--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Wypalanie DPF
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 10 paź 2021, o 21:00
- Auto: Insignia B 2.0 CDTi
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Bydgoszcz
Re: Wypalanie DPF
Witam,
mam problem z powracający błędem P2002 - niska wydajność filtra sadzowego (DPF).
Po wymianie:
- nowy czujnik różnicy ciśnienie (przewody gumowe też nowe)
- DPF po czyszczeniu hydrodynamicznym (nie był zatkany) teraz pokazuje 2% (wcześniej schodził do 5%)
- nowy EGR
I nadal wyskakuje po około 30-100km CHECK ENGINE błąd P2002 - niska wydajność filtra sadzowego (DPF). Insignia nie traci mocy jedzie bez problemu.
Insignia 2.0 CDTi 170KM D20DTH przebieg 170t km rok 2018.
Może ktoś miał podobny problem i udało się zwalczyć w/w błąd?
mam problem z powracający błędem P2002 - niska wydajność filtra sadzowego (DPF).
Po wymianie:
- nowy czujnik różnicy ciśnienie (przewody gumowe też nowe)
- DPF po czyszczeniu hydrodynamicznym (nie był zatkany) teraz pokazuje 2% (wcześniej schodził do 5%)
- nowy EGR
I nadal wyskakuje po około 30-100km CHECK ENGINE błąd P2002 - niska wydajność filtra sadzowego (DPF). Insignia nie traci mocy jedzie bez problemu.
Insignia 2.0 CDTi 170KM D20DTH przebieg 170t km rok 2018.
Może ktoś miał podobny problem i udało się zwalczyć w/w błąd?
Ostatnio zmieniony 11 paź 2021, o 18:36 przez Onzar, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Klubowicz
- Posty: 456
- Rejestracja: 13 lut 2016, o 14:05
- Auto: BMW G31
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Poznań
- Postawił piwo: 6 razy
- Otrzymał piwo: 22 razy
Re: Wypalanie DPF
Procedura GM w związku z kodem DTC P2002
Weryfikacja obwodu/układu
1. Zapłon włączony.
2. Sprawdzić, czy DTC P0100, P0101, P0102, P0103, P0651, P113C, P2032, P2033, P2084, P2085, P2470, P2228, P2229, P2452, P2453, P2454, P2455 lub P2456 nie są ustawione
⇓ Jeżeli nie są wygenerowane żadne inne kody DTC
3. Silnik pracuje na biegu jałowym.
4. Sprawdzić na testerze diagnostycznym, czy parametr czujnika różnicy ciśnień DPF mieści się w zakresie 0-10 kPa (0-1,5 PSI).
⇒ Jeśli wartość nie mieści się w podanym zakresie
Przejdź do Badanie obwodu/układu.
⇓ Jeśli wartość mieści się w podanym zakresie
5. Uruchomić pojazd i odtworzyć warunki generowania kodu DTC. Można również obsługiwać pojazd w zakresie warunków stwierdzonych na podstawie Danych zamrożonych/Rejestru usterki.
6. Sprawdzić, czy nie jest ustawiony kod DTC P2002.
⇒ Jeśli kod DTC jest ustawiony
Przejdź do Badanie obwodu/układu.
⇓ Jeśli kod DTC nie jest ustawiony
7. Wszystko w porządku.
Sprawdzanie obwodu/układu
1. Sprawdzić spójność całego układu dolotowego powietrza, układu wydechowego, włączając w to wszystkie części składowe turbosprężarki, poprzez sprawdzenie występowania poniżej opisanych stanów:
◦Uszkodzone, obluzowane lub niewłaściwie zamontowane części po naprawie układu wydechowego
◦Nieszczelności w układzie wydechowym, wliczając w to luźne lub rozłączone rury oraz powierzchnię styku pomiędzy turbosprężarką a kolektorem wydechowym.
⇒ Jeżeli stwierdzono stan
Naprawić według potrzeby.
⇓ Jeżeli nie występuje żadna usterka
2. Podłączyć króciec wyjściowy miernika podciśnienia EN 23738-A do króćca pierwszego (strona silnika) Czujnika różnicy ciśnień wydechu filtra sadzowego B154.
