--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Ogrzewanie postojowe Eberspacher - FAQ
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 19 gru 2018, o 14:58
- Auto: insignia a
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Wadowice
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Ogrzewanie postojowe Eberspacher - FAQ
ja osobiście naprawiałem kilka takich d5ws i podzielę się zdjęciami z tej naprawy dla zainteresowanych u których jest problem z tym że piec nie zapala i powoduje dużo dymu, lub ma błędu 52 czyli brak startu:
1) aby mieć swobodny dostęp do pieca musimy zdemontować przedni zderzak
2) zaraz pod zderzakiem z lewej strony samochodu przed przednim kołem mamy nasz piec
https://zapodaj.net/38a143413b348.jpg.html
3) aby dobrać się do środka należy zdemontować sterownik odkręcając zaznaczone śruby i demontując osłonę pomiędzy sterownikiem a resztą pieca
https://zapodaj.net/ddabc52ce9118.jpg.html
4)ukazuje nam się widok na dmuchawę powietrza spalania, sztyft żarowy, czujnik płomienia, instalację od czujników przegrzania i temperatury ukrytych w wymienniku ciepła w elemencie którego nie trzeba demontować
https://zapodaj.net/d9853bf79977b.jpg.html
5) dobieramy się dalej odkręcamy czujnik płomienia razem z instalacją aby nie wyciągać pinów z wtyczki po prostu "okręcamy" przewody, po odkręceniu czujnika płomienia zwalnia się podkładka blokująca sztyft żarowy można ją łatwo zdjąć. Teraz można odkręcić sztyft żarowy aby opróżnić dmuchawę z przykręconych do niej części i ją zdemontować.
po zdemontowaniu mamy widoczny palnik i dmuchawę od strony uszczelki
palnik:
https://zapodaj.net/b9defddd8656f.jpg.html
dmuchawa:
https://zapodaj.net/600600ec48fb3.jpg.html
6) dobieramy się dalej, cienkim płaskim śrubokrętem podwadzamy palnik i widzimy uszczelkę komory spalania którą należy wymienić
https://zapodaj.net/1195fb8821fe2.jpg.html
7) dalej czyścimy palnik i wydłubujemy starą uszczelkę z korpusu pieca, czyścimy dmuchawę, kombinerkami demontujemy sitko
https://zapodaj.net/f67ad89594445.jpg.html
sitko uszkodzone:
https://zapodaj.net/e69d2fd5a9a8a.jpg.html
8) wymieniamy uszczelki i sitko
https://zapodaj.net/1fdb6e34f320f.jpg.html
https://zapodaj.net/3fbc0d77140bf.jpg.html
9) składamy w analogicznej kolejności
Naprawa dotyczy podstawowych czynności obsługowych przy palniku tego eberspachera, pomaga w przypadku braków startu i dymu, jednak nie eliminuje reszty uszkodzeń które mogą się zdarzyć przy tym piecu czyli awarii pompy wody czy uszkodzenia sterownika, sterownik też naprawiałem ponieważ miałem błędy od dmuchawy powietrza spalania a sam silnik dmuchawy był sprawny. Nie polecam samemu dobierać się do sterownika ponieważ można go łatwo uszkodzić, natomiast obsługę z uszczelkami każdy powinien wykonać posiadając podstawowe narzędzia i zdolności manualne.
Będę montował kompletne ogrzewanie od podstaw w insigni A po nowym roku, opiszę też na forum całą procedurę montażu wraz ze zdjęciami. Będzie to fabrycznie montowany D5WS z oryginalnym piloter easy start + oraz oryginalne sterowanie dmuchawą.
Pozdrawiam w razie pytań chętnie pomogę
1) aby mieć swobodny dostęp do pieca musimy zdemontować przedni zderzak
2) zaraz pod zderzakiem z lewej strony samochodu przed przednim kołem mamy nasz piec
https://zapodaj.net/38a143413b348.jpg.html
3) aby dobrać się do środka należy zdemontować sterownik odkręcając zaznaczone śruby i demontując osłonę pomiędzy sterownikiem a resztą pieca
https://zapodaj.net/ddabc52ce9118.jpg.html
4)ukazuje nam się widok na dmuchawę powietrza spalania, sztyft żarowy, czujnik płomienia, instalację od czujników przegrzania i temperatury ukrytych w wymienniku ciepła w elemencie którego nie trzeba demontować
https://zapodaj.net/d9853bf79977b.jpg.html
5) dobieramy się dalej odkręcamy czujnik płomienia razem z instalacją aby nie wyciągać pinów z wtyczki po prostu "okręcamy" przewody, po odkręceniu czujnika płomienia zwalnia się podkładka blokująca sztyft żarowy można ją łatwo zdjąć. Teraz można odkręcić sztyft żarowy aby opróżnić dmuchawę z przykręconych do niej części i ją zdemontować.
