--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Niestabilne auto na śliskiej drodze
-
- Forumowicz
- Posty: 98
- Rejestracja: 27 cze 2018, o 19:31
- Auto: Insignia 2.0 165 KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Niestabilne auto na śliskiej drodze
Tak wszystko działa... kontrolka mi się odpala jak boksuje itp tu jest ok. Podjade jeszcze na inna stacje żeby mi sprawdzili. Dam znać co i jak
-
- Forumowicz
- Posty: 63
- Rejestracja: 22 maja 2015, o 11:37
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Niestabilne auto na śliskiej drodze
Poldon, jeżeli masz uszkodzone osłony to jak najszybciej je wymień, mi uszkodzone osłony uszkodził amortyzatory i musiałem wymienić oba ekementy. Dodam że na stacji diagnostycznej badałem amortyzatory i były ok.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Niestabilne auto na śliskiej drodze
Ciężki temat do zdiagnozowania przez forum. Jeśli coś stuka to zazwyczaj wiele osób tego doświadczyło, często są to powtarzalne usterki i wtedy można coś podpowiedzieć.
Natomiast objawy w twoim aucie w dużej mierze mogą wynikać z subiektywnych odczuć, więc jeśli inny kierowca Insigni nie wsiądzie żeby zrobić jadę testową to możemy produkować kolejne posty i nic z tego nie wyniknie.
Jeśli Vectrą C jechałeś po śliskim rondzie 40km/h i nic się nie działo to w Insigni przy tej samej prędkości może włączać się ESP, który będzie szarpał autem. Insignia jest cięższa, może mieć inne opony, poza tym jak określić "śliskość" po jakiej wtedy jechał Vectra, a teraz Insignia... itp., więc pozostaje gdybanie.
ESP w trakcie poślizgu stabilizuje samochód przyhamowując poszczególne koła i dlatego czuć szarpanie. Jednak przy sprawnym aucie i dobrych oponach trzeba się dobrze postarać żeby z tego skorzystać.
Jedź do serwisu i niech sprawdzą, bo szkoda czasu. Jeśli jednak to usterka to dobry warsztat to zdiagnozuje.
Natomiast objawy w twoim aucie w dużej mierze mogą wynikać z subiektywnych odczuć, więc jeśli inny kierowca Insigni nie wsiądzie żeby zrobić jadę testową to możemy produkować kolejne posty i nic z tego nie wyniknie.
Jeśli Vectrą C jechałeś po śliskim rondzie 40km/h i nic się nie działo to w Insigni przy tej samej prędkości może włączać się ESP, który będzie szarpał autem. Insignia jest cięższa, może mieć inne opony, poza tym jak określić "śliskość" po jakiej wtedy jechał Vectra, a teraz Insignia... itp., więc pozostaje gdybanie.
Jeśli buksuje(nie boksuje ) to włącza się TC, a nie ESP.
ESP w trakcie poślizgu stabilizuje samochód przyhamowując poszczególne koła i dlatego czuć szarpanie. Jednak przy sprawnym aucie i dobrych oponach trzeba się dobrze postarać żeby z tego skorzystać.
Jedź do serwisu i niech sprawdzą, bo szkoda czasu. Jeśli jednak to usterka to dobry warsztat to zdiagnozuje.
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1606
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Niestabilne auto na śliskiej drodze
Opisywane zachowanie świadczy o wytłuczonych amortyzatorach. Kiedyś jechałem takim autem. Na każdym zakręcie miałem wrażenie, jakby tył jechał po muldach i chciał pojechać w swoją stronę, albo jakby auto było psem z przetrąconymi tylnymi łapami. Uszkodzone osłony dodatkowo sugerują, że skuteczność amortyzatorów mogła zostać obniżona.
Znajomy diagnosta wspominał mi, że te ich urządzenia dość kiepsko oceniają pracę amortyzatorów na tylnej osi i że bardziej wiarygodne byłyby wówczas, gdyby auta miały podczas pomiaru obciążone bagażniki.
M.
Znajomy diagnosta wspominał mi, że te ich urządzenia dość kiepsko oceniają pracę amortyzatorów na tylnej osi i że bardziej wiarygodne byłyby wówczas, gdyby auta miały podczas pomiaru obciążone bagażniki.
M.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Niestabilne auto na śliskiej drodze
Sprawdzenie działania tylnych amortyzatorów polecam zrobić samemu i będziemy mieli więcej pojęcia niż po diagnostyce.
Podnosimy auto żabką, odkręcamy koło, dwoma śrubami odkręcamy od "budy" górne mocowanie amorka i trzymając za mocowanie wciskamy amortyzator obserwując jak się zachowuje. Jeśli zostanie na dole lub będzie miał problemy z powrotem w górne położenie to do wymiany.
Przy sprawnych i odpowiednio dobranych narzędziach całość prac zajmie maksymalnie 30 minut.
Podnosimy auto żabką, odkręcamy koło, dwoma śrubami odkręcamy od "budy" górne mocowanie amorka i trzymając za mocowanie wciskamy amortyzator obserwując jak się zachowuje. Jeśli zostanie na dole lub będzie miał problemy z powrotem w górne położenie to do wymiany.
Przy sprawnych i odpowiednio dobranych narzędziach całość prac zajmie maksymalnie 30 minut.
