--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Insignia B - stuki z tyłu
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 23 maja 2020, o 20:40
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Szczecin
Re: Insignia B - stuki z tyłu
A czy ktoś może wie gdzie mogę w obecnych czasach zakupić taką tuleję. Albo może ktoś z forum ma w zapasie i chciałby odsprzedać? Opel Insignia B kombi 2018rok 1.5 165KM
- zubek
- Użytkownik
- Posty: 997
- Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
- Auto: IB/ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Moje auto: viewtopic.php?f=53&t=8662
- Miasto: WWL
- Postawił piwo: 18 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Insignia B - stuki z tyłu
Allegro nie działa? Wpisz któryś z numerów podanych wcześniej i zamów.
-
- Nowicjusz
- Posty: 21
- Rejestracja: 2 paź 2023, o 18:42
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Kraków
Re: Insignia B - stuki z tyłu
@Amaru i inni którzy wymieniali tuleje. Czy żeby to zrobić konieczne jest wymontowanie całej zwrotnicy czy idzie to wykonać "na aucie"?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 25 kwie 2022, o 06:58
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Insignia B - stuki z tyłu
Tak jak pisałem musiałem wyciągać zwrotnice i grzać palnikiem, Ale nie mam zestawu do wyciagania tulei możę zestawem pójdzie na samochodzie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 21
- Rejestracja: 2 paź 2023, o 18:42
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Kraków
Re: Insignia B - stuki z tyłu
Dzięki Amaru, tak potem zauważyłem że pisałeś o grzaniu, moje niedopatrzenie.
Ja niestety jestem noga jest chodzi o grzebanie w aucie, majsterkowanie także oddałem auto mechanikowi do zrobienia. Udało mu się to wszystko zrobić bez demontażu zwrotnic, jakichś śrub do ustawiania geometrii itd. i stwierdził że na 80% z geometria będzie wszystko ok. Przy czym że on raczej zaniża z tym swoim szacunkiem niż zawyża, także się zastanawiam czy mimo wszystko nie jechać jeszcze na geometrię
Ja niestety jestem noga jest chodzi o grzebanie w aucie, majsterkowanie także oddałem auto mechanikowi do zrobienia. Udało mu się to wszystko zrobić bez demontażu zwrotnic, jakichś śrub do ustawiania geometrii itd. i stwierdził że na 80% z geometria będzie wszystko ok. Przy czym że on raczej zaniża z tym swoim szacunkiem niż zawyża, także się zastanawiam czy mimo wszystko nie jechać jeszcze na geometrię
- zubek
- Użytkownik
- Posty: 997
- Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
- Auto: IB/ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Moje auto: viewtopic.php?f=53&t=8662
- Miasto: WWL
- Postawił piwo: 18 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Insignia B - stuki z tyłu
Jeśli jest to tuleja która jest na zdjęciu (wykorzystam wstawione wcześniej w tym temacie)
to nie ma żadnej regulacji ani możliwości złego ustawienia, więc w przypadku wymiany "bez rozbiórki" zawieszenia geometria nie powinna się zmienić, co nie znaczy że nie warto jej sprawdzić, jeśli dawno nie była robiona.
Sam przybieram się do wymiany, więc jeśli ktoś ma doświadczenia w wymianie (szczególnie bez demontażu elementów zawieszenia), to poproszę o sugestie co do użytych narzędzi i techniki.
Z tego co oglądałem zawieszenie, to jeśli wymiana będzie z demontażem elementów zawieszenia, to jest dużo więcej roboty, możliwości rozregulowania i geometria w tym przypadku raczej obowiązkowa.
to nie ma żadnej regulacji ani możliwości złego ustawienia, więc w przypadku wymiany "bez rozbiórki" zawieszenia geometria nie powinna się zmienić, co nie znaczy że nie warto jej sprawdzić, jeśli dawno nie była robiona.
Sam przybieram się do wymiany, więc jeśli ktoś ma doświadczenia w wymianie (szczególnie bez demontażu elementów zawieszenia), to poproszę o sugestie co do użytych narzędzi i techniki.
Z tego co oglądałem zawieszenie, to jeśli wymiana będzie z demontażem elementów zawieszenia, to jest dużo więcej roboty, możliwości rozregulowania i geometria w tym przypadku raczej obowiązkowa.
-
- Nowicjusz
- Posty: 21
- Rejestracja: 2 paź 2023, o 18:42
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Kraków
Re: Insignia B - stuki z tyłu
Dzięki, tak, stwierdziłem, że dla świętego spokoju zrobię tą geometrię. Jestem umówiony na jutro.
Co do tulei to tak, dokładnie ta. Co do samej roboty to mogę tylko powiedzieć, że gościu z warsztatu mówił, że używał jakieś śruby/ śrubokrętu do wymontowania tulei. Jakby nie dało rady to wtedy demontaż zwrotnicy i na jakiejś prasie się to robi no i koszty idą w górę automatycznie.
