--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

DPF

ODPOWIEDZ
coke
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 26 gru 2017, o 11:30
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto:

Re: DPF

Post autor: coke » 6 mar 2018, o 08:54

Sprawdziłem na aplikacji OPL DTC Reader - tej wersji testowej i bardzo ładnie pokazało błędy:

P062D
Kontrolka Silnika (MIL): NIE
Obecny: NIE
Historyczny: TAK
Opis: Fuel Injector Driver Circuit Performance

Błąd Generalny,


P062E
Kontrolka Silnika (MIL): NIE
Obecny: NIE
Historyczny: TAK
Opis: Fuel Injector Driver Circuit Performance

Błąd Generalny,


P0267
Kontrolka Silnika (MIL): NIE
Obecny: NIE
Historyczny: TAK
Opis: <NIEZNANY>
Błąd Generalny,


Po kodach już znalazłem na forum że faktycznie coś może być w wiązce dochodzącej do wtryskiwaczy, wtyczkach itp. dziś będę sprawdzał :)
Czy po ewentualnej naprawie jest możliwość sprawdzenia czy nadal będzie wyskakiwał błąd, aktualnie występuje jako historyczny, czy muszę czekać do ponownego wypalenia DPF?

PS. Ping pełen szacunek za apkę, torque pro nie pokazał mi tych błędów a tu od razu. Aplikacja do dpfa lite też się sprawdza, a pełna wersja wygląda obiecująco.

pawel_insignia
Użytkownik
Posty: 646
Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: DPF

Post autor: pawel_insignia » 7 mar 2018, o 07:35

Ja miałem taką sytuację jak opisujecie, w momencie gdy nie były dociśnięte przewody do świec. Podczas próby wypalania, wywalało awaria pojazdu i auto traciło moc i gasło.

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2825
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 140 razy
Kontakt:

Re: DPF

Post autor: Ping » 7 mar 2018, o 07:43

coke pisze:Sprawdziłem na aplikacji OPL DTC Reader - tej wersji testowej i bardzo ładnie pokazało błędy:

P062D
Kontrolka Silnika (MIL): NIE
Obecny: NIE
Historyczny: TAK
Opis: Fuel Injector Driver Circuit Performance

Błąd Generalny,


P062E
Kontrolka Silnika (MIL): NIE
Obecny: NIE
Historyczny: TAK
Opis: Fuel Injector Driver Circuit Performance

Błąd Generalny,


P0267
Kontrolka Silnika (MIL): NIE
Obecny: NIE
Historyczny: TAK
Opis: <NIEZNANY>
Błąd Generalny,


Po kodach już znalazłem na forum że faktycznie coś może być w wiązce dochodzącej do wtryskiwaczy, wtyczkach itp. dziś będę sprawdzał :)
Czy po ewentualnej naprawie jest możliwość sprawdzenia czy nadal będzie wyskakiwał błąd, aktualnie występuje jako historyczny, czy muszę czekać do ponownego wypalenia DPF?

PS. Ping pełen szacunek za apkę, torque pro nie pokazał mi tych błędów a tu od razu. Aplikacja do dpfa lite też się sprawdza, a pełna wersja wygląda obiecująco.
Sprawdź czy na 3 wtrysku nie masz zwarcia do masy - wskazuję na to P0267.

To że stało się to podczas wypalania może być zbiegiem okoliczności.

Błąd nie jest stały co może wskazywać na przetartą izolację.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

makmak
Forumowicz
Posty: 86
Rejestracja: 12 mar 2017, o 09:29
Auto: insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Łódz

Re: DPF

Post autor: makmak » 27 mar 2018, o 19:48

Witam pytanie zastanawiam się nad usunięciem dpf w insigni 2012 160 km 215 tys km proszę o porade

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: DPF

Post autor: P405 » 27 mar 2018, o 21:13

A dlaczego chcesz usunąć ?

Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka


Bodex

Re: DPF

Post autor: Bodex » 27 mar 2018, o 23:01

Nie usuwa sie czegoś co jest bezawaryjne tylko dlatego, że niemal każdy mechanik tak radzi, on chce kasę .
Chyba że jest zapchany, ale wtedy usuwa się przyczynę zapchania, a nie skutek - DPF

Dobrym pomysłem usunąć klapy wirowe , zaślepić i wyprogramować EGR.

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka


pawel_insignia
Użytkownik
Posty: 646
Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: DPF

Post autor: pawel_insignia » 28 mar 2018, o 06:24

Jak już się wyprogramuje EGR'a to chyba nie trzeba klap wyrzucać (wystarcz LM popsikać do kolektora) ważne żeby klapy miały luz i ładnie pracowały - ja tak planuje zrobić.

Bodex

Re: DPF

Post autor: Bodex » 28 mar 2018, o 06:27

Klapy zostawić ? Tak jeśli są w dobrym stanie technicznym .

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka


makmak
Forumowicz
Posty: 86
Rejestracja: 12 mar 2017, o 09:29
Auto: insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Łódz

Re: DPF

Post autor: makmak » 28 mar 2018, o 06:32

Gdzie w LODZI robią takie zeczy . Mi zapalil się komunikat że filtr cząstek stałych jest pelny bezwarunkowo kontynlowac jaze. Proszę o pomoc w tej sprawie.
Nie mogę go dopalic poprzez jadę na autostradzie.

