Czy w Insigni B z silnikiem B20DTH siedzi skrzynia F40?
W internecie znalazłem info, że skrzynia przenosi moment do 400Nm, co jest trochę dziwne biorąc pod uwagę, że właśnie taki moment jest fabrycznie w tym silniku (a w rzeczywistości pewnie większy). Jak to wygląda według Waszej wiedzy i jak to się ma w przypadku chip tuningu?
--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Skrzynia w B20DTH
- KenyBDG
- Użytkownik
- Posty: 658
- Rejestracja: 8 wrz 2014, o 10:49
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Skrzynia w B20DTH
Sprawdziłem na https://www.opel-infos.de/technik/getriebe/f40.html
Wychodzi na to że też jest F40.
Wychodzi na to że też jest F40.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Skrzynia w B20DTH
Gdzieś czytałem oraz podczas rozmów na Spocie w Gliwicach potwierdzili to koledzy forumowicze/fejsbukowicze, że bezpieczny przyrost to jest rzędu 10%, czyli w tym przypadku ok. 440 Nm.
-
- Użytkownik
- Posty: 406
- Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
- Auto: Insignia B kombi
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Skrzynia w B20DTH
Przy Insigni B są pytajniki. Nadal ciężko powiedzieć jaka jest tam odmiana skrzyni ...KenyBDG pisze: ↑24 wrz 2018, o 15:57Sprawdziłem na https://www.opel-infos.de/technik/getriebe/f40.html
Wychodzi na to że też jest F40.
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Skrzynia w B20DTH
Na razie opel innej skrzyni nie ma 6 biegowej, albo M32, albo F40 w manualu. W automacie w dieslu 2.0 jest AF50-8.
Z silnikiem 170 KM jest F40. Do astry K z silnikiem D16DTR zaczęli montować M35, ciekawe czy to wzmocniona M32, czy nowa konstrukcja?
Z silnikiem 170 KM jest F40. Do astry K z silnikiem D16DTR zaczęli montować M35, ciekawe czy to wzmocniona M32, czy nowa konstrukcja?
-
- Użytkownik
- Posty: 406
- Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
- Auto: Insignia B kombi
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Skrzynia w B20DTH
Ok, skoro tak, to czy nie jest dziwne, że skrzynia F40 obliczona (podobno) na 400Nm pakowana jest do auta, które fabrycznie ma 400Nm, a w rzeczywistości pewnie czasem trochę więcej? Coś mi tu nie pasuje
Ostatnio zmieniony 25 wrz 2018, o 12:39 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Skrzynia w B20DTH
Podobnie jest z M32, była montowana do silników z momentem ponad 320 Nm, AF40 także była montowana do 2,8V6 czy B20DTR. Nowa skrzynia M35 też ma 350Nm i silnik D16DTR w astrze K dokładnie 150KM i 350Nm. Także nic dziwnego.
F40 wytrzymuje ponad 500Nm w rzeczywistości. Oznaczenie nie mówi o maksymalnym momencie, a o nominalnym.
F40 wytrzymuje ponad 500Nm w rzeczywistości. Oznaczenie nie mówi o maksymalnym momencie, a o nominalnym.