po zdemontowaniu mamy widoczny palnik i dmuchawę od strony uszczelki
palnik:
https://zapodaj.net/b9defddd8656f.jpg.html
dmuchawa:
https://zapodaj.net/600600ec48fb3.jpg.html
6) dobieramy się dalej, cienkim płaskim śrubokrętem podwadzamy palnik i widzimy uszczelkę komory spalania którą należy wymienić
https://zapodaj.net/1195fb8821fe2.jpg.html
7) dalej czyścimy palnik i wydłubujemy starą uszczelkę z korpusu pieca, czyścimy dmuchawę, kombinerkami demontujemy sitko
https://zapodaj.net/f67ad89594445.jpg.html
sitko uszkodzone:
https://zapodaj.net/e69d2fd5a9a8a.jpg.html
8) wymieniamy uszczelki i sitko
https://zapodaj.net/1fdb6e34f320f.jpg.html
https://zapodaj.net/3fbc0d77140bf.jpg.html
9) składamy w analogicznej kolejności
Naprawa dotyczy podstawowych czynności obsługowych przy palniku tego eberspachera, pomaga w przypadku braków startu i dymu, jednak nie eliminuje reszty uszkodzeń które mogą się zdarzyć przy tym piecu czyli awarii pompy wody czy uszkodzenia sterownika, sterownik też naprawiałem ponieważ miałem błędy od dmuchawy powietrza spalania a sam silnik dmuchawy był sprawny. Nie polecam samemu dobierać się do sterownika ponieważ można go łatwo uszkodzić, natomiast obsługę z uszczelkami każdy powinien wykonać posiadając podstawowe narzędzia i zdolności manualne.
Będę montował kompletne ogrzewanie od podstaw w insigni A po nowym roku, opiszę też na forum całą procedurę montażu wraz ze zdjęciami. Będzie to fabrycznie montowany D5WS z oryginalnym piloter easy start + oraz oryginalne sterowanie dmuchawą.
Pozdrawiam w razie pytań chętnie pomogę
- jotef
- Użytkownik
- Posty: 503
- Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
- Auto: eSTe
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Ogrzewanie postojowe Eberspacher - FAQ
fajowy tutorial
jednak czyta się bardzo niewygodnie jak za każdym razem trzeba kliknąć odnośnik do zdjęcia.
przeredaguj może tego post'a > u dołu okna przy edycji kliknij Załączniki > Dodaj pliki > Wstaw w tekst i już wszystko w jednym miejscu będzie ...
tym sposobem wstawiam kody błędów pieca :
jednak czyta się bardzo niewygodnie jak za każdym razem trzeba kliknąć odnośnik do zdjęcia.
przeredaguj może tego post'a > u dołu okna przy edycji kliknij Załączniki > Dodaj pliki > Wstaw w tekst i już wszystko w jednym miejscu będzie ...
tym sposobem wstawiam kody błędów pieca :
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 120 razy
Re: Ogrzewanie postojowe Eberspacher - FAQ
Jak się otworzy którekolwiek zdjęcie w serwisie zapodaj, to po prawej stronie są
'Kody do wklejenia w wiadomości, na bloga lub stronę
Link / BBCode / HTML '.
Trzeba kliknąć w HTML i skopiować całość kodu, która się wyświetli w okienku poniżej i wkleić zamiast tych adresów obrazów, które są obecnie
Aletrnatywnie można to przerzucić jako załączniki do posta na forum - tylko tutaj występuje ograniczenie rozmiaru, więc czasami to bywa upierdliwe
'Kody do wklejenia w wiadomości, na bloga lub stronę
Link / BBCode / HTML '.
Trzeba kliknąć w HTML i skopiować całość kodu, która się wyświetli w okienku poniżej i wkleić zamiast tych adresów obrazów, które są obecnie
Aletrnatywnie można to przerzucić jako załączniki do posta na forum - tylko tutaj występuje ograniczenie rozmiaru, więc czasami to bywa upierdliwe
- jotef
- Użytkownik
- Posty: 503
- Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
- Auto: eSTe
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Ogrzewanie postojowe Eberspacher - FAQ
racja > właśnie tak
w/wzmiankowane punkty > no, jest mniej roboty i dobry dostęp
się trochę dziwię montażowi pieca pod zderzakiem, bo nawet w Signum'ie miałem fabryczne miejsce na grodzi do montażu ogrzewania ...
jeszcze tylko wtrącę, że w polifcie piec jest montowany na ścianie grodziowej po stronie pasażera, zatem odpadają
w/wzmiankowane punkty > no, jest mniej roboty i dobry dostęp
się trochę dziwię montażowi pieca pod zderzakiem, bo nawet w Signum'ie miałem fabryczne miejsce na grodzi do montażu ogrzewania ...
