--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Wymiana półosi
-
- Forumowicz
- Posty: 60
- Rejestracja: 20 kwie 2017, o 17:36
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Major601
- Użytkownik
- Posty: 596
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
- Auto: Opel Astra H
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Wymiana półosi
niestety w większości przypadków nie da się wyczuć luzu w "klasyczny" opisany sposób. Wszystko wygląda dobrze organoleptycznie. Insignia ma czuły układ zawieszenia i są wibracje już przy minimalnych luzach - dopiero rozbiórka na stole pokazuje prawdę co jest w przegubachmarcin.1987 pisze: ↑3 paź 2018, o 07:11Podnieść auto, za półoś złapać i próbować obracać ręką przód-tył. Luz daje się wyczuć. A jeśli nie masz doświadczenia lub chcesz mieć większą pewność to jedź do mechanika. Najczęściej w tych autach umiera przegub wewnętrzny, choć wtedy pojawiają się też wibracje.
-
- Forumowicz
- Posty: 60
- Rejestracja: 20 kwie 2017, o 17:36
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Wymiana półosi
Tak jak piszesz na kanale próbowałem ruszać przód i tył przegubami i zero luzu. A objaw stukania ( metaliczny dźwięk ) podczas dodawania i ujmowania gazu. Nie mam objawów drgań kierownicy przy żadnej prędkości. Może być to przegub wewnętrzny i jest jakaś inna możliwość sprawdzenia że to on powoduje te stuki.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Wymiana półosi
Albo mechanizm różnicowy w skrzyni. Też potrafi pukać właśnie w sytuacjach, o których napisano wyżej.
- Major601
- Użytkownik
- Posty: 596
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
- Auto: Opel Astra H
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Wymiana półosi
jeśli to automat to możliwe - zdarzały się usterki, skrzynia F40 raczej ma mocny mechanizm różnicowy, choć mnie już nic nie zdziwi
-
- Forumowicz
- Posty: 60
- Rejestracja: 20 kwie 2017, o 17:36
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
-
- Forumowicz
- Posty: 60
- Rejestracja: 20 kwie 2017, o 17:36
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Wymiana półosi
Dzisiaj byłem na kanale i po przełącznik drążka zmiany biegów na "N" zacząłem obracać przegub wewnętrzny góra dół i dość wyraźnie był wyczuwalny luz i słyszalny metaliczny dźwięk. Następnie to samo zrobiłem z przegubem do strony pasażera również wyczuwalny luz i metaliczny dźwięk ale mniejszy również zacząłem przesuwać przegub na boki i był luz. Następnie to samo zrobiłem z przegubem od strony kierowcy tam tylko minimalnie wyczuwalny był luz w pozycji góra dół. Moje pytanie czy tak ma być czy do wymiany wszystkie przeguby.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Wymiana półosi
Na boki, czyli wzdłuż półosi powinien być luz i możliwość ruchu, natomiast góra dół nie powinno być żadnych stuków. Przegub to tak naprawdę koszyk wydrążony w trójkąt i w nim pracuje wkład osadzony na wałku. Musi być możliwość przesuwania w osi wałka, ale wkład musi ściśle przylegać do ścianek.
Najlepiej wpisz w Google "przegub wewnętrzny" i obejrzyj sekcję grafika. W zasadzie na każdym zdjęciu zobaczysz jak to jwst zbudowane i dojdziesz do wnisoku co i jak powinno się ruszać, a co nie
Najlepiej wpisz w Google "przegub wewnętrzny" i obejrzyj sekcję grafika. W zasadzie na każdym zdjęciu zobaczysz jak to jwst zbudowane i dojdziesz do wnisoku co i jak powinno się ruszać, a co nie
-
- Forumowicz
- Posty: 60
- Rejestracja: 20 kwie 2017, o 17:36
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Wymiana półosi
Ok dzięki za odpowiedz. A jakiej firmy proponujecie przegub wewnętrzny. Ewentualnie proszę o link do przegubu.
-
- Użytkownik
- Posty: 646
- Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Wymiana półosi
Będę wymieniał uszczelniacz półosi czy po całej procedurze należy ustawić zbieżność?
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: 6 paź 2018, o 16:04
- Auto: insignia cdti160
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Turek
- Otrzymał piwo: 1 raz
-
- Użytkownik
- Posty: 646
- Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
-
- Użytkownik
- Posty: 432
- Rejestracja: 23 wrz 2017, o 11:51
- Auto: Insignia
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Poz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Wymiana półosi
jaki luz maksymalnie może być w półosi góra dół? nic? ma być sztywno? szukam przyczyny drgan pedałów podczas jazdy zaczynam od półosi bo czesto podobno padają.
-
- Użytkownik
- Posty: 752
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Wymiana półosi
Kolego wymieniłeś ta półoś, bo mam analogicznie drgania odczuwalne głównie na pedale gazu podczas jazdy i powyżej 110 też lekko na fotelach. Też się przymierzam do wymiany półosi.
- spiryt4
- Zapaleniec
- Posty: 1019
- Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
- Auto: Insignia Grand Sport
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Świętochłowice
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Wymiana półosi
Ja wymieniałem prawą bo miała luzy i nic to nie dało wymieniłem tylne tuleje wahacza przedniego i mam wrażenie ze jest lepiej choć jeszcze jakieś minimalne drgania odczuwam na kierownicy,jeszcze zobaczę jak będzie jak wyważę koła z testem drogowym na Hunterze.
-
- Użytkownik
- Posty: 752
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Wymiana półosi
U mnie te drgania czuć nie tyle na kierownicy co na pedale gazu i lekko na fotelu i budzie. Tuleje mam też nowe. I też one są minimalne, ale jednak odczuwalne i potrafią zmniejszyć znacznie przyjemność z jazdy. Poza tym u mnie wg ASO półosie są ok...
-
- Użytkownik
- Posty: 752
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Wymiana półosi
Koledzy, jako że dopiero będę się zabierał za zrobienie porządku z drganiami jakie mam u siebie i opisywałem powyżej ponawiam pytanie czy ktoś zakładał inne półosie niż ODM, jeśli tak to jak z trwaloscia, bo ODM chyba dają rade? Bo na ten moment stoję przed wyborem co kupić. Sklep oplex poleca mi firmę GSP, tańsze niż ODM, a niby jakość porównywalna na bazie ich doświadczenia.
- Major601
- Użytkownik
- Posty: 596
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
- Auto: Opel Astra H
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Wymiana półosi
ja wyłącznie bym obstawiał na Lobro lub Spidan. Insignia to samochód ze sporą masą i dużym momentem silnika - co za tym idzie spore obciążenie dla części.
Założyłem ODM w Clio 1,2 od żony i wytrzymało 1 rok około 10000km - cała kompletna półoś z przegubami i znów wymiana... Dlatego jeśli masz zamiar sprzedać od razu samochód to tak, a jeśli jeździć to lepiej zainwestować w jakość
Założyłem ODM w Clio 1,2 od żony i wytrzymało 1 rok około 10000km - cała kompletna półoś z przegubami i znów wymiana... Dlatego jeśli masz zamiar sprzedać od razu samochód to tak, a jeśli jeździć to lepiej zainwestować w jakość