--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
Wyczyściłem dolot i klapy wyglądają bardzo dobrze więc zostawiam.Dzięki.
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
Ja wywaliłem klapy i jedyny minus to delikatne pogorszenie dynamiki na samym dole, ale po miesiącu już tego nie odczuwam( pewnie się przyzwyczaiłem).
Co do plusów
- cichsza praca silnika na wolnych obrotach,
- mniejsze spalanie na postoju o 0,2 l więc nieźle,
- w trasie ok 0,5 l mniej ale może mi się tylko tak wydawać bo to zależy od ruchu i prędkości,
- spokojna głowa że chociaż urwana klapka mnie nie zaskoczy i nie uszkodzi turbiny lub co gorsze silnika.
Co do plusów
- cichsza praca silnika na wolnych obrotach,
- mniejsze spalanie na postoju o 0,2 l więc nieźle,
- w trasie ok 0,5 l mniej ale może mi się tylko tak wydawać bo to zależy od ruchu i prędkości,
- spokojna głowa że chociaż urwana klapka mnie nie zaskoczy i nie uszkodzi turbiny lub co gorsze silnika.
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
Nie , 0,7 a wcześniej nigdy nie widziałem mniej niż 0,9 l/h.
Kiedyś z klimą na maxa dochodziło do 1,7 teraz 1,4 więc spalanie spadło.
Kiedyś z klimą na maxa dochodziło do 1,7 teraz 1,4 więc spalanie spadło.
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
U mnie też 0,9 ale to kwestia silnika i rocznika, ecoflex mają niższą wartość.
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
Mam takie pytanie do wszystkich, którzy czyścili kolektor dolotowy preparatem i do tych którzy tylko czyścili egr i tę rurkę która wchodzi do kolektora dolotowego czy komuś zdarzyło się, że przez to czyszczenie nagar, który dostał się na cylinder skrzywił korbowód i spowodował zatarcie panewki na korbowodzie ? Bo mnie mechanik wmawia, że przez to, że wyczyściłem tę rurkę spowodowałem odłupanie się nagaru, który uszkodził silniku we wspomniany wyżej sposób. Poniżej zdjęcie tego miejsca po ubytku nagaru, który miał rzekomo spowodować skrzywienie korbowodu a następnie zatarcie panewki. Mam zdjęcie rurki zaraz po wyjęciu z kolektora dolotowego i widać, że nie mogłem nią zrobić tego przerysowania. To mi wygląda na działanie śrubokrętem.
Po tym przytarciu okazało się, że dopiero 4 szlif zniweluje rysę na wale i muszę kupić używany wał, tak że koszty niemałe wyjdą.
Po tym przytarciu okazało się, że dopiero 4 szlif zniweluje rysę na wale i muszę kupić używany wał, tak że koszty niemałe wyjdą.
Ostatnio zmieniony 24 wrz 2017, o 23:24 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie pisz podwójnych postów w różnych tematach. Regulamin Forum.
Powód: Nie pisz podwójnych postów w różnych tematach. Regulamin Forum.
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
I to są naprawy u janusza w stodole ...
Wydaje mi się małoprawdopodobne żeby nagar zgią korbowód
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
Wydaje mi się małoprawdopodobne żeby nagar zgią korbowód
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
- elfiasty
- Użytkownik
- Posty: 522
- Rejestracja: 8 cze 2016, o 15:11
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Olsztyn
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
Tym bardziej, że on jest raczej plastyczny niż twardy. A jakąś klapka Ci się nie urwała?
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
Nie klapy są nie naruszone. Za godzinę ma to ocenić rzeczoznawca. Pojechałem tam dzisiaj z poleconym mechanikiem i on zauważył, ze sa panewki korbowodowe na zamkach, a przecież w insigniach nie było zamków na panewkach. Tak, że ktoś już robił remont ale nie wiem jak to udowodnić Dzwoniłem do serwisu w Niemczech żeby mi wyjaśnili ostatnią pozycje w książce serwisowej pod nazwą Schandenfeststellung (czyli wykaz szkód). Podejrzewam że jest to tak jakby diagnoza co się zepsuło, ale mi powiedzieli że osoba, któa się tym zajmowała jest na urlopie i nikt mi na razie nic nie powie. Masakra jaki kanał. Przypuszczam, że ten co od niego kupiłem sprowadził z Niemiec z zatartym silnikiem i go zrobił.
- Dan
- Użytkownik
- Posty: 907
- Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
- Auto: ST 160HP
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
Główne mają zamek korby nie mają
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
Kolego hans,ile zrobiłes km na tym aucie od zakupu do teraz aż Ci wyszła ta awarja?
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
1200km samochód kupiłem 07 lipca 2017r. a zatarcie miało miejsce 10.09.2017r, dzisiaj był rzeczoznawca i z tego co mówił to mu wygląda na wadę ukrytą, nagar nie mógł spowodować skrzywienia korbowodu bo by był jakiś ślad na zaworach. Jest jakieś światełko w tunelu, pewność wygrania sprawy (bo pewnie to się skończy w sądzie) będę miał jak zobaczę opinie na piśmie.
-- 30 wrz 2017, o 14:31 --
Moja przygoda z Insignia dobiegła końca, samochód zosłał oddany sprzedającemu. Pozdrawiam wszystkich.
