--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Stuki na nierównościach tył zawieszenia

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
balldome
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: 7 lis 2014, o 02:42
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto: EL

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: balldome » 26 lis 2018, o 21:31

U mnie nie postukuje od czasu do czasu, u mnie stuka zawsze :) wydech sprawdzałem, siedzi sztywno. Generalnie siedziałem z diagnosta w kanale i widziałem ze wszędzie sprawdzał, żadnych luzów nie znalazł :(

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 946
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: mcrace » 30 lis 2018, o 19:33

Ja w sedanie też mam takie stuki. ogólnie konia z rzędem temu co znajdzie przyczynę
Amory, odbojniki oraz mocowania amorów nowe. Tuleje sprawdzone. Wszelki osprzęt montowany z tyłu (a właściwie jego mocowanie) sprawdzone. ASO rozłożyło ręce. Zaprzyjaźniony mechanik również.

Awatar użytkownika
noirdk
Użytkownik
Posty: 265
Rejestracja: 29 lis 2017, o 13:02
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2012
Miasto: Kraków
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: noirdk » 30 lis 2018, o 20:25

Jeśli z zawieszeniem wszystko ok to może trzeba szukać przyczyny w innym miejscu. Znajomy kiedyś - nie w insignia - wymienił prawie całe zawieszenie z tyłu a problemem był zaczep od składanego siedzenia z tyłu.

Wysłane przy użyciu Tapatalka


Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: Bartol » 1 gru 2018, o 11:01

Amortyzatory masz Sachs?

Może półka bagażnika? Może luźne graty we wnęce koła zapasowego?

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 946
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: mcrace » 2 gru 2018, o 07:49

Tak sachsy.

Wywaliłem wszystko - łącznie z tapicerką z bagażnika. Półkę też.

Wczoraj rozmawiałem z kolegą, którego też dopadł problem stuków. On zdecydował się zamówić na ryzyk fizyk wahacz. Dam znać czy u niego to pomogło.

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: Bartol » 2 gru 2018, o 10:44

Jest kilka tematów w necie na temat stuków z nowych amortyzatorów Sachs.

Awatar użytkownika
balldome
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: 7 lis 2014, o 02:42
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto: EL

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: balldome » 2 gru 2018, o 21:45

Ja na początku roku tez założyłem sachs i praktycznie od początku stuka, zdemontowałem w bagażniku praktycznie wszystko co się dało, a stuki słychać z okolicy nadkoli, od zewnątrz. Najgorzej jest teraz jak jest zimno na dworze, stuka głośno nawet na najmniejszych nierównościach, po przejechaniu kilkunastu kilometrów, stuka ciszej oraz trochę z mniejszą częstotliwością. Dodam ze przy wyższych prędkościach 80-90 km\h stuki są praktycznie niesłyszalne.
Czy to będą wadliwe amory?

Awatar użytkownika
balldome
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: 7 lis 2014, o 02:42
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto: EL

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: balldome » 2 sty 2019, o 22:10

mcrace pisze:
2 gru 2018, o 07:49
Tak sachsy.

Wywaliłem wszystko - łącznie z tapicerką z bagażnika. Półkę też.

Wczoraj rozmawiałem z kolegą, którego też dopadł problem stuków. On zdecydował się zamówić na ryzyk fizyk wahacz. Dam znać czy u niego to pomogło.
Kolega zmienił wahacz? Pomogło?

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 946
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: mcrace » 2 sty 2019, o 22:24

Jeszcze się z nim nie widziałem - dam znać :)

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 946
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: mcrace » 8 sty 2019, o 12:24

Zatem, kolega wahacz zmienił i stuki ustały. W związku z tym ja też będę zmieniał - dam znać czy u mnie też pomogło :)

Buluś
Klubowicz
Posty: 406
Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Ożarów Mazowiecki
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: Buluś » 13 sty 2019, o 00:57

w insigniach najczęściej stukają tuleje pływające w wahaczach górnych poprzecznych tzw bananach. Na stacji kontroli pojazdów nie da się sprawdzić na nich luzu.. auto na podnośnik do góry, podkładamy pod wahacz poprzeczny dolny na którym wspiera się sprężyna podnośnik żeby unieść koło do góry w swoje naturalne położenie i łapiemy za koło i sprawdzamy na nim luz - jak jest to tuleja do wywalenia, w polifcie tuleja ta jest nie wymienna

