--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Wymiana tarcz hamulcowych

ODPOWIEDZ
jpok
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: 30 wrz 2017, o 20:28
Auto: Insignia Sport/SRI
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Wymiana tarcz hamulcowych

Post autor: jpok » 29 wrz 2018, o 15:04

Dzięki Panowie za wyjaśnienia. Szkoda że sam chciałem być mądrzejszy ;-)

Awatar użytkownika
maly2sa8210
Użytkownik
Posty: 228
Rejestracja: 22 gru 2015, o 08:13
Auto: Insignia
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2010
Miasto: Lomianki
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wymiana tarcz hamulcowych

Post autor: maly2sa8210 » 1 paź 2018, o 10:28

No to teraz zmienić na zaciski trw 337 tarcze i będzie git


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

mariuszatko
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: 7 cze 2016, o 18:59
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Wymiana tarcz hamulcowych

Post autor: mariuszatko » 25 paź 2018, o 16:07

witam drodzy koledzy mam pytanie . Jakieś 30 km temu wymieniłem w serwisie komplet tarcz + klocki przód i tył ATE oraz wymiana płynu hamulcowego. teraz grzeje mi się ten nowy zestaw przód i tył . koła maja podczas obracania "na sucho" delikatny opór i słychać ze tarcze tra o klocki lekko.
Mam dwa pytania
1. czy prowadnice zacisku jarzma powinny być przesmarowane smarem w środku :

Kod: Zaznacz cały

https://allegro.pl/prowadnice-zacisku-jarzma-tyl-opel-insignia-a-08-i7558722298.html
czy to ma chodzić na sucho. wydaje mi się że ten smar blokuje luźne działanie prowadnic.
2. po jakim czasie takie hamulce powinny się dotrzeć
p.s. po 80km bylem znowu w serwisie z tym ze sie grzeją po wymianie - wymienili jeszcze raz płyn i po odpowietrzali wszystko wyczyścili jarzma przesmarowali zaciski- teraz owszem grzeją się mniej ale się grzeją- także temperatura przenosi się na felgę .

Proszę o pomoc

Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2346
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: Wymiana tarcz hamulcowych

Post autor: dare50 » 25 paź 2018, o 18:47

chwila to że temperatura przenosi się na felgę uważasz za wadę , przecież temperatura po hamowaniu musi się gdzieś rozejść a po drugie sprawdzałeś temperaturę po jeździe be hamowania ?

mroczo
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: 24 wrz 2018, o 13:34
Auto: Insignia ST 163 KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Kraków
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Wymiana tarcz hamulcowych

Post autor: mroczo » 25 paź 2018, o 19:23

"grzeje mi się ten nowy zestaw przód i tył"
doprecyzuj co oznacza grzeje się, dla jednego to lekko ciepła felga a dla innego rozgrzana prawie do czerwoności. Znajomy kiedyś nadtopił kołpak.
Co do smarowania prowadnic to muszą być przesmarowane.
Jeśli chodzi o układanie się klocka do nowej tarczy to 200-300km i powinno być ok.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Wymiana tarcz hamulcowych

Post autor: Rooff_ » 25 paź 2018, o 19:25

Z przodu do jarzm wkłada się takie blaszki - przynajmniej ja tak miałem przy klockach ATE Ceramic. Wtedy smaruje się te blaszki, aby klocek się po nich gładko przesuwał. Nie ma opcji, żeby smar blokował przesuwanie. Wcześniej trzeba wyczyścić z rdzy i nierówności miejsce w jarzmie, gdzie wchodzą te blaszki (żeby nie ściskały i nie blokowały klocka).
Tyłu jeszcze nie ruszałem, więc nie tworzę teorii czy jest tak samo.

Co do docierania się tarcz i klocków, to w instrukcji ATE Ceramic (lub Zimmermann Coatz) było napisane, żeby przez 400 km nie piłować ostro hamulców, tylko jeździć a przede wszystkim hamować delikatnie.

Adam1003
Forumowicz
Posty: 93
Rejestracja: 21 mar 2015, o 18:05
Auto: 1.8 T
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wymiana tarcz hamulcowych

Post autor: Adam1003 » 26 paź 2018, o 11:04

Suwaki zgodnie ze sztuką i instrukcjami powinny pracować na sucho, mgiełka smaru nie zaszkodzi ale już odrobina więcej bedzie miała negatywny płyn. Dotarcie na to co opisujesz nie ma żadnego wpływu ;)

norbi333
Ekspert
Posty: 5127
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Wymiana tarcz hamulcowych

Post autor: norbi333 » 27 lis 2018, o 19:20

J62 = DO STOSOWANIA Z 17+" UKŁADEM HAMULCOWYM
Mając tak w vinie rozumiem,że tarcze na przód o średnicy 321 mm ? Jakieś doświadczenia z nawiercanymi? Nigdy nie miałem takich.Tylko nacinane. Czy to nie przerost formy nad treścią,biorąc pod uwagę ,że robię tym autem jak na razie znikome przebiegi. Do tej pory zawsze zestaw trw i 100% zadowolenia

marcin.1987
Zapaleniec
Posty: 1001
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Wymiana tarcz hamulcowych

Post autor: marcin.1987 » 27 lis 2018, o 21:25

J62 to 337mm. W tym rozmiarze dobre gładkie tarcze i dobre klocki wystarczą, nawiercane tym bardziej.

norbi333
Ekspert
Posty: 5127
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Wymiana tarcz hamulcowych

Post autor: norbi333 » 27 lis 2018, o 21:40

Dzięki.Dobrze ,że zapytałem,bo byłem pewien czytając pierwszy post,że mam 321 mm.
Jakieś doświadczenia z nawiercanymi?

Adam1003
Forumowicz
Posty: 93
Rejestracja: 21 mar 2015, o 18:05
Auto: 1.8 T
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wymiana tarcz hamulcowych

Post autor: Adam1003 » 28 lis 2018, o 08:44

dużo większy plus niż przy nacinanych ;)
Jeżeli zależy Ci na skuteczności to się nie zastanawiaj.

gingop
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: 7 lip 2017, o 07:52
Auto: Insignia A20DTH
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Wymiana tarcz hamulcowych

Post autor: gingop » 1 gru 2018, o 11:37

Ktoś montował tarcze hamulcowe polskiego producenta MIKODA?
Na ich stronie jest kilka konfiguracji takiej tarczy.
Tu np: do tyłu 315
http://www.mikoda.pl/sklep/76023,OPEL-I ... --KOLA-18-

A tu przód 321
http://www.mikoda.pl/sklep/56568,OPEL-I ... 8kW-160KM-

angel_dark666
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: 19 cze 2017, o 20:09
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Irlandia
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Wymiana tarcz hamulcowych

Post autor: angel_dark666 » 1 gru 2018, o 13:18

Tarcze ok ale klocki szybko się kończą.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka


gingop
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: 7 lip 2017, o 07:52
Auto: Insignia A20DTH
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Wymiana tarcz hamulcowych

Post autor: gingop » 1 gru 2018, o 13:31

Bo jak jakość tarcz taka sama jak podstawowych TRW czy ZIMMERMANN to wole kupić polskie.
Tym bardziej, że są w dobrej cenie.

Adam1003
Forumowicz
Posty: 93
Rejestracja: 21 mar 2015, o 18:05
Auto: 1.8 T
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wymiana tarcz hamulcowych

Post autor: Adam1003 » 2 gru 2018, o 17:42

Nie porównuj tego z TRW a już tym bardziej Zimmermannem :) To jakbyś porównywał Seicento do Insignii.

marcin.1987
Zapaleniec
Posty: 1001
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Wymiana tarcz hamulcowych

Post autor: marcin.1987 » 5 gru 2018, o 17:36

Jak już koniecznie chcesz polskie to sprawdź ofertę firmy Rotinger. W XC90 teścia dają radę.

Mathofman
Użytkownik
Posty: 170
Rejestracja: 25 cze 2018, o 07:12
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Wymiana tarcz hamulcowych

Post autor: Mathofman » 9 gru 2018, o 21:16

Witam i ja się przymierzam do wymiany klocków i tarcz :) pacjent: Opel Insignia Sports Tourer 2009 2.0 Cdti 118 kW i zastanawiam się czy taki zestaw będzie w miarę dobry co sądzicie koledzy ?:)

Tarcze przód: https://allegro.pl/tarcze-zimmermann-pr ... 92905.html
Tarcze tył: https://allegro.pl/zimmermann-tarcze-ty ... 29665.html

Klocki przód: https://allegro.pl/brembo-klocki-hamulc ... 53229.html
klocki tył: https://allegro.pl/oferta/klocki-zimmer ... 7491199054
i jeszcze jedno pytanie wiecie może jaka jest średnica tłoczka ? bo chciałem do tego zamówić zestaw do tłoczków ale nie wiem czy będzie odpowiedni https://allegro.pl/zestaw-do-wciskania- ... 08723.html
Dziękuje i pozdrawiam :)

marcin.1987
Zapaleniec
Posty: 1001
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Wymiana tarcz hamulcowych

Post autor: marcin.1987 » 9 gru 2018, o 21:24

Tarcze ok. Klocki na przód weź inne. Na tył będzie ok. Jak się nie mylę to z tyłu jest lewy gwint w zacisku do cofnięcia tłoczka. Kup taki zestaw z dwoma śrubami - koszt ok. 50zł a zrobisz tym każde auto.

Mathofman
Użytkownik
Posty: 170
Rejestracja: 25 cze 2018, o 07:12
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Wymiana tarcz hamulcowych

Post autor: Mathofman » 10 gru 2018, o 08:42

ok dzięki @marcin.1987 na przód poszukam też zimmermann :)

marcin.1987
Zapaleniec
Posty: 1001
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Wymiana tarcz hamulcowych

Post autor: marcin.1987 » 10 gru 2018, o 18:38

Lepiej Ferodo. Albo coś jeszcze konkretniejszego - ebc yellow lub galfer sport albo hawk hps.

U mnie klocki Zimermann i tarcze Zimmermany Sport się pogięły po 25k km.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie + układ hamulcowy”