--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Falowanie obrotów na biegu jałowym
-
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: 17 cze 2017, o 03:18
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 1 raz
Falowanie obrotów na biegu jałowym
Witam wszystkich serdecznie!
Jest to mój pierwszy post na tym forum i niestety zaczyna się od przykrej sprawy jaka mnie wczoraj wieczorem spotkała. Otóż wracałem samochodem z pracy, autko na parkingu galerii handlowej, wsiadłem i odpaliłem jak zwykle. Nie zauważyłem żadnej dziwnej pracy silnika, przejechałem maksymalnie około 0.5 km z czego większość wystałem na światłach. Akurat ruszając ze światełek popuściłem lekko sprzęgło i dodałem analogicznie gaz. Obroty nagle spadły jakbym tego gazu dodał zbyt mało, więc szybko wcisnąłem sprzęgło aby autko nie zgasło. Silnik od tamtego momentu pracował może max 10 sek na falujących obrotach i zgasł. Zakręciłem tak jeszcze dwa razy i ciągle ten sam efekt. Nic nie puka, nic nie stuka. Tylko obroty falują i gaśnie. Do tego przy trzecim razie wyskoczył komunikat, aby zaprowadzić autko do serwisu. Olej Motul i filtry manna wymieniane 6 tys temu. Dpf zawsze wypalam do końca. Po każdej jeździe daję odpocząć silnikowi tą minutkę, dwie na jałowych obrotach. Brak jakichkolwiek komunikatów o niskim ciśnieniu oleju. Samochód odstawiłem na lawecie do mechanika. Dziś rano będę się z nim kontaktował. Co to może być?
Jest to mój pierwszy post na tym forum i niestety zaczyna się od przykrej sprawy jaka mnie wczoraj wieczorem spotkała. Otóż wracałem samochodem z pracy, autko na parkingu galerii handlowej, wsiadłem i odpaliłem jak zwykle. Nie zauważyłem żadnej dziwnej pracy silnika, przejechałem maksymalnie około 0.5 km z czego większość wystałem na światłach. Akurat ruszając ze światełek popuściłem lekko sprzęgło i dodałem analogicznie gaz. Obroty nagle spadły jakbym tego gazu dodał zbyt mało, więc szybko wcisnąłem sprzęgło aby autko nie zgasło. Silnik od tamtego momentu pracował może max 10 sek na falujących obrotach i zgasł. Zakręciłem tak jeszcze dwa razy i ciągle ten sam efekt. Nic nie puka, nic nie stuka. Tylko obroty falują i gaśnie. Do tego przy trzecim razie wyskoczył komunikat, aby zaprowadzić autko do serwisu. Olej Motul i filtry manna wymieniane 6 tys temu. Dpf zawsze wypalam do końca. Po każdej jeździe daję odpocząć silnikowi tą minutkę, dwie na jałowych obrotach. Brak jakichkolwiek komunikatów o niskim ciśnieniu oleju. Samochód odstawiłem na lawecie do mechanika. Dziś rano będę się z nim kontaktował. Co to może być?
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym
Miałem podobnie, błędy odczytywane na komputerze wskazywały na czujnik położenia wałka rozrządu.Lepek pisze:Co to może być?
Wymieniłem oba i wałka rozrządu i wału korbowego.
Nadal nie odpalał. Mechanik zdjął pokrywę zaworów i tylne koła zębate z wałków i ustawił cały rozrząd od nowa na znaki razem z tymi kołami zębatymi i silnik pracuje do dziś bez zarzutów.
Przyczyna, przestawienie się tylnych kół zębatych na wałkach rozrządu. Podobno ich konstrukcja i sposób osadzenia na wałkach pozwala na niewielki obrót i rozjechanie się rozrządu. Na pocieszenie dodam, że ten obrót jest ograniczony na tyle, że nie dochodzi do kolizji zaworów z tłokami, zatem silnik jest nie uszkodzony.
Tyle u mnie, co będzie u Ciebie nie wiem może faktycznie tylko czujnik?
