--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Nierówna praca silnika
-
- Nowicjusz
- Posty: 39
- Rejestracja: 4 maja 2016, o 14:39
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Nierówna praca silnika
Dzięki za szybką odpowiedź
Faktycznie akumulator mam chyba do wymiany. Miałem sytuacje taką że na 2h zostawiłem w samochodzie odpalone światło w środku i gdy chciałem odpalić to auto odmówiło posłuszeństwa a w ruch poszły kable.
Faktycznie akumulator mam chyba do wymiany. Miałem sytuacje taką że na 2h zostawiłem w samochodzie odpalone światło w środku i gdy chciałem odpalić to auto odmówiło posłuszeństwa a w ruch poszły kable.
Re: Nierówna praca silnika
Witam kolegów, żeby nie zakładać nowego postu dołączę się tutaj. W mojej Insigni diesel kod silnika DTJ, 2010 rok, przebieg 118kkm, również mam problem z nierówną pracą silnika, sytuacja występuje na zimnym silniku, później w miarę ok. Byłem w ASO Vauxhalla (mieszkam w UK) i po podpięciu pod kompa wyskoczył błąd P0193, czyli czujnik ciśnienia paliwa na listwie, wykasowali błąd, wgrali od nowa jakiś program z adnotacją że jeżeli sytuacja się powtórzy to czujnik do wymiany, z obrotami dalej ten sam problem, postanowiłem przełożyć ten czujnik na próbę od Isi kolegi, która nie ma żadnych problemów z obrotami, efekt taki że nawet na przełożonym czujniku obroty falują. I tutaj moje pytanie czy po zmianie czujnika na listwie trzeba od nowa wykasować błąd czy może być sytuacja że wywala ten błąd a problem leży w zupełnie innym podzespole? Z góry dziękuję za pomoc
-
- Użytkownik
- Posty: 296
- Rejestracja: 19 cze 2017, o 20:09
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Irlandia
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Nierówna praca silnika
Po wymianie czujnika ECU musi sie nauczyć od nowa wartości , ja zresetowałem w op-comie cos tam odpowiedzialne za paliwo ( nie pamiętam juz jak sie to nazywało) i po paru przejażdzkach problem znikł.
Re: Nierówna praca silnika
numer chyba jakiś inny, wygląd ten sam, jego silnik troszkę nowszy mój ma kod DTJ a jego DT, taka sama liczba koni 131
-- 15 paź 2017, o 22:03 --
angel_dark666 tez miales problm z falujacymi obrotami na zimnym? wymieniales ten czujnik?
-- 15 paź 2017, o 22:03 --
angel_dark666 tez miales problm z falujacymi obrotami na zimnym? wymieniales ten czujnik?
-
- Użytkownik
- Posty: 296
- Rejestracja: 19 cze 2017, o 20:09
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Irlandia
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Nierówna praca silnika
Tak wymieniłem i problem z glowy
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
Re: Nierówna praca silnika
podjadę jutro jeszcze raz do Vauxhalla i niech wymieniają, koszt chyba coś koło 150 funtów...
-- 15 paź 2017, o 22:28 --
żeby nie trzeba było po wymianie kasować błędu to sam bym wymienił, a tak lipa bo nie mam programu do tego auta...
-- 15 paź 2017, o 22:28 --
żeby nie trzeba było po wymianie kasować błędu to sam bym wymienił, a tak lipa bo nie mam programu do tego auta...
- wojtekski
- Użytkownik
- Posty: 494
- Rejestracja: 4 sty 2015, o 16:16
- Auto: insignia, 207cc
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Suwałki
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Nierówna praca silnika
Trzeba było pojeździć na czujniku kolegi trochę i sprawdzić czy by był błąd, za ciśnienia odpowiada regulator ciśnienia paliwa w pompie. I winny jest w większości za falowanie obrotów.
Re: Nierówna praca silnika
Udało mi się pożyczyć op-com od kolegi, wymieniłem czujnik na listwie wtryskowej, skasowałem błąd, po przejechaniu około 50km praca silnika taka sama, nierówno pracuje, są jakby takie wachnięcia co kilka, kilkanaście sekund, wtedy widzę jak obroty z około 850 spadają na 820-830, nie pokazuje żadnych błędów na chwilę obecną. Koledzy macie jeszcze jakieś pomysły co to może być?
Re: Nierówna praca silnika
U mnie z kolei nierówno pracuje ale tylko w pewnych momentach.
