--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Odma B20DTH
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 19 gru 2019, o 16:56
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Szklary Górne
Odma B20DTH
Witam. Gdzie w silniku B20DTH znajduje się odma i czy jest ona wymienna. Mam dużo oleju w przewodzie od przepustnicy do IC (intercoolera), aż kapie na łączeniu z kolankiem. Turbosprężarka wymieniona na nową , więc to nie winowajca. Zostaje mi tylko odma. Dodam, że oleju starcza od wymiany, do wymiany. Pozdrawiam
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 29 wrz 2021, o 18:53
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Rybnik
-
- Użytkownik
- Posty: 136
- Rejestracja: 9 mar 2021, o 20:54
- Auto: INSIGNIA B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Kraków
Re: Odma B20DTH
Jak dobrze pamiętam odma jest zintegrowana z górną pokrywą. Do turbo jest doprowadzony przewód gumowy ktory idzie od odmy
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 22 lis 2022, o 09:40
- Auto: Insignia A
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Kraków
Re: Odma B20DTH
Udało Ci się to ogarnąć? Zamawiałeś nową odmę? Jak tak to gdzie bo nigdzie nie mogę jej znaleźc.
-
- Użytkownik
- Posty: 136
- Rejestracja: 9 mar 2021, o 20:54
- Auto: INSIGNIA B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Kraków
Re: Odma B20DTH
Nie, nie zamawiałem bo nie miałem takiej potrzeby. Co sie dzieje u Ciebie ze jej szukasz? Zapewne musisz się udać niestety do ASO w tym temacie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 22 lis 2022, o 09:40
- Auto: Insignia A
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Kraków
Re: Odma B20DTH
Kapie mi olej po lewej stronie z przodu, tam gdzie znajduje się rura bodajże od IC, tam gdzie jest łączenie. Jak kupiłem auto to było tam lekko zapocone, ale ostatnio zaczęło kapać. NIedawno mechanik wymieniał mi łacuszek spinający wałki i zastanawiam się czy on tam coś poruszał lub źle poskładał i jest nieszczelność i przez to kapie czy może pojawił się jakiś inny problem - np. odma lub turbo stąd moje pytanie o odmę. Dopiero będę to sprawdzał w tygodniu, natomiast chciałem posprawdzać gdzie można dostać ewentualne części.
-
- Użytkownik
- Posty: 136
- Rejestracja: 9 mar 2021, o 20:54
- Auto: INSIGNIA B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Kraków
Re: Odma B20DTH
czyli kapie Ci na łączeniu Turbiny z rurą tak? sciągnij sobie wąż który idzie od filtra powietrza do turbiny, Równocześnie tam jest podłączony wąż od odmy.zobacz jak tam sprawy się mają;)
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 2 lut 2022, o 19:59
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Warszawa
Re: Odma B20DTH
Czy wiecie w jaki sposób zdjąć ten dekiel od odmy? Czy to się zdejmuje? Skąd wziąć membranę? Wydaje mi się, że problem mnie dotknął i oby to była odma. Może ktoś spotkał się z tym problemem.
-
- Użytkownik
- Posty: 136
- Rejestracja: 9 mar 2021, o 20:54
- Auto: INSIGNIA B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Kraków
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 2 lut 2022, o 19:59
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Warszawa
Re: Odma B20DTH
Olej w przewodzie do filtra powietrza + w turbinie po stronie "zimnej", zalepiona czarnym osadem sonda lambda 1 (bogata mieszanka paliwa), oblepiony czarnym osadem map sensor. Między wymianami oleju silnikowego ubytek na tyle mały, że nie wymagał dolewki.
Oczywiście związane z w/w szarpanie i leniwa praca silnika. Po przeczyszczeniu czujnika map sensor i sondy lambda samochód jak inny. Wymieniłem turbinę, bo myślałem, że puszcza, ale w "nowej" używce dalej pojawiał się olej. Po odłączeniu przewodu odpowietrzenia dochodzącego do turbiny i zaślepieniu turbiny, przejechaniu adekwatnej ilości kilometrów - w turbinie jedynie film smarny oleju, a z przewodu od odmy leniwie, powolutku wypływający olej.
Obstawiam uszkodzenie membrany odmy. Jeśli znacie sposób na wymianę samej membrany - poproszę o instrukcję. Jeśli nie - poważnie rozważam dołożenie oil catch tanka, bo całej pokrywy dla takiej /cenzura/ nie zamierzam wymieniać...
// edit 06.08.23
Ściągnąłem dekiel podważając nożem i śrubokrętami dekielek. Membrana cała, odma szczelna. Zastanawia mnie, czy nie jest to wada konstrukcyjna, że przewód od odmy wlatuje bezpośrednio do turbiny i czy ona po prostu nie zasysa membrany i nie rozszczelnia odmy zasysając olej.
Oczywiście związane z w/w szarpanie i leniwa praca silnika. Po przeczyszczeniu czujnika map sensor i sondy lambda samochód jak inny. Wymieniłem turbinę, bo myślałem, że puszcza, ale w "nowej" używce dalej pojawiał się olej. Po odłączeniu przewodu odpowietrzenia dochodzącego do turbiny i zaślepieniu turbiny, przejechaniu adekwatnej ilości kilometrów - w turbinie jedynie film smarny oleju, a z przewodu od odmy leniwie, powolutku wypływający olej.
Obstawiam uszkodzenie membrany odmy. Jeśli znacie sposób na wymianę samej membrany - poproszę o instrukcję. Jeśli nie - poważnie rozważam dołożenie oil catch tanka, bo całej pokrywy dla takiej /cenzura/ nie zamierzam wymieniać...
// edit 06.08.23
Ściągnąłem dekiel podważając nożem i śrubokrętami dekielek. Membrana cała, odma szczelna. Zastanawia mnie, czy nie jest to wada konstrukcyjna, że przewód od odmy wlatuje bezpośrednio do turbiny i czy ona po prostu nie zasysa membrany i nie rozszczelnia odmy zasysając olej.
-
- Użytkownik
- Posty: 136
- Rejestracja: 9 mar 2021, o 20:54
- Auto: INSIGNIA B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Kraków
Re: Odma B20DTH
Zrób i wstaw zdjęcie ile tego oleju masz przy turbinie. U mnie jeżeli pamietam było małe jeziorko Dam Ci znać czy to tak samo u mnie wygląda BTW membrama jakbyś mimo wszystko chciał kupić jest z tego co znalazłem tutaj, Chociaz droga...
https://repair-set.pl/sklep/membrany-od ... -55570077/
https://repair-set.pl/sklep/membrany-od ... -55570077/
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 2 lut 2022, o 19:59
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Warszawa
Re: Odma B20DTH
Dokładnie malutkie jeziorko mam. Tam powinien być co najwyżej film smarny. Tak to turbina dalej popycha ten olej i sonda lambda 1 uwalona na czarno, czujnik MAP to samo. Ubytkow z silnika nie widać, czyli podaje na prawdę mało tego oleju, ale wystarczająco żeby truć dalej. Założyłem OCT, ale dalej malutkie jeziorko (pewnie duze podcisnienie, bo do turbiny bezposrednio podaje), muszę jakiś wkład do OCT włożyć (myślę nad druciakiem) i zobaczę. W testach z zaślepioną turbiną, a wężykiem od odmy w powietrze turbina suchutka z filmem smarnym, czyli jak powinno być. Sprawdzałem inna turbinę i moja jest zdrowa. Membrany nie zmieniam, bo ta moja calutka była. No, albo silnik ma przedmuch i mocno podaje.