--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Insignia GSi - następca OPC
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Insignia GSi - następca OPC
W niemieckim Auto-Bild (a więc w tubie propagandowej VAG-a) właśnie ukazał się test porównawczy Insi GSi 260 KM vs. Superb Sportline TSI 280 KM. Nie czytałem, bo jeszcze nie do znalezienia w sieci, ale Opel już chwali się, że Insignia wygrała test z przewagą 8 punktów, a rundę na 3.8-km torze wygrała o 1.7 sek z lepiej przecież przyspieszającą Skodą. "Mocniejsza Skoda w każdym przypadku zostawała z tyłu".
M.
M.
- Marduk
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 31 mar 2018, o 16:19
- Auto: Insignia 260 KM 4x4
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Słupsk
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Insignia GSi - następca OPC
To czekamy na materiał. Wygląda na to, że parasole w drzwiach i klipsy na bilety parkingowe nic nie dały. Fani tej Skody będą załamani.
- Marduk
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 31 mar 2018, o 16:19
- Auto: Insignia 260 KM 4x4
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Słupsk
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Insignia GSi - następca OPC
A tu krótki polski test Insignii GSi
https://www.youtube.com/watch?v=zDAyY3Z2oZw&t=411s
https://www.youtube.com/watch?v=zDAyY3Z2oZw&t=411s
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Insignia GSi - następca OPC
Wiadomo już nieco więcej:
Skoda 0-100, 5.2 sek (kurde, to robi wrażenie)
Opel 0-100, 6.7 sek
Okrążenie toru (sucha nawierzchnia)
Skoda 1:41.8 (+1.7)
Opel 1:40.1
Hamowanie (rozgrzane) 100-0
Skoda 37 m
Opel 32.7 m
Punktacja łączna
Skoda 262 /400
Opel 270 /400
Istotne różnice:
Skoda - za osiągi 6 pkt więcej
Opel - za prowadzenie 3 pkt więcej
Opel - za hamulce 9 pkt więcej
A Auto-Bild jest przecież pro-VAG'owski.
P.S. W Octavii II też miałem klips na bilety parkingowe. Przydatny, choć rzadko korzystałem. Miałem, bo po 2 latach i tak się odłamał. Ale, szczerze, Skody to przemyślane auta i blisko mi do nich. Superba z tym silnikiem bardzo poważnie rozważałem i nadal bym zaakceptował bez oporów. Bo to jest naprawdę udane auto
M.
Skoda 0-100, 5.2 sek (kurde, to robi wrażenie)
Opel 0-100, 6.7 sek
Okrążenie toru (sucha nawierzchnia)
Skoda 1:41.8 (+1.7)
Opel 1:40.1
Hamowanie (rozgrzane) 100-0
Skoda 37 m
Opel 32.7 m
Punktacja łączna
Skoda 262 /400
Opel 270 /400
Istotne różnice:
Skoda - za osiągi 6 pkt więcej
Opel - za prowadzenie 3 pkt więcej
Opel - za hamulce 9 pkt więcej
A Auto-Bild jest przecież pro-VAG'owski.
P.S. W Octavii II też miałem klips na bilety parkingowe. Przydatny, choć rzadko korzystałem. Miałem, bo po 2 latach i tak się odłamał. Ale, szczerze, Skody to przemyślane auta i blisko mi do nich. Superba z tym silnikiem bardzo poważnie rozważałem i nadal bym zaakceptował bez oporów. Bo to jest naprawdę udane auto
M.
- Marduk
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 31 mar 2018, o 16:19
- Auto: Insignia 260 KM 4x4
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Słupsk
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Insignia GSi - następca OPC
Hamulce to przepaść na korzyść Insignii GSi, czas na torze też pokazuje, że przyspieszenie do setki to nie wszystko.
Wybierając Insignię 260 KM też byłem trochę zawiedziony dużo słabszym czasem do setki niż Superb, ale wygląd auta, wyposażenie (w tym HUD) i ten nowy napęd 4x4 zdecydowanie były u mnie za Oplem.
Co do wspomnianych wyżej klipsów i parasoli to była mała złośliwość w kierunku niektórych histeryków na forach.
Wybierając Insignię 260 KM też byłem trochę zawiedziony dużo słabszym czasem do setki niż Superb, ale wygląd auta, wyposażenie (w tym HUD) i ten nowy napęd 4x4 zdecydowanie były u mnie za Oplem.