-
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: 17 cze 2017, o 03:18
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym
W moim przypadku będzie to chyba pompa paliwa. Wszystkiego się dowiem jak mechanik wstawi pacjenta na warsztat, a ruch jest więc pewnie trochę poczekam :/ Droga była Twoja operacja?
Jednak to egr. Miałem możliwość założenia nowego, albo zaślepienia. Wybrałem drugą opcję i pozbywam się tego cholerstwa
Jednak to egr. Miałem możliwość założenia nowego, albo zaślepienia. Wybrałem drugą opcję i pozbywam się tego cholerstwa
- mcrace
- Klubowicz
- Posty: 946
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kórnik / Poznań
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym
Szanowne grono forumowe - potrzebuję Waszej pomocy.
Pacjent - Insignia z 2010 r. 2.0 CDTI 131HP, automat ( W0LGM5EK8A1092592 )
Mianowicie mam problem z falującymi obrotami. Zaczęło się niedawno i było sporadyczne teraz niestety falują praktycznie cały czas.
Moje obserwacje wskazują że:
- Niecałe 10 sek. jest ok i potem 4 sekundy falują.
- Falowanie odbywa się w zakresie 750 - 900 obr/min.
- Nie ma znaczenia czy silnik jest zimny, czy ciepły.
- Położenie gałki zmiany biegów (D, R, N, P) też nie wpływa na sytuację.
- Nie sądzę żeby autu brakowało mocy (wcześniej miałem 140 HP i zbiera się podobnie).
- Spalanie w cyklu mieszanym 50/50 wychodzi realnie ~8 litrów (czyli chyba w normie)
- Zero komunikatów na wyświetlaczu typu "awaria silnika".
- W czasie jazdy nie ma żadnych problemów z obrotami.
Kroki, które podjąłem to:
- wymiana oleju w skrzyni i w silniku wraz ze słynną uszczelką smoka.
- wymiana filtrów - paliwa, oleju, powietrza.
- zatankowanie "lepszej jakości" paliwa zimowego na stacji CIRCLE K (dawny statoil).
I jest gorzej jak było, gdyż, jak już wspomniałem na początku, problem pojawiał się sporadycznie, a teraz praktycznie jest cały czas w napisanych wyżej okresach czasowych...
Nie pytam "co to może być" (chociaż fajnie by było jakbyśmy mieli tu wróżbitę Macieja ), lecz jakie kolejne kroki podjąć?
Pacjent - Insignia z 2010 r. 2.0 CDTI 131HP, automat ( W0LGM5EK8A1092592 )
Mianowicie mam problem z falującymi obrotami. Zaczęło się niedawno i było sporadyczne teraz niestety falują praktycznie cały czas.
Moje obserwacje wskazują że:
- Niecałe 10 sek. jest ok i potem 4 sekundy falują.
- Falowanie odbywa się w zakresie 750 - 900 obr/min.
- Nie ma znaczenia czy silnik jest zimny, czy ciepły.
- Położenie gałki zmiany biegów (D, R, N, P) też nie wpływa na sytuację.
- Nie sądzę żeby autu brakowało mocy (wcześniej miałem 140 HP i zbiera się podobnie).
- Spalanie w cyklu mieszanym 50/50 wychodzi realnie ~8 litrów (czyli chyba w normie)
- Zero komunikatów na wyświetlaczu typu "awaria silnika".
- W czasie jazdy nie ma żadnych problemów z obrotami.
Kroki, które podjąłem to:
- wymiana oleju w skrzyni i w silniku wraz ze słynną uszczelką smoka.
- wymiana filtrów - paliwa, oleju, powietrza.
- zatankowanie "lepszej jakości" paliwa zimowego na stacji CIRCLE K (dawny statoil).
I jest gorzej jak było, gdyż, jak już wspomniałem na początku, problem pojawiał się sporadycznie, a teraz praktycznie jest cały czas w napisanych wyżej okresach czasowych...
