--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Wymiana półosi

ODPOWIEDZ
81andrzejek
Forumowicz
Posty: 60
Rejestracja: 20 kwie 2017, o 17:36
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Wymiana półosi

Post autor: 81andrzejek » 5 paź 2018, o 17:28

ok dzieki za rade. Jak ustale dam znać .

Awatar użytkownika
Major601
Użytkownik
Posty: 596
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Astra H
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: Major601 » 28 paź 2018, o 20:16

marcin.1987 pisze:
3 paź 2018, o 07:11
Podnieść auto, za półoś złapać i próbować obracać ręką przód-tył. Luz daje się wyczuć. A jeśli nie masz doświadczenia lub chcesz mieć większą pewność to jedź do mechanika. Najczęściej w tych autach umiera przegub wewnętrzny, choć wtedy pojawiają się też wibracje.
niestety w większości przypadków nie da się wyczuć luzu w "klasyczny" opisany sposób. Wszystko wygląda dobrze organoleptycznie. Insignia ma czuły układ zawieszenia i są wibracje już przy minimalnych luzach - dopiero rozbiórka na stole pokazuje prawdę co jest w przegubach

81andrzejek
Forumowicz
Posty: 60
Rejestracja: 20 kwie 2017, o 17:36
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Wymiana półosi

Post autor: 81andrzejek » 29 paź 2018, o 13:14

Tak jak piszesz na kanale próbowałem ruszać przód i tył przegubami i zero luzu. A objaw stukania ( metaliczny dźwięk ) podczas dodawania i ujmowania gazu. Nie mam objawów drgań kierownicy przy żadnej prędkości. Może być to przegub wewnętrzny i jest jakaś inna możliwość sprawdzenia że to on powoduje te stuki.

Awatar użytkownika
Major601
Użytkownik
Posty: 596
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Astra H
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: Major601 » 29 paź 2018, o 17:46

może któraś z poduszek zawieszenia zespołu napędowego jest uszkodzona

marcin.1987
Zapaleniec
Posty: 1001
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: marcin.1987 » 29 paź 2018, o 18:35

Albo mechanizm różnicowy w skrzyni. Też potrafi pukać właśnie w sytuacjach, o których napisano wyżej.

Awatar użytkownika
Major601
Użytkownik
Posty: 596
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Astra H
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: Major601 » 29 paź 2018, o 20:42

jeśli to automat to możliwe - zdarzały się usterki, skrzynia F40 raczej ma mocny mechanizm różnicowy, choć mnie już nic nie zdziwi

81andrzejek
Forumowicz
Posty: 60
Rejestracja: 20 kwie 2017, o 17:36
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Wymiana półosi

Post autor: 81andrzejek » 30 paź 2018, o 17:38

Wydaje mi się że te sztuki to dochodzą z tyłu po stronie pasażera

Awatar użytkownika
Major601
Użytkownik
Posty: 596
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Astra H
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: Major601 » 30 paź 2018, o 21:36

a jaki napęd>? AWD?

81andrzejek
Forumowicz
Posty: 60
Rejestracja: 20 kwie 2017, o 17:36
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Wymiana półosi

Post autor: 81andrzejek » 2 lis 2018, o 21:15

Dzisiaj byłem na kanale i po przełącznik drążka zmiany biegów na "N" zacząłem obracać przegub wewnętrzny góra dół i dość wyraźnie był wyczuwalny luz i słyszalny metaliczny dźwięk. Następnie to samo zrobiłem z przegubem do strony pasażera również wyczuwalny luz i metaliczny dźwięk ale mniejszy również zacząłem przesuwać przegub na boki i był luz. Następnie to samo zrobiłem z przegubem od strony kierowcy tam tylko minimalnie wyczuwalny był luz w pozycji góra dół. Moje pytanie czy tak ma być czy do wymiany wszystkie przeguby.

marcin.1987
Zapaleniec
Posty: 1001
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: marcin.1987 » 3 lis 2018, o 10:14

Na boki, czyli wzdłuż półosi powinien być luz i możliwość ruchu, natomiast góra dół nie powinno być żadnych stuków. Przegub to tak naprawdę koszyk wydrążony w trójkąt i w nim pracuje wkład osadzony na wałku. Musi być możliwość przesuwania w osi wałka, ale wkład musi ściśle przylegać do ścianek.

