------------------------------ Wielkopolskie Spotkania - 19.01 - fotorelacja
---------------------------------------- Śląskie Spoty - 27.01 - szczegóły
--------------------------------------------------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku Obrazek

Dioda DPF w Insigni B 2.0 DTH?

Dodaj poradę aby posłużyła innym
Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 1407
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy

Re: Dioda DPF w Insigni B 2.0 DTH?

Post autor: Rooff_ » 26 wrz 2018, o 20:43

Coś mi się kojarzy, że do poprawnego działania aplikacji @Ping jest potrzebny fejs, który wspiera wszystkie instrukcje do 1.4 włącznie. A ten Twój jak widać nie wspiera. Ale niech to jeszcze @Ping potwierdzi może ;)

O znalazłem:
https://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?f=14&t=3644 pisze:Aplikacja wykorzystuje sławny interfejs ELM327 BT w wersji min. 1.3 lub wyższej.

Tutaj UWAGA, aplikacja może nie działać z chińskimi tanimi podróbkami. Sam taką kupiłem i mimo że miała to być wersja 1.5, to nie ma nawet pełnej kompatybilności z wersją 1.0

JaMi
Nowicjusz
Posty: 95
Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
Auto: Insignia B kombi
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Dioda DPF w Insigni B 2.0 DTH?

Post autor: JaMi » 1 paź 2018, o 11:43

Kub@ pisze:
29 wrz 2018, o 09:27
Moje dalsze doświadczenia w tym temacie jest takie, że dioda paliła się z opisanymi wcześniej przerwami tylko w ruchu miejskim, natomiast w trakcie wypalania na autostradzie dioda nie świeciła się.
Dzięki apce Torque było widać, że wypalanie odbyło się
wiesiek771 pisze:
28 wrz 2018, o 21:29
Insignia A z silnikiem B20DTH ma taką "anomalię" że dioda zapala się na ok. 10s i gaśnie na ok.1min,powtarza się to z trzy,cztery razy.
Dlatego mam niestety zamontowaną większą czerwoną diodę żeby nie przegapić procesu wypalania bo nie zawsze Torque odpalone.
W pozostałych silnikach tak jak napisałeś, świeci się cały czas do końca wypalania.
potwierdzam podobne zachowanie diody DPF w silniku B20DTH w Insigni B

Kub@
Forumowicz
Posty: 228
Rejestracja: 25 paź 2017, o 18:46
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Warszawa

Re: Dioda DPF w Insigni B 2.0 DTH?

Post autor: Kub@ » 28 lis 2018, o 21:10

Rooff_ pisze:
26 wrz 2018, o 20:43
Coś mi się kojarzy, że do poprawnego działania aplikacji @Ping jest potrzebny fejs, który wspiera wszystkie instrukcje do 1.4 włącznie. A ten Twój jak widać nie wspiera. Ale niech to jeszcze @Ping potwierdzi może ;)
Ponownie potrzebuje Waszej pomocy... 😉
Pomimo wymiany ELM'a na zalecanego iCar 2 dalej mam "pływające" wskazania 😯 zapełnienia DPF i oscylują pomiędzy 6-12% (PID jest taki sam jak podał @wiesiek771 i @JaMi).
Ja już nie mam pomysłu, co jest powodem takich wskazań 😠

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 1407
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy

Re: Dioda DPF w Insigni B 2.0 DTH?

Post autor: Rooff_ » 29 lis 2018, o 14:19

Hmmm ciekawe czy jak się podepnie MDI to będzie podobnie czy może nie?
A takie głupie pytanie - jesteś pewny, że masz DPF? ;)
I drugi pomysł - spróbuj może odłączyć aku na >15 minut. Może coś się zawiesiło/zgłupiało i takie dziwadła się pokazują?

Kub@
Forumowicz
Posty: 228
Rejestracja: 25 paź 2017, o 18:46
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Warszawa

Re: Dioda DPF w Insigni B 2.0 DTH?

Post autor: Kub@ » 29 lis 2018, o 18:51

Rooff_ pisze:
29 lis 2018, o 14:19
...
A takie głupie pytanie - jesteś pewny, że masz DPF? ;)
I drugi pomysł - spróbuj może odłączyć aku na >15 minut. Może coś się zawiesiło/zgłupiało i takie dziwadła się pokazują?
Ho... ho... ho... jakim byłbym szczęśliwym człowiekiem 😀

Spróbuję jeszcze z odlaczeniem akumulatora

lukdwo
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 20 gru 2018, o 18:01
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Częstochowa

Re: Dioda DPF w Insigni B 2.0 DTH?

Post autor: lukdwo » 8 sty 2019, o 17:48

U mnie Insignia A FL 2015 r. silnik z 2017 r. B20DTH i dioda zamontowana pod osłoną głośnika. Zauważyłem dziwny moment rozpoczęcia procesu wypalania. Silnik nie osiągnął 90 st. Celsjusza jazda po mieście na zewnątrz -4, a mimo to proces rozpoczął się. Dioda zapaliła się dwukrotnie za pierwszym razem dłużej, a za drugim krócej. Oczywiście wyjechałem poza miasto, i obserwowałem spalanie, Cały proces zakończył się ok. 5 min po wyłączeniu się diody. Torque jeszcze nie używałem, ale chyba zakupię interfejs.

P405
Zapaleniec
Posty: 2499
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Dioda DPF w Insigni B 2.0 DTH?

Post autor: P405 » 8 sty 2019, o 20:51

Miałeś już nasycenie 90% dlatego nie czekało aż auto się nagrzeje. Normalna procedura.

Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka


ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to sam”