--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

problem z układem dolotowym

ODPOWIEDZ
mic

problem z układem dolotowym

Post autor: mic » 12 sie 2018, o 14:40

Czołem koledzy.

Od pewnego czasu (wymiany kolektora ssącego razem z MAP sensoerm) moje auto jest bardzo zamulone, zaczyna jechać dopiero powyżej 2krpm
Wcześniej regenerowałem turbo, ale auto jeszcze jakoś jeździło (A20DTH 160HP, 2009r.)
Czy u was ciśnienie doładowania też się tak zachowuje ? Czy MAF działa prawidłowo?No i czy sygnał sterujący przepustnicy powinien mieć wartość ujemną?

Dodam że żaden błąd związany z układem się nie pojawia. Niedawno zaślepiłem egr i na biegu jałowym zauważyłem lekki spadek doładowania przy próbie otwarcia zaworu ale auto mułowate było już wcześniej.

Poradzicie od czego zacząć?
Ostatnio zmieniony 22 sie 2018, o 10:43 przez mic, łącznie zmieniany 2 razy.

kjk12
Użytkownik
Posty: 399
Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: problem z układem dolotowym

Post autor: kjk12 » 12 sie 2018, o 15:26

Mam podobnie sprawdzałem MAP sensor i u mnie było poniżej 13 na biegu jałowym u znajomego gdzie wszystko jest ok ma powyżej 14 dlatego zamówiłem nowa przepływie jutro odbieram i zobaczymy czy coś się zmieni

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 946
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: problem z układem dolotowym

Post autor: mcrace » 12 sie 2018, o 15:56

Wyciągnij blaszkę lub odepnij EGR. zobacz czy wartości przepływu powietrza żadanego i obecnego będą bliższe sobie. Jak nie to ja bym zaczął od zaworka sterowania geometrią turbiny.

Awatar użytkownika
wojtekski
Użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: 4 sty 2015, o 16:16
Auto: insignia, 207cc
Rok produkcji: 2016
Miasto: Suwałki
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: problem z układem dolotowym

Post autor: wojtekski » 12 sie 2018, o 21:10

Czyli turbo jakby późno wstawało.

mic

Re: problem z układem dolotowym

Post autor: mic » 20 sie 2018, o 12:07

Po odpięciu egr wartosci doładowania nie spadają poniżej 100kpa ale dynamiki to w żaden sposób nie poprawiło.
Sztanga od gruszki chodzi w pełnym zakresie więc turbo samo w sobie sprawne, zresztą rok temu regenerowane.
Jutro powinien do mnie dotrzeć nowy zaworek turbo to zobaczę efekty chociaż nie jestem przekonany.

mic

Re: problem z układem dolotowym

Post autor: mic » 22 sie 2018, o 08:44

Założyłem nowy zaworek turbo, stary był od nowości (produkcja 2008r.) jazda próbna i ... nic się nie zmieniło :o
Ponownie zrobiłem wyuczenie turbiny i nic. Turbo dalej późno wstaje.
Zrobiłem tak jak pisał @rataj73 w wątku o zaworze turbiny i na włączonym silniku odpiąłem górny wężyk z zaworka i sztanga wróciła do górnej pozycji, po podłączeniu z powrotem wężyka sztanga wróciła na sam dół.
kjk12 pisze:
12 sie 2018, o 15:26
Mam podobnie sprawdzałem MAP sensor i u mnie było poniżej 13 na biegu jałowym u znajomego gdzie wszystko jest ok ma powyżej 14 dlatego zamówiłem nowa przepływie jutro odbieram i zobaczymy czy coś się zmieni
I jak u Ciebie ten MAF sensor?
Ja swoją przepływkę odpiąłem i zrobiłem jazdę próbną. Na kompie pokazały mi się skrajne wartości dla przepływu 255g/s i temperatura powietrza dolotowego -55st.C i co dziwne przestał się otwierać EGR o:o
Myślałem że praca zaworu uzależniona jest od czujnika temperatury z którego wartość pokazywana jest na wyświetlaczu radia.

Ma ktoś jakieś sugestie, na co zwrócić uwagę ?

kjk12
Użytkownik
Posty: 399
Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: problem z układem dolotowym

Post autor: kjk12 » 22 sie 2018, o 09:30

po wymianie przepływki wszystko wróciło do normy ale u mnie ewidentnie przepływka dawała żle wartości za niskie

mic

Re: problem z układem dolotowym

Post autor: mic » 22 sie 2018, o 10:45

Poprawiłem link do filmu z pierwszego posta. Może ktoś będzie miał jakieś sugestie?

kjk12
Użytkownik
Posty: 399
Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: problem z układem dolotowym

Post autor: kjk12 » 22 sie 2018, o 11:47

wydaje mi się że na biegu jałowym masz za mały przepływ powietrza u mnie tez błędu nie wywalało a przpływka była uszkodzona teraz ma wartości nowa od 13-14 u ciebie widać poniżej 13.
sprawdź też rury czy masz szczelne ja sprawdzałem tak:
odpaliłem auto i kawałek po kawałku zatykałem ręka i jak auto gasło od razu to znaczy że ten odcinek szczelny, czyli: sam kolektor, potem z rurą, potem w IC, potem z kolejna rurą i turbo i tak zlokalizowałem nieszczelność którą normalnie nie było widać.
Ps. mam przepławkę używaną która jest sprawna mogę ci ją wypożyczyć do testów płacisz tylko za wysyłkę

powodzenia

demo1
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: 16 maja 2020, o 17:25
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: wawa

Re: problem z układem dolotowym

Post autor: demo1 » 30 sty 2021, o 23:09

Jak wyuczyć turbinę ? Proszę o pomoc

Dodano po 37 sekundach:
Jak kolego wyuczyć turbinę ?

mic pisze:
22 sie 2018, o 08:44
Założyłem nowy zaworek turbo, stary był od nowości (produkcja 2008r.) jazda próbna i ... nic się nie zmieniło :o
Ponownie zrobiłem wyuczenie turbiny i nic. Turbo dalej późno wstaje.
Zrobiłem tak jak pisał @rataj73 w wątku o zaworze turbiny i na włączonym silniku odpiąłem górny wężyk z zaworka i sztanga wróciła do górnej pozycji, po podłączeniu z powrotem wężyka sztanga wróciła na sam dół.
kjk12 pisze:
12 sie 2018, o 15:26
Mam podobnie sprawdzałem MAP sensor i u mnie było poniżej 13 na biegu jałowym u znajomego gdzie wszystko jest ok ma powyżej 14 dlatego zamówiłem nowa przepływie jutro odbieram i zobaczymy czy coś się zmieni
I jak u Ciebie ten MAF sensor?
Ja swoją przepływkę odpiąłem i zrobiłem jazdę próbną. Na kompie pokazały mi się skrajne wartości dla przepływu 255g/s i temperatura powietrza dolotowego -55st.C i co dziwne przestał się otwierać EGR o:o
Myślałem że praca zaworu uzależniona jest od czujnika temperatury z którego wartość pokazywana jest na wyświetlaczu radia.

Ma ktoś jakieś sugestie, na co zwrócić uwagę ?

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ dolotowy + wydechowy”