Awatar użytkownika
balldome
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: 7 lis 2014, o 02:42
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto: EL

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: balldome » 13 sty 2019, o 14:42

Buluś pisze:
13 sty 2019, o 00:57
Edit
Buluś,
Mógłbyś wstawić zdjęcie lub link z neta żeby pokazać o który wahacz chodzi?
Ostatnio zmieniony 13 sty 2019, o 14:42 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum

Buluś
Klubowicz
Posty: 406
Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Ożarów Mazowiecki
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: Buluś » 13 sty 2019, o 14:54

insignia ma łącznie 3 wahacze poprzeczne prawe i 3 lewe
po 1 sztuce wahacza prostego krótkiego regulacyjnego
po 1 sztuce aluminiowego na którym wspiera się sprężyna
i po 1 sztuce zagiętego na wzór banana górnego
wystarczy popatrzeć od spodu i zobaczy zagięty wahacz

Awatar użytkownika
balldome
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: 7 lis 2014, o 02:42
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto: EL

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: balldome » 13 sty 2019, o 15:15

To będzie ten?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 20 sty 2019, o 22:47 przez balldome, łącznie zmieniany 2 razy.

Buluś
Klubowicz
Posty: 406
Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Ożarów Mazowiecki
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: Buluś » 13 sty 2019, o 15:26

tak, kupuj przedliftowe tam da się wymienić tuleje

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: Bartol » 13 sty 2019, o 15:30

kolega @ mcrace właśnie rozkminia temat stuków w tylnym zawieszeniu. Wrzucam post ze schematem tyłu, może ci się przyda dla rozeznania budowy zawiechy.
http://insignia-club.pl/viewtopic.php?f ... 00#p171200

Buluś
Klubowicz
Posty: 406
Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Ożarów Mazowiecki
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: Buluś » 13 sty 2019, o 16:01

tak naprawdę jedynie wahacze wleczone podobnie jak w VC są praktycznie bezproblemowe, ale w pierwszej kolejności sprawdził bym tuleje pływające na bananach te będą stukać mocno, po za tym wahacz górny tłumi koło w położeniu pionowym

81andrzejek
Forumowicz
Posty: 60
Rejestracja: 20 kwie 2017, o 17:36
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: 81andrzejek » 31 sty 2019, o 19:24

Witam mnie trz dopadł ten problem a mianowicie stukalo mi z tyłu po prawej stronie dźwięk taki pusty jak by półka w bagażniku. Udałem się do diagnostyki i na szarpakach wszystko ok ale lekko amortyzator spocony. Wymieniłem na nowe i odczuwam że jest gorzej jak było. Moje pytanie czy należy wymienić na nowe mocowanie amortyzatora te aluminiowe co trzymają góre amortyzatora. Mechanik stwierdził że mocowanie jest ok guma nie popekana nie sparciała i trzpien ciężko wchodzi. Amory wymieniłem na Sachs gazowe razem z nową osłoną

Bogdan77
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 13 lut 2019, o 16:19
Auto: Opel
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2019
Miasto: Rzeszów

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: Bogdan77 » 15 lut 2019, o 10:13

Witam mam pytanie trochę z innej beczki jakie klucze potrzebne są do wymiany amortyzatora z tyłu w insigni oprócz 18, 15 i 5.? Ktoś coś wie.?

Dodano po 40 sekundach:
Witam mam pytanie trochę z innej beczki jakie klucze potrzebne są do wymiany amortyzatora z tyłu w insigni oprócz 18, 15 i 5.? Ktoś coś wie.?

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 946
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: mcrace » 16 lut 2019, o 16:21

Wymiana tulei i wahaczy, o których pisałem wcześniej pomogła, ale częsciowo - wciąż, coś stuka ale mniej :(

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie + układ hamulcowy”