Witam,
Przy minusowych temperaturach z dmuchawy wieje zimne/lodowate powietrze nawet przy ustawieniu HI klimatroniku.
Przy temperaturze +1C wszystko jest ok i wieje ciepłe powietrze
Szyby strasznie parują przy włączeniu przycisku AUTO oraz AC przy pogodzie deszczowej i dużej wilgotności na zewnątrz.
Auto po wymianie wszystkich filtrów (w tym kabinowego) oraz czyszczeniu parownika w ASO.
Napiszcie swoje sugestie dlaczego jak jest mróz to z nawiewu wieje zimne powietrze i dlaczego parują szyby pomimo wymiany filtrów.
Dodam, że auto wyposażone w elektryczny system QuickHeat jeśli ma to jakieś znaczenie.
--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Dmucha zimnem + zaparowane szyby
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 29 wrz 2021, o 23:02
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Kraków
-
- Klubowicz
- Posty: 1876
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Dmucha zimnem + zaparowane szyby
Czujniki temperatury pokazują głupoty (że jest ciepło)? Do sprawdzenia np.: w GDS2.
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 26 lip 2021, o 12:00
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Kraków
Re: Dmucha zimnem + zaparowane szyby
@p_gniadek - u mnie jest to samo. Ponadto, zauważyłem, że szyby zaczynają jeszcze bardziej parować w momencie jak ustawi się wyższą temperaturę i faktycznie zaczyna lecieć ciepłe powietrze z nawiewu. Udało Ci się rozwiązać problem ? Może to uszkodzona nagrzewnica?p_gniadek pisze: ↑14 gru 2021, o 19:46Witam,
Przy minusowych temperaturach z dmuchawy wieje zimne/lodowate powietrze nawet przy ustawieniu HI klimatroniku.
Przy temperaturze +1C wszystko jest ok i wieje ciepłe powietrze
Szyby strasznie parują przy włączeniu przycisku AUTO oraz AC przy pogodzie deszczowej i dużej wilgotności na zewnątrz.
Auto po wymianie wszystkich filtrów (w tym kabinowego) oraz czyszczeniu parownika w ASO.
Napiszcie swoje sugestie dlaczego jak jest mróz to z nawiewu wieje zimne powietrze i dlaczego parują szyby pomimo wymiany filtrów.
Dodam, że auto wyposażone w elektryczny system QuickHeat jeśli ma to jakieś znaczenie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 29 wrz 2021, o 23:02
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Kraków
Re: Dmucha zimnem + zaparowane szyby
Z parowaniem to nie używam już funkcji AUTO tylko ręcznie ustawiam"szyby/twarz" i "twarz" i jest poprawa. Kwestia dmuchania zimnym powietrzem to stało się tak kiedy zamykałem pokrywę silnika na włączonym silniku. Wtedy się zepsuło. W związku z tym zrobiłem to samo w drugą stronę i zaczęło dmuchać ciepłem. Tylko zaznaczam, że było to na włączonym silniku.
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 26 lip 2021, o 12:00
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Kraków
Re: Dmucha zimnem + zaparowane szyby
U mnie też wtedy jest lepiej, ale jak jadę całą rodziną z dwójką dzieci na pokładzie to musze uchylać okno, żeby odparować przednią szybę...
Sprawdzę jeszcze dzisiaj czujniki GDS2 jeśli będzie ok to rzucę okiem na nagrzewnice. Ma ktoś może z Was manual dot. nagrzewnicy w Insygnii B ?
Sprawdzę jeszcze dzisiaj czujniki GDS2 jeśli będzie ok to rzucę okiem na nagrzewnice. Ma ktoś może z Was manual dot. nagrzewnicy w Insygnii B ?
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 26 lip 2021, o 12:00
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Kraków
Re: Dmucha zimnem + zaparowane szyby
Cześć. Chciałem tylko dać znać, że jest postęp w tym śledztwie - przejechałem dłuższą trasę i byłem tak zmarznięty, że prawie cała trasa ustawione grzanie na 'HI' - problem znacząco ustąpił. Już się nawet łudziłem, że więcej tego zjawiska nie doświadcze. Niestety - mój egzemplarz jest bardzo czuły na wilgoć wewnątrz i ostatnio byłem umyć auto i myłem też dywaniki. Włożyłem je do środka jeszcze wilgotne i potem znowu był dwa tygodnie problem z parowaniem.
Zobaczymy jak bedzie po lecie
Zobaczymy jak bedzie po lecie