-
- Użytkownik
- Posty: 127
- Rejestracja: 21 lut 2018, o 09:50
- Auto: Insignia ST manual
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Niestabilne auto na śliskiej drodze
Pewnie, że ESP tak to jest, jak się jedną ręką pracuje, a drugą pisze na forum.
Jeżeli odpala ESP, to by znaczyło, że wpada w poślizg. Ja bym raczej wykluczył luzy w zawieszeniu itp. i przyjrzał się, tak jak pisze poprzednik, tylnym amorom i ewentualnie oponom.
-
- Klubowicz
- Posty: 406
- Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
- Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Ożarów Mazowiecki
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Niestabilne auto na śliskiej drodze
jak Bartol napisał.. amory to się sprawdza ręcznie.. na stacji 80% amorów wskazuje pomiary rzędu 80 %... a połowa z nich nadaje się na złom..
dobry amor charakteryzuje się tym że wciska się go z dużym oporem do dołu a po chwili sam wychodzi do góry w ciągu około minuty, jeżeli amor wciska się lekko jedną ręką a potem wychodzi pół godziny to jest do wywalenia, oczywiście dochodzi do tego obserwacja organoleptyczna - wyciek
objawy też mogą wskazywać na rozjechaną geometrię tyłu, do sprawdzenia zbieżność i osiowość auta, może by też że przednie prawe koło ma mocno przestawiony kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy i zakręca auto w lewo
dobry amor charakteryzuje się tym że wciska się go z dużym oporem do dołu a po chwili sam wychodzi do góry w ciągu około minuty, jeżeli amor wciska się lekko jedną ręką a potem wychodzi pół godziny to jest do wywalenia, oczywiście dochodzi do tego obserwacja organoleptyczna - wyciek
objawy też mogą wskazywać na rozjechaną geometrię tyłu, do sprawdzenia zbieżność i osiowość auta, może by też że przednie prawe koło ma mocno przestawiony kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy i zakręca auto w lewo
-
- Zapaleniec
- Posty: 2406
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
- Auto: Astra J ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: LDZ
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Niestabilne auto na śliskiej drodze
A propos geometrii. Czy są jakieś "wytyczne" co ile trzeba sprawdzać geometrię? Czy są na forum osoby które nigdy tego w aucie nie robiły?
Wysłane z telefonu Nokia 6310i przy użyciu Tapatalka
Wysłane z telefonu Nokia 6310i przy użyciu Tapatalka
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3030
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 20 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Niestabilne auto na śliskiej drodze
Zawsze takie sprawdzenie robię przed zimą czyli co roku. Niekiedy jest coś do poprawy znając stan naszych dróg.
Insignia MY2012
-
- Klubowicz
- Posty: 406
- Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
- Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Ożarów Mazowiecki
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Niestabilne auto na śliskiej drodze
raz roku powinno się to zrobić, wystarczy raz wjechać w większą dziurę i zbieżność jest przestawiona
-
- Zapaleniec
- Posty: 2406
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
- Auto: Astra J ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: LDZ
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Niestabilne auto na śliskiej drodze
Ale jak nie ściąga. Dobrze trzyma się drogi to trzeba sprawdzać zbieżność ?
Wysłane z telefonu Nokia 6310i przy użyciu Tapatalka
Wysłane z telefonu Nokia 6310i przy użyciu Tapatalka
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3030
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 20 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Niestabilne auto na śliskiej drodze
Robię to przed zimą dlatego że każdy luz jaki będzie na układzie zawieszenia (przód i tył) uwydatni się na błocie pośniegowym a chcę jeździć bezpiecznie. To jest nie tylko zarzucanie tyłem czy ściąganie przy hamowaniu ale też pływanie auta podczas jazdy na błocie pośniegowym. To takie z grubsza dla mnie najważniejsze
Insignia MY2012
-
- Forumowicz
- Posty: 98
- Rejestracja: 27 cze 2018, o 19:31
- Auto: Insignia 2.0 165 KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Niestabilne auto na śliskiej drodze
byłem na innej stacji zrobiłem tez zbierzność i jest ok. Może jestem trochę przewrażliwiony. Niedługo robie przegląd w ASO to zwrócę im uwagę żeby sprawdzili te amory. Jak narazie jeżdżę i wydaje mi się ze to kwestia przyzwyczajenia... jest wrażenie zże auto nie siedzi tak jak powinno... ale jak gdzieś śliźnie to ładnie wraca do Toru jazdy - nic będę jeszcze obserowowal
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 14 wrz 2019, o 20:54
- Auto: Insignia, automat
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Poznań
Re: Niestabilne auto na śliskiej drodze
Ustawienie zbieżności pomogło Tobie? Mam podobme objawy, dzisiaj rano było ślisko, na mokrej nawierzchni podczas wyprzedzania auto mi myszkowało (przy gwałtownym skręcie podczas wyprzedzania). Ewidentnie coś w tylnym zawieszeniu. Amortyzatory mam z tylu nowe - 3 miesiące temu wymienione. Jedyny objaw jakiegoś zużycia mam jak jadę przez dziury to jest taki dziwny odgłos jakby resoru w starym aucie. To.moze świadczyć o jakim luzie w jakimś miejscu.....