--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Stuki na nierównościach tył zawieszenia
- balldome
- Nowicjusz
- Posty: 44
- Rejestracja: 7 lis 2014, o 02:42
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: EL
Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia
U mnie nie postukuje od czasu do czasu, u mnie stuka zawsze wydech sprawdzałem, siedzi sztywno. Generalnie siedziałem z diagnosta w kanale i widziałem ze wszędzie sprawdzał, żadnych luzów nie znalazł
- mcrace
- Klubowicz
- Posty: 946
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kórnik / Poznań
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia
Ja w sedanie też mam takie stuki. ogólnie konia z rzędem temu co znajdzie przyczynę
Amory, odbojniki oraz mocowania amorów nowe. Tuleje sprawdzone. Wszelki osprzęt montowany z tyłu (a właściwie jego mocowanie) sprawdzone. ASO rozłożyło ręce. Zaprzyjaźniony mechanik również.
Amory, odbojniki oraz mocowania amorów nowe. Tuleje sprawdzone. Wszelki osprzęt montowany z tyłu (a właściwie jego mocowanie) sprawdzone. ASO rozłożyło ręce. Zaprzyjaźniony mechanik również.
- noirdk
- Użytkownik
- Posty: 265
- Rejestracja: 29 lis 2017, o 13:02
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Kraków
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia
Jeśli z zawieszeniem wszystko ok to może trzeba szukać przyczyny w innym miejscu. Znajomy kiedyś - nie w insignia - wymienił prawie całe zawieszenie z tyłu a problemem był zaczep od składanego siedzenia z tyłu.
Wysłane przy użyciu Tapatalka
Wysłane przy użyciu Tapatalka
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia
Amortyzatory masz Sachs?
Może półka bagażnika? Może luźne graty we wnęce koła zapasowego?
Może półka bagażnika? Może luźne graty we wnęce koła zapasowego?
- mcrace
- Klubowicz
- Posty: 946
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kórnik / Poznań
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia
Tak sachsy.
Wywaliłem wszystko - łącznie z tapicerką z bagażnika. Półkę też.
Wczoraj rozmawiałem z kolegą, którego też dopadł problem stuków. On zdecydował się zamówić na ryzyk fizyk wahacz. Dam znać czy u niego to pomogło.
Wywaliłem wszystko - łącznie z tapicerką z bagażnika. Półkę też.
Wczoraj rozmawiałem z kolegą, którego też dopadł problem stuków. On zdecydował się zamówić na ryzyk fizyk wahacz. Dam znać czy u niego to pomogło.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia
Jest kilka tematów w necie na temat stuków z nowych amortyzatorów Sachs.
- balldome
- Nowicjusz
- Posty: 44
- Rejestracja: 7 lis 2014, o 02:42
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: EL
Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia
Ja na początku roku tez założyłem sachs i praktycznie od początku stuka, zdemontowałem w bagażniku praktycznie wszystko co się dało, a stuki słychać z okolicy nadkoli, od zewnątrz. Najgorzej jest teraz jak jest zimno na dworze, stuka głośno nawet na najmniejszych nierównościach, po przejechaniu kilkunastu kilometrów, stuka ciszej oraz trochę z mniejszą częstotliwością. Dodam ze przy wyższych prędkościach 80-90 km\h stuki są praktycznie niesłyszalne.
Czy to będą wadliwe amory?
Czy to będą wadliwe amory?
- balldome
- Nowicjusz
- Posty: 44
- Rejestracja: 7 lis 2014, o 02:42
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: EL
- mcrace
- Klubowicz
- Posty: 946
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kórnik / Poznań
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
- mcrace
- Klubowicz
- Posty: 946
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kórnik / Poznań
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia
Zatem, kolega wahacz zmienił i stuki ustały. W związku z tym ja też będę zmieniał - dam znać czy u mnie też pomogło
-
- Klubowicz
- Posty: 406
- Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
- Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Ożarów Mazowiecki
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia
w insigniach najczęściej stukają tuleje pływające w wahaczach górnych poprzecznych tzw bananach. Na stacji kontroli pojazdów nie da się sprawdzić na nich luzu.. auto na podnośnik do góry, podkładamy pod wahacz poprzeczny dolny na którym wspiera się sprężyna podnośnik żeby unieść koło do góry w swoje naturalne położenie i łapiemy za koło i sprawdzamy na nim luz - jak jest to tuleja do wywalenia, w polifcie tuleja ta jest nie wymienna
- balldome
- Nowicjusz
- Posty: 44
- Rejestracja: 7 lis 2014, o 02:42
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: EL
Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia
Buluś,
Mógłbyś wstawić zdjęcie lub link z neta żeby pokazać o który wahacz chodzi?