Nie pytam "co to może być" (chociaż fajnie by było jakbyśmy mieli tu wróżbitę Macieja ), lecz jakie kolejne kroki podjąć?
-
- Zapaleniec
- Posty: 2406
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
- Auto: Astra J ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: LDZ
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym
Dużo tematów na ten temat było. Wpisz "wysokie i falujace obroty". Przez tapatalk no mogę załączyć linka.
- mcrace
- Klubowicz
- Posty: 946
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kórnik / Poznań
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym
Czytałem je wszystkie. Jednak nie znalazłem tam nic na temat problemów A20DTJ.kecraminsignia pisze:Dużo tematów na ten temat było
Podobne objawy do moich (delikatne falowanie na biegu jałowym) dotyczyły problemów z silnikami 160HP. (tak wynika z opisów po prawej użytkowników, którzy się wypowiadali)
Poza tym sam temat dotyczy wyższych obrotów przy starcie i normowaniu się sytuacji wraz z nagrzaniem silnika. U mnie sytuacja się nie normuje i wyższe obroty nie występują.
Na podstawie wielu wpisów na tym forum, oraz innych o silnikach CDTI, obstawiam, że to być może zawór/ regulator przy pompie jednak, nikt dotychczas nie potrafił mi odpowiedzieć, czy zawór o nr 0928400680 występuje też A20DTJ. Internet (sklepy z częściami) i katalogi, wskazują, że on nie występuje w ŻADNYM 2.0 CDTI Opla, a w ASO jest tylko kompletna pompa.
-
- Zapaleniec
- Posty: 2406
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
- Auto: Astra J ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: LDZ
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym
Takie objawy są przy problemach z zaworem scv. Zawór do wymiany.
Poszukaj na aledrogo. Można dostać sam zawór. Wymiana dość prosta.
Poszukaj na aledrogo. Można dostać sam zawór. Wymiana dość prosta.
- wojtekski
- Użytkownik
- Posty: 494
- Rejestracja: 4 sty 2015, o 16:16
- Auto: insignia, 207cc
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Suwałki
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym
I słabo czytałeś skoro każdy wymieniał sam zawór a nie pompę .
-
- Zapaleniec
- Posty: 2406
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
- Auto: Astra J ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: LDZ
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym
Nie napisałem że KAŻDY tylko że wymiana dość prosta. To nie oznacza że KAŻDY może to wymienić.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym
Po co we wróżki się bawić. trzeba podłączyć auto do dobrego sprzętu diagnostycznego i przeanalizować poszczególne parametry pracy silnika. Oczywiście parametry pracy układu wtryskowego powinny być sprawdzone na początku. Ja rozumiem, że wiele osób chciało by taniej naprawić auto bo na forum powiedzą i samemu się zrobi. Ale czasami takie wymienianie w ciemno bo ktoś na forum będzie zgadywał może finalnie wyjść drożej. Silnik 10 KM zasadzie nie rożni się konstrukcyjnie od wersji 130 KM. Wiele cześć jest tych samych.
- mcrace
- Klubowicz
- Posty: 946
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kórnik / Poznań
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym
kecraminsignia, myślę, że kolega wojtekski kierował te słowa do mnie
Przepraszam, że zadałem pytanie na forum
wojtekski mam wątpliwości bo wymieniali w silniach A20DTH a nie A20DTJ.
hubertus pisałem - nie szukam wróżki.
W poniedziałek będę wymieniał zawór.
Przepraszam, że zadałem pytanie na forum
wojtekski mam wątpliwości bo wymieniali w silniach A20DTH a nie A20DTJ.
hubertus pisałem - nie szukam wróżki.
i takiej informacji właśnie szukałem.hubertus pisze:Silnik 10 KM (domyślam się że tu miało być 160 ) zasadzie nie rożni się konstrukcyjnie od wersji 130 KM. Wiele cześć jest tych samych.
