--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
B20DTH a D20DTH
-
- Forumowicz
- Posty: 74
- Rejestracja: 23 sie 2019, o 18:33
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Poznań
- Postawił piwo: 5 razy
B20DTH a D20DTH
Koledzy,
wyczytałem, że w Insigniach od pewnego momentu oznaczenie silnika to D20DTH ze względu na spełnianie normy spalin Euro 6.2
Czy ktoś wie czy jest jakakolwiek różnica między oboma oznaczeniami silników B20DTH a D20DTH ?
https://www.opel-infos.de/modelle/insignia_bst.html
wyczytałem, że w Insigniach od pewnego momentu oznaczenie silnika to D20DTH ze względu na spełnianie normy spalin Euro 6.2
Czy ktoś wie czy jest jakakolwiek różnica między oboma oznaczeniami silników B20DTH a D20DTH ?
https://www.opel-infos.de/modelle/insignia_bst.html
-
- Użytkownik
- Posty: 406
- Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
- Auto: Insignia B kombi
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: B20DTH a D20DTH
zauważyłem, że między silnikami diesla 2.0 w Insigni B sprzed i po liftingu są różnice:
- starszy ma pojemność 1956 cm3, moc 170KM przy 3750 obrotach i moment 400 Nm w przedziale 1750-2500 obrotów
- nowszy ma pojemność 1995 cm3, moc 174KM przy 3500 obrotach i moment 380 Nm w przedziale 1500-2750 obrotów
Po pojemności wygląda mi na to, że to są jednak inne silniki, a nie zmiany programowe w starym. Chętnie przeczytam coś więcej o tym nowym silniku. Słyszałem, że pochodzi nadal od GM, a nie PSA. Może wzorem benzynowego 1.2 był przechowywany gdzieś w Ameryce Płd na półce.
- starszy ma pojemność 1956 cm3, moc 170KM przy 3750 obrotach i moment 400 Nm w przedziale 1750-2500 obrotów
- nowszy ma pojemność 1995 cm3, moc 174KM przy 3500 obrotach i moment 380 Nm w przedziale 1500-2750 obrotów
Po pojemności wygląda mi na to, że to są jednak inne silniki, a nie zmiany programowe w starym. Chętnie przeczytam coś więcej o tym nowym silniku. Słyszałem, że pochodzi nadal od GM, a nie PSA. Może wzorem benzynowego 1.2 był przechowywany gdzieś w Ameryce Płd na półce.
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1614
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1614
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: B20DTH a D20DTH
Łachudra jakaś nie potrafiła przepisać bez błędu. W konfiguratorze jest 1955 i w niemieckim „długim” cenniku także.
Swoją drogą francuskie porządki zawitały do cennika niemieckiego. Przez lata Opel podawał w nim dane silnika takie jak średnica i skok tłoka oraz stopień sprężania. Teraz z tego zrezygnowali.
M.
Swoją drogą francuskie porządki zawitały do cennika niemieckiego. Przez lata Opel podawał w nim dane silnika takie jak średnica i skok tłoka oraz stopień sprężania. Teraz z tego zrezygnowali.
M.
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1614
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: B20DTH a D20DTH
W sumie zrobiło się ciekawie, bo podążyłem tropem tego gdzie leży błąd
W cenniku niemieckim (ma ze 40 stron, a nie 4 jak polski) jest napisane "1955 cm3".
W konfiguratorze niemieckim i polskim również "1955 cm3"
Tylko w cenniku polskim jest 1995 cm3 (literówka?)
Może literówka, a może nie - bo akurat 1995 wychodzi, że jest poprawne. Pojemność 1.5 CDTI z trzema cylindrami wynosi 1496 cm3 i jest to dokładnie tyle, ile zostaje po obcięciu 1995 cm3 o jeden cylinder.
Do tego znalazłem wymiary - i z prostej kalkulacji wychodzi, że faktycznie jednak 1995 cm3 jest poprawne.
Silniki 1956 cm3 miały średnicę x skok tłoka = 83.0 x 90.4 mm
Nowy silnik ma 4 cylindry 84.0 x 90.0 mm, więc 1995 cm3.
B20DTH (slinik "LFS") w Insignii A miały stopień sprężania 16.0 : 1
B20DTH i D20DTH (dalej ten sam silnik "LFS") w Insignii B przed liftem miały 16.5 : 1
Nowy F20DTH (nowy silnik "LSQ") ma z kolei 15.5 : 1
M.
W cenniku niemieckim (ma ze 40 stron, a nie 4 jak polski) jest napisane "1955 cm3".
W konfiguratorze niemieckim i polskim również "1955 cm3"
Tylko w cenniku polskim jest 1995 cm3 (literówka?)
Może literówka, a może nie - bo akurat 1995 wychodzi, że jest poprawne. Pojemność 1.5 CDTI z trzema cylindrami wynosi 1496 cm3 i jest to dokładnie tyle, ile zostaje po obcięciu 1995 cm3 o jeden cylinder.
Do tego znalazłem wymiary - i z prostej kalkulacji wychodzi, że faktycznie jednak 1995 cm3 jest poprawne.
Silniki 1956 cm3 miały średnicę x skok tłoka = 83.0 x 90.4 mm
Nowy silnik ma 4 cylindry 84.0 x 90.0 mm, więc 1995 cm3.
B20DTH (slinik "LFS") w Insignii A miały stopień sprężania 16.0 : 1
B20DTH i D20DTH (dalej ten sam silnik "LFS") w Insignii B przed liftem miały 16.5 : 1
Nowy F20DTH (nowy silnik "LSQ") ma z kolei 15.5 : 1
M.