Najlepiej wpisz w Google "przegub wewnętrzny" i obejrzyj sekcję grafika. W zasadzie na każdym zdjęciu zobaczysz jak to jwst zbudowane i dojdziesz do wnisoku co i jak powinno się ruszać, a co nie :)

81andrzejek
Forumowicz
Posty: 60
Rejestracja: 20 kwie 2017, o 17:36
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Wymiana półosi

Post autor: 81andrzejek » 4 lis 2018, o 17:25

Ok dzięki za odpowiedz. A jakiej firmy proponujecie przegub wewnętrzny. Ewentualnie proszę o link do przegubu.

pawel_insignia
Użytkownik
Posty: 646
Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: pawel_insignia » 3 gru 2018, o 17:22

Będę wymieniał uszczelniacz półosi czy po całej procedurze należy ustawić zbieżność?

przemol892008
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: 6 paź 2018, o 16:04
Auto: insignia cdti160
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2019
Miasto: Turek
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wymiana półosi

Post autor: przemol892008 » 3 gru 2018, o 17:46

Nie ma takiej potrzeby.

pawel_insignia
Użytkownik
Posty: 646
Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: pawel_insignia » 3 gru 2018, o 19:01

Dziękuję za info.

sychie
Użytkownik
Posty: 432
Rejestracja: 23 wrz 2017, o 11:51
Auto: Insignia
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wymiana półosi

Post autor: sychie » 13 gru 2018, o 22:39

jaki luz maksymalnie może być w półosi góra dół? nic? ma być sztywno? szukam przyczyny drgan pedałów podczas jazdy zaczynam od półosi bo czesto podobno padają.

Maverick_86
Użytkownik
Posty: 752
Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
Auto: Insignia ST Cosmo
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: lubelskie
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: Maverick_86 » 7 sty 2019, o 10:18

sychie pisze:
13 gru 2018, o 22:39
Kolego wymieniłeś ta półoś, bo mam analogicznie drgania odczuwalne głównie na pedale gazu podczas jazdy i powyżej 110 też lekko na fotelach. Też się przymierzam do wymiany półosi.

Awatar użytkownika
spiryt4
Zapaleniec
Posty: 1019
Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
Auto: Insignia Grand Sport
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: Świętochłowice
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: spiryt4 » 7 sty 2019, o 12:43

Ja wymieniałem prawą bo miała luzy i nic to nie dało wymieniłem tylne tuleje wahacza przedniego i mam wrażenie ze jest lepiej choć jeszcze jakieś minimalne drgania odczuwam na kierownicy,jeszcze zobaczę jak będzie jak wyważę koła z testem drogowym na Hunterze.

Maverick_86
Użytkownik
Posty: 752
Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
Auto: Insignia ST Cosmo
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: lubelskie
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: Maverick_86 » 7 sty 2019, o 13:03

U mnie te drgania czuć nie tyle na kierownicy co na pedale gazu i lekko na fotelu i budzie. Tuleje mam też nowe. I też one są minimalne, ale jednak odczuwalne i potrafią zmniejszyć znacznie przyjemność z jazdy. Poza tym u mnie wg ASO półosie są ok...

Maverick_86
Użytkownik
Posty: 752
Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
Auto: Insignia ST Cosmo
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: lubelskie
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: Maverick_86 » 14 sty 2019, o 10:34

Koledzy, jako że dopiero będę się zabierał za zrobienie porządku z drganiami jakie mam u siebie i opisywałem powyżej ponawiam pytanie czy ktoś zakładał inne półosie niż ODM, jeśli tak to jak z trwaloscia, bo ODM chyba dają rade? Bo na ten moment stoję przed wyborem co kupić. Sklep oplex poleca mi firmę GSP, tańsze niż ODM, a niby jakość porównywalna na bazie ich doświadczenia.

Awatar użytkownika
Major601
Użytkownik
Posty: 596
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Astra H
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: Major601 » 15 sty 2019, o 10:36

ja wyłącznie bym obstawiał na Lobro lub Spidan. Insignia to samochód ze sporą masą i dużym momentem silnika - co za tym idzie spore obciążenie dla części.
Założyłem ODM w Clio 1,2 od żony i wytrzymało 1 rok około 10000km - cała kompletna półoś z przegubami i znów wymiana... Dlatego jeśli masz zamiar sprzedać od razu samochód to tak, a jeśli jeździć to lepiej zainwestować w jakość

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie + układ hamulcowy”