--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
pawellier
Użytkownik
Posty: 107
Rejestracja: 20 paź 2017, o 15:57
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2009
Miasto: Lier
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: pawellier » 8 sty 2019, o 15:39

Teraz właśnie mam zalanego Millers Oils EE Longlife C3 5w30, zrobiłem jakieś 6 może 7 tyś km ale muszę wymienić uszczelkę smoka i tak się właśnie zastanawiam czy zalać tym samym olejem bo po wymianie zauważyłem że silnik bardziej się grzeje, nie wiem co było wcześniej zalane i czy to może być też wina oleju , przed wymianą nic takiego nie zauważyłem więc nie wiem też na 100% czy to dopiero jest po wymianie oleju

Wysłane z mojego SM-A530F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
diobol78
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 18 lis 2018, o 19:57
Auto: Insignia a
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Rydułtowy

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: diobol78 » 8 sty 2019, o 23:55

Gulf Formula CX 5W-30
Polecił mi go mechanik który zajmuje się moją isią.

marcin.1987
Zapaleniec
Posty: 1001
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: marcin.1987 » 9 sty 2019, o 07:08

Gulf też nie jest zły. Jest jeszcze Fuchs. Tak naprawdę to każdy mechanik poleci to czym handluje, albo z kim ma umowę. W moim warsztacie króluje Motul, ale i tak zawsze przyjeżdżam ze swoim olejem.

tomek evo
Użytkownik
Posty: 617
Rejestracja: 28 lis 2016, o 23:10
Auto: Skoda Superb Kombi
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: tomek evo » 10 sty 2019, o 13:41

pawellier pisze:
8 sty 2019, o 15:39
Teraz właśnie mam zalanego Millers Oils EE Longlife C3 5w30, zrobiłem jakieś 6 może 7 tyś km ale muszę wymienić uszczelkę smoka i tak się właśnie zastanawiam czy zalać tym samym olejem bo po wymianie zauważyłem że silnik bardziej się grzeje, nie wiem co było wcześniej zalane i czy to może być też wina oleju , przed wymianą nic takiego nie zauważyłem więc nie wiem też na 100% czy to dopiero jest po wymianie oleju

Wysłane z mojego SM-A530F przy użyciu Tapatalka
W jakim sensie się grzeje? Rośnie temperatura cieczy chłodzącej czy oleju? Jeśli cieczy to bym tego nie wiązał z olejem a jeśli temperatura oleju to jakie masz obecnie wartości? Szczerze powiedziawszy to nie wiązałbym tego z olejem w tym przypadku ale napisz coś więcej.

Dodano po 53 sekundach:
diobol78 pisze:
8 sty 2019, o 23:55
Gulf Formula CX 5W-30
Polecił mi go mechanik który zajmuje się moją isią.
Gulf dobry olej. Lepszy niż większość tego co oferuje rynek.

Awatar użytkownika
pawellier
Użytkownik
Posty: 107
Rejestracja: 20 paź 2017, o 15:57
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2009
Miasto: Lier
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: pawellier » 10 sty 2019, o 14:07

Temperatura płynu dochodzi do 98 stopni, wcześniej przed wymianą oleju nie zauważyłem takich wzrostów temperatury, dlatego nie jestem pewien czy to można powiązać z olejem, a nie zauważyłem bo wskaźnik pokazuje zawsze Max 90°C A dopiero zauważyłem na wyświetlaczu, jak pojechałem pod dom i bardzo gorąco biło od silnika, co prawda było to po przejechaniu ok 700 km i stało się to pierwszy raz właśnie po wymianie, przed nic takiego nie zauważyłem chociaż przejechałem ciągiem najpierw 650 km i na drugi dzień 700 km, nie wiem ale wydaje mi się że olej też ma jakiś wpływ na grzanie się silnika i jego odprowadzenie

Wysłane z mojego SM-A530F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
dante83pl
Klubowicz
Posty: 140
Rejestracja: 20 wrz 2017, o 19:16
Auto: Insignia Elite
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Horley, UK

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: dante83pl » 10 sty 2019, o 21:22

@pawellier jeśli masz dostęp do op-coma to przeprowadź testy wentylatorów chłodnicy. Miałem podobny problem i winnym okazał się rezystor jednego z wentylatorów. Więcej znajdziesz tu

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: Bartol » 10 sty 2019, o 21:30

pawellier pisze:
10 sty 2019, o 14:07
(...)grzanie się silnika i jego odprowadzenie
Odprowadzenie silnika? ;)
Jedną z funkcji oleju jest odprowadzanie ciepła, ale różnice pomiędzy parametrami dla poszczególnych produktów dla przeciętnego użytkownika są nie zauważalne. I obstawiam w ciemno, że to nowy olej ma lepsze parametry w tym temacie niż przepracowany.

Awatar użytkownika
pawellier
Użytkownik
Posty: 107
Rejestracja: 20 paź 2017, o 15:57
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2009
Miasto: Lier
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: pawellier » 10 sty 2019, o 21:37

Dlatego gdzieś wyżej napisałem że nie jestem pewien, zobaczę po wymianie tej uszczelki te wentylatory może rzeczywiście tam leży problem

Wysłane z mojego SM-A530F przy użyciu Tapatalka


tomek evo
Użytkownik
Posty: 617
Rejestracja: 28 lis 2016, o 23:10
Auto: Skoda Superb Kombi
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: tomek evo » 11 sty 2019, o 15:10

Na 99,99% olej nie ma z tym nic wspólnego. Owszem różnice w temperaturze oleju silnikowego na różnych olejach mogą występować (tak samo jak pomiędzy olejem nowym i już częściowo zużytym) a nawet mogą występować różnice w temperaturze cieczy chłodzącej na różnych olejach ale w tym wypadku po pierwsze wpływ jest dość mały, żeby nie powiedzieć marginalny w normalnej eksploatacji a po drugie na nowym wysokiej jakości oleju nie maja prawa dziać się takie rzeczy. Takie cuda to ewentualnie by mogły być jak ktoś np. zamiast 0W20 zaleje 15w40.