Ostatnio zmieniony 13 sty 2019, o 14:42 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum
-
- Klubowicz
- Posty: 406
- Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
- Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Ożarów Mazowiecki
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia
insignia ma łącznie 3 wahacze poprzeczne prawe i 3 lewe
po 1 sztuce wahacza prostego krótkiego regulacyjnego
po 1 sztuce aluminiowego na którym wspiera się sprężyna
i po 1 sztuce zagiętego na wzór banana górnego
wystarczy popatrzeć od spodu i zobaczy zagięty wahacz
po 1 sztuce wahacza prostego krótkiego regulacyjnego
po 1 sztuce aluminiowego na którym wspiera się sprężyna
i po 1 sztuce zagiętego na wzór banana górnego
wystarczy popatrzeć od spodu i zobaczy zagięty wahacz
- balldome
- Nowicjusz
- Posty: 44
- Rejestracja: 7 lis 2014, o 02:42
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: EL
Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia
To będzie ten?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 20 sty 2019, o 22:47 przez balldome, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia
kolega @ mcrace właśnie rozkminia temat stuków w tylnym zawieszeniu. Wrzucam post ze schematem tyłu, może ci się przyda dla rozeznania budowy zawiechy.
http://insignia-club.pl/viewtopic.php?f ... 00#p171200
http://insignia-club.pl/viewtopic.php?f ... 00#p171200
-
- Klubowicz
- Posty: 406
- Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
- Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Ożarów Mazowiecki
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia
tak naprawdę jedynie wahacze wleczone podobnie jak w VC są praktycznie bezproblemowe, ale w pierwszej kolejności sprawdził bym tuleje pływające na bananach te będą stukać mocno, po za tym wahacz górny tłumi koło w położeniu pionowym
-
- Forumowicz
- Posty: 60
- Rejestracja: 20 kwie 2017, o 17:36
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia
Witam mnie trz dopadł ten problem a mianowicie stukalo mi z tyłu po prawej stronie dźwięk taki pusty jak by półka w bagażniku. Udałem się do diagnostyki i na szarpakach wszystko ok ale lekko amortyzator spocony. Wymieniłem na nowe i odczuwam że jest gorzej jak było. Moje pytanie czy należy wymienić na nowe mocowanie amortyzatora te aluminiowe co trzymają góre amortyzatora. Mechanik stwierdził że mocowanie jest ok guma nie popekana nie sparciała i trzpien ciężko wchodzi. Amory wymieniłem na Sachs gazowe razem z nową osłoną
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 13 lut 2019, o 16:19
- Auto: Opel
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Rzeszów
Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia
Witam mam pytanie trochę z innej beczki jakie klucze potrzebne są do wymiany amortyzatora z tyłu w insigni oprócz 18, 15 i 5.? Ktoś coś wie.?
Dodano po 40 sekundach:
Witam mam pytanie trochę z innej beczki jakie klucze potrzebne są do wymiany amortyzatora z tyłu w insigni oprócz 18, 15 i 5.? Ktoś coś wie.?
Dodano po 40 sekundach:
Witam mam pytanie trochę z innej beczki jakie klucze potrzebne są do wymiany amortyzatora z tyłu w insigni oprócz 18, 15 i 5.? Ktoś coś wie.?
- mcrace
- Klubowicz
- Posty: 946
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kórnik / Poznań
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia
Wymiana tulei i wahaczy, o których pisałem wcześniej pomogła, ale częsciowo - wciąż, coś stuka ale mniej