--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Głośna praca silnika jak jest ciepło
-
- Użytkownik
- Posty: 752
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło
No to widzę, że testów już wielorakich było dużo z Twojej strony, i w końcu jakieś naprawdę konkretne wnioski, dzięki z mojej strony, bo zrobiłeś już to, co miałem zamiar zrobić samemu. Ja miałem robić test doboru optymalnej temperatury pracy silnika poprzez za-symulowania czujnika potencjometrem właśnie (zamiast rezystora) i obserwację kiedy silnik pracuje najlepiej (sam dźwięk + parametry OP-COM). Ale bazując na Twoich obserwacjach pomijam ten punkt i wstawię u siebie od razu też rezystor około 8 kOhm (wg szeregu jest chyba 8,2 kOhm dokładnie, więc taki będzie u mnie zamiast czujnika temperatury zewnętrznej założony).
-
- Forumowicz
- Posty: 90
- Rejestracja: 25 mar 2016, o 20:55
- Auto: Insignia HB
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Grójec
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło
Możecie pokazać jaki to dokładnie rezystor i jak jest wpiety zamiast czujnika?
-
- Użytkownik
- Posty: 752
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło
Zwykły do montażu przewlekanego THT, do kupienia w sklepie elektronicznym, wpinamy jego dwie nóżki (druty) w dwa piny we wtyczce czujnika (zamiast samego czujnika). Z tego co koledzy piszą to rezystancja powinna być około 8 kilo Omów (kOhm).
-
- Zapaleniec
- Posty: 2406
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
- Auto: Astra J ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: LDZ
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło
No cóż. Czyli znowu wychodzi "ekologia" która jest jak zwykle dla naszego dobra... Trzeba kombinować aby cieszyć się pewnie dłuższą bezawaryjnością i mieć lepszą przyjemność z jazdy. Wszystko za 10groszy i w imię ekologii... Cały czas o tym piszę. Podtrzymuje dalej swoje zdanie. Auta z poprzednich lat były dużo lepsze (mniej awaryjne) jeszcze nigdy tyle nie kombinowało się aby jeździć samochodem... Ale co wszystko w imię terroekologii...
-
- Użytkownik
- Posty: 312
- Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Białystok
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło
Ekologia ekologią. To już inna sprawa. Jednak większość diesli już od dawna ma egr sam już jeżdżę czwartym i w żadnym takiego problemu nie było. Przykre ale cóż tym bardziej że samochód nie kosztuje mało. Jest jak jest i trzeba z tym się jakoś uporać.
-
- Zapaleniec
- Posty: 2406
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
- Auto: Astra J ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: LDZ
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło
Poczekajmy na elektryczne. To dopiero zaczną się problemy. Jeszcze będziemy pisać... z Insigniami nie było problemu...
-
- Użytkownik
- Posty: 752
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło
A pamiętasz dokładnie wartość jego rezystancji? Bo dziś na szybko złożyłem sobie z tego co miałem rezystor 7.9 kOhm mi wyszedł i na nim pokazało mi już 19 st. C Z kolei na 8.2 kOhm to już chyba było 24 st. C. A na 6.8 kOhm to 46 st. C Także ciężko utrafic mi było w te upragnione 15 st.
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4186
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 30 razy
Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło
@jar-231 - mam pod ręką takie 8,2 KOhm. Jutro spróbuję założyć (jak nie będzie lało). Zobaczymy ile pokaże. Izolowałeś to jakąś taśmą, czy w inny sposób zabezpieczyłeś?
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 19:15
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło
Witam. Ja tez mialem problem z głośną pracą silnika przy temp. Powyżej 18 stopni. Zacząłem czytać różne fora i kombinować. Najpierw po wymianie oleju dolalem ceramizera Lm. Trochę pomoglo. Następnie zacząłem dolewać do ropy 200 ml oleju 2T z LM. Również pomogło. Na końcu odpiąłem czujnik temperatury i też pomoglo. Te trzy operacje z mojej strony spowodowały że teraz silnik obojętnie w jakiej temp chodzi cicho. Na pewno najbardziej pomaga olej 2T i odpiecie czujnika. Po tych operacjach dopiero po przejechaniu okolo 500km silnik zaczął pięknie pracować. Nie wiem dlaczego dopiero po takim dystansie.
-
- Zapaleniec
- Posty: 2406
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
- Auto: Astra J ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: LDZ
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 15 razy
-
- Użytkownik
- Posty: 312
- Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Białystok
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło
Maverick_86
A wiesz że miałem ci o tym napisać że jak włożysz kilka razy pod rząd to coś chwilowo głupieje . Ja też tak miałem że jak włożyłem jeden po drugim to spadło mi do -3 he he i pokazywało oblodzenie. Wsadziłem oryginał i nic dalej -3. Ile ja hu.... nasadziłem myślałem że coś padło. Akumulator odłączałem i nic. Myślę jadę po nowy. I nagle po kilku kilometrach temperatura zaczęła rosnąć i wróciła do normalnej. Więc myślę aha już wiem o co chodzi trzeba walnąć rundkę To samo z tym 8 kohm. Na początku przez chwilę pokazywało 9 potem powoli weszło na 15 i tak zostało. Mój miał dokładnie jak sprawdzałem miernikiem 7,86 kohm tak jak twój ale 8,2 myślę że też dobry. Także wsadź ten w granicach 8 i pojeździj parę minut to się ustabilizuje bo wystarczy że go wyjmiesz i wsadzisz jeszcze raz i pokazuje kosmos. A jak chcesz niższą temperaturę mieć to wsadzaj większy. Jak dobrze pamiętam przy 10kohm pokazywało 11 stopni a przy 6.8kohm 18 stopni.
