--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Drgania wibracje karoserii
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 28 kwie 2016, o 17:29
- Auto: insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Drgania wibracje karoserii
Samochód kupiłem miesiąc temu i od początku wyczuwam te drgania co mnie strasznie irytuje
- Engine
- Zapaleniec
- Posty: 4602
- Rejestracja: 14 wrz 2014, o 10:53
- Auto: BMW F10 525D xDrive
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Śląsk
- Otrzymał piwo: 6 razy
- Kontakt:
Re: Drgania wibracje karoserii
To zależy o jakich drganiach mówimy. U mnie na D i na R jak się stoi w miejscu to też delikatnie drga. Jeśli u Ciebie jest to bardzo odczuwalne to może warto przyjrzeć się zawieszeniu silnika, może nadaje się do wymiany Od tego bym zaczął poszukiwanie przyczyny
Wysłane z Sony Xperia Z3 przy użyciu Tapatalk
Wysłane z Sony Xperia Z3 przy użyciu Tapatalk
-
- Użytkownik
- Posty: 251
- Rejestracja: 27 cze 2014, o 22:15
- Auto: Insignia 2.0 CTDI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Jastrzębie-Zdrój
Re: Drgania wibracje karoserii
Ja mam tak samo. Drgania wzmagają sie jak włączę klimę. A zwróć uwagę jakie masz napięcie ładowania. U mnie są drgania największe jak mam ładowanie ok 14,5 V. Jak będę u mechanika to powiem mu, żeby zobaczył alternator.
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 28 kwie 2016, o 17:29
- Auto: insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Drgania wibracje karoserii
Czy posiadacie samochody od nowości i od nowości występowały te drgania ?
-
- Użytkownik
- Posty: 251
- Rejestracja: 27 cze 2014, o 22:15
- Auto: Insignia 2.0 CTDI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Jastrzębie-Zdrój
Re: Drgania wibracje karoserii
Nie auto kupiłem 2lata temu ale teraz mi tak świta, że np w zeszłym roku też tak miałem , objaw chyba ustąpił po nabiciu klimy (mało czynnika może powodować większe obciążenie )mogę sie mylić. A tak sobie myślę, że to może być alternator, ponieważ zimą jak dostał obciążenia to słychać było jak by łożysko piszczało. Za niedługo jadę do mechanika i zobaczę w trawie piszczy.
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 28 kwie 2016, o 17:29
- Auto: insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Drgania wibracje karoserii
Byłem wczoraj w serwisie i nie wiedzą od czego drgania, oczywiście podłączyli tylko kompa i błędów brak więc nie ma co naprawiać. Na poduszki nawet nie spojrzeli. Pytałem czy mogą zwiększyć mi wolne obroty to odpowiedzieli że się nie da. Jeszcze do mnie mówią, że obroty są dobre bo wskazówka obrotomierza pokazuje w granicach 850 a ja im na to, że mój opcom pokazuje 760 i się zdziwili. Proszę o pomysły co może być powodem lub namiar do dobrego fachowca od Insigni na terenie Górnego Śląska.
Re: Drgania wibracje karoserii
A może zużyte koło pasowe tzw. Tłumik drgań ?
Nie słyszałem by w insigniach sprawiał problem .
A na luzie P, N, tez są drgania ?
To szukać należy na silniku
Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
Nie słyszałem by w insigniach sprawiał problem .
A na luzie P, N, tez są drgania ?
To szukać należy na silniku
Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
Re: Drgania wibracje karoserii
Zacznij od opon: na początek zmień koła np na zimowe jak masz i sprawdź czy dalej są drgania. Kupiłem kiedyś opony używane i miałem wibracje od 60 km/h w górę. okazało się że opona lub opony były uszkodzone , na wyważarce ok a w czasie jazdy jak doszła masa auta to były drgania.
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 28 kwie 2016, o 17:29
- Auto: insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Drgania wibracje karoserii
Drgania nie występują na P i N bez włączonej klimy oraz ustają, nie są wyczuwalne po ruszeniu (zwiększeniu obrotów silnika).
Drgania występują tylko na postoju na wolnych obrotach po obciążeniu silnika sprężarką klimy, alternatorem lub pompą oleju od automatycznej skrzyni. Po obciążeniu silnika na postoju, na wolnych obrotach silnik delikatnie drga- rezonuje a te drgania przenoszą się na nadwozie.
Generalnie jest to normalny objaw ale wydaje mi się , że u mnie jest to za bardzo wyczuwalne.
Najbardziej wibruje zagłówek, czuć to na siedzeniu pod tyłkiem, na kierownicy i nawet widać na drzwiach kierowcy jak są otwarte.
Podejrzewam poduszkę tylną lub lewą od strony skrzyni. Na oko poduszki są OK ale jednak drgania przenoszą.
Jest tęż dość twarda rura turbo ( giętki odcinek przy chłodnicy)
Drgania występują tylko na postoju na wolnych obrotach po obciążeniu silnika sprężarką klimy, alternatorem lub pompą oleju od automatycznej skrzyni. Po obciążeniu silnika na postoju, na wolnych obrotach silnik delikatnie drga- rezonuje a te drgania przenoszą się na nadwozie.
Generalnie jest to normalny objaw ale wydaje mi się , że u mnie jest to za bardzo wyczuwalne.
Najbardziej wibruje zagłówek, czuć to na siedzeniu pod tyłkiem, na kierownicy i nawet widać na drzwiach kierowcy jak są otwarte.
Podejrzewam poduszkę tylną lub lewą od strony skrzyni. Na oko poduszki są OK ale jednak drgania przenoszą.
Jest tęż dość twarda rura turbo ( giętki odcinek przy chłodnicy)
- mxw
- Zapaleniec
- Posty: 1011
- Rejestracja: 14 lip 2015, o 18:23
- Auto: Insignia 2.0T ST 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Poznań
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Drgania wibracje karoserii
Silnik benzynowy i drgania kasty? IMHO zgodzę się, że to poducha, ale raczej prawa lub lewa - tylna lub przednia (jeżeli jest) nie przenosi takich obciążeń. A chyba jedyny sposób sprawdzenia poduszek to wymiana - w poprzednim to przerabiałem (akurat poszła prawa poduszka - ta pod filtrem).
Pozdro.,
MxW.
Pozdro.,
MxW.
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 28 kwie 2016, o 17:29
- Auto: insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Drgania wibracje karoserii
Widzę, że nikt nie miał takiego problemu. A może ktoś z Was miał wymieniane gumy chłodnicy wydaje mi się że chłodnica drży i tez przenosi drgania na przednią belkę i dalej na karoserię. U mnie górna guma po prawej stronie chłodnicy nawet wydaje odgłosy pukania jak się rusza chłodnicę ręką przód tył. Przy włączonym silniku tego nie słychać ale po wyłączeniu silnika już tak. Czy od chłodnicy może być rezonans ? przychodzą do niej przecież 4 grube rury dwie z płynem chłodzącym i dwie od turbo.
-- 19 sie 2016, o 07:13 --
Wymieniłem te gumy chłodnicy i nic to nie pomogło. Może tylko na włączonej klimie trochę mniej wibruje ale na D i R jest dalej tak samo. Nie mam już pomysłu co dalej, chyba zacznę wymieniać poduszki pod silnikiem. Problem, że można je dostać tylko w serwisie, na zamówienie z czasem oczekiwania do 2 tygodni.
-- 19 sie 2016, o 07:13 --
Wymieniłem te gumy chłodnicy i nic to nie pomogło. Może tylko na włączonej klimie trochę mniej wibruje ale na D i R jest dalej tak samo. Nie mam już pomysłu co dalej, chyba zacznę wymieniać poduszki pod silnikiem. Problem, że można je dostać tylko w serwisie, na zamówienie z czasem oczekiwania do 2 tygodni.
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 13 gru 2015, o 12:26
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Drgania wibracje karoserii
Ja też mam drgania nawet na postoju. Najwięcej czuć około 1900 obrotów.
Wymianilem 2 poduszki z przodu silnika i z tyłu i dalej to samo. .
Dwumasa robiona z 3000 km temu. Brak mi już pomysłów. Może ten łącznik elastyczny ale nie wiem jak go sprawdzić. .
Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka
Wymianilem 2 poduszki z przodu silnika i z tyłu i dalej to samo. .
Dwumasa robiona z 3000 km temu. Brak mi już pomysłów. Może ten łącznik elastyczny ale nie wiem jak go sprawdzić. .
Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 39
- Rejestracja: 4 maja 2016, o 14:39
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Drgania wibracje karoserii
Witam
Opel Insignia diesel 160 KM
Mam problem w swojej Insi z wibracjami samochodu. Wibracje pojawiają się zazwyczaj na zimnym silnika ale nie ma na to reguły bo czasami występują także na ciepłym silniku. Drgania pojawiają się tylko na wolnych obrotach. To co zdążyłem zauważyć to włączanie dodatkowych odbiorników (klima, światła, ogrzewanie tylnej szyby) niweluje ten problem praktycznie do zera ale nie zawsze. Czasami jest tak że to nic nie daje.
Dwumas wymieniany był 5 tys. km temu. To wygląda tak jakby samochód miał za niskie obroty i wpadał własnie w te drgawki, lecz po ustąpieniu drgawek obroty trzymają się na tym samym poziomie co podczas wibracji.
Nie za bardzo umiem czytać obroty w tym samochodzie ale z tego co widzę to trzymają się rzędu 650 albo 750 obr.
Dzięki z góry za jakiekolwiek sugestie
Opel Insignia diesel 160 KM
Mam problem w swojej Insi z wibracjami samochodu. Wibracje pojawiają się zazwyczaj na zimnym silnika ale nie ma na to reguły bo czasami występują także na ciepłym silniku. Drgania pojawiają się tylko na wolnych obrotach. To co zdążyłem zauważyć to włączanie dodatkowych odbiorników (klima, światła, ogrzewanie tylnej szyby) niweluje ten problem praktycznie do zera ale nie zawsze. Czasami jest tak że to nic nie daje.
Dwumas wymieniany był 5 tys. km temu. To wygląda tak jakby samochód miał za niskie obroty i wpadał własnie w te drgawki, lecz po ustąpieniu drgawek obroty trzymają się na tym samym poziomie co podczas wibracji.
Nie za bardzo umiem czytać obroty w tym samochodzie ale z tego co widzę to trzymają się rzędu 650 albo 750 obr.
Dzięki z góry za jakiekolwiek sugestie
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Drgania wibracje karoserii
Coś za niskie te obroty. U mnie jest ok. 850 obr./min. Może brudna przepustnica się przycina i daje za mało powietrza?
-
- Nowicjusz
- Posty: 39
- Rejestracja: 4 maja 2016, o 14:39
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Drgania wibracje karoserii
Właśnie nie za bardzo wiem jak czytać te obroty w tym samochodzie.
Ale dzięki kolego za jakąś sugestie, wyczyszczę przepustnice (jeżeli mi się uda) i zobaczymy jaki będzie efekt.
-- 23 wrz 2017, o 14:56 --
@edit
Dalej walcze z drganiami silnika w mojej insigni.
Dwumas wymieniony 5 tys. km temu, główna poduszka silnika wymieniona i dalej to samo.
Tylko na zimnym silniku cały samochód wpada w mikro wibracje, odczuwalne najbardziej na fotelach oraz podłodze przy pedałach. Samochód po osiągnięciu 30C+ stopni staje się samochodem bez jakiejkolwiek wibracji.
Narazie mam brak pomysłów na znalezienie źródła problemu
Ps. Dodam że podczas drgania występuje bardzo małe falowanie obrotów
Ale dzięki kolego za jakąś sugestie, wyczyszczę przepustnice (jeżeli mi się uda) i zobaczymy jaki będzie efekt.
-- 23 wrz 2017, o 14:56 --
@edit
Dalej walcze z drganiami silnika w mojej insigni.
Dwumas wymieniony 5 tys. km temu, główna poduszka silnika wymieniona i dalej to samo.
Tylko na zimnym silniku cały samochód wpada w mikro wibracje, odczuwalne najbardziej na fotelach oraz podłodze przy pedałach. Samochód po osiągnięciu 30C+ stopni staje się samochodem bez jakiejkolwiek wibracji.
Narazie mam brak pomysłów na znalezienie źródła problemu
Ps. Dodam że podczas drgania występuje bardzo małe falowanie obrotów
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 07:34
- Auto: 2,0 CDTI Cosmo EcoFl
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Drgania wibracje karoserii
Cześć,
Ktoś rozwikłał zagadkę tych drgań na fotelach kierowcy i podłodze?
Jestem świeżo po wymianie dwumasy i rzeczywiście drgania na blacie ustąpiły natomiast ciągle na postoju czuć wibracje z fotela i podłogi. Wydaje mi się, że w pierwszym momencie po wymianie dwumasy było zupełnie ok (chociaż pewności nie mam), stopniowo zaczął problem tych drgań powracać Czy mechanik mógł źle wymienić tą dwumasę i dlatego występują te drgania? Chociaż tak jak wspomniałem na blacie, gdzie były najbardziej wyczuwalne zostały zniwelowane w zasadzei do 0 więc to by sugerowało, że robota została dobrze zrobiona. Z góry dziękuję za każdą sugestię.
Ktoś rozwikłał zagadkę tych drgań na fotelach kierowcy i podłodze?
Jestem świeżo po wymianie dwumasy i rzeczywiście drgania na blacie ustąpiły natomiast ciągle na postoju czuć wibracje z fotela i podłogi. Wydaje mi się, że w pierwszym momencie po wymianie dwumasy było zupełnie ok (chociaż pewności nie mam), stopniowo zaczął problem tych drgań powracać Czy mechanik mógł źle wymienić tą dwumasę i dlatego występują te drgania? Chociaż tak jak wspomniałem na blacie, gdzie były najbardziej wyczuwalne zostały zniwelowane w zasadzei do 0 więc to by sugerowało, że robota została dobrze zrobiona. Z góry dziękuję za każdą sugestię.