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 946
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: mcrace » 11 sty 2019, o 20:00

pawellier pisze:
10 sty 2019, o 14:07
nie zauważyłem bo wskaźnik pokazuje zawsze Max 90°C A dopiero zauważyłem na wyświetlaczu.
To jest źródło problemu. U mnie też temp waha się między 84 a 94, a czasem nawet dochodzi do 104.
W tych autach to normalne. Dlatego wskazówka stoi wciąż na 90, by ludzie nie szukali problemów tam gdzie ich nie ma :)

sychie
Użytkownik
Posty: 432
Rejestracja: 23 wrz 2017, o 11:51
Auto: Insignia
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: sychie » 14 sty 2019, o 16:48

hm a dolewa ktoś dodatki przeciw wytrącaniu się parafiny z paliwa? zastanawiam się czy nie dolać na większe mrozy dodatku : "XERAMIC DIESEL PROTECTOR -40°C " co sądzicie? testował ktoś? mam tutaj na myśli profilaktyczne dolanie... według opisu dodatek jest całoroczny. Tankuje tylko na firmowych stacjach, ale wiadomo jak to jest z tym paliwem teraz...

Gieniux160
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 26 lis 2018, o 18:00
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Bielsko-Biała

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: Gieniux160 » 14 sty 2019, o 20:17

Ja leje tylko środek STP do czyszczenia wtryskow różnica jest duża w spalaniu na postoju z 0,8 spadło do 0,5-0,6l, oraz różnica w pracy silnika, używał ktoś tego środka czy ma podobne zdanie??

Awatar użytkownika
SensitivE91
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 26 gru 2018, o 15:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Lublin

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: SensitivE91 » 14 sty 2019, o 20:18

Uzywalem stp oraz lm spulung efektów poza lzejsza kieszenia i polepszeniem swego nastroju nie zauwazylem.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka


Ostatnio zmieniony 14 sty 2019, o 20:18 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par 5 pkt 8

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: Bartol » 14 sty 2019, o 20:57

Gieniux160 pisze:
14 sty 2019, o 20:17
Ja leje tylko środek STP do czyszczenia wtryskow różnica jest duża w spalaniu na postoju z 0,8 spadło do 0,5-0,6l
:lol: sorry, ale wątpię w to. Może wyłączyłeś klimę? 8-)

Gieniux160
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 26 lis 2018, o 18:00
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Bielsko-Biała

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: Gieniux160 » 14 sty 2019, o 21:15

No sorry ale głupot nie gadam :D widać że na jeden silnik to pomaga na inny nie

tomek evo
Użytkownik
Posty: 617
Rejestracja: 28 lis 2016, o 23:10
Auto: Skoda Superb Kombi
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: tomek evo » 14 sty 2019, o 23:54

Przy "zanieczyszczonym" układzie wtryskowym wyczyszczenie może dać efekt sporego spadku spalania i na wolnych obrotach spalanie faktycznie może spaść z 0,8 l na 0,5-0.6 litra.
Co do dodatków do paliwa zapobiegającym wytracaniu parafiny to ma to sens przede wszystkim w przepadku bardzo silnych mrozów kiedy nie jesteśmy pewni parametrów zatankowanego paliwa. Są depresatory, które działają bardziej kompleksowo i znacząco poprawiają parametry paliwa i mają pozytywny wpływ nawet kiedy tankujemy dobre zimowe paliwo ale są dość drogie. Do -15/-20 zwykłe zimowe paliwo jako tako daje radę. Poniżej -20 stopni lepiej tankować paliwo arktyczne i/lub dodać jakiś depresator dla większego bezpieczeństwa.

sychie
Użytkownik
Posty: 432
Rejestracja: 23 wrz 2017, o 11:51
Auto: Insignia
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: sychie » 15 sty 2019, o 19:26

może i racja, wybieram się pod koniec miesiąca w góry i temp może spaść poniżej 15,20 stopni..
ten który napisałem to około 25zł za litr... więc myślałem zalać dla spokoju ale też się zastanawiałem czy gorzej nie będzie :lol: :lol: :lol:

Awatar użytkownika
SensitivE91
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 26 gru 2018, o 15:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Lublin

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: SensitivE91 » 16 sty 2019, o 20:37

Dzisiaj przyszedł zestawik do polepszenia humoru :) Jutro serwuje insi Day SpaObrazek

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2343
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: dare50 » 16 sty 2019, o 20:39

Do DTH filtry Filtrona ja bym się nie odważył

Awatar użytkownika
SensitivE91
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 26 gru 2018, o 15:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Lublin

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: SensitivE91 » 16 sty 2019, o 20:41

dare50 pisze: edit
4 rok lece na filtronie paliwa- bez uwag

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka


Ostatnio zmieniony 16 sty 2019, o 20:41 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”