Co do wspomnianych wyżej klipsów i parasoli to była mała złośliwość w kierunku niektórych histeryków na forach.
-
- Ekspert
- Posty: 5127
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Insignia GSi - następca OPC
Tylko jak zwykłe 260 koni wypadłoby w konfrontacji z superb. Sportline ponoć tylko ma obniżone zawieszenie i parę dodatków w środku.
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Insignia GSi - następca OPC
Sportline jest dla Superba tym samym czym GSi dla Insignii - lekkim obniżeniem zawiasu i pakietem stylistycznym.
Insignia różni się tylko zawieszeniem adaptacyjnym, bo obniżenie Sportline wyklucza się z adaptacją (można wziąć Sportline'a z adaptacją rezygnując z obniżenia). Silnik/skrzynia/osiągi Sportline są takie same jak np. w L&K. Czyli identycznie jak w przypadku GSi i np. Elite 2.0T.
M.
Insignia różni się tylko zawieszeniem adaptacyjnym, bo obniżenie Sportline wyklucza się z adaptacją (można wziąć Sportline'a z adaptacją rezygnując z obniżenia). Silnik/skrzynia/osiągi Sportline są takie same jak np. w L&K. Czyli identycznie jak w przypadku GSi i np. Elite 2.0T.
M.
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Insignia GSi - następca OPC
0-200 km/h
Insignia 26.8 s
Superb 21.8 s
60-100 km/h
Insignia 3.5 s
Superb 2.7 s
80-120 km/h
Insignia 4.2 s
Superb 3.5 s
100-0 km/h, hamulce zimnie
Insignia 35.3 m
Superb 36.4 m
100-0 km/h, hamulce rozgrzane
Insignia 32.7 m
Superb 36.9 m
Hałas przy 160 km/h
Insignia 74 db(A)
Superb 73 db(A)
Spalanie w szybkiej jeździe autostradą
Insignia 14.6 l/100 km
Superb 12.7 l/100 km
Średnia prędkość na odcinku testowym 3800 m (sucha nawierzchnia)
Insignia 136.6 km/h
Superb 134.4 km/h
M.
Insignia 26.8 s
Superb 21.8 s
60-100 km/h
Insignia 3.5 s
Superb 2.7 s
80-120 km/h
Insignia 4.2 s
Superb 3.5 s
100-0 km/h, hamulce zimnie
Insignia 35.3 m
Superb 36.4 m
100-0 km/h, hamulce rozgrzane
Insignia 32.7 m
Superb 36.9 m
Hałas przy 160 km/h
Insignia 74 db(A)
Superb 73 db(A)
Spalanie w szybkiej jeździe autostradą
Insignia 14.6 l/100 km
Superb 12.7 l/100 km
Średnia prędkość na odcinku testowym 3800 m (sucha nawierzchnia)
Insignia 136.6 km/h
Superb 134.4 km/h
M.
- coolmobil
- Zapaleniec
- Posty: 1047
- Rejestracja: 5 sty 2016, o 11:54
- Auto: Skoda Superb
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Insignia GSi - następca OPC
Tak jak napisał Etac nowej isi 260km i tak się juz nie kupi wiec trochę akademicka dyskusja, a superb 280km nadal jest oferowany i to jest jego główna zaleta. Do porównania można będzie wrócić jak Opel zaoferuje coś w zamian.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Insignia GSi - następca OPC
Kilka GSi produkuje się na magazyny polskich dealerów. Jeszcze nie mają swoich nabywców.
M.
M.
- coolmobil
- Zapaleniec
- Posty: 1047
- Rejestracja: 5 sty 2016, o 11:54
- Auto: Skoda Superb
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Insignia GSi - następca OPC
Hehe ciekawe ile ich będzie ostatecznie w PL. 50? 100? Może mniej? Normalnie wersja kolekcjonerska.