Jeśli są tu też tacy jak ja bez smykałki do majsterkowania przy aucie to informacyjnie zapłaciłem za tą przyjemność 500 zł (150 tulejki lemfordera + 350 robocizna). W ASO oczywiście krzyknęli bodaj 3500 (ok 2600 zwrotnice + 900 robocizna). Wreszcie cisza. Jak dla mnie warte każdej złotówki..
Co do tulei to tak, dokładnie ta. Co do samej roboty to mogę tylko powiedzieć, że gościu z warsztatu mówił, że używał jakieś śruby/ śrubokrętu do wymontowania tulei. Jakby nie dało rady to wtedy demontaż zwrotnicy i na jakiejś prasie się to robi no i koszty idą w górę automatycznie.
Jeśli są tu też tacy jak ja bez smykałki do majsterkowania przy aucie to informacyjnie zapłaciłem za tą przyjemność 500 zł (150 tulejki lemfordera + 350 robocizna). W ASO oczywiście krzyknęli bodaj 3500 (ok 2600 zwrotnice + 900 robocizna). Wreszcie cisza. Jak dla mnie warte każdej złotówki..
- zubek
- Użytkownik
- Posty: 997
- Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
- Auto: IB/ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Moje auto: viewtopic.php?f=53&t=8662
- Miasto: WWL
- Postawił piwo: 18 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Insignia B - stuki z tyłu
Patrząc na lokalizację to prócz stuków za wiele się nie podzieje, chyba, że tuleja całkiem się rozleci, choć na poprzedniej stronie @Tommy opisał swoje wrażenia
https://www.insignia-club.pl/viewtopic. ... 40#p266904
https://www.insignia-club.pl/viewtopic. ... 40#p266904
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 29 lis 2023, o 12:11
- Auto: Opel Insignia B
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Łódź
Re: Insignia B - stuki z tyłu
Cześć,
Potwierdzam, że tuleje lemforder pasują, ja kupiłem z tej aukcji:
https://allegro.pl/oferta/lmi-tuleja-wa ... 3421509757
Jeżeli chodzi o jeżdżenie z tymi stukami - ja bym nie czekał, tylko wymieniał - każdy średnio ogarnięty mechanik powinien to zrobić bez większego problemu. Geometria po tym zabiegu nie jest potrzebna.
U mnie problem okazał się jeszcze bardziej skomplikowany, bo po dostaniu się do prawej tulei, okazało się, że uchwyt na nią jest pęknięty - nie mam pojęcia z czego to wynikało - może za długo z tym jeździłem, albo jakaś dziura. Mechanik jak to zobaczył to odradzał mi powrót autem do momentu kupienia zastępczej zwrotnicy - w takim przypadku polecam rozejrzeć się za używaną - komplet kosztował mnie 350 zł (https://allegro.pl/oferta/insignia-b-zw ... 2872410441)- w ASO sama zwrotnica 1300 zł. Dobrze, że jest to forum - gdybym nie trafił na ten wątek pewnie wszystko zrobiłbym w ASO i zostawiłbym tam z 4k - dziękuję tym, którzy się tu udzielali.
Potwierdzam, że tuleje lemforder pasują, ja kupiłem z tej aukcji:
https://allegro.pl/oferta/lmi-tuleja-wa ... 3421509757
Jeżeli chodzi o jeżdżenie z tymi stukami - ja bym nie czekał, tylko wymieniał - każdy średnio ogarnięty mechanik powinien to zrobić bez większego problemu. Geometria po tym zabiegu nie jest potrzebna.
U mnie problem okazał się jeszcze bardziej skomplikowany, bo po dostaniu się do prawej tulei, okazało się, że uchwyt na nią jest pęknięty - nie mam pojęcia z czego to wynikało - może za długo z tym jeździłem, albo jakaś dziura. Mechanik jak to zobaczył to odradzał mi powrót autem do momentu kupienia zastępczej zwrotnicy - w takim przypadku polecam rozejrzeć się za używaną - komplet kosztował mnie 350 zł (https://allegro.pl/oferta/insignia-b-zw ... 2872410441)- w ASO sama zwrotnica 1300 zł. Dobrze, że jest to forum - gdybym nie trafił na ten wątek pewnie wszystko zrobiłbym w ASO i zostawiłbym tam z 4k - dziękuję tym, którzy się tu udzielali.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 25 kwie 2022, o 06:58
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Insignia B - stuki z tyłu
O kurde ciekawe zjawisko... Ja po wymianie we wrzesniu na Reinhoch RH15-5002 dzis znów /cenzura/ w prawym tylnim kole piszczy... masakra