--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Instalacja gazowa w 2.8T A28NET
Re: LPG w A28NET
norbi333 akurat jeśli chodzi o lpg to chodzi o redukcje kosztów na paliwie, a nie wysokie spalanie Nie lubię przepłacać jeśli wiem, że nie muszę. I taka jazda Vką jest porównywalna do kosztów 2.0cdti, a przyjemność znacznie większa
- maly2sa8210
- Użytkownik
- Posty: 228
- Rejestracja: 22 gru 2015, o 08:13
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Lomianki
- Otrzymał piwo: 1 raz
LPG w A28NET
Powiem szczerze ze mi tyle nie pali co piszesz... trasa Ok 10-12 miasto 14-17 , wszystko zależy od stylu jazdy ale ona pięknie z dołu ciągnie wiec tez przeciągać nue trzeba jak 2.0,
Chociaż przyznam ze jakiś czas temu leciałem do Wrocławia i na baku pełnym gazu zrobiłem 190 km , ale nie oszukujmy się czasami zwalnialem do 220
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Chociaż przyznam ze jakiś czas temu leciałem do Wrocławia i na baku pełnym gazu zrobiłem 190 km , ale nie oszukujmy się czasami zwalnialem do 220
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: 22 sie 2017, o 18:53
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Czech Republic
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: LPG w A28NET
Hello,
i installed to my car STAG QMAX PLUS with fuel pressure emulator, but i get P069E fault code. Engine is able to work normally also under this fault code but this code on dashboard is disturbing. Is any chance to use different fuel pressure emulator, which will cover this problem, or? Thanks a lot for help guys
i installed to my car STAG QMAX PLUS with fuel pressure emulator, but i get P069E fault code. Engine is able to work normally also under this fault code but this code on dashboard is disturbing. Is any chance to use different fuel pressure emulator, which will cover this problem, or? Thanks a lot for help guys
-
- Użytkownik
- Posty: 305
- Rejestracja: 11 sty 2016, o 21:26
- Auto: Insignia 2.8T 4x4
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: LPG w A28NET
Emulator is good. You need to calibrate pressure emulator and check wiring. The fault code appears only on lpg or on gasoline too?
-
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: 22 sie 2017, o 18:53
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Czech Republic
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: LPG w A28NET
I tried to calibrate this emulator 3 times. In fact i do not know in which moment this problem happened, but this problem i can see only on LPG. Car is able to work normally but strange is, that if i start the engine and delete this fault code it will not show up again until i switch of the engine, switch on and run on gas.
-- 17 Nov 2017, o 20:05 --
Here are pictures from my installation
Stag Qmax Plus
KME Extreme
Hana Blue
69L zbiornik 680*240
https://photos.app.goo.gl/YGkcQewueQiWAjX23
-- 20 Nov 2017, o 14:45 --
Do you have connected also in installation lambda probe?
-- 21 Nov 2017, o 10:54 --
Hello Guys,
any help here please?
-- 17 Nov 2017, o 20:05 --
Here are pictures from my installation
Stag Qmax Plus
KME Extreme
Hana Blue
69L zbiornik 680*240
https://photos.app.goo.gl/YGkcQewueQiWAjX23
-- 20 Nov 2017, o 14:45 --
Do you have connected also in installation lambda probe?
-- 21 Nov 2017, o 10:54 --
Hello Guys,
any help here please?
- maly2sa8210
- Użytkownik
- Posty: 228
- Rejestracja: 22 gru 2015, o 08:13
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Lomianki
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: LPG w A28NET
Pisałem o tym wcześniej , miałem ten sam błąd, trzeba zmienić emulator na zewnętrzny a nie stag-wski i będzie git
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Użytkownik
- Posty: 305
- Rejestracja: 11 sty 2016, o 21:26
- Auto: Insignia 2.8T 4x4
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: LPG w A28NET
Emulator Staga jest w porządku. Należy porządnie wykonać wiązke a następnie adaptacje i oczywiście wgrać najnowsze oprogramowanie. Instalację mam od ponad 1,5 roku i błędy związane z modułem pompy paliwowej były tylko wtedy gdy na przebiegu wiązki była kiepska złączka. Gdy ją wywaliłem i polutowałem kable błędy się już nie pojawiły.
