--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Czujnik wilgotności - czy i jak działa?
-
- Nowicjusz
- Posty: 33
- Rejestracja: 2 sty 2019, o 08:37
- Auto: Insignia B 17`
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Bielsko-Biała
- Postawił piwo: 3 razy
Czujnik wilgotności - czy i jak działa?
Witam wszystkich,
mam pytanie o element wyposażenia mojej Insigni jakim jest czujnik wilgotności. Do czego to właściwie służy i jak powinno działać?
Pytam, bo przy obecnej pogodzie mam wrażenie, że samochód chłonie wilgoć z otoczenia , tj. niesamowicie parują mi szyby, a nawet wewnętrzne lusterko czy zegary. Klima nic nie pomaga, być może w ogóle się nie włącza przy niskich temperaturach i generalnie jazda samochodem to ciągła ręczna manipulacja z mojej strony wszystkim, co pomaga usunąć parę z szyb, tj. od ogrzewania szyb po mocny nawiew itp. (klima włączona, "auto" również). Nawet jak już usunę większość pary to co jakiś czas szyby ponownie nią zachodzą i znów ręcznie włączam co się da.
I teraz moje pytanie, czy czujnik wilgotności powinien "samodzielnie" rozpoznawać zbyt wysoki poziom wilgoci i uruchamiać jakieś funkcje zapobiegające gromadzeniu pary, czy jest on tylko "od stwierdzenia" zbyt wysokiego jej poziomu i np. zablokowaniu funkcji "start-stop", bo podejrzewam, że z tego powodu obecnie ta funkcja mi się w ogóle nie uruchamia.
mam pytanie o element wyposażenia mojej Insigni jakim jest czujnik wilgotności. Do czego to właściwie służy i jak powinno działać?
Pytam, bo przy obecnej pogodzie mam wrażenie, że samochód chłonie wilgoć z otoczenia , tj. niesamowicie parują mi szyby, a nawet wewnętrzne lusterko czy zegary. Klima nic nie pomaga, być może w ogóle się nie włącza przy niskich temperaturach i generalnie jazda samochodem to ciągła ręczna manipulacja z mojej strony wszystkim, co pomaga usunąć parę z szyb, tj. od ogrzewania szyb po mocny nawiew itp. (klima włączona, "auto" również). Nawet jak już usunę większość pary to co jakiś czas szyby ponownie nią zachodzą i znów ręcznie włączam co się da.
I teraz moje pytanie, czy czujnik wilgotności powinien "samodzielnie" rozpoznawać zbyt wysoki poziom wilgoci i uruchamiać jakieś funkcje zapobiegające gromadzeniu pary, czy jest on tylko "od stwierdzenia" zbyt wysokiego jej poziomu i np. zablokowaniu funkcji "start-stop", bo podejrzewam, że z tego powodu obecnie ta funkcja mi się w ogóle nie uruchamia.
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8486
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Czujnik wilgotności - czy i jak działa?
Klima przy tych temperaturach i tak się nie włączy, niezależnie czy włączona przyciskiem czy nie, jedynie moc nawiewu może się zmienić. Filtr kabinowy kiedy wymieniałeś? bo powinien być zmieniany raz w roku- może tu tkwi przyczyna. U mnie akurat w poprzednim aucie tak było, czyli te objawy tak jak u Ciebie że para była wszędzie, a po wymianie filtra kabinowego jak inne auto.
Radio 357 :)
- marcinmg
- Użytkownik
- Posty: 329
- Rejestracja: 17 lip 2015, o 22:25
- Auto: Insignia BiTurbo ST
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: mazowieckie
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Czujnik wilgotności - czy i jak działa?
Dokładnie lub zablokowany obieg wewnętrzny, czyli włączony a nie zauważyłeś lub zablokowany w tym położeniu.
-
- Nowicjusz
- Posty: 33
- Rejestracja: 2 sty 2019, o 08:37
- Auto: Insignia B 17`
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Bielsko-Biała
- Postawił piwo: 3 razy
Re: Czujnik wilgotności - czy i jak działa?
Samochód ma przejechane ok 2000km, ale to wyprzedaż rocznika i stał ponad pół roku. Zacząłem go użytkować zimą, krótkie odcinki, śnieg i błoto z butów... mam nadzieję, że to jest przyczyną tak dużej wilgoci w środku. Jak uda mi się wybrać w jakąś dłuższą trasę to go wygrzeję porządnie w środku i przewietrzę. Jeżeli to nie pomoże usunąć nadmiaru wilgoci to wtedy będę miał powód do zmartwienia... Tak mi się wydaje .