Wiem ze jestem złośliwy ale dla mnie większej bzdury jak wycofanie takich silników nie ma... Jak dobrze musza oszukiwać w grupie VAG ze wszędzie nadal maja mocne 2.0
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wiem ze jestem złośliwy ale dla mnie większej bzdury jak wycofanie takich silników nie ma... Jak dobrze musza oszukiwać w grupie VAG ze wszędzie nadal maja mocne 2.0
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2347
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Insignia GSi - następca OPC
A ja dalej myślę że PSA nie che konkurenta dla 508 bo może lepiej się sprzedaje i nie wierzę że nie da się 2.0 dopasować do nowych norm
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Insignia GSi - następca OPC
Hatchbacków GSi z silnikiem 260 KM - zamówiono 25 szt. Dopytywałem w ubiegły piątek
Plus parę kombi i parę, jak dotychczas, diesli.
Z czasem dojdą importowane używane.
Na niemieckim forum trwa ożywiona dyskusja o przyszłości silnika, ktoś tam znalazł konfigurator, w którym niby do silnika 260 KM dopisano spełnienie normy EURO-6d-TEMP (tak bez żadnych modyfikacji technicznych), co jest przez innych podważane jako błąd edytorski. Faktycznie Opel fatalnie informuje klientów o przyszłości modelu! Mnie dotyka to osobiście, a jeśli okaże się, że GSi 2.0T będzie nadal do kupienia, to także dotknie mnie materialnie z powodu zbyt wczesnej decyzji o wyborze i wynikających z niej konsekwencji mierzalnych w pieniądzu.
A tymczasem dziś na Opel.de opublikowano nowy cennik GSi (z 23.04.2018, poprzedni był z grudnia 2017). No i nie ma w nim benzyny, został tylko dieselek 210 KM (z adnotacją o spełnieniu EURO 6c). Ten wygrany test z Superbem to może być niestety faktycznie łabędzi śpiew GSi 2.0T, tyle że ten łabądź umarł jako łabądek...
M.
Plus parę kombi i parę, jak dotychczas, diesli.
Z czasem dojdą importowane używane.
Na niemieckim forum trwa ożywiona dyskusja o przyszłości silnika, ktoś tam znalazł konfigurator, w którym niby do silnika 260 KM dopisano spełnienie normy EURO-6d-TEMP (tak bez żadnych modyfikacji technicznych), co jest przez innych podważane jako błąd edytorski. Faktycznie Opel fatalnie informuje klientów o przyszłości modelu! Mnie dotyka to osobiście, a jeśli okaże się, że GSi 2.0T będzie nadal do kupienia, to także dotknie mnie materialnie z powodu zbyt wczesnej decyzji o wyborze i wynikających z niej konsekwencji mierzalnych w pieniądzu.
A tymczasem dziś na Opel.de opublikowano nowy cennik GSi (z 23.04.2018, poprzedni był z grudnia 2017). No i nie ma w nim benzyny, został tylko dieselek 210 KM (z adnotacją o spełnieniu EURO 6c). Ten wygrany test z Superbem to może być niestety faktycznie łabędzi śpiew GSi 2.0T, tyle że ten łabądź umarł jako łabądek...
M.
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Insignia GSi - następca OPC
Nie sądzę Najpierw muszą dożyć, to raz. Dwa - czy OPC to białe kruki? Chyba nie mają takiego statusu.
Dla mnie OPC z V6 faktycznie zasługuje na to miano, a już z manualem w ogóle. Podaż jest mała, ale popyt chyba jeszcze mniejszy. To je Opel, panie.
https://www.otomoto.pl/oferta/opel-insi ... 37b098bc9f
Ta nie może się sprzedać co najmniej od roku. Dla mnie cena bez sensu, rozmawiałem o niej parę dni temu, bo serwisowałem swoją w tym salonie. Wiedzą, że droga, ale cóż.
Ale jak patrzę na to, to serce bije mi mocniej. Niezrealizowane marzenie:
https://www.otomoto.pl/oferta/opel-insi ... 37b098bc9f
M.
Dla mnie OPC z V6 faktycznie zasługuje na to miano, a już z manualem w ogóle. Podaż jest mała, ale popyt chyba jeszcze mniejszy. To je Opel, panie.
https://www.otomoto.pl/oferta/opel-insi ... 37b098bc9f
Ta nie może się sprzedać co najmniej od roku. Dla mnie cena bez sensu, rozmawiałem o niej parę dni temu, bo serwisowałem swoją w tym salonie. Wiedzą, że droga, ale cóż.
Ale jak patrzę na to, to serce bije mi mocniej. Niezrealizowane marzenie:
https://www.otomoto.pl/oferta/opel-insi ... 37b098bc9f
M.