- grzegorz13
- Zapaleniec
- Posty: 1106
- Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
- Auto: Insignia 4x4 v6
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Lubin
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: LPG w A28NET
Czy któryś z kolegów zadowolonych z lpg czyli instalacji założonej poprawnie może polecić warsztat
miałem staga w VC wiec preferował bym tu także staga
miałem staga w VC wiec preferował bym tu także staga
-
- Użytkownik
- Posty: 305
- Rejestracja: 11 sty 2016, o 21:26
- Auto: Insignia 2.8T 4x4
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: LPG w A28NET
Ja byś chciał wykonać instalacje na wzór mojej to zacznij od ściągnięcia kolektora i jego przeróbki według mojego pomysłu ale w warsztacie ślusarskim a nie lpg. Tam wykonają perfekcyjnie odwierty i zamontują prawidłowo króćce, nawiercą kolektor, wytoczą tuleje oraz je zamontują. Resztę montażu już ciężko zepsuć. Mnie dorobione części wraz z materiałem kosztowały około 250 zł. Najlepiej znaleźć warsztat który posiada oprócz frezarek tokarki cnc. W razie zainteresowania mogę podesłać gotowe projekty dorobionych elementów.
Wszystkie problemy są związane głównie z nieprawidłowym montażem króćców od wtryskiwaczy lpg ze względu na budowę kolektora i brak miejsca.
Wszystkie problemy są związane głównie z nieprawidłowym montażem króćców od wtryskiwaczy lpg ze względu na budowę kolektora i brak miejsca.
- grzegorz13
- Zapaleniec
- Posty: 1106
- Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
- Auto: Insignia 4x4 v6
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Lubin
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: LPG w A28NET
Przejrzałem zdjęcia i jestem pod wrażeniem i już wiem że chcę tak samo ! więc jak możesz podeślij projekty dorobionych elementów. Podaj też dokładnie komponenty swojej instalacji. Gdzie zakładałeś instalację ? oczywiście poza tym co zrobiłeś sam. Jak z strojeniem instalacji są problemy ?
Ile zrobiłeś już na swojej instalacji i jak z spalaniem
Ile zrobiłeś już na swojej instalacji i jak z spalaniem
-
- Użytkownik
- Posty: 305
- Rejestracja: 11 sty 2016, o 21:26
- Auto: Insignia 2.8T 4x4
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: LPG w A28NET
Na instalacji zrobiłem 30 tyś, dzięki zamontowaniu na stałe Stag AFR (wykręciłem oryginalną sondę i zamontowałem od Staga, emulacja sondy wąskopasmowej działa prawidłowo) na bieżąco mogę kontrolować i stroić instalację w pełnym zakresie obciążeń i obrotów, nie tylko w pętli zamkniętej czyli gdzieś do 3500 obrotów i średnich obciążeń. Auto pali 16-17 L gazu, zaznaczam, że mam ciężką nogę, nie po to kupiłem 2,8 żeby uprawiać eco driving Nie ma różnicy w pracy auta na gazie i benzynie w pełnym zakresie obrotów i obciążeń, żadnych poszarpywań, niedomagań lub problemów z odpalaniem. Lista komponentów instalacji:
- Sterownik Stag Q- max
- Wtryskiwacze Barracuda 130-stka
- Reduktor Kme Tur Twin
- Elektrozawór OMB
- Dwa filtry fazy lotnej Ultra360 Alex
- Wielozawór Extra fi8
- Butla 650/230, zmieści się śmiało 680/240
- Faro 8mm do elektrozaworu potem dwa po 6mm do reduktora
- Podciśnienie z Tekalanu, z kolektora 6, trójnik i po 4 do każdego z dwóch króćców reduktora
- Króćce wkręcone w kolektor na gwint 6mm i średnicą światła 3mm (rozwierciłem do 3,5, takie światło mają króćce wtryskiwaczy)
Kolektor pod wkrętki należy nawiercić w miejscu zaznaczonym na zdjęciu, najlepiej zrobić to na frezarce, wiertłem jest bardzo ciężko a frezarka zrobi to idealnie. Króćce należy wkleić na klej do śrub. Górną część kolektora (puszkę) należy nawiercić wiertłem 16 na wylot w dwóch miejscach (widać na zdjęciach) w celu poprowadzenia dwóch węży od wtryskiwaczy do króćców. W odwiertach montujemy tuleje wraz z uszczelkami i zabezpieczamy je pierścieniami Segera Z 16. Wszystkie przewody zabezpieczyłem jeszcze rękawami termoizolacyjnymi. W narożnikach puszkę kolektora nawierciłem i nagwintowałem pod blaszki mocujące listwę wtryskową (do śrub zastosowałem klej w celu uszczelnienia). Do złożenia całej listwy mocującej wtryskiwacze jest potrzebne jedno mocowanie i dwie listwy zasilające oraz dwa króćce do węża LPG 12mm z gwintem 12/1 oraz dwa kolanka pod wąż 12 mm z gwintem 12/1, które montujemy w listwach za pomocą kleju do gwintów. Listwę po zamocowaniu wtryskiwaczy skręcamy 4 śrubami M6. Węże na króćcach i wtryskiwaczach zabezpieczyłem obejmami zaciskowymi (duży wybór obejm i opasek ma MIRIMPEX). Na wszystkie pozostałe węże zastosowałem obejmy samozaciskowe.