Teraz są mrozy (-10, -15 stopni), to po odpaleniu (do 1 minuty) silnik pracuje równo. Po chwili silnik pracuje z niewielkimi falowaniami (na obrotomierzu ledwo zauważalne) jest tak uuuuUUuuuuuuuUUuuuu. Tak nierówno pracuje do złapania temperatury. Gdy silnik ciepły - pracuje równo. 2 mechaników gadało, że to nic poważnego.
Nawet jesienią, czy wiosną na zimnym tak bywało, ale trochę delikatniej jak teraz. Mi osobiście to nie przeszkadza, bo w kabinie trzeb się wsłuchać ażeby to usłyszeć, na zewnątrz słychać bardziej.
Poza tym silnik chodzi jak ta lala. Zamierzam niedługo myśleć o sprzedaży autka i głupio potem się tłumaczyć, bo mi zaraz klienci będą gęgać.
Teraz są mrozy (-10, -15 stopni), to po odpaleniu (do 1 minuty) silnik pracuje równo. Po chwili silnik pracuje z niewielkimi falowaniami (na obrotomierzu ledwo zauważalne) jest tak uuuuUUuuuuuuuUUuuuu. Tak nierówno pracuje do złapania temperatury. Gdy silnik ciepły - pracuje równo. 2 mechaników gadało, że to nic poważnego.
Nawet jesienią, czy wiosną na zimnym tak bywało, ale trochę delikatniej jak teraz. Mi osobiście to nie przeszkadza, bo w kabinie trzeb się wsłuchać ażeby to usłyszeć, na zewnątrz słychać bardziej.
Poza tym silnik chodzi jak ta lala. Zamierzam niedługo myśleć o sprzedaży autka i głupio potem się tłumaczyć, bo mi zaraz klienci będą gęgać.
- SARCOidosis
- Forumowicz
- Posty: 83
- Rejestracja: 12 lut 2018, o 18:37
- Auto: Insignia 2.0 CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Wrocław
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Nierówna praca silnika
Auto kupiłem ok miesiąc temu. Przed zakupem auta sprawdziłem je w ASO na Śląsku gdzie stwierdzili delikatne drgania silnika. Poza tym wszystko ok. ASO na Śląsku stwierdzili ze dwumasa. Sprzedający opuścił 2 tys to kupiłem , myślę zrobie dwumase będzie git.
Zrobiłem uszczelke smoka już po przyjeździe do Wrocławia i chciałem chwile odczekać i zrobić tą dwumase. W ASO we Wrocławiu stwierdzili, że dwumasa okej i drgania wynikają "RACZEJ" z juz niesprawnej poduszki od skrzyni biegów. - Poczytałem w internecie, rzeczywiście może być. W sumie to powód do radości, wyjdzie taniej a możliwe ze problem zniknie. Pan w ASO jak wjeżdzał na warsztat w celu diagnozy po oddaniu auta mówił, że go niepokoiły ,bardziej od tych deilkatnych drgań, lekko falujące obroty. Ja chyba na to nie zwróciłem uwagi wcześniej... I rzeczywiście. Na rozgrzewającym sie silniku deeelikatnie falują, później... Raczej nie, jak bardzo sie przyjżeć to moze na jałowym pół milimetra w góre czy w dół albo w ogóle (próbując nagrać telefonem nawet tego nie łapie). Znalazłem filmik który świetnie obrazuje (to nie moja insignia i nie mój filmik):
https://www.youtube.com/watch?v=1hxiYB8JkRs
Taka sama czestotliwosc jak u tego Pana na filmiku, wrecz wszystko tak samo i tak samo ustaje po chwili.
Pomysły? Jak już będzie auto w czwartek poprosić ich o sprawdzenie przepustnicy albo zaworu ciśnienia CR? Co myślicie? Już mam auto od miesiąca a tyle kosztów, że szkoda gadać... Pomocy.
AHh dodam,że nigdy nie miałem diesla i ciężko odnieść mi się do niektórych rzeczy i pracy silnika- ale wydaje mi się, że jeszcze słabo z jedynki startuje, dławi się, trzeba wiecej gazu dodać, ale to może tylko moje odczucie i brak doświadczenia w dieslach, nie chciałbym, żeby kogoś to zmyliło.