- jotef
- Użytkownik
- Posty: 503
- Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
- Auto: eSTe
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Ogrzewanie postojowe Eberspacher - FAQ
Rooff_ , sprawdziłem i nie działa sposób, który podałeś
trzeba wstawić foto klikając tutaj na 'wstaw obrazek' i między img'e wkleić adres obrazu:
... itd.,
trzeba wstawić foto klikając tutaj na 'wstaw obrazek' i między img'e wkleić adres obrazu:
... itd.,
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 120 razy
Re: Ogrzewanie postojowe Eberspacher - FAQ
Faktycznie - wydawało mi się, że na dole okienka odpowiedzi na posta jest opcja włączenia/wyłączenia tagów html...
BBCode też coś nie łapie.
W takim przypadku najszybszy jest chyba Twój sposób
BBCode też coś nie łapie.
W takim przypadku najszybszy jest chyba Twój sposób
- jotef
- Użytkownik
- Posty: 503
- Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
- Auto: eSTe
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Ogrzewanie postojowe Eberspacher - FAQ
dreak90, napisz proszę z jakim momentem dokręcasz sztyft żarowy i czujnik płomienia ?
aktualnie biorę się za wymianę czujnika płomienia > error 64 > wyłączyło mi piec w trakcie pracy
i przy okazji niejako > widzę, że dostępne są zamienniki części do Eberspacher'a > polecasz tylko oryginały
czy można stosować zamienniki ?
jaką rezystancję powinien mieć czujnik płomienia nowy ?
czekam na dostawę i chcę to zmierzyć przed wymianą starego ...
narzędzia do wypięcia pinów już naszykowałem
edyta > 14.01.2019 > właśnie dostarczono mi czujnik > 'toto' zupełnie nieduże jest :
zaraz też zmierzyłem rezystancję nowego czujnika > 1.082 Om > temp. otoczenia pomiaru 20.5 °C :
w międzyczasie z net'u 'wydłubałem', że czujnik przy temp. otoczenia 0 °C powinien mieć 1000 Om.
wobec powyższego zakładam, że pomiar w miarę poprawnie został wykonany
numer czujnika płomienia > Eberspacher HYDRONIC D5WS 251920360000
jak by ktoś chciał w ASO kupować to > GM 90544230
jest trochę różnica w cenia zakupu
w Oplu 350 pln'ów > Eberspacher w okolicach do 190 pln
zamiennik > niecałe 74 pln ...
aktualnie biorę się za wymianę czujnika płomienia > error 64 > wyłączyło mi piec w trakcie pracy
i przy okazji niejako > widzę, że dostępne są zamienniki części do Eberspacher'a > polecasz tylko oryginały
czy można stosować zamienniki ?
jaką rezystancję powinien mieć czujnik płomienia nowy ?
czekam na dostawę i chcę to zmierzyć przed wymianą starego ...
narzędzia do wypięcia pinów już naszykowałem
edyta > 14.01.2019 > właśnie dostarczono mi czujnik > 'toto' zupełnie nieduże jest :
zaraz też zmierzyłem rezystancję nowego czujnika > 1.082 Om > temp. otoczenia pomiaru 20.5 °C :
w międzyczasie z net'u 'wydłubałem', że czujnik przy temp. otoczenia 0 °C powinien mieć 1000 Om.
wobec powyższego zakładam, że pomiar w miarę poprawnie został wykonany
numer czujnika płomienia > Eberspacher HYDRONIC D5WS 251920360000
jak by ktoś chciał w ASO kupować to > GM 90544230
jest trochę różnica w cenia zakupu
w Oplu 350 pln'ów > Eberspacher w okolicach do 190 pln
zamiennik > niecałe 74 pln ...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 16 sty 2019, o 16:20 przez jotef, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 10:58
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Ogrzewanie postojowe Eberspacher - FAQ
Kolego dreak90 ten zestaw co będziesz montował od podstaw to będzie nowy czy używka? Jaki koszt takiej modernizacji (części)? Czekam na fotorelację
- jotef
- Użytkownik
- Posty: 503
- Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
- Auto: eSTe
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Ogrzewanie postojowe Eberspacher - FAQ
u mnie już po zabiegu wymiany czujnika płomienia i piecyk przyjemnie grzeje
oto część wymieniona > okazało się, że ma inny nr > 251920370000.
