--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Spryskiwacz kamery cofania ST
- Pro
- Klubowicz
- Posty: 584
- Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 31 razy
Spryskiwacz kamery cofania ST
W dniu dzisiejszym postanowiłem zmodyfikować delikatnie auto o nadwoziu ST, dodając gadżet, który mam nadzieję poprawi komfort użytkowania. Mowa o spryskiwaczu kamery. Każdy chyba spotkał się z problemem, gdy dajemy wsteczny, a w kamerze widać nic. Pstryknąłem kilka zdjęć, które postanowiłem opublikować
Do wykonania modyfikacji potrzebujemy:
1. dyszę spryskiwacza z pojazdów VW, nr części 5TA955993;
2. uniwersalny wężyk do spryskiwaczy, dł. ok 2 m, średnica wewnętrzna ok. 4,3 mm;
3. trójnik typu Y (na popularnym portalu aukcyjnym dostępny razem z wężykiem);
4. mikroguma, jeśli nasza uszczelka wymaga wymiany;
5. trytytki małe.
Narzędzia:
1. coś do ciecia plastiku, ja wykorzystałem miniszlifierkę;
2. wiertarka i wiertło 6 mm plus wiertła do metalu;
3. nasadka 7 mm;
4. śrubokręt krzyżakowy;
5. nóż/nożyczki.
Inne:
1. silikon (jak druciarstwo to tylko z silikonem );
2. farba/lakier do zabezpieczenia blachy przed rdzą.
A więc zaczynamy pracę.
1. Na początku demontujemy wewnętrzny boczek klapy, śruby 7 mm zaznaczone czerwonymi kwadratami, na klejnym zdjęciu wrzuciłem już zdjęty boczek, gdzie widać gdzie są zatrzaski.
2. Demontujemy kamerę. Najłatwiej i najbezpieczniej wcisnąć zatrzaski od strony wewnętrznej zgodnie ze strzałkami
Rozłączamy kostkę. Spędziłem na tym najwięcej czasu, więc opisuję jak. Najpierw wyciągamy klin, ok 5 milimetrów zgodnie z kierunkiem strzałki czerwonej. Następnie naciskamy zatrzask zgodnie z kierunkiem strzałki niebieskiej.
3. Gdy mamy kamerę wyjętą, przystępujemy do oddzielenia obudowy. W tym celu wykręcamy 4 śrubki zaznaczone na zdjęciu czerwonymi strzałkami. Demontujemy kabel - bez tego nie da się uwolnić obudowy.
4. Przystępujemy do dostosowywania obudowy do dyszy. W tym celu wycinamy kawałek obudowy (zgodnie z czerwoną linią) i wiercimy otwór o średnicy 6 mm w miejscu zaznaczonym na obrazku. Dysza nie wejdzie w otwór, ja go powiększałem nożem tak, aby dysza weszła na wcisk. Zapomniałem cyknąć zdjęcia jak miałem samą obudowę, dlatego wrzucam z zamontowaną kamerą. Ze względów bezpieczeństwa rekomenduję właśnie zdemontowanie obudowy.
Osadzoną dyszę kleimy silikonem, aby nie przedostawała się woda.
Skręcamy kamerę z obudową. Jeśli mamy uszkodzoną uszczelkę, teraz jest moment, aby ją wymienić. Mikroguma dość łatwo się docina, także raczej bez problemu.
5. Idziemy do samochodu. Tak złożonej kamery z dyszą nie wsadzimy w oryginalne miejsce. Musimy odrobinę nawiercić otwór. Na zdjęciu jest on jeszcze nie zabezpieczony, aby było dokładnie widać kształt jaki rozwierciłem. Następnie obrobiłem krawędzie i pomalowałem, żeby nie rdzewiało.
6. Po zamontowaniu kamery czas na odpowiednie poprowadzenie wężyka do źródła płynu do spryskiwacza. Na kolejnych zdjęciach moja droga. Na początku tylko łapiemy lekko opaskami, żeby wężyk był swobodny, po spięciu z oryginalnym wężykiem zaciskamy trytytki, żeby nic nie latało.
Przed ostatecznym złożeniem jeszcze próba generalna:
Działa
Składamy wszystko i to byłoby na tyle
Do wykonania modyfikacji potrzebujemy:
1. dyszę spryskiwacza z pojazdów VW, nr części 5TA955993;
2. uniwersalny wężyk do spryskiwaczy, dł. ok 2 m, średnica wewnętrzna ok. 4,3 mm;
3. trójnik typu Y (na popularnym portalu aukcyjnym dostępny razem z wężykiem);
4. mikroguma, jeśli nasza uszczelka wymaga wymiany;
5. trytytki małe.
Narzędzia:
1. coś do ciecia plastiku, ja wykorzystałem miniszlifierkę;
2. wiertarka i wiertło 6 mm plus wiertła do metalu;
3. nasadka 7 mm;
4. śrubokręt krzyżakowy;
5. nóż/nożyczki.
Inne:
1. silikon (jak druciarstwo to tylko z silikonem );
2. farba/lakier do zabezpieczenia blachy przed rdzą.
A więc zaczynamy pracę.
1. Na początku demontujemy wewnętrzny boczek klapy, śruby 7 mm zaznaczone czerwonymi kwadratami, na klejnym zdjęciu wrzuciłem już zdjęty boczek, gdzie widać gdzie są zatrzaski.
2. Demontujemy kamerę. Najłatwiej i najbezpieczniej wcisnąć zatrzaski od strony wewnętrznej zgodnie ze strzałkami
Rozłączamy kostkę. Spędziłem na tym najwięcej czasu, więc opisuję jak. Najpierw wyciągamy klin, ok 5 milimetrów zgodnie z kierunkiem strzałki czerwonej. Następnie naciskamy zatrzask zgodnie z kierunkiem strzałki niebieskiej.
3. Gdy mamy kamerę wyjętą, przystępujemy do oddzielenia obudowy. W tym celu wykręcamy 4 śrubki zaznaczone na zdjęciu czerwonymi strzałkami. Demontujemy kabel - bez tego nie da się uwolnić obudowy.
4. Przystępujemy do dostosowywania obudowy do dyszy. W tym celu wycinamy kawałek obudowy (zgodnie z czerwoną linią) i wiercimy otwór o średnicy 6 mm w miejscu zaznaczonym na obrazku. Dysza nie wejdzie w otwór, ja go powiększałem nożem tak, aby dysza weszła na wcisk. Zapomniałem cyknąć zdjęcia jak miałem samą obudowę, dlatego wrzucam z zamontowaną kamerą. Ze względów bezpieczeństwa rekomenduję właśnie zdemontowanie obudowy.
Osadzoną dyszę kleimy silikonem, aby nie przedostawała się woda.
Skręcamy kamerę z obudową. Jeśli mamy uszkodzoną uszczelkę, teraz jest moment, aby ją wymienić. Mikroguma dość łatwo się docina, także raczej bez problemu.
5. Idziemy do samochodu. Tak złożonej kamery z dyszą nie wsadzimy w oryginalne miejsce. Musimy odrobinę nawiercić otwór. Na zdjęciu jest on jeszcze nie zabezpieczony, aby było dokładnie widać kształt jaki rozwierciłem. Następnie obrobiłem krawędzie i pomalowałem, żeby nie rdzewiało.
6. Po zamontowaniu kamery czas na odpowiednie poprowadzenie wężyka do źródła płynu do spryskiwacza. Na kolejnych zdjęciach moja droga. Na początku tylko łapiemy lekko opaskami, żeby wężyk był swobodny, po spięciu z oryginalnym wężykiem zaciskamy trytytki, żeby nic nie latało.
Przed ostatecznym złożeniem jeszcze próba generalna:
Działa
Składamy wszystko i to byłoby na tyle
Ostatnio zmieniony 10 lip 2022, o 10:41 przez Pro, łącznie zmieniany 1 raz.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Spryskiwacz kamery cofania ST
Nie wiem czy u Ciebie będzie ten sam efekt, ale ja do tego zestawu dołożyłem jeszcze zaworek (taki jednokierunkowy ze sprężynką i kulką o delikatnej sile, żeby ciśnienie wytwarzane przez pompkę spryskiwacza było go w stanie otworzyć). Bez tego zaworka po każdym spryskaniu uciekał mi cały płyn, który był w wężyku. Powodowało to, że za każdym kolejnym psikaniem trzeba było czekać na napełnienie, a do tego płyn się szybko kończył
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
- Pro
- Klubowicz
- Posty: 584
- Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 31 razy
Re: Spryskiwacz kamery cofania ST
Nawet go kupiłem, ale nie zamontowałem. Chyba w tej dyszy jest wbudowany, bo nic a nic nie ucieka
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8987
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Spryskiwacz kamery cofania ST
Ciekawe jak ta dysza poradzi sobie z taką mocno zasuszoną i zafajdaną kamerką?
Opis fajny ale mam nawyk już że podchodzę i palcem przecieram
Opis fajny ale mam nawyk już że podchodzę i palcem przecieram
- Pro
- Klubowicz
- Posty: 584
- Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 31 razy
Re: Spryskiwacz kamery cofania ST
Nie oszukujmy się wtedy, wtedy trzeba wyjść z auta i użyć palca. Ale np na taki świeży brud po trasie myślę, że będzie pomocne
-
- Ekspert
- Posty: 5128
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
- Mateo
- Klubowicz
- Posty: 2216
- Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
- Auto: INSIGNIA GS
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Moje auto: https://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?f=52&t=9254
- Miasto: Racibórz
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 20 razy
Re: Spryskiwacz kamery cofania ST
Noooo, palec już z przyzwyczajenia idzie przed albo po każdym wyjeździe przy takiej mokrej/wilgotnej drodze pyk i czyste
Pozdrawiam
-M
Pozdrawiam
-M
- coolmobil
- Zapaleniec
- Posty: 1047
- Rejestracja: 5 sty 2016, o 11:54
- Auto: Skoda Superb
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Spryskiwacz kamery cofania ST
W Skodzie mam to fabrycznie.
Jak by kamera nie była brudna, spryskiwacz daje radę. Zdecydowanie polecam takie mody.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jak by kamera nie była brudna, spryskiwacz daje radę. Zdecydowanie polecam takie mody.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- Pro
- Klubowicz
- Posty: 584
- Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 31 razy
Re: Spryskiwacz kamery cofania ST
Idzie słaba aura do Wrocławia - będzie okazja do testów
BTW, auto aspirujące do wyższej półki, a tu taki zonk z tą kamera...
BTW, auto aspirujące do wyższej półki, a tu taki zonk z tą kamera...
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 19 cze 2018, o 19:45
- Auto: Opel Insignia Cosmo
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
Re: Spryskiwacz kamery cofania ST
Cześć, nie widzę zdjęć z montażu - jest jakaś opcja abys je zrzucił mi na meila / whatsapp ? Poproszę.
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 19 cze 2018, o 19:45
- Auto: Opel Insignia Cosmo
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
Re: Spryskiwacz kamery cofania ST
Mega Ci dziękuję! Czy ten zestaw będzie ok do tej modyfikacji https://allegro.pl/oferta/uniwersalny-w ... 0593272378
- Pro
- Klubowicz
- Posty: 584
- Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 31 razy
Re: Spryskiwacz kamery cofania ST
Powinno być ok, ja kupiłem za chyba 22 zl. Aczkolwiek uniwersalny jest nieco węższy niż ten do dyszy, więc wciśnięcie jest dość trudne, ale możliwe
- zubek
- Użytkownik
- Posty: 986
- Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
- Auto: IB/ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Moje auto: viewtopic.php?f=53&t=8662
- Miasto: WWL
- Postawił piwo: 18 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy