--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy
- Mateo
- Klubowicz
- Posty: 2264
- Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
- Auto: INSIGNIA GS
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Moje auto: https://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?f=52&t=9254
- Miasto: Racibórz
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 21 razy
Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy
Też się nie dziwię, tylko piszę jak sytuacja wyglądała po tym jak reklama zderzyła się z opinią publiczną i rzeczywistością
Nie wierzę do końca w takie czary, bez pełnej diagnostyki program nie ma sensu, bo zrobi krzywdę silnikowi i w efekcie końcowym kierowcy (albo jego portfelowi)
Tutaj raczej odpowiedzialność za to chyba przerzucają na warsztat albo osobę, która ten plik zgrywa fizycznie z pojazdu i będzie wgrywała nowy.
Nie wierzę do końca w takie czary, bez pełnej diagnostyki program nie ma sensu, bo zrobi krzywdę silnikowi i w efekcie końcowym kierowcy (albo jego portfelowi)
Tutaj raczej odpowiedzialność za to chyba przerzucają na warsztat albo osobę, która ten plik zgrywa fizycznie z pojazdu i będzie wgrywała nowy.
Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy
Logi, logi, logi, rzecz Święta, auto można wystroić z doskonałym skutkiem bez hamowni, nawet z innego kontynentu.
- alehandro`
- Użytkownik
- Posty: 835
- Rejestracja: 1 cze 2021, o 20:48
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Bratoszewice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy
Ale żeby wystroić na logach bez hamowania to już musisz mieć speca. Kogoś kto zna parametry wyjściowe i wie co znaczy konkretna zmiana -> gdzie powinna wylądować.
W większości wypadków hamowani jest niezbędna - osobiście nie pozwoliłem sobie do tej pory na podejście do strojenia bez hamowni.
W większości wypadków hamowani jest niezbędna - osobiście nie pozwoliłem sobie do tej pory na podejście do strojenia bez hamowni.
- Pro
- Klubowicz
- Posty: 587
- Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 31 razy
Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy
Nie nie, logi muszą być pod pełnym obciążeniem/różnym obciazeniem. A czy to hamownia, czy droga to bez różnicy.
Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy
Nie do końca,
Hamownia tak naprawdę jedynie symuluje drogę, w dodatku z przeciętny rezultatem, auto na hamowni nigdy nie będzie tak obciążone jak na żywo, nie będzie też dostatecznie zaopatrzone w tlen, wiatrak podczas hamowania, jest w stanie dostarczyć powietrza, tak jakbyśmy poruszali się z prędkością około 40km/h...
@alehandro, to też nie tak...
Logujesz auto na czwartym biegu, wysyłasz,
Wgrywasz korektę, znowu logujesz, biorąc pod uwagę, podstawowe parametry, tj
Ciśnienie żądane, rzeczywiste,
Czasy wtrysków,
Czy sterownik nie broni się i nie cofa zapłonu,
Czujnik spalania stukowego,
Ja jeszcze patrzę, choć to mało profi, na napięcie sondy lambda
We wszystkich moich autach, trochę na zasadzie hobby, remap robiłem wg schematu jak powyżej,
Hamownia tak naprawdę jedynie symuluje drogę, w dodatku z przeciętny rezultatem, auto na hamowni nigdy nie będzie tak obciążone jak na żywo, nie będzie też dostatecznie zaopatrzone w tlen, wiatrak podczas hamowania, jest w stanie dostarczyć powietrza, tak jakbyśmy poruszali się z prędkością około 40km/h...
@alehandro, to też nie tak...
Logujesz auto na czwartym biegu, wysyłasz,
Wgrywasz korektę, znowu logujesz, biorąc pod uwagę, podstawowe parametry, tj
Ciśnienie żądane, rzeczywiste,
Czasy wtrysków,
Czy sterownik nie broni się i nie cofa zapłonu,
Czujnik spalania stukowego,
Ja jeszcze patrzę, choć to mało profi, na napięcie sondy lambda
We wszystkich moich autach, trochę na zasadzie hobby, remap robiłem wg schematu jak powyżej,
- Pro
- Klubowicz
- Posty: 587
- Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 31 razy
Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy
No jasne, że nic tak drogi nie odzwierciedli jak prawdziwa droga
Pytanie inne, dlaczego napięcie lambdy mało profi? Jak można inaczej AFR ustalić i ocenić, czy auto ma bogato czy ubogo? Wzory fizyczne chyba nie są aż tak dokładne, zwłaszcza że temperatura I ciśnienie powietrza robią już mega różnice.
Pytanie inne, dlaczego napięcie lambdy mało profi? Jak można inaczej AFR ustalić i ocenić, czy auto ma bogato czy ubogo? Wzory fizyczne chyba nie są aż tak dokładne, zwłaszcza że temperatura I ciśnienie powietrza robią już mega różnice.
Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy
Hmm, bo zwykła sonda lambda jest mało dokładna, dla mnie to tylko informacje "poglądowe" i po jej napięciu mogę mniej więcej ustalić sobie AFR, ale to nie jest profesjonalne podejście do tematu ,
Ty pewnie masz na myśli sondę szerokopasmową, tak, ta jest dużo dokłandniejsza i w stu procentach wiarygodna.
Ty pewnie masz na myśli sondę szerokopasmową, tak, ta jest dużo dokłandniejsza i w stu procentach wiarygodna.
- Pro
- Klubowicz
- Posty: 587
- Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 31 razy
Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy
Dokładnie, miałem na myśli szerokopasmową Z drugiej strony zwykła, tak jak piszesz, daje już jakiś pogląd. W dieslach właśnie na niej opierają się limitery dymu
Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy
Zwykła lambda to jak dla mnie pierwsza i zarazem ostatnia deska ratunku, jeśli na niej jest źle, tzn wszystko poniżej 0.85v, przy pełnym obciążeniu, to nie robię nic więcej, i szukam gdzie ginie paliwo
- alehandro`
- Użytkownik
- Posty: 835
- Rejestracja: 1 cze 2021, o 20:48
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Bratoszewice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy
Dawno na żadnym forum nie widziałem tylu pod rząd mądrych postów o chiptuningu nie zabarwionych obrzucaniem się błotem. Budujące
- Mateo
- Klubowicz
- Posty: 2264
- Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
- Auto: INSIGNIA GS
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Moje auto: https://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?f=52&t=9254
- Miasto: Racibórz
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 21 razy
Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy
Fachowe forum, fachowi ludzie... cóż sie dziwić
Pozdrawiam
-M
Pozdrawiam
-M
- yerry
- Prezes ICP
- Posty: 6070
- Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
- Auto: Insignia B GS
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=8653
- Miasto: Kraków
- Postawił piwo: 26 razy
- Otrzymał piwo: 86 razy
- Kontakt:
Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy
Gdzie nie podpytam tam wszyscy mówią, że te 2.0T nie trzymają serii... Zwykle jest nieco ponad 230KM. I jak tu jechać na program by ledwie tyle co seria uzyskać
Moje prace: HMI2.5 i Android Auto: HMI2.5 w IntelliLink MY2014-15 Bluetooth: Bluetooth CD300 CD400 CD500 DVD800 NAVI600 NAVI900 Aktualizacja Android Auto
https://insipro.pl/
https://insipro.pl/
- Mateo
- Klubowicz
- Posty: 2264
- Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
- Auto: INSIGNIA GS
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Moje auto: https://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?f=52&t=9254
- Miasto: Racibórz
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 21 razy
Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy
Problemem okazuje sie być skrzynia nie silnik, silnik zakładam bedzie mieć swoje koniki, tylko skrzynia nie będzie w stanie wszystkiego oddać, podobno w Niemcowni już to mają trochę bardziej obeznane.
-
- Ekspert
- Posty: 5128
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy
Co nie zmienia faktu ,że i tak będzie lepiej jeździł niż seria
- Mateo
- Klubowicz
- Posty: 2264
- Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
- Auto: INSIGNIA GS
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Moje auto: https://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?f=52&t=9254
- Miasto: Racibórz
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 21 razy
Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy
Troche poszperalem i poczytalem po niemieckich forach. Wszystkie drogi prowadzą do firmy EDS.
https://www.eds-motorsport.de/?cPath=70 ... nia-B.html wydaje mi się, że to jedyny sensowny kierunek w tym momencie.
https://www.eds-motorsport.de/?cPath=70 ... nia-B.html wydaje mi się, że to jedyny sensowny kierunek w tym momencie.
- Mateo
- Klubowicz
- Posty: 2264
- Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
- Auto: INSIGNIA GS
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Moje auto: https://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?f=52&t=9254
- Miasto: Racibórz
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 21 razy
Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy
Jak wynil by był verry verry to wtedy to daleko już nie jest takie verry
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 9022
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 117 razy
Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy
No i powrót szybszy niż wyjazd wtedy
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8535
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Jaguar E-Pace 250hp
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 201 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy
Yyyyy... nic nie rozumiem
Radio 357 :)
- Mateo
- Klubowicz
- Posty: 2264
- Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
- Auto: INSIGNIA GS
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Moje auto: https://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?f=52&t=9254
- Miasto: Racibórz
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 21 razy
Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy
No chodzi o to, że jak w koncu ktoś do porządku ogarnie 2,0T i wykrzesa moc, to opłaca się tę odległość brać pod uwagę. No i powrót przyjemniejszy, jak Marcin pisze