Pudło - mam tylko jeden dzień, żeby to ogarnąć. Więc wolę zamówić części i mając je montować po kolei sprawdzając czy to je to niż tracić czas na "diagnostykę" "zamówienie części" i "naprawę zasadniczą". Nie wiem jak Wy ale ja chodzę do pracy i auto mi do tego jest bardzo potrzebnehubertus pisze: taniej naprawić auto
W poniedziałek będę wymieniał zawór.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym
Robisz jak chcesz i oby okazało się, że to to. Bo inaczej auto dalej nie będzie naprawione. Dość ryzykowny sposób naprawy wymieniać po kolei. Wcale nie szybszy i nie tańszy. Ale jak pisałem oby się powiodło.
- wojtekski
- Użytkownik
- Posty: 494
- Rejestracja: 4 sty 2015, o 16:16
- Auto: insignia, 207cc
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Suwałki
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym
mcrace tak to było do ciebie odczytaj sobie numer jaki masz zaworu i tyle .
- mcrace
- Klubowicz
- Posty: 946
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kórnik / Poznań
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym
a więc nie dojechałem w poniedziałek do mechanika z uwagi na chorobę dziecka...fuksq3 pisze:daj znać jak poszło.
co ciekawe - falowanie ustało czary z mleka...
Przy wymianie oleju w skrzyni był odłączany akumulator.
Czy brak prądu mógł roztroić system podawania paliwa i ten po czasie się nauczył, czy ta poprawa to wpływ temperatury zewnętrznej?
- mcrace
- Klubowicz
- Posty: 946
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kórnik / Poznań
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym
Falowanie wróciło. Kolega na spocie zauważył spocony wąż przy turbo, ten zaraz za przepływomierzem uznając, że to może być przyczyną. Opierając się na jego doświadczeniu (pracownik ASO) wymieniłem gumę uszczelniającą niestety nie pomogło
Bije się w piersi i przyznaję do głupiego wcześniej mojego podejścia i jednak ewentualną wynianę zaworu chciałbym poprzedzić sprawdzeniem pracy wtryskiwaczy. I tu pytanie - czy jest jakiś program, który przy icarze2 bt pokaże mi korekty wtrysków?
Bije się w piersi i przyznaję do głupiego wcześniej mojego podejścia i jednak ewentualną wynianę zaworu chciałbym poprzedzić sprawdzeniem pracy wtryskiwaczy. I tu pytanie - czy jest jakiś program, który przy icarze2 bt pokaże mi korekty wtrysków?
-
- Użytkownik
- Posty: 104
- Rejestracja: 31 mar 2018, o 18:53
- Auto: Opel insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym
Mam pytanko czy udało Ci się dojść do tego co powoduje to falowanie na biegu jałowym? Walczę z tym od roku i nic. Trochę rzeczy już wymieniłem i nic. Pomocy!!!
-
- Użytkownik
- Posty: 104
- Rejestracja: 31 mar 2018, o 18:53
- Auto: Opel insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym
Mcrace tu masz mój numer tel. 792009867.Zadzwon do mnie. Mam kilka pytań w sprawie falujacych obrotów.
- mcrace
- Klubowicz
- Posty: 946
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kórnik / Poznań
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym
Dolewam olej 2T do paliwa. Wydaję się być lepiej - falowania pojawiają się sporadycznie (wcześniej były cały czas). Jak wyjeżdżę ten bak, chcę dolać większą dawkę oleju (teraz leję jakieś 250ml na pełen bak). Koledzy na forum doradzili "terapię wstrząsową" i zalać 1l na bak.
Jeżeli to nie pomoże, to kolejny krok jaki chcę podjąć to przy rozrządzie wymienić regulator na pompie.
Jeżeli to nie pomoże, to kolejny krok jaki chcę podjąć to przy rozrządzie wymienić regulator na pompie.
-
- Użytkownik
- Posty: 104
- Rejestracja: 31 mar 2018, o 18:53
- Auto: Opel insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym
Daj znać jakie efekty po tej terapii wstrząsowej
Ostatnio zmieniony 4 kwie 2018, o 08:34 przez Łukasz Kolanko, łącznie zmieniany 1 raz.