--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
problem z układem dolotowym
problem z układem dolotowym
Czołem koledzy.
Od pewnego czasu (wymiany kolektora ssącego razem z MAP sensoerm) moje auto jest bardzo zamulone, zaczyna jechać dopiero powyżej 2krpm
Wcześniej regenerowałem turbo, ale auto jeszcze jakoś jeździło (A20DTH 160HP, 2009r.)
Czy u was ciśnienie doładowania też się tak zachowuje ? Czy MAF działa prawidłowo?No i czy sygnał sterujący przepustnicy powinien mieć wartość ujemną?
Dodam że żaden błąd związany z układem się nie pojawia. Niedawno zaślepiłem egr i na biegu jałowym zauważyłem lekki spadek doładowania przy próbie otwarcia zaworu ale auto mułowate było już wcześniej.
Poradzicie od czego zacząć?
Od pewnego czasu (wymiany kolektora ssącego razem z MAP sensoerm) moje auto jest bardzo zamulone, zaczyna jechać dopiero powyżej 2krpm
Wcześniej regenerowałem turbo, ale auto jeszcze jakoś jeździło (A20DTH 160HP, 2009r.)
Czy u was ciśnienie doładowania też się tak zachowuje ? Czy MAF działa prawidłowo?No i czy sygnał sterujący przepustnicy powinien mieć wartość ujemną?
Dodam że żaden błąd związany z układem się nie pojawia. Niedawno zaślepiłem egr i na biegu jałowym zauważyłem lekki spadek doładowania przy próbie otwarcia zaworu ale auto mułowate było już wcześniej.
Poradzicie od czego zacząć?
Ostatnio zmieniony 22 sie 2018, o 10:43 przez mic, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Użytkownik
- Posty: 399
- Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: problem z układem dolotowym
Mam podobnie sprawdzałem MAP sensor i u mnie było poniżej 13 na biegu jałowym u znajomego gdzie wszystko jest ok ma powyżej 14 dlatego zamówiłem nowa przepływie jutro odbieram i zobaczymy czy coś się zmieni
- mcrace
- Klubowicz
- Posty: 946
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kórnik / Poznań
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: problem z układem dolotowym
Wyciągnij blaszkę lub odepnij EGR. zobacz czy wartości przepływu powietrza żadanego i obecnego będą bliższe sobie. Jak nie to ja bym zaczął od zaworka sterowania geometrią turbiny.
Re: problem z układem dolotowym
Po odpięciu egr wartosci doładowania nie spadają poniżej 100kpa ale dynamiki to w żaden sposób nie poprawiło.
Sztanga od gruszki chodzi w pełnym zakresie więc turbo samo w sobie sprawne, zresztą rok temu regenerowane.
Jutro powinien do mnie dotrzeć nowy zaworek turbo to zobaczę efekty chociaż nie jestem przekonany.
Sztanga od gruszki chodzi w pełnym zakresie więc turbo samo w sobie sprawne, zresztą rok temu regenerowane.
Jutro powinien do mnie dotrzeć nowy zaworek turbo to zobaczę efekty chociaż nie jestem przekonany.
Re: problem z układem dolotowym
Założyłem nowy zaworek turbo, stary był od nowości (produkcja 2008r.) jazda próbna i ... nic się nie zmieniło
Ponownie zrobiłem wyuczenie turbiny i nic. Turbo dalej późno wstaje.
Zrobiłem tak jak pisał @rataj73 w wątku o zaworze turbiny i na włączonym silniku odpiąłem górny wężyk z zaworka i sztanga wróciła do górnej pozycji, po podłączeniu z powrotem wężyka sztanga wróciła na sam dół.
Ja swoją przepływkę odpiąłem i zrobiłem jazdę próbną. Na kompie pokazały mi się skrajne wartości dla przepływu 255g/s i temperatura powietrza dolotowego -55st.C i co dziwne przestał się otwierać EGR
Myślałem że praca zaworu uzależniona jest od czujnika temperatury z którego wartość pokazywana jest na wyświetlaczu radia.
Ma ktoś jakieś sugestie, na co zwrócić uwagę ?
Ponownie zrobiłem wyuczenie turbiny i nic. Turbo dalej późno wstaje.
Zrobiłem tak jak pisał @rataj73 w wątku o zaworze turbiny i na włączonym silniku odpiąłem górny wężyk z zaworka i sztanga wróciła do górnej pozycji, po podłączeniu z powrotem wężyka sztanga wróciła na sam dół.
I jak u Ciebie ten MAF sensor?
Ja swoją przepływkę odpiąłem i zrobiłem jazdę próbną. Na kompie pokazały mi się skrajne wartości dla przepływu 255g/s i temperatura powietrza dolotowego -55st.C i co dziwne przestał się otwierać EGR
Myślałem że praca zaworu uzależniona jest od czujnika temperatury z którego wartość pokazywana jest na wyświetlaczu radia.
Ma ktoś jakieś sugestie, na co zwrócić uwagę ?
-
- Użytkownik
- Posty: 399
- Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: problem z układem dolotowym
po wymianie przepływki wszystko wróciło do normy ale u mnie ewidentnie przepływka dawała żle wartości za niskie
Re: problem z układem dolotowym
Poprawiłem link do filmu z pierwszego posta. Może ktoś będzie miał jakieś sugestie?
-
- Użytkownik
- Posty: 399
- Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: problem z układem dolotowym
wydaje mi się że na biegu jałowym masz za mały przepływ powietrza u mnie tez błędu nie wywalało a przpływka była uszkodzona teraz ma wartości nowa od 13-14 u ciebie widać poniżej 13.
sprawdź też rury czy masz szczelne ja sprawdzałem tak:
odpaliłem auto i kawałek po kawałku zatykałem ręka i jak auto gasło od razu to znaczy że ten odcinek szczelny, czyli: sam kolektor, potem z rurą, potem w IC, potem z kolejna rurą i turbo i tak zlokalizowałem nieszczelność którą normalnie nie było widać.
Ps. mam przepławkę używaną która jest sprawna mogę ci ją wypożyczyć do testów płacisz tylko za wysyłkę
powodzenia
sprawdź też rury czy masz szczelne ja sprawdzałem tak:
odpaliłem auto i kawałek po kawałku zatykałem ręka i jak auto gasło od razu to znaczy że ten odcinek szczelny, czyli: sam kolektor, potem z rurą, potem w IC, potem z kolejna rurą i turbo i tak zlokalizowałem nieszczelność którą normalnie nie było widać.
Ps. mam przepławkę używaną która jest sprawna mogę ci ją wypożyczyć do testów płacisz tylko za wysyłkę
powodzenia
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: 16 maja 2020, o 17:25
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: wawa
Re: problem z układem dolotowym
Jak wyuczyć turbinę ? Proszę o pomoc
Dodano po 37 sekundach:
Jak kolego wyuczyć turbinę ?
Dodano po 37 sekundach:
Jak kolego wyuczyć turbinę ?
mic pisze: ↑22 sie 2018, o 08:44Założyłem nowy zaworek turbo, stary był od nowości (produkcja 2008r.) jazda próbna i ... nic się nie zmieniło
Ponownie zrobiłem wyuczenie turbiny i nic. Turbo dalej późno wstaje.
Zrobiłem tak jak pisał @rataj73 w wątku o zaworze turbiny i na włączonym silniku odpiąłem górny wężyk z zaworka i sztanga wróciła do górnej pozycji, po podłączeniu z powrotem wężyka sztanga wróciła na sam dół.
I jak u Ciebie ten MAF sensor?
Ja swoją przepływkę odpiąłem i zrobiłem jazdę próbną. Na kompie pokazały mi się skrajne wartości dla przepływu 255g/s i temperatura powietrza dolotowego -55st.C i co dziwne przestał się otwierać EGR
Myślałem że praca zaworu uzależniona jest od czujnika temperatury z którego wartość pokazywana jest na wyświetlaczu radia.
Ma ktoś jakieś sugestie, na co zwrócić uwagę ?