Bodex

Re: DPF

Post autor: Bodex » 28 mar 2018, o 07:01

To oznacza, że jest pełny, lub w skrajnych przypadkach błędne wskazanie z czujnika .
Filtr DPF wypala się dobrze przy 120 km h. Spokojnej jeździe tak około o 20 km .

To tez znaczy , że nie masz nawet diody dpf, a już na pewno aplikacji OPL DPF .

Jak zainstalowac diodę jest na YT .

To też oznacza , że od długiego czasu nie kontrolowałeś wypalania , jeździłeś krótkie odcinki , zimny silnik i często przerywałeś wypalanie..

Jeśli nie przeszedł w tryb awaryjny , jedź w trasę i wypal jak ci pisałem .

A potem jedź wymień olej w silniku bo masz pewnie z 1 litr paliwa w oleju, a to krok do zatarcia.

Jest wiecej postów o wypalaniu dpf i aplikacji OPL DPF , użyj szukaj i dokształć się

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka


makmak
Forumowicz
Posty: 86
Rejestracja: 12 mar 2017, o 09:29
Auto: insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Łódz

Re: DPF

Post autor: makmak » 28 mar 2018, o 07:16

Dziękuję mam nadzieje ze znajdę ten programik. I co jechać na autostrade mi pozostaje tylko

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: DPF

Post autor: rataj73 » 28 mar 2018, o 08:24

Jazda na autostradę nic nie da jeżeli właśnie nie zacznie się proces wypalania. Po komunikacie jeżeli kontynuowałeś jazdę przez conajmniej kilkanaście minut to filtr już się wypalił.
Ludzie często myślą że wyskoczą na autostradę, dadzą w palnik i filtr ładnie się wypali. Nic bardziej mylnego - można jechać kilkaset kilometrów autostradą i nic się nie wypali.

Bodex

Re: DPF

Post autor: Bodex » 28 mar 2018, o 10:06

Oczywuście, filtr zacznie się wypalać przy napełnieniu pow 80 % i przekroczeniu predkisci 100 km h . Trzeba tak jechać ze 3 minuty.

Kup w alledrigi ELM 327 ICAR II BT, włóż do gniazda OBD2, po lewej pod deską jest.
I połącz go ze swoim smartfonem przez BT , w instrukcji będziesz miał hasło. Pobierz apkę OPL DPF i w ustawieniach wybierz BT i wskaż urządzenie , też będzie w instrukcji elma.

Jeśli po zapełnieniu od 80 % nie bedziesz chciał wypalać , tylko inny dzień w trasie to nie przekraczaj 100 km h i tak możesz do 90 % , potem rozpocznie się już przy 70 km h
Tak możesz kontrolować dpf.
Diodę też zamontuj , przypomni ci , gdy zapomnisz włączyć apkę.

I ciesz się jazdą dieslem.

Wymień olej bo masz ON i jest rozrzedzony.

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka



makmak
Forumowicz
Posty: 86
Rejestracja: 12 mar 2017, o 09:29
Auto: insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Łódz

Re: DPF

Post autor: makmak » 28 mar 2018, o 19:17

Pamietasz jeszcze jedno pytanie czy zawsze podczas wypalania ON dostaje się do oleju???

norbi333
Ekspert
Posty: 5124
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: DPF

Post autor: norbi333 » 28 mar 2018, o 19:34

Ponoć tylko podczas przerwania wypalania

Bodex

Re: DPF

Post autor: Bodex » 31 mar 2018, o 15:25

U mnie dolało 2 mm +/- 1 mm gdy wypalał w korku , w centrum miasta .
Gdy silnik pracuje na wolnych obr to stygnie, logiczne, że komp. musi wzbogacić dawkę by nagrzać DPF .

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka


makmak
Forumowicz
Posty: 86
Rejestracja: 12 mar 2017, o 09:29
Auto: insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Łódz

Re: DPF

Post autor: makmak » 31 mar 2018, o 15:45

Jak wam pokazy je aplikacja do ilu dopala pdf? Ja przejechałem bys tańsze od ostatniego wypalenia 50 km i zapełnienia pdf 83%.

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: DPF

Post autor: Alex » 31 mar 2018, o 15:49

Po pierwsze, DPF, a nie jakiś format pliku pdf ;) Po drugie, tutaj masz bardzo dużo screenów odnośnie wypalania - viewtopic.php?f=14&t=152&start=2060
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

makmak
Forumowicz
Posty: 86
Rejestracja: 12 mar 2017, o 09:29
Auto: insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Łódz

Re: DPF

Post autor: makmak » 31 mar 2018, o 19:54

W czwartek dopalalem mi mechanik dpf przez wymuszenie programem komunikat zniknol ale dopalic się tylko do 69%. Dziś mamy sobotę trochę pojedziemy po mieście i mam 83% tak pokazuje aplikacja . Co to oznacza że już mój dpf jest prawie zużyty? Zobaczę kiedy mi go zacznie dala i czy dopalic bo ostatnio nie miałem aplikacji i nie odpaliłem. A może czas na wycięcie tego dpf?

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2825
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 140 razy
Kontakt:

Re: DPF

Post autor: Ping » 31 mar 2018, o 19:56

Serwisowe wypala zazwyczaj do takiej wartości. Wyjedz teraz na jakąś trasę.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ dolotowy + wydechowy”