Natomiast z powodu powyższego zainteresował mnie ten czujnik. Jeżeli źle się wyraziłem w pierwszym poście to doprecyzuję. Interesuje mnie to, do czego to służy i czy to jakoś nie powinno pomagać w takiej sytuacji? Wyobrażałem sobie to tak, że odpowiada on za automatyczne uruchamianie np. ogrzewania szyb, tudzież właściwego kierowania nadmuchów w momencie, kiedy wykrywa gromadzenie się pary. U mnie paruje wszystko, ale nic takiego się nie dzieje, więc chciałem zapytać, czy to tak jednak nie działa (i do czego właściwie to służy?) czy może nie mam włączonej jeszcze jakiejś funkcji? W instrukcji znalazłem tylko zdawkowe informacje na ten temat i wydaje mi się, że przejrzałem już wszystkie opcje ustawień w samochodzie...
W serwisie nie pytam - nie chcę się wymądrzać, ale skąd oni biorą swoją wiedzę, to ja nie wiem... Wolę pytać użytkowników .
PS.
Obieg powietrza na pewno ustawiony jako zewnętrzny, ale jak wyżej, bardziej mnie interesuje o co chodzi z tym czujnikiem, bo teorię na temat ilość wilgoci jakąś tam mam...
Natomiast z powodu powyższego zainteresował mnie ten czujnik. Jeżeli źle się wyraziłem w pierwszym poście to doprecyzuję. Interesuje mnie to, do czego to służy i czy to jakoś nie powinno pomagać w takiej sytuacji? Wyobrażałem sobie to tak, że odpowiada on za automatyczne uruchamianie np. ogrzewania szyb, tudzież właściwego kierowania nadmuchów w momencie, kiedy wykrywa gromadzenie się pary. U mnie paruje wszystko, ale nic takiego się nie dzieje, więc chciałem zapytać, czy to tak jednak nie działa (i do czego właściwie to służy?) czy może nie mam włączonej jeszcze jakiejś funkcji? W instrukcji znalazłem tylko zdawkowe informacje na ten temat i wydaje mi się, że przejrzałem już wszystkie opcje ustawień w samochodzie...
W serwisie nie pytam - nie chcę się wymądrzać, ale skąd oni biorą swoją wiedzę, to ja nie wiem... Wolę pytać użytkowników .
PS.
Obieg powietrza na pewno ustawiony jako zewnętrzny, ale jak wyżej, bardziej mnie interesuje o co chodzi z tym czujnikiem, bo teorię na temat ilość wilgoci jakąś tam mam...
- marcinmg
- Użytkownik
- Posty: 329
- Rejestracja: 17 lip 2015, o 22:25
- Auto: Insignia BiTurbo ST
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: mazowieckie
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Czujnik wilgotności - czy i jak działa?
A jak tak stał pół roku to nie zanieczyściły się otwory wentylacyjne w podszybiu? U mnie jak poniżej 5 stopni pada deszcz to też troszkę parują ale jak dam nawiew na szybę to momentalnie para znika i po chwili przełączam na auto. Też mam ten czujnik, może jak jest cieplej steruje klimą ale ja nie zauważyłem żeby coś się automatycznie przełączało.
Znalazłem na naszym forum:
"Czujnik wilgotności, o ile występuje, znajduje się na przedniej szybie w obudowie czujników zmierzchu i deszczu.
Jest przyłożony do szyby. Z zewnątrz go nie widać."
Czyli wynika z tego że jak szyba jest bardzo wilgotna od wewnątrz to włącza klimę lub nawiewy kieruje na szybę.
U mnie jest:
ASV = CZUJNIK WILGOTNOŚCI
C32 = SYSTEM SZYBKIEGO OGRZEWANIA Z NAGRZEWNICĄ ELEKTRYCZNĄ (QUICKHEAT)
C59 = NAWIEWY POWIETRZA NA DRUGI RZĄD SIEDZEŃ
CJ2 = KLIMATYZACJA ELEKTRONICZNA DWUSTREFOWA (CLIMATRONIC) Z CZUJNIKIEM JAKOŚCI POWIETRZA
Znalazłem na naszym forum:
"Czujnik wilgotności, o ile występuje, znajduje się na przedniej szybie w obudowie czujników zmierzchu i deszczu.
