--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Skrzynia AT8 a tryb sportowy

ODPOWIEDZ
silkur
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: 19 maja 2018, o 17:09
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto:
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Skrzynia AT8 a tryb sportowy

Post autor: silkur » 31 gru 2018, o 10:33

Cześć,

Czy widzicie jakąś istotną zmianę działania skrzyni AT8 w trybie sportowym samochodu. Mi po przesiadce z Passata z DSG strasznie tego brakuje. Tam po przejściu w tryb sportowy skrzynia trzymała wyraźnie wyższe obroty i hamowała silnikiem redukując. Tu nie widzę prawie żadnej różnicy.

Czy ten typ tak ma, czy to jakaś usterka?
Wiecie może, czy da się jakoś wpłynąć na program zmiany biegów w trybie sport?

Wolałbym, żeby w takim trybie skrzynia nie schodziła poniżej 2krpm a tymczasem ona bez przerwy wskakuje na 1,3krpm i jadąc 50km/h mam zapiętą 7 i o jakiejkolwiek dynamice bez redukcji nie ma mowy... Niby 260KM pod maską (i w trybie manualnym bardzo fajnie auto za.. pina) ale ta skrzynia znacznie osłabia wrażenia z jazdy.

Pozdrawiam
Tomek

norbi333
Ekspert
Posty: 5127
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Skrzynia AT8 a tryb sportowy

Post autor: norbi333 » 31 gru 2018, o 11:37

W polifcie 2.o T w automacie jest bardzo podobnie.Czy sport czy bez jakoś bardzo mała różnica w reakcjach. Gdzie w biturbo po programie włączenie trybu sport jest odczuwalne i nagle jest to diametralnie inne auto

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1613
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: Skrzynia AT8 a tryb sportowy

Post autor: wassermann » 31 gru 2018, o 16:25

Mam wprawdzie GSi, w której tryb Sport jest dodatkowo "wyostrzony" i różnica jest bardzo odczuwalna. W Tour skrzynia zachowuje się tak jak opisałeś, w Sporcie bardzo się poprawia. Samo przejście w Sport sprawia, że obroty od ręki rosną o kilkaset rpm. Reakcja na gaz ostra. Redukcje szybkie. Siłę redukcji sterujesz depnięciem. Przy hamowaniu skrzynia ładnie redukuje. W Sporcie nie odczuwam jazdy w "martwym" zakresie obrotów ani wolnych reakcji. W Tour już tak, za to pracuje mega miękko i płynnie od samego ruszenia, także gdy jest zimna. Przedtem jeździłem i nadal manualami i lubię obroty. AT8 w Sporcie mnie nie drażni, a nawet robi to co chcę ;)

Poza tym mam wrażenie, że po paru tys. km auto się rozjeździło, a i ja się z nim lepiej dogaduję.

M.

silkur
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: 19 maja 2018, o 17:09
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto:
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Skrzynia AT8 a tryb sportowy

Post autor: silkur » 31 gru 2018, o 16:31

Czyli wygląda na to, że w GSi skrzynia ma inny program.

Pytanie w takim razie czy można go wgrać do cywilnej wersji? Wie ktoś coś?

Swoją drogą "brawo" dla marketingowców Opla za niewyróżnienie takich różnic. Gdybym wiedział o tej różnicy, na poważnie rozważyłbym GSi.

Awatar użytkownika
etac
Użytkownik
Posty: 553
Rejestracja: 30 mar 2016, o 18:36
Auto: brak
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2017
Miasto: SBE
Otrzymał  piwo: 9 razy
Kontakt:

Re: Skrzynia AT8 a tryb sportowy

Post autor: etac » 31 gru 2018, o 17:35

Ta skrzynia się uczy jazdy z Tobą. Więc jak ją nauczysz, tak będzie się zachowywać. A to ze schodzi poniżej to norma. Widocznie tak trzymasz pedał gazu.

silkur
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: 19 maja 2018, o 17:09
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto:
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Skrzynia AT8 a tryb sportowy

Post autor: silkur » 31 gru 2018, o 17:53

A wiesz może, co piwinienem robić, żeby zauważyć jej uczenie się?

Najbardziej to chciałbym ją nauczyć, żeby po włączeniu trybu sport nie schodziła poniżej 2krpm. ;-)

A co do wciskania pedału gazu to hmm, ciężko mieć wcisniety mocno pedał gazu kiedy jedzie się za samochodem, który chce się wyprzedzić i czeka się na "okienko". Mój problem polega na tym, że skrzynia nawet po krótkiej chwili takiej jazdy wrzuca 7 lub 8 i obroty 1,3krpm no a żeby obudzić silnik z takich obrotów potrzeba niestety trochę czasu (nawet jeżeli skrzynia szybko zredukuje).

