwka sznureczek aut.

Ja nie zaprzeczam twierdzeniu - im wiecej koni tym lepiej, tylko temu, że 130KM to za mało. Więc pytam, za mało do czego? Bo ja nie odczułem. Może wy się przesiądzcie do 130 i zobaczycie, że na co dzień i tak wystarczy.

No chyba, że należycie do tej grupy społecznej, której 100-110km/h na drogach lokalnych poza terenem zabudowanym to mało.

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Opinia o ogłoszeniu

Post autor: P405 » 14 sty 2019, o 07:31

Za mało do wyprzedzania. U mnie całkiem inna sprawa bo na serii jeździłem może miesiąc. Jak wyprzedzam to chcę szybko i sprawnie.

Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka


myk6414

Re: Opinia o ogłoszeniu

Post autor: myk6414 » 14 sty 2019, o 08:25

A mi się zawsze wydawało że przy wyprzedzaniu to moment robi robotę.

xul
Klubowicz
Posty: 1870
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: Opinia o ogłoszeniu

Post autor: xul » 14 sty 2019, o 08:43

Nie do końca, musisz mieć odpowiednią moc do pokonania oporów powietrza/toczenia, jeżeli mówimy o wyższych prędkościach. Porównaj sobie 2.8T 260KM/350Nm i 2.0TD 160KM/350Nm, ten sam moment, podobna masa, te same skrzynie, a jednak 2.8T ze 120km/l lepiej pójdzie, myślę, że nawet lepiej niż wersje z 400Nm. Przy małych prędkościach faktycznie, moment robi swoje, ale przy autostradowych potrzebna jest też moc, żeby sprawnie zwiększyć prędkość.

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1613
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: Opinia o ogłoszeniu

Post autor: wassermann » 14 sty 2019, o 11:29

"Na momencie" fajnie jeździ się tak do 100 km/h, auto ładnie reaguje na każde dodanie gazu (np. sprawna zmiana pasa w mieście gdy trzeba trochę się poprzeciskać). Powyżej tej umownej stówy, jak zauważył @xul, trzeba już nie tylko odpychać się, ale pokonywać głównie opory powietrza, a do tego potrzebna jest czysta moc, zaś moment traci na znaczeniu.
W dieslu zwłaszcza przy obrotach, z których wielu korzysta, czyli 2000 rpm (dla mnie zbyt niskich) jest już sporo momentu, ale mocy niewiele, dlatego każde trudniejsze wyprzedzanie (w Vectrze CDTi 400 Nm) zaczynałem zwykle z ok. 3000 rpm, żeby to jechało jak najsprawniej.
Oczywiście każdy powinien jeździć tym, co posiada, jak najefektywniej. I dobrać auto/silnik do profilu jazdy. Kilka lat jeździłem Golfem II z 1.6TD o mocy "całych" 60 KM i chyba 110 Nm momentu. I co? Ostatni na drodze bynajmniej nie byłem, a wręcz wyprzedzało się często i gęsto, tyle że z głową. Z tym że to było 10-15 lat temu, a teraz ruch wzrósł na tyle, jak i liczba szybkich samochodów, że pewnie nie dałoby się takim Golfem nadal tak jeździć. Inna sprawa, że wówczas nauczyłem się optymalnie planować manewry. Od 10 lat mam Octavię 105 KM /250 Nm (1.9 TDI) i jest to auto całkowicie wystarczające do miasta, w korki, na wypady za miasto. Słabo nadaje się jedynie do szybkiej długotrwałej jazdy autostradą (tzn. nieprzepisowej), i to głównie z powodu tylko 5-biegowej skrzyni, oraz do jazdy z pełnym obciążeniem. Poza tym, mimo 11.8 sek do 100 km/h, z większości skrzyżowań odjeżdżam zostawiając innych za sobą - i to wcale nie dusząc nie wiadomo jak...
Gdybym kupował używany samochód, co obarczone jest wiadomymi ryzykami, patrzyłbym przede wszystkim na egzemplarz, a nie na moc. A jeśli ktoś przedtem nie jeździł znacznie mocniejszym autem, to nie dozna szoku po przesiadce na 130 KM w ciężkiej budzie. Wiadomo, że w skali bezwzględnej jedzie to słabo, ale w wielu przypadkach wystarcza to do potrzeb. A okazyjnie można odpuścić, a nie silić się na rajdy. Osobiście mimo jazdy znacznie mocniejszym autem przekonuję się nieraz, że to gonienie, poza wyprzedzaniem oczywistych zawalidróg, wcale nie przynosi wielkich korzyści. U mnie jednak bierze się z charakteru i tego, że nie lubię jednostajnej jazdy, a nawyki - jak uważam - trzeba podtrzymywać, by z wiekiem nie wygasły ;)

M.

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 946
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Opinia o ogłoszeniu

Post autor: mcrace » 14 sty 2019, o 11:57

wassermann pisze:
14 sty 2019, o 11:29
to gonienie, poza wyprzedzaniem oczywistych zawalidróg, wcale nie przynosi wielkich korzyści
Dokładnie do takich samych wniosków doszedłem jak dojeżdżałem swego czasu 80km do pracy ( w jedną stronę ).
Po 60km trasy lokalnymi drogami, dojeżdżałem do świateł. I te kilka pojazdów, które wyprzedziłem, czasami nawet aż zbyt ryzykownie, widziałem w lusterku.

Pewnego razu nawet pokonywałem tę trasę z kolegą, który jechał przede mną Skodą Superb zrobioną na 200KM. Ja jechałem Alfą Romeo 156 z 140KM. Wyprzedzić go nie mogłem. Ale on zgubić mnie też nie mógł.

I tak doszło do mnie, że tak naprawdę to szkoda paliwa, hamulców i ogólnie całego auta no i przede wszystkim zdrowia i życia na taką jazdę. Bo w godzinie człowiek zaoszczędzi może 5 min, które i tak straci stojąc gdzieś na światłach.

I dlatego uważam, że do normalnego toczenia się 100 - 120km/h te 130KM w Insigni wystarcza.

A to, że fajnie mieć pod butem dużo koni to inna bajka :roll:

inspektorek
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: 24 paź 2018, o 11:53
Auto: VC FL Z20NET
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Miasto: Pomorze

Re: Opinia o ogłoszeniu

Post autor: inspektorek » 14 sty 2019, o 12:36

Piękna... Szkoda, że nie kombi, bo u mnie to przymus..

https://allegro.pl/ogloszenie/opc-2-8t- ... 7774335440

Awatar użytkownika
grzegorz13
Zapaleniec
Posty: 1106
Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
Auto: Insignia 4x4 v6
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Lubin
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Opinia o ogłoszeniu

Post autor: grzegorz13 » 14 sty 2019, o 22:32

Za te pieniądze nie jesteś w stanie kupić w de egzemplarza w takim stanie Po drugie z OPC line bo nie jest to OPC to widzę tylko kierownicę Widziałem kilka takich jak szukałem auta w ogłoszeniach super a na miejscu szkoda gadać ! jedna sztuka miała nawet fotki środka z innego auta w ogłoszeniu !

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8971
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Opinia o ogłoszeniu

Post autor: mazmarcin » 14 sty 2019, o 22:34

Nie tylko kiera bo ma czarny sufit.

Wysłane z mojego F5121 przy użyciu Tapatalka


carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zakup Insigni”