--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Dmucha zimnem + zaparowane szyby

ODPOWIEDZ
p_gniadek
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 29 wrz 2021, o 23:02
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Kraków

Dmucha zimnem + zaparowane szyby

Post autor: p_gniadek » 14 gru 2021, o 19:46

Witam,
Przy minusowych temperaturach z dmuchawy wieje zimne/lodowate powietrze nawet przy ustawieniu HI klimatroniku.
Przy temperaturze +1C wszystko jest ok i wieje ciepłe powietrze o:o
Szyby strasznie parują przy włączeniu przycisku AUTO oraz AC przy pogodzie deszczowej i dużej wilgotności na zewnątrz.
Auto po wymianie wszystkich filtrów (w tym kabinowego) oraz czyszczeniu parownika w ASO.

Napiszcie swoje sugestie dlaczego jak jest mróz to z nawiewu wieje zimne powietrze i dlaczego parują szyby pomimo wymiany filtrów.

Dodam, że auto wyposażone w elektryczny system QuickHeat jeśli ma to jakieś znaczenie.

xul
Klubowicz
Posty: 1876
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: Dmucha zimnem + zaparowane szyby

Post autor: xul » 14 gru 2021, o 22:00

Czujniki temperatury pokazują głupoty (że jest ciepło)? Do sprawdzenia np.: w GDS2.

mateuszmy
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 26 lip 2021, o 12:00
Auto: Insignia B
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Kraków

Re: Dmucha zimnem + zaparowane szyby

Post autor: mateuszmy » 19 sty 2022, o 13:50

p_gniadek pisze:
14 gru 2021, o 19:46
Witam,
Przy minusowych temperaturach z dmuchawy wieje zimne/lodowate powietrze nawet przy ustawieniu HI klimatroniku.
Przy temperaturze +1C wszystko jest ok i wieje ciepłe powietrze o:o
Szyby strasznie parują przy włączeniu przycisku AUTO oraz AC przy pogodzie deszczowej i dużej wilgotności na zewnątrz.
Auto po wymianie wszystkich filtrów (w tym kabinowego) oraz czyszczeniu parownika w ASO.

Napiszcie swoje sugestie dlaczego jak jest mróz to z nawiewu wieje zimne powietrze i dlaczego parują szyby pomimo wymiany filtrów.

Dodam, że auto wyposażone w elektryczny system QuickHeat jeśli ma to jakieś znaczenie.
@p_gniadek - u mnie jest to samo. Ponadto, zauważyłem, że szyby zaczynają jeszcze bardziej parować w momencie jak ustawi się wyższą temperaturę i faktycznie zaczyna lecieć ciepłe powietrze z nawiewu. Udało Ci się rozwiązać problem ? Może to uszkodzona nagrzewnica?

p_gniadek
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 29 wrz 2021, o 23:02
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Kraków

Re: Dmucha zimnem + zaparowane szyby

Post autor: p_gniadek » 19 sty 2022, o 14:20

Z parowaniem to nie używam już funkcji AUTO tylko ręcznie ustawiam"szyby/twarz" i "twarz" i jest poprawa. Kwestia dmuchania zimnym powietrzem to stało się tak kiedy zamykałem pokrywę silnika na włączonym silniku. Wtedy się zepsuło. W związku z tym zrobiłem to samo w drugą stronę i zaczęło dmuchać ciepłem. Tylko zaznaczam, że było to na włączonym silniku.

mateuszmy
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 26 lip 2021, o 12:00
Auto: Insignia B
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Kraków

Re: Dmucha zimnem + zaparowane szyby

Post autor: mateuszmy » 19 sty 2022, o 15:14

U mnie też wtedy jest lepiej, ale jak jadę całą rodziną z dwójką dzieci na pokładzie to musze uchylać okno, żeby odparować przednią szybę...

Sprawdzę jeszcze dzisiaj czujniki GDS2 jeśli będzie ok to rzucę okiem na nagrzewnice. Ma ktoś może z Was manual dot. nagrzewnicy w Insygnii B ?

mateuszmy
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 26 lip 2021, o 12:00
Auto: Insignia B
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Kraków

Re: Dmucha zimnem + zaparowane szyby

Post autor: mateuszmy » 23 lut 2022, o 15:21

Cześć. Chciałem tylko dać znać, że jest postęp w tym śledztwie - przejechałem dłuższą trasę i byłem tak zmarznięty, że prawie cała trasa ustawione grzanie na 'HI' - problem znacząco ustąpił. Już się nawet łudziłem, że więcej tego zjawiska nie doświadcze. Niestety - mój egzemplarz jest bardzo czuły na wilgoć wewnątrz i ostatnio byłem umyć auto i myłem też dywaniki. Włożyłem je do środka jeszcze wilgotne i potem znowu był dwa tygodnie problem z parowaniem.

Zobaczymy jak bedzie po lecie ;)

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ ogrzewania + chłodzenia”