--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
- pawellier
- Użytkownik
- Posty: 107
- Rejestracja: 20 paź 2017, o 15:57
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Lier
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Teraz właśnie mam zalanego Millers Oils EE Longlife C3 5w30, zrobiłem jakieś 6 może 7 tyś km ale muszę wymienić uszczelkę smoka i tak się właśnie zastanawiam czy zalać tym samym olejem bo po wymianie zauważyłem że silnik bardziej się grzeje, nie wiem co było wcześniej zalane i czy to może być też wina oleju , przed wymianą nic takiego nie zauważyłem więc nie wiem też na 100% czy to dopiero jest po wymianie oleju
Wysłane z mojego SM-A530F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A530F przy użyciu Tapatalka
- diobol78
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 18 lis 2018, o 19:57
- Auto: Insignia a
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Rydułtowy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Gulf Formula CX 5W-30
Polecił mi go mechanik który zajmuje się moją isią.
Polecił mi go mechanik który zajmuje się moją isią.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Gulf też nie jest zły. Jest jeszcze Fuchs. Tak naprawdę to każdy mechanik poleci to czym handluje, albo z kim ma umowę. W moim warsztacie króluje Motul, ale i tak zawsze przyjeżdżam ze swoim olejem.
-
- Użytkownik
- Posty: 617
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 23:10
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
W jakim sensie się grzeje? Rośnie temperatura cieczy chłodzącej czy oleju? Jeśli cieczy to bym tego nie wiązał z olejem a jeśli temperatura oleju to jakie masz obecnie wartości? Szczerze powiedziawszy to nie wiązałbym tego z olejem w tym przypadku ale napisz coś więcej.pawellier pisze: ↑8 sty 2019, o 15:39Teraz właśnie mam zalanego Millers Oils EE Longlife C3 5w30, zrobiłem jakieś 6 może 7 tyś km ale muszę wymienić uszczelkę smoka i tak się właśnie zastanawiam czy zalać tym samym olejem bo po wymianie zauważyłem że silnik bardziej się grzeje, nie wiem co było wcześniej zalane i czy to może być też wina oleju , przed wymianą nic takiego nie zauważyłem więc nie wiem też na 100% czy to dopiero jest po wymianie oleju
Wysłane z mojego SM-A530F przy użyciu Tapatalka
Dodano po 53 sekundach:
Gulf dobry olej. Lepszy niż większość tego co oferuje rynek.
- pawellier
- Użytkownik
- Posty: 107
- Rejestracja: 20 paź 2017, o 15:57
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Lier
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Temperatura płynu dochodzi do 98 stopni, wcześniej przed wymianą oleju nie zauważyłem takich wzrostów temperatury, dlatego nie jestem pewien czy to można powiązać z olejem, a nie zauważyłem bo wskaźnik pokazuje zawsze Max 90°C A dopiero zauważyłem na wyświetlaczu, jak pojechałem pod dom i bardzo gorąco biło od silnika, co prawda było to po przejechaniu ok 700 km i stało się to pierwszy raz właśnie po wymianie, przed nic takiego nie zauważyłem chociaż przejechałem ciągiem najpierw 650 km i na drugi dzień 700 km, nie wiem ale wydaje mi się że olej też ma jakiś wpływ na grzanie się silnika i jego odprowadzenie
Wysłane z mojego SM-A530F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A530F przy użyciu Tapatalka
- dante83pl
- Klubowicz
- Posty: 140
- Rejestracja: 20 wrz 2017, o 19:16
- Auto: Insignia Elite
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Horley, UK
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
@pawellier jeśli masz dostęp do op-coma to przeprowadź testy wentylatorów chłodnicy. Miałem podobny problem i winnym okazał się rezystor jednego z wentylatorów. Więcej znajdziesz tu
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Odprowadzenie silnika?
Jedną z funkcji oleju jest odprowadzanie ciepła, ale różnice pomiędzy parametrami dla poszczególnych produktów dla przeciętnego użytkownika są nie zauważalne. I obstawiam w ciemno, że to nowy olej ma lepsze parametry w tym temacie niż przepracowany.
- pawellier
- Użytkownik
- Posty: 107
- Rejestracja: 20 paź 2017, o 15:57
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Lier
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Dlatego gdzieś wyżej napisałem że nie jestem pewien, zobaczę po wymianie tej uszczelki te wentylatory może rzeczywiście tam leży problem
Wysłane z mojego SM-A530F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A530F przy użyciu Tapatalka
-
- Użytkownik
- Posty: 617
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 23:10
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Na 99,99% olej nie ma z tym nic wspólnego. Owszem różnice w temperaturze oleju silnikowego na różnych olejach mogą występować (tak samo jak pomiędzy olejem nowym i już częściowo zużytym) a nawet mogą występować różnice w temperaturze cieczy chłodzącej na różnych olejach ale w tym wypadku po pierwsze wpływ jest dość mały, żeby nie powiedzieć marginalny w normalnej eksploatacji a po drugie na nowym wysokiej jakości oleju nie maja prawa dziać się takie rzeczy. Takie cuda to ewentualnie by mogły być jak ktoś np. zamiast 0W20 zaleje 15w40.
- mcrace
- Klubowicz
- Posty: 946
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kórnik / Poznań
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
To jest źródło problemu. U mnie też temp waha się między 84 a 94, a czasem nawet dochodzi do 104.
W tych autach to normalne. Dlatego wskazówka stoi wciąż na 90, by ludzie nie szukali problemów tam gdzie ich nie ma
-
- Użytkownik
- Posty: 432
- Rejestracja: 23 wrz 2017, o 11:51
- Auto: Insignia
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Poz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
hm a dolewa ktoś dodatki przeciw wytrącaniu się parafiny z paliwa? zastanawiam się czy nie dolać na większe mrozy dodatku : "XERAMIC DIESEL PROTECTOR -40°C " co sądzicie? testował ktoś? mam tutaj na myśli profilaktyczne dolanie... według opisu dodatek jest całoroczny. Tankuje tylko na firmowych stacjach, ale wiadomo jak to jest z tym paliwem teraz...
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 26 lis 2018, o 18:00
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Bielsko-Biała
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Ja leje tylko środek STP do czyszczenia wtryskow różnica jest duża w spalaniu na postoju z 0,8 spadło do 0,5-0,6l, oraz różnica w pracy silnika, używał ktoś tego środka czy ma podobne zdanie??
- SensitivE91
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 26 gru 2018, o 15:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Lublin
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Uzywalem stp oraz lm spulung efektów poza lzejsza kieszenia i polepszeniem swego nastroju nie zauwazylem.
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 14 sty 2019, o 20:18 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par 5 pkt 8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par 5 pkt 8
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
sorry, ale wątpię w to. Może wyłączyłeś klimę?Gieniux160 pisze: ↑14 sty 2019, o 20:17Ja leje tylko środek STP do czyszczenia wtryskow różnica jest duża w spalaniu na postoju z 0,8 spadło do 0,5-0,6l
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 26 lis 2018, o 18:00
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Bielsko-Biała
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
No sorry ale głupot nie gadam widać że na jeden silnik to pomaga na inny nie
-
- Użytkownik
- Posty: 617
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 23:10
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Przy "zanieczyszczonym" układzie wtryskowym wyczyszczenie może dać efekt sporego spadku spalania i na wolnych obrotach spalanie faktycznie może spaść z 0,8 l na 0,5-0.6 litra.
Co do dodatków do paliwa zapobiegającym wytracaniu parafiny to ma to sens przede wszystkim w przepadku bardzo silnych mrozów kiedy nie jesteśmy pewni parametrów zatankowanego paliwa. Są depresatory, które działają bardziej kompleksowo i znacząco poprawiają parametry paliwa i mają pozytywny wpływ nawet kiedy tankujemy dobre zimowe paliwo ale są dość drogie. Do -15/-20 zwykłe zimowe paliwo jako tako daje radę. Poniżej -20 stopni lepiej tankować paliwo arktyczne i/lub dodać jakiś depresator dla większego bezpieczeństwa.
Co do dodatków do paliwa zapobiegającym wytracaniu parafiny to ma to sens przede wszystkim w przepadku bardzo silnych mrozów kiedy nie jesteśmy pewni parametrów zatankowanego paliwa. Są depresatory, które działają bardziej kompleksowo i znacząco poprawiają parametry paliwa i mają pozytywny wpływ nawet kiedy tankujemy dobre zimowe paliwo ale są dość drogie. Do -15/-20 zwykłe zimowe paliwo jako tako daje radę. Poniżej -20 stopni lepiej tankować paliwo arktyczne i/lub dodać jakiś depresator dla większego bezpieczeństwa.
-
- Użytkownik
- Posty: 432
- Rejestracja: 23 wrz 2017, o 11:51
- Auto: Insignia
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Poz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
może i racja, wybieram się pod koniec miesiąca w góry i temp może spaść poniżej 15,20 stopni..
ten który napisałem to około 25zł za litr... więc myślałem zalać dla spokoju ale też się zastanawiałem czy gorzej nie będzie
ten który napisałem to około 25zł za litr... więc myślałem zalać dla spokoju ale też się zastanawiałem czy gorzej nie będzie
- SensitivE91
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 26 gru 2018, o 15:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Lublin
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Dzisiaj przyszedł zestawik do polepszenia humoru Jutro serwuje insi Day Spa
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
- SensitivE91
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 26 gru 2018, o 15:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Lublin
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
4 rok lece na filtronie paliwa- bez uwagdare50 pisze: edit
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 16 sty 2019, o 20:41 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum