--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Silnik B20NFT 260 KM w Insignii B - norma EURO
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Silnik B20NFT 260 KM w Insignii B - norma EURO
Ok tylko nie wiemy czy w innych krajach wykorzystali limit przydzielonej puli. Jeśli nie to skoro w Polsce są zapytania nasi dealerzy dostali mogli dostać większą pule i zbierają zamówienia.
Prawda jest taka, że nikt z nas nie ma pewnej i rzetelnej informacji jak to jest naprawdę. A dealerzy często mogą wytwarzać presję informując, że jakaś pula się kończy, że zaraz nie będzie. By przyspieszyć proces decyzyjny u klienta. Wg mnie skoro przyjęli zamówienie w czerwcu to samochód dostarczą. A dalsza dyskusja to tylko gdybanie oparte na plotkach szczątkach informacji i domysłach.
Szybsze terminy realizacji zamówień na 2.0 t to wg mnie nie tylko większy zarobek. Ale może również chęć pozbycia się z magazynów np silników, które mają być wycofane z sprzedaży. Tak jak pisałem to są tylko przypuszczenia z mojej czy twojej strony. Biorą zamówienia więc auta dostarczą i tyle w temacie. I nie będą wadliwe z powodu przyspieszonej produkcji jak ktoś wyżej miał wątpliwości.
Prawda jest taka, że nikt z nas nie ma pewnej i rzetelnej informacji jak to jest naprawdę. A dealerzy często mogą wytwarzać presję informując, że jakaś pula się kończy, że zaraz nie będzie. By przyspieszyć proces decyzyjny u klienta. Wg mnie skoro przyjęli zamówienie w czerwcu to samochód dostarczą. A dalsza dyskusja to tylko gdybanie oparte na plotkach szczątkach informacji i domysłach.
Szybsze terminy realizacji zamówień na 2.0 t to wg mnie nie tylko większy zarobek. Ale może również chęć pozbycia się z magazynów np silników, które mają być wycofane z sprzedaży. Tak jak pisałem to są tylko przypuszczenia z mojej czy twojej strony. Biorą zamówienia więc auta dostarczą i tyle w temacie. I nie będą wadliwe z powodu przyspieszonej produkcji jak ktoś wyżej miał wątpliwości.
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1614
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Silnik B20NFT 260 KM w Insignii B - norma EURO
Silniki zostają, bo nadal idą do Buicków i Holdenów, które będą składane w Russelsheim. Pytanie tylko gdzie są te silniki produkowane - tego nie wiem. Fabryka musi przestawić się na produkcję nowych 1.6T na Europę. Magazyny z 2.0T i tak pewnie świecą pustkami - tego nie produkuje się na magazyn, tylko "ssie" wprost z fabryki silników ilość potrzebną zgodnie z zamówieniami na samochody. Jak w mojej wymieniali silnik na gwarancji, to rozegrała się walka o rezerwację jedynej wolnej wówczas sztuki w Europie
Obawy o jakość również i ja uznaję za płonne. To loteria, a czas realizacji zamówienia nie ma tu nic do rzeczy. Sama produkcja trwa zawsze tyle samo. Skrócenie czasu wynika z nadania priorytetu w kolejce.
M.
Obawy o jakość również i ja uznaję za płonne. To loteria, a czas realizacji zamówienia nie ma tu nic do rzeczy. Sama produkcja trwa zawsze tyle samo. Skrócenie czasu wynika z nadania priorytetu w kolejce.
M.
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 16 maja 2018, o 01:15
- Auto: 2.0 260KM być może
- Rok produkcji: 2017
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Silnik B20NFT 260 KM w Insignii B - norma EURO
Panowie, moje 'obawy' o jakość należało potraktować z lekkim przymrużeniem oka.
Co nie zmienia faktu, że czytając wypowiedzi użytkowników, można mieć mieszane uczucia co do jakości wykończenia poszczególnych egzemplarzy - np. jednemu trzeszczy obudowa HUD, innemu nie. Oczywiście warunki użytkowania itp. mogą być różne. W testowanym przeze mnie egzemplarzu nic nie trzeszczało, tylko za dnia nie mogłem otworzyć klapy bagażnika ruchem nogi - w ciemności bez problemu otwieranie działało. Ale to temat na inną dyskusję.
Co nie zmienia faktu, że czytając wypowiedzi użytkowników, można mieć mieszane uczucia co do jakości wykończenia poszczególnych egzemplarzy - np. jednemu trzeszczy obudowa HUD, innemu nie. Oczywiście warunki użytkowania itp. mogą być różne. W testowanym przeze mnie egzemplarzu nic nie trzeszczało, tylko za dnia nie mogłem otworzyć klapy bagażnika ruchem nogi - w ciemności bez problemu otwieranie działało. Ale to temat na inną dyskusję.
Re: Silnik B20NFT 260 KM w Insignii B - norma EURO
Miałeś wymieniany silnik już u siebie ?wassermann pisze: ↑6 lip 2018, o 13:38Jak w mojej wymieniali silnik na gwarancji, to rozegrała się walka o rezerwację jedynej wolnej wówczas sztuki w Europie
Co się z nim działo?
Na szczęście kupiłem 5 lat gwarancji fabrycznej
P.
-
- Użytkownik
- Posty: 406
- Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
- Auto: Insignia B kombi
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Silnik B20NFT 260 KM w Insignii B - norma EURO
właściciele auta mogą spojrzeć w dowód rejestracyjny, jest tam wpisane jaką normę spełnia silnik. Dla przykładu Insignia B z silnikiem B20DTH spełnia normę 6 ZA, czyli EURO 6c, która niedawno zaczęła obowiązywać. Najnowsze silniki D20DTH i D20DTR spełniają już EURO 6d-TEMP, która jeszcze nie obowiązuje.wassermann pisze: ↑6 lut 2018, o 12:42Jaką dokładnie normę EURO spełnia silnik 260 KM w obecnie oferowanej Insi?
Silnik benzynowy 260KM spełnia EURO 6, ale nie wiem które
Więcej znajdziesz tutaj:
https://de.wikipedia.org/wiki/Schadstoffschlüssel
-
- Klubowicz
- Posty: 1881
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Silnik B20NFT 260 KM w Insignii B - norma EURO
Czyżby dziura w bloku przy czwartym cylindrze? Częsty problem w AJ OPC.
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1614
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Silnik B20NFT 260 KM w Insignii B - norma EURO
W poprzedniej (prod. 2015) z takim samym silnikiem (250 KM, ale to ten sam typ silnika "LTG" co w obecnej generacji.)pitterski pisze: ↑23 paź 2018, o 16:40Miałeś wymieniany silnik już u siebie ?wassermann pisze: ↑6 lip 2018, o 13:38Jak w mojej wymieniali silnik na gwarancji, to rozegrała się walka o rezerwację jedynej wolnej wówczas sztuki w Europie
Co się z nim działo?
Na szczęście kupiłem 5 lat gwarancji fabrycznej
P.
Z silnikiem na pierwszy i drugi rzut oka nie działo się nic, chodził pięknie, rozwijał moc, nie jadł oleju, wszystko niby cacy. Tyle że dość szybko zacząłem mieć problemy ze sprzęgłem - zacinał się pedał (nie odbijał). Auto było diagnozowane, sprzęgło kpl. i pompa wymienione - i zero poprawy. Z czasem zaobserwowałem, że dzieje się to po wytworzeniu przeciążenia w łuku tylko w prawą stronę (bądź czasem na nierówności, gdy auto podskoczyło). Doprowadziło to do odkrycia przez serwis, że wał korbowy miał luz osiowy 5x większy niż zakres tolerancji, przez co przesuwał się i czasem blokował hydraulikę sprzęgła dopóki nie osiadł z powrotem na właściwej pozycji. Po demontażu - kwalifikacja do wymiany silnika. Domniemana przyczyna - wadliwa panewka oporowa.
Poza tym te silniki mają problemy z pękającymi tłokami. Ale najpierw trzeba przejechać, powiedzmy te 80 tys. km
Poprzednie, już nieaktualne Pisałem to w lutym - i dobrze, że w porę się obudziłem, zamawiając zawczasu nową Insignię.Silnik benzynowy 260KM spełnia EURO 6, ale nie wiem które
Aha - D20DTR nie spełnia EURO6d-TEMP, lecz 6c. Jeśli go nie zmodernizują, to od 01.09.2019 pożegnamy i ten wariant.
M.
-
- Użytkownik
- Posty: 406
- Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
- Auto: Insignia B kombi
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Silnik B20NFT 260 KM w Insignii B - norma EURO
czytałem, że w kwietniu 2018 silnik B20DTH przeszedł certyfikację, osiągnął zgodność z EURO-6d TEMP i bez zmiany parametrów przyjął oznaczenie D20DTH
D20DTR spełnia faktycznie EURO-6c
D20DTR spełnia faktycznie EURO-6c
Re: Silnik B20NFT 260 KM w Insignii B - norma EURO
O kurcze, normalnie czytałem z otwartą japą. Miejmy nadzieję, że w GSI będzie lepiej. W OPC miałem 2.8V6 i tam się nic nie działo, po sprzedaży zacząłem czytać na forum o problemach CDTI i ktoś strwierdził, że 2.8 było najmniej awaryjną jednostką napędową.wassermann pisze: ↑23 paź 2018, o 18:43
W poprzedniej (prod. 2015) z takim samym silnikiem (250 KM, ale to ten sam typ silnika "LTG" co w obecnej generacji.)
Z silnikiem na pierwszy i drugi rzut oka nie działo się nic, chodził pięknie, rozwijał moc, nie jadł oleju, wszystko niby cacy. Tyle że dość szybko zacząłem mieć problemy ze sprzęgłem - zacinał się pedał (nie odbijał). Auto było diagnozowane, sprzęgło kpl. i pompa wymienione - i zero poprawy. Z czasem zaobserwowałem, że dzieje się to po wytworzeniu przeciążenia w łuku tylko w prawą stronę (bądź czasem na nierówności, gdy auto podskoczyło). Doprowadziło to do odkrycia przez serwis, że wał korbowy miał luz osiowy 5x większy niż zakres tolerancji, przez co przesuwał się i czasem blokował hydraulikę sprzęgła dopóki nie osiadł z powrotem na właściwej pozycji. Po demontażu - kwalifikacja do wymiany silnika. Domniemana przyczyna - wadliwa panewka oporowa.
Poza tym te silniki mają problemy z pękającymi tłokami. Ale najpierw trzeba przejechać, powiedzmy te 80 tys. km
Pozdrawiam
p.
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1614
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Silnik B20NFT 260 KM w Insignii B - norma EURO
GSi nie ma nic do tego. Silnik jest silnik. Stąd i ja wziąłem przedłużoną gwarancję.
Kiedy w 2015 brałem poprzednią Insię (2.0T 4x4) doświadczony mistrz ASO Opla mówił mi dwie rzeczy:
- szkoda, że nie ma 2.8T V6, bo to był silnik bezproblemowy (mimo zwiększonych kosztów serwisowania - rozrząd), a z 2.0T mają dużo problemów w sensie awarii,
- bierz z automatem, bo 2.0T i manual mają problemy ze sprzęgłem.
Wziąłem z manualem, ale problemy wyniknęły z czego innego. Choć sprzęgło zawsze było w tym aucie specyficzne, ale trzeba było je dobrze wyczuć. Silniki po 2014 (czyli te nowe LTG sypią się i jest to fakt). Piszemy o tym w innych wątkach, szukaj po haśle "LSPI". W krótkim okresie w "moim" ASO widziałem dwie inne 2.0T na wymianie silnika 2.0T (obie 2014-2015, obie miały nieco poniżej 100 tys. km, obie pęknięcie tłoka). U mnie było co innego, podobno jedyny przypadek Stąd tak długo nie mogli dojść.
M.
Kiedy w 2015 brałem poprzednią Insię (2.0T 4x4) doświadczony mistrz ASO Opla mówił mi dwie rzeczy:
- szkoda, że nie ma 2.8T V6, bo to był silnik bezproblemowy (mimo zwiększonych kosztów serwisowania - rozrząd), a z 2.0T mają dużo problemów w sensie awarii,
- bierz z automatem, bo 2.0T i manual mają problemy ze sprzęgłem.
Wziąłem z manualem, ale problemy wyniknęły z czego innego. Choć sprzęgło zawsze było w tym aucie specyficzne, ale trzeba było je dobrze wyczuć. Silniki po 2014 (czyli te nowe LTG sypią się i jest to fakt). Piszemy o tym w innych wątkach, szukaj po haśle "LSPI". W krótkim okresie w "moim" ASO widziałem dwie inne 2.0T na wymianie silnika 2.0T (obie 2014-2015, obie miały nieco poniżej 100 tys. km, obie pęknięcie tłoka). U mnie było co innego, podobno jedyny przypadek Stąd tak długo nie mogli dojść.
M.
- Scooby
- Użytkownik
- Posty: 144
- Rejestracja: 4 sie 2019, o 17:48
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Grójec
- Postawił piwo: 11 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Silnik B20NFT 260 KM w Insignii B - norma EURO
Odgrzebie trochę temat bo na początku autora napisał że nie ma GPF u mnie w GSI 2.0t oznaczenie silnika B20NFT powiedziano mi że takowy GPF jest zamontowany ze względu na euro normy których silnik by nie przeszedł....
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1614
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Silnik B20NFT 260 KM w Insignii B - norma EURO
Silnik B20NFT - NIE MA GPF -
Personel ASO na szkolenie niech się uda. To pewnie tacy sami specjaliści jak ci, którzy twierdzą, że w Insignii trzeba po każdej wymianie kół przyuczać oryginalne czujniki do samochodu (nie trzeba - same się aktywują po paru minutach jazdy).
M.
Personel ASO na szkolenie niech się uda. To pewnie tacy sami specjaliści jak ci, którzy twierdzą, że w Insignii trzeba po każdej wymianie kół przyuczać oryginalne czujniki do samochodu (nie trzeba - same się aktywują po paru minutach jazdy).
M.
- Scooby
- Użytkownik
- Posty: 144
- Rejestracja: 4 sie 2019, o 17:48
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Grójec
- Postawił piwo: 11 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Silnik B20NFT 260 KM w Insignii B - norma EURO
Też byłem przykonany, zgłosiłem im tłuste plamy na końcówce wydechowej i prosiłem o sprawdzenie kompresji oraz ciśnienia olejowe go bo podejrzewam że puszczają pierścienie olejowe, otrzymałem odpowiedź że tak ma być to tu jest zamontowany filtr cząstek stałych więc niedługo kolej na wizyta...
Ostatnio zmieniony 6 lis 2019, o 17:04 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum
- Scooby
- Użytkownik
- Posty: 144
- Rejestracja: 4 sie 2019, o 17:48
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Grójec
- Postawił piwo: 11 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Silnik B20NFT 260 KM w Insignii B - norma EURO
Nie zrobili bo tak ma być ze względu na ten niby filtr cząstek stałych, w lutym mam znów wizytę ostatnia i każe im zweryfikować, jak znów powie o filtrze cząstek stałych to poproszę go żeby napisał to na papierze...
Ostatnio zmieniony 6 lis 2019, o 17:30 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum
-
- Klubowicz
- Posty: 1881
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Silnik B20NFT 260 KM w Insignii B - norma EURO
Bierz wszystko na papierze, każdą ich decyzję, odmówienie sprawdzenia czegoś, mówienie, że tak ma być, itd. Odpukać, jakby coś się działo, to masz na papierze, że serwis twierdził, że jest OK.
-
- Ekspert
- Posty: 5128
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Silnik B20NFT 260 KM w Insignii B - norma EURO
Szkoda. Bo ciekawi mnie jaka powinna być, a nie ma nigdzie danych
- jurass
- Użytkownik
- Posty: 206
- Rejestracja: 28 kwie 2014, o 20:14
- Auto: GS 260 KM 4x4 Elite
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: jesienne
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Silnik B20NFT 260 KM w Insignii B - norma EURO
@Scooby, który serwis?
Edit
----------
MM Cars Warszawa?
Edit
----------
MM Cars Warszawa?