-
- Użytkownik
- Posty: 166
- Rejestracja: 20 lis 2018, o 20:16
- Auto: CORSA D
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: BOCHNIA
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: B20DTH a D20DTH
Na Stopien sprezania pojemnosc skokowa nie ma nic wspolnego , stopniem sprezania schodzi sie jak najnizej zeby praca była jak najcichsza ( prawie jak bezyna) i zmiany zachodzą poprzez mofyfikacje komory spalania tloka i wysokosci tloka( odleglosc od glowicy). A czy to jest ten sam silnik podejrzewam ze zmieniona pojemnosc lekko zeby ludziom zycie utrudnic bo jak sie d20dth zacznie jupcy....c zeby nie bylo tak latwo wsadzic b20dth oczywiscie to jest moje myslenie a czy prawidlowe nie wiem.
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1614
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: B20DTH a D20DTH
A czy napisałem, że stopień sprężania należy wiązać z poj. skokową? Nie. Przytoczyłem tylko porównanie parametrów.
M.
M.
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1614
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: B20DTH a D20DTH
Spokojnie to tylko w benzynie. Diesel to niepokój, a wręcz zapłon samoczynny i wybuchy
M.
M.
-
- Forumowicz
- Posty: 86
- Rejestracja: 12 mar 2017, o 09:29
- Auto: insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Łódz
Re: B20DTH a D20DTH
To który silnik lepszy B20DTH czy D20DTH?? Jakie są różnice w tym systemie AdBlu??
Dodano po 2 minutach 48 sekundach:
Jeszcze jedno mam pytanie - już trochę czasu płynęło po liftingu IB.
Czym naprawdę różnią się te silniki diesla 2.0 170 a 174 --- Który jest lepszy .Czy ten 174 kM jest bardziej dopracowany niż 170KM???
Dodano po 29 sekundach:
Jeszcze jedno mam pytanie - już trochę czasu płynęło po liftingu IB.
Czym naprawdę różnią się te silniki diesla 2.0 170 a 174 --- Który jest lepszy .Czy ten 174 kM jest bardziej dopracowany niż 170KM???
Dodano po 2 minutach 48 sekundach:
Jeszcze jedno mam pytanie - już trochę czasu płynęło po liftingu IB.
Czym naprawdę różnią się te silniki diesla 2.0 170 a 174 --- Który jest lepszy .Czy ten 174 kM jest bardziej dopracowany niż 170KM???
Dodano po 29 sekundach:
Jeszcze jedno mam pytanie - już trochę czasu płynęło po liftingu IB.
Czym naprawdę różnią się te silniki diesla 2.0 170 a 174 --- Który jest lepszy .Czy ten 174 kM jest bardziej dopracowany niż 170KM???
-
- Użytkownik
- Posty: 359
- Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Piotrków Trybunalski
- Postawił piwo: 11 razy
- Otrzymał piwo: 14 razy
Re: B20DTH a D20DTH
Wątpię w to aby producent pchał się w koszty i robił jakieś zmiany konstrukcyjne.
Różnią się mocą, a to pewnie wynika z oprogramowania i ekologi
Poszukałem właśnie trochę i wychodzi na to że b20dth i d20dth mają te same parametry, a 174konie ma f20dth
Różnią się mocą, a to pewnie wynika z oprogramowania i ekologi
Poszukałem właśnie trochę i wychodzi na to że b20dth i d20dth mają te same parametry, a 174konie ma f20dth
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1614
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
- perzu126
- Nowicjusz
- Posty: 48
- Rejestracja: 21 kwie 2023, o 18:20
- Auto: Opel Insignia B St
- Kod silnika: D20DTH
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Kepno
Re: B20DTH a D20DTH
Czy ma może ktoś dostep do szczegółowych danych i opisu budowy silnika D20/B20DTH? Nie intseresuje mnie ile ma koni i momentu.
Szczegóły techniczne: począwszy od budowy ukladu korbowego tłokowego, po EGR, uklad chłodzenia.
Szczegóły techniczne: począwszy od budowy ukladu korbowego tłokowego, po EGR, uklad chłodzenia.
- Pro
- Klubowicz
- Posty: 587
- Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 31 razy
Re: B20DTH a D20DTH
Opisu jak w Sam naprawiam nie mam, ale kiedyś znalazłem na stronie Niedzielskiego fajny opis z wybranymi szczegółami. Nie wiem czy widziałeś: https://kamilniedzielski.pl/opel-insignia-lift-b20dth/
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1614
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: B20DTH a D20DTH
^^^
Popłynął chłop przy opisie skrzyni automatycznej, podając jej oznaczenie jako „F40”…
M.
Popłynął chłop przy opisie skrzyni automatycznej, podając jej oznaczenie jako „F40”…
M.
- perzu126
- Nowicjusz
- Posty: 48
- Rejestracja: 21 kwie 2023, o 18:20
- Auto: Opel Insignia B St
- Kod silnika: D20DTH
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Kepno
Re: B20DTH a D20DTH
Dzieki, zawsze coś.Pro pisze: ↑16 sie 2023, o 14:14Opisu jak w Sam naprawiam nie mam, ale kiedyś znalazłem na stronie Niedzielskiego fajny opis z wybranymi szczegółami. Nie wiem czy widziałeś: https://kamilniedzielski.pl/opel-insignia-lift-b20dth/
Ale np z silnikami VW można ściągnąć gdzieś w necie biuletyny serwisowe- silnik opisany naprawdę szczegółowo. Dla laika nic nie mówi, ale jak sam dłubiesz to mega wiedza.