szlag wie w czym rzecz jest ale 'grzejnikowi' to nie wadzi i hula w najlepsze jak na razie
przed dłubaniem wyciągnąłem bezpieczniki pieca:
potrzebne narzędzia do wymiany > przynajmniej ja takich użyłem:
1. klucz T20
2. klucz płaski 9
3. wkrętak
ad.1 > jak tutaj już napisane zostało, T20 odkręcamy sterownik.
element siedzi mocno i trzeba się postarać aby oddzielić go od korpusu pieca:
jeśli wymiana czujnika przeprowadzana jest na aucie bez demontażu całego pieca, ważnym jest
zwrócenie uwagi przy rozpinaniu złącza sterownika na pierścień plastikowy pozycjonujący.
jest on nałożony na wtyk z 'pomarańczową gumką' i w takim zestawie 'zapięty' z wtykiem samego sterownika.
na powyższym zdjęciu nie ma tego pierścienia.
ad.2 > aby dobrać się do czujnika płomienia, sztyftu żarowego należy zdjąć część obudowy pieca z króćcem ssącym powietrza. to ten element, który otacza silnik dmuchawy:
po jego usunięciu, mamy wszystko 'na talerzu' > niżej już z nowym czujnikiem:
używając przyrządu do odblokowywania pinów, wypiąłem z wtyku piny czujnika > kabelek niebieski i brązowy:
używając klucza płaskiego 9 odkręcamy czujnik płomienia. montujemy część nową.
wkręcamy nowy z momentem na 'wyczucie' ...
ad.3 > wkrętak niezbędny do wspomagania się przy demontażu elementów sterownika i obudowy dmuchawy ...
składanie w odwrotnej kolejności rzecz jasna.
po złożeniu pieca zapinamy bezpieczniki > w porządku jak wcześniej podawałem w tym wątku.
oczywiście procedurę przyuczenia wymusi sam sterownik z pilotem R+.
kasujemy błędy i odpalamy piec
oto część wymieniona > okazało się, że ma inny nr > 251920370000.
szlag wie w czym rzecz jest ale 'grzejnikowi' to nie wadzi i hula w najlepsze jak na razie
przed dłubaniem wyciągnąłem bezpieczniki pieca:
potrzebne narzędzia do wymiany > przynajmniej ja takich użyłem:
1. klucz T20
2. klucz płaski 9
3. wkrętak
ad.1 > jak tutaj już napisane zostało, T20 odkręcamy sterownik.
element siedzi mocno i trzeba się postarać aby oddzielić go od korpusu pieca:
jeśli wymiana czujnika przeprowadzana jest na aucie bez demontażu całego pieca, ważnym jest
zwrócenie uwagi przy rozpinaniu złącza sterownika na pierścień plastikowy pozycjonujący.
jest on nałożony na wtyk z 'pomarańczową gumką' i w takim zestawie 'zapięty' z wtykiem samego sterownika.
na powyższym zdjęciu nie ma tego pierścienia.
ad.2 > aby dobrać się do czujnika płomienia, sztyftu żarowego należy zdjąć część obudowy pieca z króćcem ssącym powietrza. to ten element, który otacza silnik dmuchawy:
po jego usunięciu, mamy wszystko 'na talerzu' > niżej już z nowym czujnikiem:
używając przyrządu do odblokowywania pinów, wypiąłem z wtyku piny czujnika > kabelek niebieski i brązowy:
używając klucza płaskiego 9 odkręcamy czujnik płomienia. montujemy część nową.
wkręcamy nowy z momentem na 'wyczucie' ...
ad.3 > wkrętak niezbędny do wspomagania się przy demontażu elementów sterownika i obudowy dmuchawy ...
składanie w odwrotnej kolejności rzecz jasna.
po złożeniu pieca zapinamy bezpieczniki > w porządku jak wcześniej podawałem w tym wątku.
oczywiście procedurę przyuczenia wymusi sam sterownik z pilotem R+.