Awatar użytkownika
etac
Użytkownik
Posty: 553
Rejestracja: 30 mar 2016, o 18:36
Auto: brak
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2017
Miasto: SBE
Otrzymał  piwo: 9 razy
Kontakt:

Re: Skrzynia AT8 a tryb sportowy

Post autor: etac » 1 sty 2019, o 10:56

ale opcja SPORT, to nie ciągłe trzymanie silnika na obrotach 2000 i wyżej. Opcja SPORT, to szybsza redukcja nie o 1 , a na przykład 2 biegi, to zmiana biegów przy szybszej jeździe nie przy 3000 obr., a przy 4500 obr. Opcja SPORT to także inne działanie pedału gazu, a także działanie układu zawieszenia.

Ja nie mam opcji SPORT w swojej, dlatego przy chęci szybszego odejścia nie liczę na program skrzyni biegów, a zmieniam je łopatkami na kierownicy.

norbi333
Ekspert
Posty: 5127
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Skrzynia AT8 a tryb sportowy

Post autor: norbi333 » 1 sty 2019, o 11:26

No właśnie i trzymanie obrotów

Awatar użytkownika
etac
Użytkownik
Posty: 553
Rejestracja: 30 mar 2016, o 18:36
Auto: brak
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2017
Miasto: SBE
Otrzymał  piwo: 9 razy
Kontakt:

Re: Skrzynia AT8 a tryb sportowy

Post autor: etac » 1 sty 2019, o 11:43

Jak będziesz dalej aktywnie prowadził auto, to nie spadnie poniżej 2000 obr, ale jak zaczniesz trzymać stałą prędkość to skrzynia wejdzie na najwyższy możliwy bieg.

Bawiłem się DSG w Audi A5 z 2015 roku, tam skrzynia bez włączenia S, nie miała odejścia. Ruszenie bez S i bez wciśnięcia gazu do dechy nie miało żadnej frajdy i tez w opcji S, gdy prędkość była już stała ustawiała najwyższy możliwy bieg z jazdą z prędkością silnika nawet 1600 obr.

norbi333
Ekspert
Posty: 5127
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Skrzynia AT8 a tryb sportowy

Post autor: norbi333 » 1 sty 2019, o 12:23

No właśnie nie wejdzie.Chyba,że przez dłuższy czas jedziesz.Ale bawiłem się nawet jak przerzucę łopatką na wyższy bieg to skrzynia po powrocie na auto znowu zrzuca bieg

Awatar użytkownika
jurass
Użytkownik
Posty: 206
Rejestracja: 28 kwie 2014, o 20:14
Auto: GS 260 KM 4x4 Elite
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: jesienne
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Skrzynia AT8 a tryb sportowy

Post autor: jurass » 1 sty 2019, o 16:17

Niestety potwierdzam spostrzeżenia silkura, w polifcie było podobnie. Bez jakiegoś specjalnego przyglądania się trudno rozpoznać, że się jest w trybie sport, oczywiście pomijając dźwięk z głośników. Uczenia się czegokolwiek przez skrzynię nie zauważam. Ale stary jestem, to pewnie zmysły mam już przytępione.

silkur
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: 19 maja 2018, o 17:09
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto:
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Skrzynia AT8 a tryb sportowy

Post autor: silkur » 1 sty 2019, o 16:57

Ja bym sie skupił na różnicy pomiędzy działaniem tej skrzyni w cywilnej 2.0T a w GSi. Przecież to prawdopodobnie tylko różnica w sofcie.

Może ma ktoś z Was dostęp do wiedzy warsztatowej ASO/producenta, żeby to potwierdzić?

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1613
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: Skrzynia AT8 a tryb sportowy

Post autor: wassermann » 3 sty 2019, o 09:56

Specjalnie wczoraj ruszyłem auto, żeby popatrzeć na obroty. Przy jeździe ustabilizowanej 80-90 km/h po płaskim, w trybie Tour lub normalnym ("ja bez żadnego trybu") skrzynia trzyma ok. 1500 rpm. W Sport 2000-2100 rpm. Zmiana trybu ze Sport na Tour lub Normal powoduje, że obrotu po krótkiej chwili spadają. Z kolei włączenie Sport podwyższa je natychmiast. Przy takich prędkościach mniej jak 2000 rpm nie zanotowałem w Sporcie.
I jeszcze hamowaniem się pobawiłem. Mimo niewielkich prędkości do 100 km/h, każde krótkie lecz bardziej zdecydowane użycie hamulca powodowało, że wkrótce po wyhamowaniu np z 90 do 60, skrzynia wbijała obroty i trzymała je 2-3 sekundy, gdybym zechciał depnąć. Potem uspokajała. Skok obrotów zależy od siły hamowania, przy umiarkowanym przyhamowaniu (całkiem normalnym na krętej drodze bez żadnych tam wyczynów) obroty rosną do przedziału 3000-4000 rpm. Jest to powtarzalne. Nie występuje przy długim i delikatnym naciśnięciu hamulca, wówczas skrzynia normalnie zrzuca biegi.

