:) :) V Zlot Insignia Club Polska - 8-10 czerwca - zapisujemy się

Nowa Insignia GSi 2017 - następca OPC

Jeżeli Twój problem nie pasuje do żadnego z wyżej wymienionych działów napisz go tutaj.
Awatar użytkownika
MiszaElk
Forumowicz
Posty: 145
Rejestracja: 16 mar 2015, o 19:05
Auto: ASTRA J COSMO AT
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2010
Lokalizacja: Ełk

Re: Nowa Insignia GSi 2017 - następca OPC

Post autor: MiszaElk » 25 lis 2017, o 10:51

Ale Twoja Isia ma czegoś dużo więcej niż nowa GSi. Kilogramów :-D

Awatar użytkownika
Igorwlkp
Klubowicz
Posty: 874
Rejestracja: 20 gru 2016, o 16:38
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Lokalizacja: Poznań
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Nowa Insignia GSi 2017 - następca OPC

Post autor: Igorwlkp » 25 lis 2017, o 10:54

Jak to się mówi :
Kochanego ciała nigdy nie jest za wiele :D :D :D

Awatar użytkownika
Igorwlkp
Klubowicz
Posty: 874
Rejestracja: 20 gru 2016, o 16:38
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Lokalizacja: Poznań
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Nowa Insignia GSi 2017 - następca OPC

Post autor: Igorwlkp » 6 mar 2018, o 00:11


Awatar użytkownika
wassermann
Użytkownik
Posty: 685
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia 2.0T 4x4
Kod silnika: B20NHT
Rok produkcji: 2015

Re: Nowa Insignia GSi 2017 - następca OPC

Post autor: wassermann » 21 kwie 2018, o 12:55

W niemieckim Auto-Bild (a więc w tubie propagandowej VAG-a) właśnie ukazał się test porównawczy Insi GSi 260 KM vs. Superb Sportline TSI 280 KM. Nie czytałem, bo jeszcze nie do znalezienia w sieci, ale Opel już chwali się, że Insignia wygrała test z przewagą 8 punktów, a rundę na 3.8-km torze wygrała o 1.7 sek z lepiej przecież przyspieszającą Skodą. "Mocniejsza Skoda w każdym przypadku zostawała z tyłu".

M.

Marduk
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 31 mar 2018, o 16:19
Auto: Insignia 260 KM 4x4
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: inny

Re: Nowa Insignia GSi 2017 - następca OPC

Post autor: Marduk » 22 kwie 2018, o 10:34

To czekamy na materiał. Wygląda na to, że parasole w drzwiach i klipsy na bilety parkingowe nic nie dały. Fani tej Skody będą załamani.

Marduk
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 31 mar 2018, o 16:19
Auto: Insignia 260 KM 4x4
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: inny

Re: Nowa Insignia GSi 2017 - następca OPC

Post autor: Marduk » 22 kwie 2018, o 10:37

A tu krótki polski test Insignii GSi
https://www.youtube.com/watch?v=zDAyY3Z2oZw&t=411s

Awatar użytkownika
wassermann
Użytkownik
Posty: 685
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia 2.0T 4x4
Kod silnika: B20NHT
Rok produkcji: 2015

Re: Nowa Insignia GSi 2017 - następca OPC

Post autor: wassermann » 22 kwie 2018, o 11:28

Wiadomo już nieco więcej:

Skoda 0-100, 5.2 sek (kurde, to robi wrażenie)
Opel 0-100, 6.7 sek

Okrążenie toru (sucha nawierzchnia)
Skoda 1:41.8 (+1.7)
Opel 1:40.1

Hamowanie (rozgrzane) 100-0
Skoda 37 m
Opel 32.7 m

Punktacja łączna
Skoda 262 /400
Opel 270 /400

Istotne różnice:
Skoda - za osiągi 6 pkt więcej
Opel - za prowadzenie 3 pkt więcej
Opel - za hamulce 9 pkt więcej

A Auto-Bild jest przecież pro-VAG'owski.

P.S. W Octavii II też miałem klips na bilety parkingowe. Przydatny, choć rzadko korzystałem. Miałem, bo po 2 latach i tak się odłamał. Ale, szczerze, Skody to przemyślane auta i blisko mi do nich. Superba z tym silnikiem bardzo poważnie rozważałem i nadal bym zaakceptował bez oporów. Bo to jest naprawdę udane auto :)

M.

Marduk
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 31 mar 2018, o 16:19
Auto: Insignia 260 KM 4x4
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: inny

Re: Nowa Insignia GSi 2017 - następca OPC

Post autor: Marduk » 22 kwie 2018, o 11:50

Hamulce to przepaść na korzyść Insignii GSi, czas na torze też pokazuje, że przyspieszenie do setki to nie wszystko.
Wybierając Insignię 260 KM też byłem trochę zawiedziony dużo słabszym czasem do setki niż Superb, ale wygląd auta, wyposażenie (w tym HUD) i ten nowy napęd 4x4 zdecydowanie były u mnie za Oplem.
Co do wspomnianych wyżej klipsów i parasoli to była mała złośliwość w kierunku niektórych histeryków na forach.

Awatar użytkownika
etac
Forumowicz
Posty: 378
Rejestracja: 30 mar 2016, o 18:36
Auto: InsigniaII ST
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Nowa Insignia GSi 2017 - następca OPC

Post autor: etac » 22 kwie 2018, o 14:14

ale i tak teraz to już przeszłość. Zamówić, już nie zamówisz.

norbi333
Zapaleniec
Posty: 3078
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: 2x Biturbo 4x4
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Lokalizacja: Suwałki
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Nowa Insignia GSi 2017 - następca OPC

Post autor: norbi333 » 22 kwie 2018, o 21:49

Tylko jak zwykłe 260 koni wypadłoby w konfrontacji z superb. Sportline ponoć tylko ma obniżone zawieszenie i parę dodatków w środku.

Awatar użytkownika
wassermann
Użytkownik
Posty: 685
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia 2.0T 4x4
Kod silnika: B20NHT
Rok produkcji: 2015

Re: Nowa Insignia GSi 2017 - następca OPC

Post autor: wassermann » 22 kwie 2018, o 22:05

Sportline jest dla Superba tym samym czym GSi dla Insignii - lekkim obniżeniem zawiasu i pakietem stylistycznym.
Insignia różni się tylko zawieszeniem adaptacyjnym, bo obniżenie Sportline wyklucza się z adaptacją (można wziąć Sportline'a z adaptacją rezygnując z obniżenia). Silnik/skrzynia/osiągi Sportline są takie same jak np. w L&K. Czyli identycznie jak w przypadku GSi i np. Elite 2.0T.

M.

Awatar użytkownika
wassermann
Użytkownik
Posty: 685
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia 2.0T 4x4
Kod silnika: B20NHT
Rok produkcji: 2015

Re: Nowa Insignia GSi 2017 - następca OPC

Post autor: wassermann » 22 kwie 2018, o 23:39

0-200 km/h
Insignia 26.8 s
Superb 21.8 s

60-100 km/h
Insignia 3.5 s
Superb 2.7 s

80-120 km/h
Insignia 4.2 s
Superb 3.5 s

100-0 km/h, hamulce zimnie
Insignia 35.3 m
Superb 36.4 m

100-0 km/h, hamulce rozgrzane
Insignia 32.7 m
Superb 36.9 m

Hałas przy 160 km/h
Insignia 74 db(A)
Superb 73 db(A)

Spalanie w szybkiej jeździe autostradą
Insignia 14.6 l/100 km
Superb 12.7 l/100 km

Średnia prędkość na odcinku testowym 3800 m (sucha nawierzchnia)
Insignia 136.6 km/h
Superb 134.4 km/h

M.

norbi333
Zapaleniec
Posty: 3078
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: 2x Biturbo 4x4
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Lokalizacja: Suwałki
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Nowa Insignia GSi 2017 - następca OPC

Post autor: norbi333 » 23 kwie 2018, o 06:01

Byłem pewien, że gsi ma lepsze hamulce niż standard

coolmobil
Użytkownik
Posty: 718
Rejestracja: 5 sty 2016, o 11:54
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011

Re: Nowa Insignia GSi 2017 - następca OPC

Post autor: coolmobil » 23 kwie 2018, o 06:40

Tak jak napisał Etac nowej isi 260km i tak się juz nie kupi wiec trochę akademicka dyskusja, a superb 280km nadal jest oferowany i to jest jego główna zaleta. Do porównania można będzie wrócić jak Opel zaoferuje coś w zamian.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

norbi333
Zapaleniec
Posty: 3078
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: 2x Biturbo 4x4
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Lokalizacja: Suwałki
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Nowa Insignia GSi 2017 - następca OPC

Post autor: norbi333 » 23 kwie 2018, o 09:27

Jest parę demo do kupienia,a więc są nadal dostępne

Awatar użytkownika
wassermann
Użytkownik
Posty: 685
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia 2.0T 4x4
Kod silnika: B20NHT
Rok produkcji: 2015

Re: Nowa Insignia GSi 2017 - następca OPC

Post autor: wassermann » 23 kwie 2018, o 10:25

Kilka GSi produkuje się na magazyny polskich dealerów. Jeszcze nie mają swoich nabywców.

M.

coolmobil
Użytkownik
Posty: 718
Rejestracja: 5 sty 2016, o 11:54
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011

Nowa Insignia GSi 2017 - następca OPC

Post autor: coolmobil » 23 kwie 2018, o 10:41

Hehe ciekawe ile ich będzie ostatecznie w PL. 50? 100? Może mniej? Normalnie wersja kolekcjonerska.
Wiem ze jestem złośliwy ale dla mnie większej bzdury jak wycofanie takich silników nie ma... Jak dobrze musza oszukiwać w grupie VAG ze wszędzie nadal maja mocne 2.0

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
dare50
Forumowicz
Posty: 456
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Lokalizacja: Wejherowo

Re: Nowa Insignia GSi 2017 - następca OPC

Post autor: dare50 » 23 kwie 2018, o 10:54

A ja dalej myślę że PSA nie che konkurenta dla 508 bo może lepiej się sprzedaje i nie wierzę że nie da się 2.0 dopasować do nowych norm

Awatar użytkownika
wassermann
Użytkownik
Posty: 685
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia 2.0T 4x4
Kod silnika: B20NHT
Rok produkcji: 2015

Re: Nowa Insignia GSi 2017 - następca OPC

Post autor: wassermann » 23 kwie 2018, o 11:33

Hatchbacków GSi z silnikiem 260 KM - zamówiono 25 szt. Dopytywałem w ubiegły piątek ;)
Plus parę kombi i parę, jak dotychczas, diesli.
Z czasem dojdą importowane używane.

Na niemieckim forum trwa ożywiona dyskusja o przyszłości silnika, ktoś tam znalazł konfigurator, w którym niby do silnika 260 KM dopisano spełnienie normy EURO-6d-TEMP (tak bez żadnych modyfikacji technicznych), co jest przez innych podważane jako błąd edytorski. Faktycznie Opel fatalnie informuje klientów o przyszłości modelu! Mnie dotyka to osobiście, a jeśli okaże się, że GSi 2.0T będzie nadal do kupienia, to także dotknie mnie materialnie z powodu zbyt wczesnej decyzji o wyborze i wynikających z niej konsekwencji mierzalnych w pieniądzu.

A tymczasem dziś na Opel.de opublikowano nowy cennik GSi (z 23.04.2018, poprzedni był z grudnia 2017). No i nie ma w nim benzyny, został tylko dieselek 210 KM (z adnotacją o spełnieniu EURO 6c). Ten wygrany test z Superbem to może być niestety faktycznie łabędzi śpiew GSi 2.0T, tyle że ten łabądź umarł jako łabądek...

M.

Awatar użytkownika
dare50
Forumowicz
Posty: 456
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Lokalizacja: Wejherowo

Re: Nowa Insignia GSi 2017 - następca OPC

Post autor: dare50 » 23 kwie 2018, o 11:45

to te 25 szt. to będą białe kruki z cenami kosmicznymi w używkach

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”