Instalację zakładałem samemu.
Przy montażu pamiętaj żeby wszystkie łączenia kabli były lutowane i obowiązkowo były zabezpieczone koszulkami termokurczliwymi z klejem a nie taśmą.
- Sterownik Stag Q- max
- Wtryskiwacze Barracuda 130-stka
- Reduktor Kme Tur Twin
- Elektrozawór OMB
- Dwa filtry fazy lotnej Ultra360 Alex
- Wielozawór Extra fi8
- Butla 650/230, zmieści się śmiało 680/240
- Faro 8mm do elektrozaworu potem dwa po 6mm do reduktora
- Podciśnienie z Tekalanu, z kolektora 6, trójnik i po 4 do każdego z dwóch króćców reduktora
- Króćce wkręcone w kolektor na gwint 6mm i średnicą światła 3mm (rozwierciłem do 3,5, takie światło mają króćce wtryskiwaczy)
Kolektor pod wkrętki należy nawiercić w miejscu zaznaczonym na zdjęciu, najlepiej zrobić to na frezarce, wiertłem jest bardzo ciężko a frezarka zrobi to idealnie. Króćce należy wkleić na klej do śrub. Górną część kolektora (puszkę) należy nawiercić wiertłem 16 na wylot w dwóch miejscach (widać na zdjęciach) w celu poprowadzenia dwóch węży od wtryskiwaczy do króćców. W odwiertach montujemy tuleje wraz z uszczelkami i zabezpieczamy je pierścieniami Segera Z 16. Wszystkie przewody zabezpieczyłem jeszcze rękawami termoizolacyjnymi. W narożnikach puszkę kolektora nawierciłem i nagwintowałem pod blaszki mocujące listwę wtryskową (do śrub zastosowałem klej w celu uszczelnienia). Do złożenia całej listwy mocującej wtryskiwacze jest potrzebne jedno mocowanie i dwie listwy zasilające oraz dwa króćce do węża LPG 12mm z gwintem 12/1 oraz dwa kolanka pod wąż 12 mm z gwintem 12/1, które montujemy w listwach za pomocą kleju do gwintów. Listwę po zamocowaniu wtryskiwaczy skręcamy 4 śrubami M6. Węże na króćcach i wtryskiwaczach zabezpieczyłem obejmami zaciskowymi (duży wybór obejm i opasek ma MIRIMPEX). Na wszystkie pozostałe węże zastosowałem obejmy samozaciskowe.
Instalację zakładałem samemu.
Przy montażu pamiętaj żeby wszystkie łączenia kabli były lutowane i obowiązkowo były zabezpieczone koszulkami termokurczliwymi z klejem a nie taśmą.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- grzegorz13
- Zapaleniec
- Posty: 1106
- Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
- Auto: Insignia 4x4 v6
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Lubin
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: LPG w A28NET
Dzięki wielkie
zrobię tak jak radzisz tym bardziej iż podoba mi się to co zrobiłeś
Jak na razie to pytałem w jednym zakładzie w Wrocławiu i wycenili na 4100 sterownik stag 300 Qmax, dwa AC250 r01wtryskiwacz AC w03 pytałem też u siebie znajomego lecz on tylko robi na brc a jakoś nie mam dobrego zdania o brc a na stagu premium w VC zrobiłem 250 tyś
Na pewno kolektor zrobię twoim sposobem a co do reszty to jeszcze się zastanawiam co włożyć
zrobię tak jak radzisz tym bardziej iż podoba mi się to co zrobiłeś
Jak na razie to pytałem w jednym zakładzie w Wrocławiu i wycenili na 4100 sterownik stag 300 Qmax, dwa AC250 r01wtryskiwacz AC w03 pytałem też u siebie znajomego lecz on tylko robi na brc a jakoś nie mam dobrego zdania o brc a na stagu premium w VC zrobiłem 250 tyś
Na pewno kolektor zrobię twoim sposobem a co do reszty to jeszcze się zastanawiam co włożyć
- maly2sa8210
- Użytkownik
- Posty: 228
- Rejestracja: 22 gru 2015, o 08:13
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Lomianki
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: LPG w A28NET
U mnie tez wszystko działa jak należy właśnie na stagu, wiec tez polecam staga
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- altru
- Użytkownik
- Posty: 138
- Rejestracja: 22 wrz 2017, o 14:16
- Auto: Insignia 4x4 V6
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Jastrzębie-Zdrój
- Otrzymał piwo: 1 raz
- Kontakt:
Re: LPG w A28NET
Ostatni post jest z grudnia 2015r czy coś do dzisiaj zmieniło się w instalowaniu LPG w 2.8?