3. Zapłon włączony, korzystając z miernika podciśnienia EN 23738-A, powoli zwiększaj ciśnienie na czujniku, obserwując parametr ciśnienia różnicowego DPF.
4. Sprawdzić, czy parametr zwiększa się płynnie bez skoków lub spadków.
⇒ Jeżeli wartość parametru nie wzrasta płynnie
Wymienić czujnik różnicy ciśnień filtra cząstek stałych B154.
⇓ Jeżeli parametr wzrasta płynnie
5. Wymienić filtr sadzowy.
Weryfikacja obwodu/układu
1. Zapłon włączony.
2. Sprawdzić, czy DTC P0100, P0101, P0102, P0103, P0651, P113C, P2032, P2033, P2084, P2085, P2470, P2228, P2229, P2452, P2453, P2454, P2455 lub P2456 nie są ustawione
⇓ Jeżeli nie są wygenerowane żadne inne kody DTC
3. Silnik pracuje na biegu jałowym.
4. Sprawdzić na testerze diagnostycznym, czy parametr czujnika różnicy ciśnień DPF mieści się w zakresie 0-10 kPa (0-1,5 PSI).
⇒ Jeśli wartość nie mieści się w podanym zakresie
Przejdź do Badanie obwodu/układu.
⇓ Jeśli wartość mieści się w podanym zakresie
5. Uruchomić pojazd i odtworzyć warunki generowania kodu DTC. Można również obsługiwać pojazd w zakresie warunków stwierdzonych na podstawie Danych zamrożonych/Rejestru usterki.
6. Sprawdzić, czy nie jest ustawiony kod DTC P2002.
⇒ Jeśli kod DTC jest ustawiony
Przejdź do Badanie obwodu/układu.
⇓ Jeśli kod DTC nie jest ustawiony
7. Wszystko w porządku.
Sprawdzanie obwodu/układu
1. Sprawdzić spójność całego układu dolotowego powietrza, układu wydechowego, włączając w to wszystkie części składowe turbosprężarki, poprzez sprawdzenie występowania poniżej opisanych stanów:
◦Uszkodzone, obluzowane lub niewłaściwie zamontowane części po naprawie układu wydechowego
◦Nieszczelności w układzie wydechowym, wliczając w to luźne lub rozłączone rury oraz powierzchnię styku pomiędzy turbosprężarką a kolektorem wydechowym.
⇒ Jeżeli stwierdzono stan
Naprawić według potrzeby.
⇓ Jeżeli nie występuje żadna usterka
2. Podłączyć króciec wyjściowy miernika podciśnienia EN 23738-A do króćca pierwszego (strona silnika) Czujnika różnicy ciśnień wydechu filtra sadzowego B154.
3. Zapłon włączony, korzystając z miernika podciśnienia EN 23738-A, powoli zwiększaj ciśnienie na czujniku, obserwując parametr ciśnienia różnicowego DPF.
4. Sprawdzić, czy parametr zwiększa się płynnie bez skoków lub spadków.
⇒ Jeżeli wartość parametru nie wzrasta płynnie
Wymienić czujnik różnicy ciśnień filtra cząstek stałych B154.
⇓ Jeżeli parametr wzrasta płynnie
5. Wymienić filtr sadzowy.
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 10 paź 2021, o 21:00
- Auto: Insignia B 2.0 CDTi
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Bydgoszcz
Re: Wypalanie DPF
To zostało wszystko sprawdzone.
Masz może prawidłowe zakresy działania wartości czujników NOx za filtrem DPF, są trzy czujniki:
1 - czujnik cząstek stałych w spalinach
2 - czujnik tlenków azotu NOx przed katalizatorem
3 - czujnik tlenków azotu NOx za katalizatorem
Jak dobrze rozumiem pierwsza sonda za DPF mierzy cząstki stałe w spalinach? Może ona podaje złe wartości?
Masz może prawidłowe zakresy działania wartości czujników NOx za filtrem DPF, są trzy czujniki:
1 - czujnik cząstek stałych w spalinach
2 - czujnik tlenków azotu NOx przed katalizatorem
3 - czujnik tlenków azotu NOx za katalizatorem
Jak dobrze rozumiem pierwsza sonda za DPF mierzy cząstki stałe w spalinach? Może ona podaje złe wartości?
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 9022
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 117 razy
Re: Wypalanie DPF
@Onzar czujnik różnicy ciśnień dałeś ori czy zamiennik. Został zaadoptowany poprawnie?
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 10 paź 2021, o 21:00
- Auto: Insignia B 2.0 CDTi
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Bydgoszcz
Re: Wypalanie DPF
Czujnik różnicy ciśnień kupony nowy w ASO Opel oryginalny 55500458 i zaadaptowany.
Dodano po 17 minutach 50 sekundach:
Kod silnika D20DTH
Dodano po 17 minutach 50 sekundach:
Kod silnika D20DTH
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 10 paź 2021, o 21:00
- Auto: Insignia B 2.0 CDTi
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Bydgoszcz
- mejkpis
- Nowicjusz
- Posty: 46
- Rejestracja: 27 lut 2019, o 15:20
- Auto: insignia B GS
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z dupy
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Wypalanie DPF
Mam chyba to samo. Co jakiś czas pojawia mi się P2002. Zazwyczaj jak jeżdżę po mieście to jest spokój, błąd pojawia się dopiero jak wyruszam w trasę autostradową i tak dopiero po przejechaniu około 150km. Później jadę z tym błędem do serwisu w ramach gwarancji, oni to kasują i mówią, ze wszystko w porządku, że DPF świetnie wypalony itp... Może znacie jakieś ASO na Dolnym Śląsku lub w lubuskiem, który podejdzie poważnie do tego tematu?
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3078
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=1580&start=280
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 21 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Wypalanie DPF
Pewnie ktoś by ci doradził gdzie by było blisko ale nie można znaleść takiej miejscowości na mapie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Wypalanie DPF
Możliwe jest, że DPF nie odpalił mi się od 1500 km?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Bogoes
- Użytkownik
- Posty: 243
- Rejestracja: 24 wrz 2018, o 20:21
- Auto: Corsa D A13DTC
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Bydgoszcz
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 13 razy
Re: Wypalanie DPF
Jasne, że możliwe, nawet w swojej corsie zdarzały mi się takie dystanse... a swoją drogą zmień sobie apke na nową i duzo bogatszą w parametry: https://play.google.com/store/apps/deta ... l=pl&gl=PL
-
- Użytkownik
- Posty: 359
- Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Piotrków Trybunalski
- Postawił piwo: 11 razy
- Otrzymał piwo: 14 razy
Re: Wypalanie DPF
Bez wypadu na trasę i jazdę w okolicach 180-200 raczej nie. Przy tych prędkościach EGT dochodzi takich wartości, że masz wypalanie pasywne tzn. samoczynne bez ingerencji sterownika
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 28 sty 2023, o 16:11
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Sieradz
Re: Wypalanie DPF
Około 80% to trasa, po mieście wytrzymuje 250-300 i wypalanie wydaje mi się trochę za często.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- zubek
- Użytkownik
- Posty: 997
- Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
- Auto: IB/ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Moje auto: viewtopic.php?f=53&t=8662
- Miasto: WWL
- Postawił piwo: 18 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
- perzu126
- Nowicjusz
- Posty: 48
- Rejestracja: 21 kwie 2023, o 18:20
- Auto: Opel Insignia B St
- Kod silnika: D20DTH
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Kepno
Re: Wypalanie DPF
Ostatnio zmieniony 28 kwie 2023, o 22:02 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.
- zubek
- Użytkownik
- Posty: 997
- Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
- Auto: IB/ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Moje auto: viewtopic.php?f=53&t=8662
- Miasto: WWL
- Postawił piwo: 18 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
- perzu126
- Nowicjusz
- Posty: 48
- Rejestracja: 21 kwie 2023, o 18:20
- Auto: Opel Insignia B St
- Kod silnika: D20DTH
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Kepno