Jest przyłożony do szyby. Z zewnątrz go nie widać."
Czyli wynika z tego że jak szyba jest bardzo wilgotna od wewnątrz to włącza klimę lub nawiewy kieruje na szybę.
U mnie jest:
ASV = CZUJNIK WILGOTNOŚCI
C32 = SYSTEM SZYBKIEGO OGRZEWANIA Z NAGRZEWNICĄ ELEKTRYCZNĄ (QUICKHEAT)
C59 = NAWIEWY POWIETRZA NA DRUGI RZĄD SIEDZEŃ
CJ2 = KLIMATYZACJA ELEKTRONICZNA DWUSTREFOWA (CLIMATRONIC) Z CZUJNIKIEM JAKOŚCI POWIETRZA
- jurass
- Użytkownik
- Posty: 206
- Rejestracja: 28 kwie 2014, o 20:14
- Auto: GS 260 KM 4x4 Elite
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: jesienne
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Czujnik wilgotności - czy i jak działa?
A skąd niby taka informacja? To duża nowość dla mnie generalnie jeśli chodzi o moje doświadczenia z różnymi autami i niezgodna z praktyką. W każdym aucie, z którym miałem do czynienia było widać zmianę po włączeniu klimy, jeśli ją wyłączałem w zimie, polegającą na szybkim usunięciu zaparowania, ponieważ układ klimatyzacji wyposażony jest w osuszacz powietrza. Od dawna już jeżdżę z zawsze włączoną klimatyzacją.
Jeśli chodzi o pytanie autora wątku, to w Insignii A, i teraz w B pewnie jest tak samo, w trybie Auto aktywna jest cyrkulacja wewnętrzna powietrza, bez pobierania powietrza z zewnątrz. Czujnik wilgotności kontroluje wilgotność wewnątrz kabiny i dopuszcza świeżego powietrza, jeśli wilgotność rośnie. Taka jest jedna, jeśli nie główna, z funkcji tego czujnika. Dlatego między innymi nie jeżdżę na pełnym Auto, żeby nie kisić się we własnym sosie. Coś chyba u kolegi musi być nie tak, jeśli są takie problemy. U mnie w żadnej Insignii się z tym nie spotkałem.
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8486
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Czujnik wilgotności - czy i jak działa?
Z tego forum mam taką informację, w wielu miejscach chłopaki pisali że poniżej 4 stopni nie załącza się. Ja mam stale włączoną, więc nie wiem, na wszelki wypadek nie wyłączam po prostu
Radio 357 :)
-
- Nowicjusz
- Posty: 33
- Rejestracja: 2 sty 2019, o 08:37
- Auto: Insignia B 17`
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Bielsko-Biała
- Postawił piwo: 3 razy
Re: Czujnik wilgotności - czy i jak działa?
A skąd niby taka informacja?
W instrukcji napisano - "Układ chłodzenia(sprężarka układu klimatyzacji) nie działa przy niskich temperaturach zewnętrznych."
Jestem przekonany, że w Nubirze oraz Galancie, które kiedyś posiadałem klima nie włączała się przy minusowych temperaturach, bo w tych autach wyraźnie słyszałem start sprężarki. To co prawda stare samochody, ale jak widać wg instrukcji "zasada" ta obowiązuje.
To co napisałeś odnośnie czujnika, to już coś. Czy u Ciebie przełączenie obiegu powietrza wymuszone przez czujnik było jakkolwiek sygnalizowane, np. poprzez podświetlenie klawisza służącego do ręcznej zmiany obiegu?
- jurass
- Użytkownik
- Posty: 206
- Rejestracja: 28 kwie 2014, o 20:14
- Auto: GS 260 KM 4x4 Elite
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: jesienne
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Czujnik wilgotności - czy i jak działa?
Ok. Czy wiadomo co to dokładnie znaczy niska temperatura? Fakt, że przy -20 nigdy mi szyby nie parowały, więc w takich warunkach nie miałem okazji sprawdzić. Czy ta informacja o +4 stopniach jest wiarygodna i czymś poparta?
Raczej nie, ale nigdy się w te guziki nie wpatrywałem i od dawna nie jeżdżę na full Auto.
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2350
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Czujnik wilgotności - czy i jak działa?
