--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 3 maja 2018, o 10:26
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Mi na postoju wypalił do 34% zapelnienia.
W trasie udalo sie uzyskac wynik 21%...
Chyba spoko ?!
W trasie udalo sie uzyskac wynik 21%...
Chyba spoko ?!
-
- Ekspert
- Posty: 5128
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Na to ma wpływ dużo czynników.Jak wyjadę poza miasto o 5 rano i zero ruchu to wypala się do 6-7 % .Wystarczy jedno czy 2 wyprzedzania z gazem w podłodze i już powyżej 10 %
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Dzisiejsze wypalanie na postoju. Nie wpadłem na to, że może być już teraz, bo tak bym jechał wolniej i by się jutro w drodze do pracy wypalił. Choć niestety przy zimowych temperaturach te niecałe 20 km, które mam do pracy, to za mało na nagrzanie i wypalenie :-/
Poprzednie wypalanie też się kończyło na postoju...
Tapatalk@G8441
Poprzednie wypalanie też się kończyło na postoju...
Tapatalk@G8441
- SensitivE91
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 26 gru 2018, o 15:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Lublin
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Na jakich obrotach trzymac silnik aby wypalić jak najlepiej procentowo dpf? Zakres 2200-2500 rpm wystarczy?
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Jeśli pytasz na postoju to polecam takie, jak sobie auto dobierze. Innych stałych nie będziesz w stanie utrzymać i procedura najpewniej zostanie przerwana.
W przypadku jazdy i normalnego wypalania wystarczy powyżej 2000 rpm, najlepiej na tempomacie. Prędkość powyżej 100 km/h. Z moich doświadczeń niespecjalnie pomaga redukcja biegu na niższy, żeby podwyższyć obroty - ani szybciej, ani tymbardziej lepiej się nie wypali.
W przypadku jazdy i normalnego wypalania wystarczy powyżej 2000 rpm, najlepiej na tempomacie. Prędkość powyżej 100 km/h. Z moich doświadczeń niespecjalnie pomaga redukcja biegu na niższy, żeby podwyższyć obroty - ani szybciej, ani tymbardziej lepiej się nie wypali.
- mcrace
- Klubowicz
- Posty: 946
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kórnik / Poznań
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
6 bieg, 130km/h, tempomat.
Jeżeli przez cały czas trwania wypalania nie dotkniesz ani gazu ani hamulca i droga będzie w miarę równa to osiągniesz 6%.
Jeżeli przez cały czas trwania wypalania nie dotkniesz ani gazu ani hamulca i droga będzie w miarę równa to osiągniesz 6%.
- mcrace
- Klubowicz
- Posty: 946
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kórnik / Poznań
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
no tak. Potem będzie:
"Panie władzo DPF się wypala a na forum pisali żeby przypadkiem nie hamować. No to przejechałem na czerwonym... "
"Panie władzo DPF się wypala a na forum pisali żeby przypadkiem nie hamować. No to przejechałem na czerwonym... "
- Cassiopeia
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: 1 lip 2018, o 18:38
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
-
- Zapaleniec
- Posty: 2406
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
- Auto: Astra J ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: LDZ
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Nie do końca. Wystarczy że będą wzniesienia i pagórki. Nie muszą być duże będzie trochę jak z wyprzedzaniem. Wynik będzie dwucyfrowy.mcrace pisze:6 bieg, 130km/h, tempomat.
Jeżeli przez cały czas trwania wypalania nie dotkniesz ani gazu ani hamulca i droga będzie w miarę równa to osiągniesz 6%.
Wysłane z telefonu Nokia 6310i przy użyciu Tapatalka
- mcrace
- Klubowicz
- Posty: 946
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kórnik / Poznań
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8974
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Troszkę przesada, przecież to nie jazda po stole
Spokojnie można wyprzedzić i górki zaliczać uzyskując wynik jednocyfrowy, tylko nie 5% ale troszkę więcej.
Spokojnie można wyprzedzić i górki zaliczać uzyskując wynik jednocyfrowy, tylko nie 5% ale troszkę więcej.
- mcrace
- Klubowicz
- Posty: 946
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kórnik / Poznań
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Btw @rooff. To 74kpa w turbo to nie jest coś mało? u mnie nigdy nie zeszło poniżej 100kpa
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8974
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Powinno pokazywać koło 100, ja mam często 99. Ale to chyba minimum jakie widziałem.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Też mnie to zastanowiło. Przy poprzednim wypalaniu też miałem takie wartości. Teoretycznie może być, że coś jest nie tak, ale niespecjalnie mam pomysł cooo
Tak w ogóle, to bez wypalania na postoju to żądana wartość jest ok. 120 kPa, natomiast u mnie jest niewiele więcej niż 100 kPa. Taka sama różnica przenosi się na jazdę - zawsze mam zaniżone wartości. Albo to jest jakaś awaria (turbo? dolot?) albo coś z czujnikiem doładowania.
Tak w ogóle, to bez wypalania na postoju to żądana wartość jest ok. 120 kPa, natomiast u mnie jest niewiele więcej niż 100 kPa. Taka sama różnica przenosi się na jazdę - zawsze mam zaniżone wartości. Albo to jest jakaś awaria (turbo? dolot?) albo coś z czujnikiem doładowania.
- mcrace
- Klubowicz
- Posty: 946
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kórnik / Poznań
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Moja teoria:
Turbo nie dmucha i nie tworzy ciśnienia, a silnik zasysając powietrze tworzy podcisnienie stąd wartość poniżej ciśnienia atmosferycznego.
Turbo nie dmucha i nie tworzy ciśnienia, a silnik zasysając powietrze tworzy podcisnienie stąd wartość poniżej ciśnienia atmosferycznego.
-
- Zapaleniec
- Posty: 2406
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
- Auto: Astra J ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: LDZ
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
No nie do końca. Już kiedyś na forum opisywałem. Miałem wypalanie na obwodnicy Trójmiasta. Żadne góry Jazda właśnie na tempomacie i wypalił do 20 kilku%mazmarcin pisze:Troszkę przesada, przecież to nie jazda po stole
Spokojnie można wyprzedzić i górki zaliczać uzyskując wynik jednocyfrowy, tylko nie 5% ale troszkę więcej.
Ostatnio odcinek A4 Kraków - Katowice. Trochę różnych wzniesień. Również tempomat podobny przykład.
Więc z tym tempomatem nie jest tak do końca jak opisałeś. Zwróć uwagę ile więcej wzrasta spalanie o jak samochód ciągnie przy wzniesieniach. Podobnie jak przy wyprzedzaniu.
U mnie turbo pokazuje 130-150 przy około 2500 obrotów podczas wypalania.
Wysłane z telefonu Nokia 6310i przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 26 lis 2018, o 18:00
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Bielsko-Biała
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Mam pytanie mam już dpf zapchanego w 78% zapełnienia, przy ilu % włącza się wypalanie?
- mcrace
- Klubowicz
- Posty: 946
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kórnik / Poznań
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Poczytaj - DPF w Oplu Insignii A z silnikiem A20DT w pigułce. - Insignia Club Polska
https://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?f=43&t=6924
https://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?f=43&t=6924