Zrobiłem uszczelke smoka już po przyjeździe do Wrocławia i chciałem chwile odczekać i zrobić tą dwumase. W ASO we Wrocławiu stwierdzili, że dwumasa okej i drgania wynikają "RACZEJ" z juz niesprawnej poduszki od skrzyni biegów. - Poczytałem w internecie, rzeczywiście może być. W sumie to powód do radości, wyjdzie taniej a możliwe ze problem zniknie. Pan w ASO jak wjeżdzał na warsztat w celu diagnozy po oddaniu auta mówił, że go niepokoiły ,bardziej od tych deilkatnych drgań, lekko falujące obroty. Ja chyba na to nie zwróciłem uwagi wcześniej... I rzeczywiście. Na rozgrzewającym sie silniku deeelikatnie falują, później... Raczej nie, jak bardzo sie przyjżeć to moze na jałowym pół milimetra w góre czy w dół albo w ogóle (próbując nagrać telefonem nawet tego nie łapie). Znalazłem filmik który świetnie obrazuje (to nie moja insignia i nie mój filmik):
https://www.youtube.com/watch?v=1hxiYB8JkRs
Taka sama czestotliwosc jak u tego Pana na filmiku, wrecz wszystko tak samo i tak samo ustaje po chwili.
Pomysły? Jak już będzie auto w czwartek poprosić ich o sprawdzenie przepustnicy albo zaworu ciśnienia CR? Co myślicie? Już mam auto od miesiąca a tyle kosztów, że szkoda gadać... Pomocy.
AHh dodam,że nigdy nie miałem diesla i ciężko odnieść mi się do niektórych rzeczy i pracy silnika- ale wydaje mi się, że jeszcze słabo z jedynki startuje, dławi się, trzeba wiecej gazu dodać, ale to może tylko moje odczucie i brak doświadczenia w dieslach, nie chciałbym, żeby kogoś to zmyliło.
Ostatnio zmieniony 13 mar 2018, o 21:51 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie zakładaj niepotrzebnie nowych tematów. Regulamin Forum.
Powód: Nie zakładaj niepotrzebnie nowych tematów. Regulamin Forum.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Nierówna praca silnika
Falujące obroty to najprawdopodobniej wina zaworu dozującego paliwo w układzie CR - do wymiany.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Nierówna praca silnika
Raczej nie, chyba że wahania będą tak duże, że czujnik to zarejestruje.
Lektura tu: https://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?f=14&t=1576
i tu: https://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?f=14&t=5482
i jeszcze tu: https://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?f=14&t=5450
oraz tu: https://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?f=43&t=2070
Lektura tu: https://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?f=14&t=1576
i tu: https://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?f=14&t=5482
i jeszcze tu: https://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?f=14&t=5450
oraz tu: https://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?f=43&t=2070
- SARCOidosis
- Forumowicz
- Posty: 83
- Rejestracja: 12 lut 2018, o 18:37
- Auto: Insignia 2.0 CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Wrocław
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Nierówna praca silnika
UPDATE! Dziś nie mogłem się dopatrzec tego falowania za bardzo i włączyłem światła awaryjne - Falują jak są włączone światłą albo jakoś inaczej "obciążam" silnik.
Idealnie prezentujący filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=JEjHgsTMPC4
Zaden z tematów podany przez Rooff nie pokrywa tej kwestii. Co myślilcie? To w dalszym ciągu może być ten zawór ciśnienia na listwie CR? Widzieliście gdzieś tego rozwiązanie? Widze na różnych forach, że ten problem jest nie w jednej Insignii ale rozwiązań brak
Idealnie prezentujący filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=JEjHgsTMPC4
Zaden z tematów podany przez Rooff nie pokrywa tej kwestii. Co myślilcie? To w dalszym ciągu może być ten zawór ciśnienia na listwie CR? Widzieliście gdzieś tego rozwiązanie? Widze na różnych forach, że ten problem jest nie w jednej Insignii ale rozwiązań brak
- mcrace
- Klubowicz
- Posty: 946
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kórnik / Poznań
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: Nierówna praca silnika
Gdzieś czytałem o tym (o światłach awaryjnych), gdy szukałem jakiś informacji gdy mnie to dopadło.
Rozwiązaniem był albo nowy aku albo regeneracja alternatora.
Rozwiązaniem był albo nowy aku albo regeneracja alternatora.
- SARCOidosis
- Forumowicz
- Posty: 83
- Rejestracja: 12 lut 2018, o 18:37
- Auto: Insignia 2.0 CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Wrocław
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Nierówna praca silnika
właśnie 2 tyg temu po tych mrozach zmieniłem aku, jakaś firma no-name. Mam nadzieję, że to nie jest jakis felerny aku w takim razie..
Ktoś jeszcze miał ten problem ?
Ktoś jeszcze miał ten problem ?