kasujemy błędy i odpalamy piec
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 19 gru 2018, o 14:58
- Auto: insignia a
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Wadowice
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Ogrzewanie postojowe Eberspacher - FAQ
Zamontowałem w ostatnim czasie 2 takie piece jeden to full oryginał z włącznikiem w schowku oryginalnym sterowaniem dmuchawy pojazdu i oryginalnym piecem D5WS sterowanym po diagnozie- to montowałem dla klienta akurat wpadł mi w ręce cały oryginalny zestaw. Dla siebie zamontowałem natomiast oryginalny piec D5WS z insigni wiązkę sobie zbudowałem sam, steruję go za pomocą pilota easy start remote+ czyli tego nowszego od standardowych pilotów do opla, a sterowanie dmuchawy mam z IPCU.Dam_Ogorek pisze: ↑16 sty 2019, o 10:57Kolego dreak90 ten zestaw co będziesz montował od podstaw to będzie nowy czy używka? Jaki koszt takiej modernizacji (części)? Czekam na fotorelację
Różnica między oryginalnym montażem a moim jest taka, że mój piec steruję zwykłym +12V z centralki pilota, diodę załączającą schowałem sobie koło zapalniczki, piec zamontowałem na podszybiu aby uniknąć korozji, a po włączeniu dmuchawy pojazdu nie zaświeca mi się klimatronik tylko idzie sama dmuchawa na ustawionej częstotliwości.
Całość którą montowałem dla klienta kosztowała mnie 3000zł części. zdjęcia ze swojego wrzucę niebawem natomiast z pośpiechu mam tylko fragmenty montażu oryginalnego
Dodano po 3 minutach 1 sekundzie:
W benzynowych nie montowali fabrycznie, ale zawsze można dołożyć. zasada montażu taka sama, Eberspacher ma także piece zasilane benzyną
-
- Klubowicz
- Posty: 1861
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Ogrzewanie postojowe Eberspacher - FAQ
W cenniku do OPC występowało webasto jako opcja za 6500, więc raczej montowali fabrycznie
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 19 gru 2018, o 14:58
- Auto: insignia a
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Wadowice
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Ogrzewanie postojowe Eberspacher - FAQ
W takim razie przepraszam, ja osobiście nie spotkałem się z oryginalnym montażem w insigni w benzynie
-
- Klubowicz
- Posty: 1861
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Ogrzewanie postojowe Eberspacher - FAQ
Nie ma za co przepraszać, pewnie to rarytas. Benzyna się na tyle szybko rozgrzewa, że chyba nie ma sensu w naszym klimacie wydawać 6900 (sprawdziłem i 6500 to tapicerka Siena kosztowała, a webasto 6900 na 1 sierpnia 2016). U mnie przy -5 po niecałym kilometrze zaczyna się podnosić wskazówka cieczy chłodzącej i dmuchać ciepłym. W dieslu to inna sprawa.
PS: Spotkałem się z webasto na pilota w Corsie D, na 99% OPC Nurburgring.
PS: Spotkałem się z webasto na pilota w Corsie D, na 99% OPC Nurburgring.
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 10:58
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
-
- Ekspert
- Posty: 5124
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Ogrzewanie postojowe Eberspacher - FAQ
Może ktoś miał podobny przypadek.
Ogrzewanie nie wiadomo czemu nagle przestało grzać wnętrze. Pilot nie pokazuje błędów. Normalnie odpala się i grzeje silnik. Jeśli włączę wentylację to normalnie odpala się panel w klimy w aucie i wszystko chodzi.
Ogrzewanie nie wiadomo czemu nagle przestało grzać wnętrze. Pilot nie pokazuje błędów. Normalnie odpala się i grzeje silnik. Jeśli włączę wentylację to normalnie odpala się panel w klimy w aucie i wszystko chodzi.
- jotef
- Użytkownik
- Posty: 503
- Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
- Auto: eSTe
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Ogrzewanie postojowe Eberspacher - FAQ
jak działa dogrzewanie a postojowe już nie, to spróbuj wyciągnąć bezpieczniki Eberspacher'a w/g wyżej opisanej przeze mnie procedury. jak przyuczysz pilota po powrocie zasilania włącz grzanie i wtedy sprawdź błędy ...
-
- Ekspert
- Posty: 5124
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Ogrzewanie postojowe Eberspacher - FAQ
Niestety nie działa.
.Musze posprawdzać po przewodach,choć pewnie bez sensu skoro wietrzenie działa
.Musze posprawdzać po przewodach,choć pewnie bez sensu skoro wietrzenie działa
- jotef
- Użytkownik
- Posty: 503
- Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
- Auto: eSTe
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Ogrzewanie postojowe Eberspacher - FAQ
czyli masz brak błędów > w pamięci sterownika od F1 do F5 wszystko na 00 ?