M.

norbi333
Ekspert
Posty: 5127
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Skrzynia AT8 a tryb sportowy

Post autor: norbi333 » 3 sty 2019, o 11:34

Mnie zastanawia czemu w moim przypadku ,gdzie w dieslu wrzucam sport i różnica jest diametralna.Całkiem inne auto.Subiektywnie lepiej przyspiesza niż benzyna.W benzynie wrzucał sport i właściwie prawie nic się nie dzieje.Niby ma te ciut wyższe obroty,ale jakoś na różnicę w przyspieszeniu nie przekłada to się zbytnio

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Skrzynia AT8 a tryb sportowy

Post autor: Rooff_ » 3 sty 2019, o 14:38

A benzyna ma w opcjach 'Moc silnika tryb sportowy' (lub jak to tam w poliftach się nazywa - jeśli jest coś takiego)?

norbi333
Ekspert
Posty: 5127
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Skrzynia AT8 a tryb sportowy

Post autor: norbi333 » 3 sty 2019, o 15:10

Ma przynajmniej w polifcie. U siebie trochę składam na to ,że klekot jest po programie

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1613
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: Skrzynia AT8 a tryb sportowy

Post autor: wassermann » 4 sty 2019, o 04:13

W polifcie 2.0T ze skrzynią manualną też był element "Silnik - tryb sportowy". Różnica była w reakcji na gaz. Już nieduże wciśnięcie gazu powodowało wyraźną reakcję. W trybie Tour/Normal trzeba było głębiej cisnąć, by uzyskać taki sam efekt. Ale pedał do deski dawał taką samą parę z pieca niezależnie od trybu, nie było żadnej "ukrytej mocy" w Sporcie.

W nowej Insi 2.0T AT8 nie ma już tej opcji (przynajmniej nie ma jej w GSi). Jest tylko "Skrzynia biegów- tryb sportowy". W GSi można tylko poklikać sobie opcjami w trybie sportowym, a Normal jest na stałe jako "pośredni". W praktyce AT8 pracuje w Normal tak jak w Tour, dopiero Sport zmienia jej zachowanie na takie, jak opisałem we wcześniejszym poście.
W nie- GSi instrukcja mówi o możliwości adaptacji trybu Normal i ustawienia czułości jego przejścia na poziom zbliżony do Sport lub do Tour, w zależności od sposobu prowadzenia auta przez kierowcę.

M.

silkur
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: 19 maja 2018, o 17:09
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto:
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Skrzynia AT8 a tryb sportowy

Post autor: silkur » 4 sty 2019, o 07:58

@wassermann, możesz podesłać zdjęcie ustawień trybu sportowego w GSi.?

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1613
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: Skrzynia AT8 a tryb sportowy

Post autor: wassermann » 4 sty 2019, o 14:12

Mam możliwość wyboru ustawień tylko dla trybu Sport:
- sportowy napęd na 4 koła
- sportowa skrzynia biegów
tego nie ma, pomyliłem się, wyjaśniłem w kolejnym poście. Jest "zawieszenie sportowe"
- sportowy układ kierowniczy (i tak jest za duże wspomaganie przy wysokiej prędkości, więc trochę lipa)

Foto cyknę jutro, dziś do auta się nie zbliżam, bo odpoczywam i popijam :)))

M.
Ostatnio zmieniony 7 sty 2019, o 12:19 przez wassermann, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2346
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: Skrzynia AT8 a tryb sportowy

Post autor: dare50 » 4 sty 2019, o 21:20

norbi333 pisze:
3 sty 2019, o 11:34
Mnie zastanawia czemu w moim przypadku ,gdzie w dieslu wrzucam sport i różnica jest diametralna.Całkiem inne auto.Subiektywnie lepiej przyspiesza niż benzyna.W benzynie wrzucał sport i właściwie prawie nic się nie dzieje.Niby ma te ciut wyższe obroty,ale jakoś na różnicę w przyspieszeniu nie przekłada to się zbytnio
Gdzieś tam czytałem , nie pamiętam gdzie że właśnie wciśnięcie trybu sport daje przez jakiś czas dodatkowe Nm , u mnie też po wybrani opcji sport nie to auto , tak to powinno jeździć w normalnym trybie .
I rzeczywiście wspomaganie ciut za mocne

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Skrzynia biegów”