--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Insignia GSi - następca OPC

Jeżeli Twój problem nie pasuje do żadnego z wyżej wymienionych działów napisz go tutaj.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Igorwlkp
Zapaleniec
Posty: 1273
Rejestracja: 20 gru 2016, o 16:38
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poznań
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy

Re: Insignia GSi - następca OPC

Post autor: Igorwlkp » 25 lis 2017, o 10:54

Jak to się mówi :
Kochanego ciała nigdy nie jest za wiele :D :D :D

Awatar użytkownika
Igorwlkp
Zapaleniec
Posty: 1273
Rejestracja: 20 gru 2016, o 16:38
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poznań
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy

Re: Insignia GSi - następca OPC

Post autor: Igorwlkp » 6 mar 2018, o 00:11


Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1613
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: Insignia GSi - następca OPC

Post autor: wassermann » 21 kwie 2018, o 12:55

W niemieckim Auto-Bild (a więc w tubie propagandowej VAG-a) właśnie ukazał się test porównawczy Insi GSi 260 KM vs. Superb Sportline TSI 280 KM. Nie czytałem, bo jeszcze nie do znalezienia w sieci, ale Opel już chwali się, że Insignia wygrała test z przewagą 8 punktów, a rundę na 3.8-km torze wygrała o 1.7 sek z lepiej przecież przyspieszającą Skodą. "Mocniejsza Skoda w każdym przypadku zostawała z tyłu".

M.

Awatar użytkownika
Marduk
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 31 mar 2018, o 16:19
Auto: Insignia 260 KM 4x4
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Słupsk
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Insignia GSi - następca OPC

Post autor: Marduk » 22 kwie 2018, o 10:34

To czekamy na materiał. Wygląda na to, że parasole w drzwiach i klipsy na bilety parkingowe nic nie dały. Fani tej Skody będą załamani.

Awatar użytkownika
Marduk
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 31 mar 2018, o 16:19
Auto: Insignia 260 KM 4x4
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Słupsk
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Insignia GSi - następca OPC

Post autor: Marduk » 22 kwie 2018, o 10:37

A tu krótki polski test Insignii GSi
https://www.youtube.com/watch?v=zDAyY3Z2oZw&t=411s

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1613
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: Insignia GSi - następca OPC

Post autor: wassermann » 22 kwie 2018, o 11:28

Wiadomo już nieco więcej:

Skoda 0-100, 5.2 sek (kurde, to robi wrażenie)
Opel 0-100, 6.7 sek

Okrążenie toru (sucha nawierzchnia)
Skoda 1:41.8 (+1.7)
Opel 1:40.1

Hamowanie (rozgrzane) 100-0
Skoda 37 m
Opel 32.7 m

Punktacja łączna
Skoda 262 /400
Opel 270 /400

Istotne różnice:
Skoda - za osiągi 6 pkt więcej
Opel - za prowadzenie 3 pkt więcej
Opel - za hamulce 9 pkt więcej

A Auto-Bild jest przecież pro-VAG'owski.

P.S. W Octavii II też miałem klips na bilety parkingowe. Przydatny, choć rzadko korzystałem. Miałem, bo po 2 latach i tak się odłamał. Ale, szczerze, Skody to przemyślane auta i blisko mi do nich. Superba z tym silnikiem bardzo poważnie rozważałem i nadal bym zaakceptował bez oporów. Bo to jest naprawdę udane auto :)

M.

Awatar użytkownika
Marduk
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 31 mar 2018, o 16:19
Auto: Insignia 260 KM 4x4
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Słupsk
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Insignia GSi - następca OPC

Post autor: Marduk » 22 kwie 2018, o 11:50

Hamulce to przepaść na korzyść Insignii GSi, czas na torze też pokazuje, że przyspieszenie do setki to nie wszystko.
Wybierając Insignię 260 KM też byłem trochę zawiedziony dużo słabszym czasem do setki niż Superb, ale wygląd auta, wyposażenie (w tym HUD) i ten nowy napęd 4x4 zdecydowanie były u mnie za Oplem.
Co do wspomnianych wyżej klipsów i parasoli to była mała złośliwość w kierunku niektórych histeryków na forach.

Awatar użytkownika
etac
Użytkownik
Posty: 553
Rejestracja: 30 mar 2016, o 18:36
Auto: brak
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2017
Miasto: SBE
Otrzymał  piwo: 9 razy
Kontakt:

Re: Insignia GSi - następca OPC

Post autor: etac » 22 kwie 2018, o 14:14

ale i tak teraz to już przeszłość. Zamówić, już nie zamówisz.

norbi333
Ekspert
Posty: 5127
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Insignia GSi - następca OPC

Post autor: norbi333 » 22 kwie 2018, o 21:49

Tylko jak zwykłe 260 koni wypadłoby w konfrontacji z superb. Sportline ponoć tylko ma obniżone zawieszenie i parę dodatków w środku.

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1613
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: Insignia GSi - następca OPC

Post autor: wassermann » 22 kwie 2018, o 22:05

Sportline jest dla Superba tym samym czym GSi dla Insignii - lekkim obniżeniem zawiasu i pakietem stylistycznym.
Insignia różni się tylko zawieszeniem adaptacyjnym, bo obniżenie Sportline wyklucza się z adaptacją (można wziąć Sportline'a z adaptacją rezygnując z obniżenia). Silnik/skrzynia/osiągi Sportline są takie same jak np. w L&K. Czyli identycznie jak w przypadku GSi i np. Elite 2.0T.

M.

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1613
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: Insignia GSi - następca OPC

Post autor: wassermann » 22 kwie 2018, o 23:39

0-200 km/h
Insignia 26.8 s
Superb 21.8 s

60-100 km/h
Insignia 3.5 s
Superb 2.7 s

80-120 km/h
Insignia 4.2 s
Superb 3.5 s

100-0 km/h, hamulce zimnie
Insignia 35.3 m
Superb 36.4 m

100-0 km/h, hamulce rozgrzane
Insignia 32.7 m
Superb 36.9 m

Hałas przy 160 km/h
Insignia 74 db(A)
Superb 73 db(A)

Spalanie w szybkiej jeździe autostradą
Insignia 14.6 l/100 km
Superb 12.7 l/100 km

Średnia prędkość na odcinku testowym 3800 m (sucha nawierzchnia)
Insignia 136.6 km/h
Superb 134.4 km/h

M.

norbi333
Ekspert
Posty: 5127
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Insignia GSi - następca OPC

Post autor: norbi333 » 23 kwie 2018, o 06:01

Byłem pewien, że gsi ma lepsze hamulce niż standard

Awatar użytkownika
coolmobil
Zapaleniec
Posty: 1047
Rejestracja: 5 sty 2016, o 11:54
Auto: Skoda Superb
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Insignia GSi - następca OPC

Post autor: coolmobil » 23 kwie 2018, o 06:40

Tak jak napisał Etac nowej isi 260km i tak się juz nie kupi wiec trochę akademicka dyskusja, a superb 280km nadal jest oferowany i to jest jego główna zaleta. Do porównania można będzie wrócić jak Opel zaoferuje coś w zamian.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

norbi333
Ekspert
Posty: 5127
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Insignia GSi - następca OPC

Post autor: norbi333 » 23 kwie 2018, o 09:27

Jest parę demo do kupienia,a więc są nadal dostępne

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1613
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: Insignia GSi - następca OPC

Post autor: wassermann » 23 kwie 2018, o 10:25

Kilka GSi produkuje się na magazyny polskich dealerów. Jeszcze nie mają swoich nabywców.

M.

Awatar użytkownika
coolmobil
Zapaleniec
Posty: 1047
Rejestracja: 5 sty 2016, o 11:54
Auto: Skoda Superb
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Insignia GSi - następca OPC

Post autor: coolmobil » 23 kwie 2018, o 10:41

Hehe ciekawe ile ich będzie ostatecznie w PL. 50? 100? Może mniej? Normalnie wersja kolekcjonerska.
Wiem ze jestem złośliwy ale dla mnie większej bzdury jak wycofanie takich silników nie ma... Jak dobrze musza oszukiwać w grupie VAG ze wszędzie nadal maja mocne 2.0

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2347
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: Insignia GSi - następca OPC

Post autor: dare50 » 23 kwie 2018, o 10:54

A ja dalej myślę że PSA nie che konkurenta dla 508 bo może lepiej się sprzedaje i nie wierzę że nie da się 2.0 dopasować do nowych norm

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1613
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: Insignia GSi - następca OPC

Post autor: wassermann » 23 kwie 2018, o 11:33

Hatchbacków GSi z silnikiem 260 KM - zamówiono 25 szt. Dopytywałem w ubiegły piątek ;)
Plus parę kombi i parę, jak dotychczas, diesli.
Z czasem dojdą importowane używane.

Na niemieckim forum trwa ożywiona dyskusja o przyszłości silnika, ktoś tam znalazł konfigurator, w którym niby do silnika 260 KM dopisano spełnienie normy EURO-6d-TEMP (tak bez żadnych modyfikacji technicznych), co jest przez innych podważane jako błąd edytorski. Faktycznie Opel fatalnie informuje klientów o przyszłości modelu! Mnie dotyka to osobiście, a jeśli okaże się, że GSi 2.0T będzie nadal do kupienia, to także dotknie mnie materialnie z powodu zbyt wczesnej decyzji o wyborze i wynikających z niej konsekwencji mierzalnych w pieniądzu.

A tymczasem dziś na Opel.de opublikowano nowy cennik GSi (z 23.04.2018, poprzedni był z grudnia 2017). No i nie ma w nim benzyny, został tylko dieselek 210 KM (z adnotacją o spełnieniu EURO 6c). Ten wygrany test z Superbem to może być niestety faktycznie łabędzi śpiew GSi 2.0T, tyle że ten łabądź umarł jako łabądek...

M.

Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2347
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: Insignia GSi - następca OPC

Post autor: dare50 » 23 kwie 2018, o 11:45

to te 25 szt. to będą białe kruki z cenami kosmicznymi w używkach

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1613
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: Insignia GSi - następca OPC

Post autor: wassermann » 23 kwie 2018, o 12:02

Nie sądzę ;) Najpierw muszą dożyć, to raz. Dwa - czy OPC to białe kruki? Chyba nie mają takiego statusu.
Dla mnie OPC z V6 faktycznie zasługuje na to miano, a już z manualem w ogóle. Podaż jest mała, ale popyt chyba jeszcze mniejszy. To je Opel, panie.

https://www.otomoto.pl/oferta/opel-insi ... 37b098bc9f
Ta nie może się sprzedać co najmniej od roku. Dla mnie cena bez sensu, rozmawiałem o niej parę dni temu, bo serwisowałem swoją w tym salonie. Wiedzą, że droga, ale cóż.

Ale jak patrzę na to, to serce bije mi mocniej. Niezrealizowane marzenie:
https://www.otomoto.pl/oferta/opel-insi ... 37b098bc9f

M.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”