-- 30 wrz 2017, o 14:31 --
Moja przygoda z Insignia dobiegła końca, samochód zosłał oddany sprzedającemu. Pozdrawiam wszystkich.
- marcin167
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: 4 paź 2017, o 13:17
- Auto: Insignia 2.0 CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
Cześć,
orientuje się ktoś, czy w Gdańsku jest jakiś dobry mechanik, który zająłby się tym nieszczęsnym kolektorem?
Chodzi mi o demontaż klapek i zaślepienie otworów po nich, demontaż EGR i wywalenie go z kompa.
A i co z DPF? Zostawić, czy wywalić za jedną robotą?
orientuje się ktoś, czy w Gdańsku jest jakiś dobry mechanik, który zająłby się tym nieszczęsnym kolektorem?
Chodzi mi o demontaż klapek i zaślepienie otworów po nich, demontaż EGR i wywalenie go z kompa.
A i co z DPF? Zostawić, czy wywalić za jedną robotą?
- marcin167
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: 4 paź 2017, o 13:17
- Auto: Insignia 2.0 CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
A co z kolektorem? wywalić te blaszki i EGR, czy kupić nowy kolektor?
-
- Użytkownik
- Posty: 646
- Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
A coś Ci się dzieje z EGR, kolektorem i DPF?
Ja też myślałem nad czyszczeniem kolektora, EGR, wywaleniem DPF, ale póki nie ma problemu, to jeżdżę. Na wiosnę zajmę się tymi sprawami.
Ja korzystam z usług:
WULGAR w Gdańsku.
Ja też myślałem nad czyszczeniem kolektora, EGR, wywaleniem DPF, ale póki nie ma problemu, to jeżdżę. Na wiosnę zajmę się tymi sprawami.
Ja korzystam z usług:
WULGAR w Gdańsku.
- marcin167
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: 4 paź 2017, o 13:17
- Auto: Insignia 2.0 CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
No na razie nic się nie dzieje, ale jak czytam o tych klapkach, to nie wiem co o tym myśleć...
-
- Użytkownik
- Posty: 646
- Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
Odświeżę trochę temat. Ostatnio mając chwilę dobrałem się do kolektora chcąc obejrzeć stan klapek. Niestety kamerka endoskopowa nie dała za bardzo rady (co widać poniżej) i byłem w stanie zobaczyć tylko jedną klapkę (i to dzięki temu że zdjąłem rurkę EGR). Skrobnąłem 2x śrubokrętem i trzymała się dosyć sztywno. Sprawdziłem nr kolektora i mam poprawione mocowania klapek. Syf w środku był, nie mały.
Planuje po nowym roku skorzystać z tego preparatu LM do czyszczenia kolektorów a następnie zaślepić EGR. Myślicie, że to pomoże i uchroni przed urwaniem klapek? A może po tym zabiegu dodatkowo wyprogramować mechanizm klapek. Na początku chciałem od razu usunąć klapki, ale póki co nie mam takich funduszy.
Planuje po nowym roku skorzystać z tego preparatu LM do czyszczenia kolektorów a następnie zaślepić EGR. Myślicie, że to pomoże i uchroni przed urwaniem klapek? A może po tym zabiegu dodatkowo wyprogramować mechanizm klapek. Na początku chciałem od razu usunąć klapki, ale póki co nie mam takich funduszy.
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
To głównie przez EGR i zasysaną sadzę w połączeniu z oparami z odmy tak zakleja blaszki .
Teoretycznie przebiegi autostradowe zmniejszają ilość sadzy , a najgorzej mają ci w mieście gdy silnik praktycznie nie dogrzany i to sie nie rozpuszcza, a nawarstwia latami , potem i gniazdo blaszki jest oblepione i ta się nie domyka, a silnik ciągnie za dźwignię i ją wygina , wtedy też bardziej się wyrabiają otwory pod ośki .
Podobno można sprawdzić luz na ośkach jeśli jest duży no to wiadomo dlaczego i trzeba lepiej to zrobić .
Wyczyść kolektor przed zmianą oleju i dobrze jeśli silnik będzie gorący to więcej osadu rozpuści .
Ja mam 240 tys i nic nie ruszane , też się zastanawiam nad tym problemem.
Najlepiej dla pracy silnika to nowy kolektor w aso i wyprogramowanie egr , żeby nie syfił sadzami .
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
Teoretycznie przebiegi autostradowe zmniejszają ilość sadzy , a najgorzej mają ci w mieście gdy silnik praktycznie nie dogrzany i to sie nie rozpuszcza, a nawarstwia latami , potem i gniazdo blaszki jest oblepione i ta się nie domyka, a silnik ciągnie za dźwignię i ją wygina , wtedy też bardziej się wyrabiają otwory pod ośki .
Podobno można sprawdzić luz na ośkach jeśli jest duży no to wiadomo dlaczego i trzeba lepiej to zrobić .
Wyczyść kolektor przed zmianą oleju i dobrze jeśli silnik będzie gorący to więcej osadu rozpuści .
Ja mam 240 tys i nic nie ruszane , też się zastanawiam nad tym problemem.
Najlepiej dla pracy silnika to nowy kolektor w aso i wyprogramowanie egr , żeby nie syfił sadzami .
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka