--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

P2002 - niska wydajność filtra sadzowego (DPF)

Awatar użytkownika
perzu126
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: 21 kwie 2023, o 18:20
Auto: Opel Insignia B St
Kod silnika: D20DTH
Rok produkcji: 2019
Miasto: Kepno

Re: P2002 - niska wydajność filtra sadzowego (DPF)

Post autor: perzu126 » 25 kwie 2023, o 21:34

mazmarcin pisze:
25 kwie 2023, o 16:44
Zrobiłeś reset dpfa i czujnika ?
Kolega robił w warsztacie w zeszłym tygodniu, ja wczoraj odebrałem auto i problem jest dalej.
Chętnie go rozwiąże osobisicie, ale to mój pierwszy Opel w życiu :D Nie ogarniam jeszcze jakim kompem je diagnozować.
Dotychczas miałem Mercedesy, do nich tylko jest Star Diagnosis. Skomplikowany program ale ogarnia wszystko. Tu widzę, że sytuacja jest bardziej skomplikowana.

Awatar użytkownika
perzu126
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: 21 kwie 2023, o 18:20
Auto: Opel Insignia B St
Kod silnika: D20DTH
Rok produkcji: 2019
Miasto: Kepno

Re: P2002 - niska wydajność filtra sadzowego (DPF)

Post autor: perzu126 » 15 maja 2023, o 19:30

Uruchomiłem Opl monitor. Wiem już, że po skasowaniu błędu wraca on, gdy poziom zapełnienia filtra jest w okolicy 50%. Narazie nie wyczaiłem co się dokładnie dzieje, ale w aplikacji różnica ciśnień maksymalnie dochodzi przy pełnym bucie do 200mbar. Na niskich obrotach jest to przedział 10-20mbar. Czyli raczej ok. W MLu jak w zeszłym roku zatkałem DPF to było 600mbar i ledwo jechał, ale jechał i błędu nie wywalał żadnego.
Jestem ciekawy co by zmieniła wymiana filtra DPF?

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8987
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: P2002 - niska wydajność filtra sadzowego (DPF)

Post autor: mazmarcin » 15 maja 2023, o 20:33

Na pewno poziom dutków na koncie konkretnie :lol:
A co nowe to nowe zawsze.

Awatar użytkownika
perzu126
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: 21 kwie 2023, o 18:20
Auto: Opel Insignia B St
Kod silnika: D20DTH
Rok produkcji: 2019
Miasto: Kepno

Re: P2002 - niska wydajność filtra sadzowego (DPF)

Post autor: perzu126 » 16 maja 2023, o 19:48

Pytanie : co da zmiana filtra który jest jak nowy na nowy?
Pewnie nic. Temat DPFów i wiecznego czyszczenia znam z firmy i widlaków, które sa użytkowane. Kazdy problem jest zganiany na DPF. Czyszczą, wypalają a na koniec wina i tak leży w silniku. Raz był wyciety DPF całkowicie. Zostały tylko mrugające kontrolki, których nikt nie potrafi ogarnąć. A miało być dobrze.
Tu jest podobnie. Bubel siedzi w silniku lub programie. No chyba, że fabryczny DPF jest po prostu wadliwy lub źle dopasowany.
Ale narazie póki co wszystko to domysły i brak jednoznacznej odpowiedzi.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8987
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: P2002 - niska wydajność filtra sadzowego (DPF)

Post autor: mazmarcin » 16 maja 2023, o 20:10

To całkiem inna teoria. Jak wycięty to musi być wyprogramowany i nie może nic świecić. Ty masz biTurbo?

Awatar użytkownika
perzu126
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: 21 kwie 2023, o 18:20
Auto: Opel Insignia B St
Kod silnika: D20DTH
Rok produkcji: 2019
Miasto: Kepno

Re: P2002 - niska wydajność filtra sadzowego (DPF)

Post autor: perzu126 » 16 maja 2023, o 20:18

mazmarcin pisze:
16 maja 2023, o 20:10
...
Nie, jedno turbo. Wiem w Awatarze jest DTR ale nie ma opcji silnika D20DTH, może się to kiedyś zmieni.
Generalnie wycięcie DPF to ostateczna ostateczność. Czekam aż problem się wyjaśni.
Ostatnio zmieniony 16 maja 2023, o 21:50 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8987
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: P2002 - niska wydajność filtra sadzowego (DPF)

Post autor: mazmarcin » 16 maja 2023, o 20:23

Już jest Twój silnik. Możesz zmienić. Prezes czuwa widać :D

Awatar użytkownika
perzu126
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: 21 kwie 2023, o 18:20
Auto: Opel Insignia B St
Kod silnika: D20DTH
Rok produkcji: 2019
Miasto: Kepno

Re: P2002 - niska wydajność filtra sadzowego (DPF)

Post autor: perzu126 » 21 maja 2023, o 21:14

mazmarcin pisze:
16 maja 2023, o 20:23
Już jest Twój silnik. Możesz zmienić. Prezes czuwa widać :D
Panie Kochany, inżynierowie Opla tak szybko nie działają :D

Dawid200485
Forumowicz
Posty: 65
Rejestracja: 3 gru 2017, o 13:15
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Szczecin

Re: P2002 - niska wydajność filtra sadzowego (DPF)

Post autor: Dawid200485 » 28 cze 2023, o 22:02

Witam

No niestety problem z błędem P2002 to tylko i wyłącznie wina dpf-u.

Właśnie znów zmagałem się z tym błędem a pranie pomogło na 5tys km.

Oczywiście wszystko zostało wcześniej sprawdzone i nie była to miną turbo, wtrysków itd

Kiedy próbowałem ustalić co się może dziać z tum filtrem trafiłem na różne zagraniczne wątki o budowie dzisiejszych filtrów cząstek stałych trafiłem na artykuł producentów wkładów do naszych kochanych aut, i co dziwne stare dpfy były jak by to powiedzieć, cały monolit był zmieszany już w czasie produkcji z tymi wszystkimi metalami szlachetnymi i wtedy był wyprasowywany.

Natomiast dzisiejsze wkłady są napylane metalami szlachetnymi dopiero po wyprasowaniu samego wkładu.

I tu wpadła mi 1 mała myśl do głowy
Kiedy zawiozłem wkład na skup poprosiłem o zbadanie, zmierzenie ilości metali szlachetnych wecwkladzie, i tu pracownik zabił mnie prawie śmiechem, ponieważ po zmierzeniu zawartości metali we wkładzie okazało sie że ich ilość jest żadna.

Powiedział mi że nigdy nie widział tak "PUSTEGO" wkładu.

Nasze wklady szczególnie w Biturbo szybciej się wypalają, wydmuchują ponieważ ciągle dmucha w nie turbo itd.

Ja pewnie swój dobiłem jeszcze praniem.

Teraz nie mam żadnego i jest też ok ;)

A żeby było ciekawiej to w ASO nie ma fabrycznie nowych filtrów tylko są po REGENERACJI

Tak więc przed bledem p2002 uchroni was tylko albo nowy (czytaj regenerowany z aso) filtr albo dpf OFF

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8987
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: P2002 - niska wydajność filtra sadzowego (DPF)

Post autor: mazmarcin » 29 wrz 2023, o 19:10

dunkin pisze:
20 lip 2022, o 07:32
Panowie ja miałem ten błąd i problem z rok temu.
Pojechałem do ASO, Pani powiedziała że robią diagnostykę.
Po jakimś czasie wróciła i powiedziała że muszą wyczyścić filtr i kosztuje to chyba 500zl.
Zaczęliśmy rozmawiac- auto akurat wróciło z trasy 1500km, więc raczej był czas na wypalenie itp.
Po krótkiej rozmowie stanęło na kontakcie z szefem serwisu i propozycji z jego strony jazdy testowej na co przystałem.
Po jeździe próbnej szef serwisu oddał kluczyki i powiedział że problem jest rozwiązany. Okazało się że w sterowniku auta zapisała się błędną wartość zapchania filtra i pomimo cykli czyszczenia nie chciała się zmienić - wyszlo to dopiero podczas jazdy.
Skasowali ja komputerem na sztywno- czy co tam zrobi, to zaczęła się ponownie zmieniać i problem ustal.
Może to komuś pomoże..
Może kolega zapyta w ASO co mu zrobili bo mało opisał

Awatar użytkownika
IrekB
Użytkownik
Posty: 116
Rejestracja: 20 lis 2018, o 23:21
Auto: Insgnia B CT 4x4
Kod silnika: D20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Rzeszów
Otrzymał  piwo: 13 razy

Re: P2002 - niska wydajność filtra sadzowego (DPF)

Post autor: IrekB » 8 sty 2024, o 20:01

Słuchajcie, niekoniecznie winą pojawiania się błędu P2002 obarczać można DPF.

W moim przypadku też widywałem komunikaty P2002.
Całe szczęście że samochód był na gwarancji, więc ASO muszę pochwalić, bo wykonali słuszną w moim przypadku diagnozę.
Na początku posprawdzali najwidoczniej wszystko co mogli, a gdy błędy się dalej pojawiały podjęli kontakt z "Niemcami"...

Przyszła odpowiedź, że winowajcą jest uszkodzony katalizator.
O wielkie nieba, że wymienili go w ramach gwarancji bo za sam "elemencik" bez robocizny byłbym lżejszy o 10 k PLN.

Było to jakieś półtora roku temu. Od tego czasu w/w błąd się już nie pojawił.

Zdzisiu137
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 20 sty 2024, o 13:23
Auto: Insignia B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Nauort
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: P2002 - niska wydajność filtra sadzowego (DPF)

Post autor: Zdzisiu137 » 21 sty 2024, o 10:27

Witam.
Mój przypadek z błędem P2002 zaczął się już od pierwszego roku używania samochodu. Jednak auto było wtedy na gwarancji a więc nie widziałem problemu oddać samochód i po dniu go znowu odebrac. Robili jakieś czyszczenie i programowanie i auto jeździło kolejny rok.

Teraz samochód mam już 5 lat i gwarancja się skończyła i zaczęły wie dużo większe problemy. W Grudniu pojawił się ponownie błąd P2002 jednak odraz kolejnego dnia wyskoczył kolejny. System adblu niedziałający poprawnie. Ponowne uruchomienie silnika będzie niemożliwe za 900km. Ehh czyli znowu serwis. Oni przeprowadzili 2 razy test systemu adblu. I wszystkie błędy zniknęły. Tłumaczyli mi tym że teraz mamy pogodę minusową na dworze i to pewnie dlatego tak się stało. Ok. Kilka dni później chciałem zrobić przegląd. Jednak auto nieprzeszli testu emisji spalin. PDF powinien zostać wyczyszczony/wymieniony. Na wpiętą i tak chciałem jechać do rodziców którzy mieszkają w Polsce. To umówiłem się w Polsce na czyszczenie filtra. Powiedziano mi że w 3 dni między świętami spokojnie wszystko da się zrobić.
Droga do Polski i kolejne 2 błędy ( P20EE i P2002) i komunikat że auto nie będzie można uruchomić za 900km.
Filter wyczyszczony ale mechanik nie da rady nic z robić z komunikatem od limitu km. A więc jeszcze na szybko udało mi się dostać termin w serwisie Opla w Katowicach. Tam po sprawdzeniu systemu wszystko wyglądało dobrze. Wgrał nowy program do silnika i wszystko działała dobrze kolejne 400km.
Kolejna przygoda zaczela się w trakcje powrotu do Niemiec. Te same błędy (P2002 P20EE). Niestety wizyta w serwisie opla w Wrocławiu nic nie dała. Ponieważ limitu km nie da się tak skasować jak to idzie np. W innych markach. Bez pozostawienia auta i naprawy usterki nie byli mi w stanie pomóc. Rada Pana była taka abym zatankował do pełna i nie wyłączał silnika. A więc tak zrobiłem.
Przyjazd do domu był bardzo ciekawy. Niewidzialne jak to wszystko będzie wyglądało. Zadzwoniłem do serwisu w Niemczech aby się upewnić że takie coś jest możliwe. Tak jest możliwe i odrazu umówiłem termin w serwisie.
Po przyjechaniu do domu limit km zszedł do 0 a więc auto nie dało się już ponownie odpalić. Po czytaniu opinii znalazłem że jeśli błędy zostaną skanowane to limit wróci do 50km. Super będę mógł samemu zajechać do serwisu nie będę potrzebował lawety. A więc tak zrobiłem.
Auto w serwisie stało 2 tyg. kosztów naprawy wyniósł 1600€ a w tym było kolejne czyszczenie pdf-a, wymiana uszczelniaczy od wtryskiwaczy adblu. Programowanie i na sam koniec diagnoza była że trzeba wymienić komputer sterujący adblu. Pomyślałem że przez 5 lat wszystko działało dobrze to może i miało prawo się coś popsuć. Wszystko zostało niby zrobione i auto można było odebrac.
Auto odebrałem i zabrałem się zaraz za serwis. Wymiana filtrów(powietrza) miałem wymieniać odrazu olej lecz pogoda nie sprzyjała i postanowiłem przełożyć to na kolejny tydzień. Dzień później czyli to był 4 dzień odebrania auta z serwisu (przejechane ok 150km) błędy P2002 znowu powrócił. W przyszłym tyg wymienię olej i trzeba będzie pomyśleć do dalej.
Auto ma teraz 97k km przebiegu.
Jakieś pomysły od czego miał bym zacząć?
Zrobię jeszcze pomiar zapełnienia dpf w dam znać jak to wygląda.

Llink do raportu z OpelMonitor.
W0VZT8EG3K1012620_20240120_1123_Report.pdf
Tak wygladaja paramatry DPF
IMG_0728.PNG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik diesla”