Koszt montażu spadł?
Koszt montażu spadł?
- grzegorz13
- Zapaleniec
- Posty: 1106
- Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
- Auto: Insignia 4x4 v6
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Lubin
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: LPG w A28NET
Źle patrzysz są posty z tego roku
Mi wycenili na 4100 zł dwa posty wyżej pisałem o tym
Na razie ze względu na kontuzję kolana musiałem się wstrzymać lecz insignia pójdzie do zagazowania.
Włożę staga z małymi zmianami do tych co mi zaproponowali przy wycenie.
Po wszystkim oczywiście napiszę w tym temacie
Mi wycenili na 4100 zł dwa posty wyżej pisałem o tym
Na razie ze względu na kontuzję kolana musiałem się wstrzymać lecz insignia pójdzie do zagazowania.
Włożę staga z małymi zmianami do tych co mi zaproponowali przy wycenie.
Po wszystkim oczywiście napiszę w tym temacie
- maly2sa8210
- Użytkownik
- Posty: 228
- Rejestracja: 22 gru 2015, o 08:13
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Lomianki
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: LPG w A28NET
Trzeba liczyć koło 4 tys minimum za instalacje do v6...
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- altru
- Użytkownik
- Posty: 138
- Rejestracja: 22 wrz 2017, o 14:16
- Auto: Insignia 4x4 V6
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Jastrzębie-Zdrój
- Otrzymał piwo: 1 raz
- Kontakt:
Re: LPG w A28NET
Dostałem taką ofertę:
Dobra oferta?
Kod: Zaznacz cały
Z reduktorem na 330 ps instalacja STAG Q-MAX OBD KOSZT 4400 zł .
- grzegorz13
- Zapaleniec
- Posty: 1106
- Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
- Auto: Insignia 4x4 v6
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Lubin
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: LPG w A28NET
Mi wycenili na tym samym sterowniku dwóch reduktorach i wtryskiwaczach ac w03 choć zamienię je na barakudę, ponieważ są mniejsze a jakoś podobna i bez problemu schowają się pod pokrywą w Wrocławiu za 4100 zł
Napisz co jeszcze ci zaproponowali
Napisz co jeszcze ci zaproponowali
- grzegorz13
- Zapaleniec
- Posty: 1106
- Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
- Auto: Insignia 4x4 v6
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Lubin
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: LPG w A28NET
Dokonało się
Stag QMAX PLUS, reduktor KME GOLD GTX wtryskiwacze BARACUDA 130, zbiornik 68l. zawór tankowania pod klapką wlewu, centralka sterująca w popielniczce zamiast gniazda zapalniczki które zasila rejestrator jazdy.
Pierwsze 250 km i jak na razie bez uwag
Stag QMAX PLUS, reduktor KME GOLD GTX wtryskiwacze BARACUDA 130, zbiornik 68l. zawór tankowania pod klapką wlewu, centralka sterująca w popielniczce zamiast gniazda zapalniczki które zasila rejestrator jazdy.
Pierwsze 250 km i jak na razie bez uwag
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 28 lut 2018, o 05:56
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
Re: LPG w A28NET
Witam,
grzegorz13 jak tam pierwsze doznania i spostrzeżenia po przystosowaniu jednostki napędowej do spalania "gazoliny"?
Mógłbyś podać namiary na warsztat w którym montowałeś, nawet na pw, żeby nie było krypto reklamy;)
Jestem zainteresowany, ponieważ poważnie myślę o redukcji kosztów spalania - z przebiegami które osiągam to w przeciągu 7 miesięcy instalacja powinna się zwrócić;)
grzegorz13 jak tam pierwsze doznania i spostrzeżenia po przystosowaniu jednostki napędowej do spalania "gazoliny"?
Mógłbyś podać namiary na warsztat w którym montowałeś, nawet na pw, żeby nie było krypto reklamy;)
Jestem zainteresowany, ponieważ poważnie myślę o redukcji kosztów spalania - z przebiegami które osiągam to w przeciągu 7 miesięcy instalacja powinna się zwrócić;)