W VC właśnie poniżej +4 nie załączała się , w Insigni w sumie jakoś nie sprawdzałem ale pewnie jest tak samo
- zubek
- Użytkownik
- Posty: 986
- Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
- Auto: IB/ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Moje auto: viewtopic.php?f=53&t=8662
- Miasto: WWL
- Postawił piwo: 18 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Czujnik wilgotności - czy i jak działa?
W każdym jest tak samo. Poniżej ok. +5 sprężarka się nie załącza. W instrukcji insigni A i B jest identyczny zapis: układ chłodzenia (sprężarka układu klimatyzacji) nie działa przy niskich temperaturach zewnętrznych. A czujnik wilgotności (kod ASV) to czujnik deszczu, więc steruje pracą wycieraczek a do wilgoci w kabinie ma się nijak. Szukałbym przyczyny raczej w naniesionym śniegu. Spróbuj przesuszyć auto.
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8486
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Czujnik wilgotności - czy i jak działa?
Widzisz, czepiasz się mnie, że głoszę dziwne teorie. A oni wiedzą, a ja się od nich uczę . Od Ciebie jeszcze nic się nie nauczyłam
Co do parowania, to ja osobiście przed wymianą czujnika wymieniłabym filtr kabinowy, albo zapytałabym w serwisie, tzn poleciłabym aby mi sprawdzono. Stałym klientom za takie sprawdzania nie kasują dolarów.
Radio 357 :)
- jurass
- Użytkownik
- Posty: 206
- Rejestracja: 28 kwie 2014, o 20:14
- Auto: GS 260 KM 4x4 Elite
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: jesienne
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Czujnik wilgotności - czy i jak działa?
O, pojawia się kolejna wartość temperatury. A czy ktoś ma jakieś udokumentowane informacje? Czy ponadto kolega sugeruje, że auto nie jest wyposażone w czujnik wilgotności powietrza w kabinie?zubek pisze: ↑17 sty 2019, o 16:52W każdym jest tak samo. Poniżej ok. +5 sprężarka się nie załącza. W instrukcji insigni A i B jest identyczny zapis: układ chłodzenia (sprężarka układu klimatyzacji) nie działa przy niskich temperaturach zewnętrznych. A czujnik wilgotności (kod ASV) to czujnik deszczu, więc steruje pracą wycieraczek a do wilgoci w kabinie ma się nijak. Szukałbym przyczyny raczej w naniesionym śniegu. Spróbuj przesuszyć auto.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Czujnik wilgotności - czy i jak działa?
https://workshop-manuals.com/vauxhall/a ... operation/
Takie coś dla Astry J, która jest w dużej mierze bliźniacza z InsigniąEvaporator Temperature Sensor
The evaporator temperature sensor is a 2-wire negative temperature co-efficient thermistor. The sensor operates within a temperature range of -40 to +85°C (-40 to +185°F). The sensor is installed at the evaporator and measures its temperature. If the temperature drops under 3°C (38°F), the compressor will be switched off in order to prevent a frozen evaporator.
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Czujnik wilgotności - czy i jak działa?
Udokumentowane informacje są takie że w zależności od czynnika, jego ilości i ciśnienia klimatyzacja przestaje działać przy temperaturach od 5*C do około zera. Dzieje się tak dla tego że przy niższych temperaturach zamarzł by najpierw parownik a potem zawór rozprężny.
- zubek
- Użytkownik
- Posty: 986
- Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
- Auto: IB/ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Moje auto: viewtopic.php?f=53&t=8662
- Miasto: WWL
- Postawił piwo: 18 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Czujnik wilgotności - czy i jak działa?
Jakie udokumentowane informacje potrzebujesz skoro tak jest w większości współczesnych samochodów? To jest zabezpieczenie przed oblodzeniem parownika. Czy to jest 3, 5 czy 6 stopni to chyba bez znaczenia? Oczywiście można to oszukać -rozgrzej auto, włącz obieg wewnętrzny i ogrzewanie i powinno ruszyć.
Co do czujnika to ja go przez 3 lata go u siebie nie zauważyłem (a też mam w kodach).
Co do czujnika to ja go przez 3 lata go u siebie nie zauważyłem (a też mam w kodach).
- jurass
- Użytkownik
- Posty: 206
- Rejestracja: 28 kwie 2014, o 20:14
- Auto: GS 260 KM 4x4 Elite
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: jesienne
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Czujnik wilgotności - czy i jak działa?
O, i te 3 stopnie być może są najbardziej prawdopodobne. Przy takiej temperaturze zewnętrznej pojawia się też ostrzeżenie o możliwości wystąpienia zamarzniętej nawierzchni.
Wybaczcie, ja nie jestem humanistą, więc dla mnie jest różnica pomiędzy 3 i 6.
Wybaczcie, ja nie jestem humanistą, więc dla mnie jest różnica pomiędzy 3 i 6.
-
- Nowicjusz
- Posty: 33
- Rejestracja: 2 sty 2019, o 08:37
- Auto: Insignia B 17`
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Bielsko-Biała
- Postawił piwo: 3 razy
Re: Czujnik wilgotności - czy i jak działa?
Nie sądzę. W specyfikacji czujnik deszczu i wilgoci to dwie osobne pozycje, na podstawie VIN również. Zresztą nie mam wątpliwości co do istnienia tego czujnika, tylko nie mam pojęcia jak on powinien w Insigni działać i czy w ogóle działa.
Idąc dalej tropem kolegi jurass sprawdziłem jeszcze raz informacje w instrukcji i znalazłem info:
"Automatyczna recyrkulacja powietrza. Czujnik wilgotności powietrza automatycznie włącza pobór powietrza zewnętrznego, jeśli wilgotność powietrza jest za wysoka."
Tylko tyle i niewiele to wyjaśnia, bo np. nie ma wyraźnie napisane, że w trybie auto recyrkulacja jest stale włączona, równie dobrze czujnik może wyłączać jej ręczne uruchomienie, ale zakładam, że jest tak jak pisze jurass.
Moja teoria jest następująca. Od dłuższego czasu nie uruchamia mi się system start/stop. Uważam, że wszystkie warunki do jego działa są spełnione a skądinąd wiem, że wykrywany zbyt wysoki poziom wilgoci przez ów czujnik również uniemożliwia aktywację tego systemu. W weekend prawdopodobnie będę miał okazję przejechać ok 600km. Mam zamiar solidnie wygrzać wnętrze w czasie tej podróży i regularnie je wietrzyć. Mam nadzieję, że uda mi się w ten sposób pozbyć wilgoci i zobaczę, czy system start/stop znów zacznie działać. Jeżeli tak, mógłbym przyjąć, że czujnik działa. Pozostałaby jeszcze kwestia, czy faktycznie wyłącza on recyrkulację powietrza przy zbyt dużej wilgotności, bo faktycznie jeździłem cały czas w trybie auto i nie miałem świadomości, że wówczas z automatu mam obieg zamknięty. Na to nie mam póki co pomysłu, jak to sprawdzić...
Z doświadczenia wiem, że takie wygrzanie wnętrza skutecznie potrafi je wysuszyć. Jeżeli to wkurzające parowanie szyb ustąpi, to uznam to za epizod, może spowodowany obecnymi warunkami pogodowymi (choć to mało prawdopodobne, wszyscy mieliby ten sam problem) albo tym, że auto mogło stać przez wiele miesięcy pod chmurką nie ruszane. Oby! W innym wypadku będę się martwił dalej i szukał przyczyny tej wilgoci również wg proponowanych wskazówek. Dam znać, jakie efekty po trasie.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Czujnik wilgotności - czy i jak działa?
Ja bym radził wziąć w tą podróż jakiś pochłaniacz wilgoci - ostatnio taki zgrabny w OBI kupiłem: https://www.obi.pl/nawilzacze-powietrza ... /p/6137830
Czy działa to nie wiem, bo nie sprawdzałem tego wkładu jeszcze
Czy szyby parują - ciut tak, ale robię zazwyczaj 20 minutowe trasy, więc temperatura w aucie jest względnie niska, a na pewno nierównomierna.
Czy działa to nie wiem, bo nie sprawdzałem tego wkładu jeszcze
Czy szyby parują - ciut tak, ale robię zazwyczaj 20 minutowe trasy, więc temperatura w aucie jest względnie niska, a na pewno nierównomierna.
- zubek
- Użytkownik
- Posty: 986
- Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
- Auto: IB/ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Moje auto: viewtopic.php?f=53&t=8662
- Miasto: WWL
- Postawił piwo: 18 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Czujnik wilgotności - czy i jak działa?
OK masz rację. Swoją drogą nigdy nie zaobserwowałem działania tego układu, ale u mnie z kolei paruje tylko w ewidentnie uzasadnionych przypadkach.