Kolega IBZI się pytał czy izolowałem. Tak swój owinąłem taśmą izolacyjną.
A wiesz że miałem ci o tym napisać że jak włożysz kilka razy pod rząd to coś chwilowo głupieje . Ja też tak miałem że jak włożyłem jeden po drugim to spadło mi do -3 he he i pokazywało oblodzenie. Wsadziłem oryginał i nic dalej -3. Ile ja hu.... nasadziłem myślałem że coś padło. Akumulator odłączałem i nic. Myślę jadę po nowy. I nagle po kilku kilometrach temperatura zaczęła rosnąć i wróciła do normalnej. Więc myślę aha już wiem o co chodzi trzeba walnąć rundkę To samo z tym 8 kohm. Na początku przez chwilę pokazywało 9 potem powoli weszło na 15 i tak zostało. Mój miał dokładnie jak sprawdzałem miernikiem 7,86 kohm tak jak twój ale 8,2 myślę że też dobry. Także wsadź ten w granicach 8 i pojeździj parę minut to się ustabilizuje bo wystarczy że go wyjmiesz i wsadzisz jeszcze raz i pokazuje kosmos. A jak chcesz niższą temperaturę mieć to wsadzaj większy. Jak dobrze pamiętam przy 10kohm pokazywało 11 stopni a przy 6.8kohm 18 stopni.
Kolega IBZI się pytał czy izolowałem. Tak swój owinąłem taśmą izolacyjną.
-
- Użytkownik
- Posty: 752
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło
O dzięki, czyli muszę na nowo stworzyć mój rezystor 7.9 kOhma. Bo poprzedni podczas walki o 15 st na wyświetlaczu mi zaginął. Ja właśnie nie mam tego 8.2 jako jeden rezystor, więc sobie polaczylem w szereg 6.8 i 1.2, i z nich mi wyszedł ten twór 7.9 właśnie. No to muszę go stworzyć na nowo i założyć na testy. A u ciebie dalej wszystko ok i ogólne zadowolenie po założeniu rezystora trwa nadal?
-
- Użytkownik
- Posty: 312
- Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Białystok
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło
Jak na razie wszystko gra i powiem że tak właśnie powinien pracować ten silnik
-
- Użytkownik
- Posty: 752
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło
No ja też już po montażu rezystora, i dziś od razu na wyświetlaczu pokazało się założone 15 st. C. Na ten moment mało jeździłem, poza tym na dworze jest dziś u mnie 18 st. C więc o wrażeniach czy przyniósł jakiś efekt napiszę jak wrócą wyższe temperatury.
-
- Zapaleniec
- Posty: 2406
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
- Auto: Astra J ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: LDZ
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło
Ale czy rezystor czy zaślepienie EGR to ten sam efekt tylko że na wyświetlaczu może zapalić się check ale za to temperatura właściwa. Zimą dość ważne. Ciekawe jednak jak będzie działała klima na np. auto. Ktoś to porównywał co lepsze?
-
- Użytkownik
- Posty: 752
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło
No właśnie wygląda na to, że zaślepienie EGR to trochę inne efekty daje, jak pisał wcześniej kolega @jar-231, przy rezystorze i 15 st. na wyświetlaczu korekcje na wtryskach są trochę inne, i pewnie inne parametry pracy silnika też się zmieniają w związku z taką temperaturą. Wiec wydaje mi się, że rezystor da inny skutek niż zaślepienie lub odłączenie EGR. No jak potestuję u siebie to opiszę wrażenia na pewno.
Co do zimy to ja na pewno późną jesienie zamontuję z powrotem czujnik, bo kwestia grzania świec i samej pracy ogrzewania zimą wejdzie w grę.
Co do zimy to ja na pewno późną jesienie zamontuję z powrotem czujnik, bo kwestia grzania świec i samej pracy ogrzewania zimą wejdzie w grę.
-
- Użytkownik
- Posty: 296
- Rejestracja: 19 cze 2017, o 20:09
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Irlandia
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło
A nie dymi wam? Bo im większa temp tym w 1m3 powietrza jest mniej tlenu więc i mniej paliwa podleje żeby przepalic wszystko zgodnie z normą spalin. Jak dajecie rezystor na 15 st a macie temp otoczenia wyższa to więcej paliwa trafia do komory spalania.
Gdzieś tam wspomniałem że bawiłem się termistorem w przeplywce w innym aucie i tak właśnie było. Jak ustawiłem o 10st mniej niż temp otoczenia to dymił. Więcej podlewal paliwa niż powinien ( sprawdzone w blokach pomiarowych). Mamy dpf więc może się szybciej zapychac. Lepiej wyprogramowac egr.
Jak ma ktoś op coma to niech sprawdzi dawki tylko nie na wolnych obrotach tylko z butem w podłogę i przy stałej prędkości.
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
Gdzieś tam wspomniałem że bawiłem się termistorem w przeplywce w innym aucie i tak właśnie było. Jak ustawiłem o 10st mniej niż temp otoczenia to dymił. Więcej podlewal paliwa niż powinien ( sprawdzone w blokach pomiarowych). Mamy dpf więc może się szybciej zapychac. Lepiej wyprogramowac egr.
Jak ma ktoś op coma to niech sprawdzi dawki tylko nie na wolnych obrotach tylko z butem w podłogę i przy stałej prędkości.
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
-
- Użytkownik
- Posty: 312
- Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Białystok
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło
No nie bardzo to samo. Przy zaślepionym egr praca jest ładniejsza niż bez ale nie daje tego efektu co przy rezystorze. Mimo wszystko czuć delikatne drgania. Przy zaślepce egr jest otwarty cały czas na 75 % ale korekty dalej na 0. No i przy ruszaniu słychać nadal delikatny klekot jakby spalania stukowego. Przy 15 stopniach egr na 0 a praca jest korygowana w jakiś sposób przez wtryski bo korekty w granicach 0,7 ale na silniku można postawić kielicha i kropla się nie wyleje Tak samo w środku kładziesz rękę na lewarku i nie czujesz pracy silnika. Z moich obserwacji także dynamika auta jest najlepsza na rezystorze czyli jak ma te 15 stopni. Co do klimy to nie czuję różnicy ale głowy uciąć nie dam nie zagłębiałem się w tym temacie u mnie chłodzi dobrze. Co do dymienia to nie zauważyłem żeby nawet dymka puścił ale fakt że przy normalnym przyspieszaniu z butem w podłodze nie sprawdzałem. A wręcz przeciwnie zwiększył mi się dystans między wypalaniem dpf więc domniemuję że wali mniej sadzy. Pewnie po części zasługa zamkniętego egra. Ale to co napisał angel daje pewien trop. Może program jest tak zrobiony że przy wyższych temperaturach daje mniej paliwa bo jest mniej tlenu w powietrzu po to żeby spełnić normy i właśnie może za mało do kulturalnej pracy silnika. Tu może być ten błąd w programie.
Chcę podkreślić że rezystor jest to rozwiązanie doraźne na ciepłe dni Na zimę musi wrócić czujnik. Nie twierdzę też że wyprogramowanie to zły pomysł tylko sporo więcej kosztuje nie prawdaż Sam się noszę z tym zamiarem żeby go wywalić i zrobić program i zamknąć temat na zawsze.
Podsumowując to dla mnie jak do tej pory najlepiej pracuje na rezystorze i wolę sprawdzić temperaturę w komórce niż jeździć z zapalonym czekiem. Ale to już jak kto woli.
Chcę podkreślić że rezystor jest to rozwiązanie doraźne na ciepłe dni Na zimę musi wrócić czujnik. Nie twierdzę też że wyprogramowanie to zły pomysł tylko sporo więcej kosztuje nie prawdaż Sam się noszę z tym zamiarem żeby go wywalić i zrobić program i zamknąć temat na zawsze.
Podsumowując to dla mnie jak do tej pory najlepiej pracuje na rezystorze i wolę sprawdzić temperaturę w komórce niż jeździć z zapalonym czekiem. Ale to już jak kto woli.
-
- Użytkownik
- Posty: 296
- Rejestracja: 19 cze 2017, o 20:09
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Irlandia
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło
Ale dalej nie mogę zrozumieć dlaczego się tak dzieje bo nie powinno. Też miałem ten problem, zaczęło się od źle działającego elektro zaworu turbiny, potem padł egr a na końcu map sensor. Dopiero po wymianie tych trzech rzeczy problem ustal. Najpierw miałem problem z mocą i błąd turbo, dymił, przegrywał przy poniżej 2 tys obrotów. Po wymianie elektro zaworu moc częściowo wróciła ale dalej to nie było to, podał egr, wtczyscilem rurkę egr, wymienilem egr na nowy, przestał dymic i przerywać ale moc nie ta. Po wymianie mapa moc wróciła i jest cacy.. Tylko teraz zauważyłem że max moment obrotowy jest przesunięty trochę względem tego co było. Mam chipa i max moment był już przy 2150 obr i trzymał mniej więcej do 2900 a teraz odczuwam że jest od 2500 do 3500, nawet jak przekrocze 3500 obr dalej wciska w fotel co już nie jest przyjemne bo te silniki do cichych nie należą . ( mam stara astre g z 1998 2.0 diesel ma najechane prawie 400 tys na tym samym silniku u chodzi ciszej) tylko terax nie wiem czy to przez inny map sensor czy inny elektrozawor turbiny. Muszę dorwać kogoś z oryginalnymi i podmienić.
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka