------------------------------ Wielkopolski Spot Mikołajkowy - 8.12 - fotorelacja

--------------------------------------------------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku Obrazek

Twinster vs. współczesne "Quattro"

Jeżeli Twój problem nie pasuje do żadnego z wyżej wymienionych działów napisz go tutaj.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
wassermann
Użytkownik
Posty: 827
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Silberblitz
Otrzymał  piwo: 2 razy

Twinster vs. współczesne "Quattro"

Post autor: wassermann » 20 lis 2018, o 15:18

Taka ustawka:


Przepiękne Audi A5 Sportback 2.0T (czyli Quattro na Haldexie - do silników poprzecznie ustawionych) kontra Insignia z jej Twinsterem (ściśle: Buick Regal, ale identyczny z Insignią).

3 koła (oba przednie, jedno tylne) na rolkach. Tylko 1 tylne na asfalcie. Dajemy gaz i... Tylko jedno auto ruszy, drugie utknie.

M.

Awatar użytkownika
dare50
Użytkownik
Posty: 695
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Twinster vs. współczesne "Quattro"

Post autor: dare50 » 20 lis 2018, o 20:48

I wszystko jasne , widać Audi nie ma tylnego mostu z ograniczonym uślizgiem który powinien zrobić robotę w taki m układzie

Awatar użytkownika
UTK2011
Nowicjusz
Posty: 89
Rejestracja: 22 lis 2017, o 02:03
Auto: Insignia GS260KM 4x4
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2017
Miasto: z centrum

Re: Twinster vs. współczesne "Quattro"

Post autor: UTK2011 » 21 lis 2018, o 00:13

Trochę dziwne sądziłem, że napęd w Audi jest zawsze lepszy a tu takie coś...

Awatar użytkownika
wassermann
Użytkownik
Posty: 827
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Silberblitz
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Twinster vs. współczesne "Quattro"

Post autor: wassermann » 21 lis 2018, o 00:33

Quattro jest bardzo dobry, ale w 3-litrowych, tam gdzie silnik jest ustawiony wzdłużnie. Wówczas jest prawdziwe Quattro, a nie Haldex. W mocniejszych wersjach dochodzi do tego dyferencjał sportowy działający tak samo jak eLSD w Insignii A.

Insignia A ma, jak wiadomo, mech. różnicowy z ograniczonym poślizgiem eLSD i raczej na pewno też by sobie poradziła w sytuacji jak na filmie. W komentarzach twierdzą, że coś tam pokombinowali w ustawieniach Audi, bo teoretycznie powinno nawet na tym Haldexie dać radę, stosując XDS (hamulec chwyta koło obracające się, a tradycyjny mech. różnicowy przenosi wówczas siłę napędową na drugie koło). Mimo to są filmy, gdzie Audi z Haldexem i włączoną kontrolą trakcji i tak nie chce się oderwać.

Nie jest to jakiś szczególny powód do zachwytu, bo napęd w Insignii B i tak nie jest pomysłu GM, tylko prywatnej firmy z UK (w Insignii A był pomysłu Saaba, który należał do GM). Ale miło powkurzać fanów VAGa ;)

M.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”