W forum o IB nie ma tematów o Adblue, więc czas to zmienić
Trzeci dzień urlopu, w poniedziałek ruszamy na wojaże. Co może się nie udać? No właśnie, Adblue.
Jechałem sobie spokojnie, aż tu nagle informacja "pojazd wkrótce" i check engine. 2 kilometry dalej ikonka adblue i informacja "nadmierna emisja, sprawdź Adblue". Po sprawdzeniu błędów luzik: P20EE-00 I P2BAD-00. Z opisów generalnie nic nie wynika. Skasowałem i nie wróciły, dolałem też Adblue. Ale! Ekran z informacją "nadmierna emisja..." cały czas przysłania mi menu, a do tego po 20 km zaczął odliczać dystans do niemożliwości uruchomienia.
Jakies pomysły?
Terminy w ASO kosmos, w sobotę i niedzielę większość warsztatów zamknięta.
--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
AdBlue
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8987
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: AdBlue
Musisz zrobić test systemu adblue przez gds2. Tam Ci pokaże sprawność ukladu procentowo lub co zakłóca jego prace. Jak test przejdzie to licznik wróci. Jak nie to nie.
Jak byś gdzieś jechał a licznik będzie ku końcowi czyli bliski 0 km to skasuj błędy i znowu będzie 50 km zapasu. Bo jak dojdzie do 0 to laweta bo nie odpalisz.
Jak byś gdzieś jechał a licznik będzie ku końcowi czyli bliski 0 km to skasuj błędy i znowu będzie 50 km zapasu. Bo jak dojdzie do 0 to laweta bo nie odpalisz.
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3060
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=1580&start=280
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 21 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: AdBlue
Może się skusisz? Ja to stosuję od półtora roku w swoim kocie i spokój jak na razie. Pierwszy raz zalałem podwójną dawkę.
https://allegro.pl/oferta/tunap-988-nas ... OTg5Yjg%3D
https://allegro.pl/oferta/tunap-988-nas ... OTg5Yjg%3D
- Pro
- Klubowicz
- Posty: 584
- Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 31 razy
Re: AdBlue
Kupiłem już ten szuwaks. Jutro zaleje. Ale to co najbardziej mnie boli, to odliczający licznik do nieuruchomienia. Dowiedziałem się, że może to samo też przejść, wydaje mi się, że musi być ustalona liczba odpaleń bez błędu. Póki co mam jakieś 4 i 30 km przejechane.
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8987
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: AdBlue
Tak jest jak piszesz. Może samo się wyłączyć jak wszystko wróci do normy przez parę odpaleń.
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3060
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=1580&start=280
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 21 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: AdBlue
Na forum kota chwalą że nie mają problemów, potwierdzone w serwisie że taki leją.
https://www.google.com/search?client=sa ... 8&oe=UTF-8
https://www.google.com/search?client=sa ... 8&oe=UTF-8
- Pro
- Klubowicz
- Posty: 584
- Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 31 razy
Re: AdBlue
Okey, dzisiaj problem sam się chwilowo rozwiązał. Szuwaks nalany, zobaczymy co będzie.
Informacyjnie, aby licznik przestał odliczać musi nie wystąpić błąd przy określonych warunkach. Jakich? Nie mam pojęcia
Niemniej w torque jest coś takiego, jak emissions readiness s/ DTC. Jest to ni mniej ni więcej jak informacja dla diagnostów w USA, że w aucie błędy od DPF i innych sond lambda nie zostały usunięte przed badaniem. Wszystkie wskazanie tych testów zeruja się przy każdym usuwaniu błędów. Aby aktywowały się na nowo, trzeba wyjeździć w odpowiedni sposób określona liczbę tzw drive cycle. Każda marka ma inne. I u mnie licznik zaczął być na nowo widoczny w momencie, jak został zakończony test scr/NOx. Oczywiście nie jest to w pełni celowe działanie europejskich inżynierów Opla, żeby zaczęło to działać jak jakis test na rynek amerykański zostanie spełniony. Raczej połączenie dwu funkcji.
Niestety, przez mała / bardzo mała liczbę silników ZS w USA, nie znalazłem nigdzie drive cycle dla samochodów GM, więc to że warunki zostały spełnione to raczej przypadek. Przejechałem ponad 200 km po różnych drogach, zaś self test został zakończony w korku w mieście. Prawdopodobnie jest to też powiązane z testem NOx oferowanym przez GDS2 , o czym wspominał mi Mazmarcin. Ale pewności nie mam. Póki co układ zostaje po staremu, ale raczej jego żywot w moim aucie jest przesądzony
Informacyjnie, aby licznik przestał odliczać musi nie wystąpić błąd przy określonych warunkach. Jakich? Nie mam pojęcia
Niemniej w torque jest coś takiego, jak emissions readiness s/ DTC. Jest to ni mniej ni więcej jak informacja dla diagnostów w USA, że w aucie błędy od DPF i innych sond lambda nie zostały usunięte przed badaniem. Wszystkie wskazanie tych testów zeruja się przy każdym usuwaniu błędów. Aby aktywowały się na nowo, trzeba wyjeździć w odpowiedni sposób określona liczbę tzw drive cycle. Każda marka ma inne. I u mnie licznik zaczął być na nowo widoczny w momencie, jak został zakończony test scr/NOx. Oczywiście nie jest to w pełni celowe działanie europejskich inżynierów Opla, żeby zaczęło to działać jak jakis test na rynek amerykański zostanie spełniony. Raczej połączenie dwu funkcji.
Niestety, przez mała / bardzo mała liczbę silników ZS w USA, nie znalazłem nigdzie drive cycle dla samochodów GM, więc to że warunki zostały spełnione to raczej przypadek. Przejechałem ponad 200 km po różnych drogach, zaś self test został zakończony w korku w mieście. Prawdopodobnie jest to też powiązane z testem NOx oferowanym przez GDS2 , o czym wspominał mi Mazmarcin. Ale pewności nie mam. Póki co układ zostaje po staremu, ale raczej jego żywot w moim aucie jest przesądzony
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 6 cze 2022, o 00:02
- Auto: Insignia 2.0 209KM e
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Łomża
Re: AdBlue
Witam.
Mam problem a Adblue.
Był wymieniony jeden wtrysk paliwa, przepustnica i czyszczony DPF. Po wszystkim zaczęło się odliczanie km do niemożności restartu.
Zbiornik Adblue pełen,
Oba czujniki Nox sprawne,
Czujnik poziomu działa
Pompa sprawna
Nie ma żadnych błędów
Nie przechodzi komputerowej adaptacji SCR. Co robić?
Mam problem a Adblue.
Był wymieniony jeden wtrysk paliwa, przepustnica i czyszczony DPF. Po wszystkim zaczęło się odliczanie km do niemożności restartu.
Zbiornik Adblue pełen,
Oba czujniki Nox sprawne,
Czujnik poziomu działa
Pompa sprawna
Nie ma żadnych błędów
Nie przechodzi komputerowej adaptacji SCR. Co robić?