------------------------------ Wielkopolski Spot Mikołajkowy - 8.12 - fotorelacja

--------------------------------------------------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku Obrazek

Skrzynia automatyczna AT8 > Insignia B

Awatar użytkownika
UTK2011
Nowicjusz
Posty: 89
Rejestracja: 22 lis 2017, o 02:03
Auto: Insignia GS260KM 4x4
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2017
Miasto: z centrum

Re: Skrzynia automatyczna AT8 > Insignia B

Post autor: UTK2011 » 28 cze 2018, o 18:06

u mnie jak na razie pękło 40 tyś i wszystko w porządku. Ostatnio spodobała mi się jazda w tym trybie sekwencyjnym na lewarku + / - dosyć ciekawie to pracuje w kierownicy łopatkami jakoś gorzej mi się operuje może jak by były nieruchomo....

Awatar użytkownika
etac
Forumowicz
Posty: 470
Rejestracja: 30 mar 2016, o 18:36
Auto: InsigniaII ST
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: SBE
Otrzymał  piwo: 3 razy
Kontakt:

Re: Skrzynia automatyczna AT8 > Insignia B

Post autor: etac » 28 cze 2018, o 18:13

W przyszłym tygodniu przegląd. Zgloszę ten problem, ale obawiam się ze oleją ten temat.

Awatar użytkownika
wassermann
Użytkownik
Posty: 827
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Silberblitz
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Skrzynia automatyczna AT8 > Insignia B

Post autor: wassermann » 1 wrz 2018, o 13:52

W spokojnej jeździe ta skrzynia działa tak jak określił to Pertyn - przez większość czasu człowiek nie wie, że ma w aucie skrzynię biegów. Ameryka, panie. Emeryci i stateczne panie będą zadowoleni.

Natomiast bez trybu Sport redukcja jest leniwa. W Sporcie na szczęście odczuwalnie lepiej.

Męczą mnie te redukcje przy wyprzedzaniu, bo w manualu zawsze miałem np. III bieg, podkręcone obroty, czaiłem się za klientem już z obrotami, gotowy do skoku, w razie czego tylko odejmując nogę z gazu i regulując odstęp hamowaniem silnikiem. Teraz jadę jak ciota, obroty niskie i dopiero po zdecydowanym dodaniu gazu skrzynia łaskawie redukuje. Ale żeby mocniej dodać gazu, nie mogę siedzieć klientowi na tyłku, więc inaczej to wszystko teraz wygląda. Nie po mojemu :/ Pewnie kwestia wprawy i zmiany nawyków, co nie zmienia faktu, że bez Sportu redukcje są leniwe.

W sukurs przychodzą manetki (w trybie D, a nie M), ale te działają losowo. Nie mogę jednoznacznie przewidzieć ich logiki. Czasem chwilę po redukcji manetką, skrzynia wraca sama na D już po kilku sekundach. A czasem, zwłaszcza gdy zredukuję o parę biegów, zostaje w trybie M i sama nie chce przejść na D. Można nawet się zatrzymać, a bieg jest M1 (automatycznie zredukowany przez skrzynię, by nie zdławić, ale nadal w M !) i człowiek łapie się po ruszeniu, że obroty rosną, a skrzynia nie wrzuca kolejnych biegów, jest ciągle M1, choć wajcha cały czas tkwi na D. Nie wiem od czego to zależy. Muszę dopiero przytrzymać prawą manetkę żeby wymusić powrót do D.

Na czystym M (lewarek w lewo) nie jeżdżę, bo za dużo mieszania przy 8 biegach, można się pogubić, ciągle by trzeba dobierać inny, zwłaszcza że niższe biegi są dość krótkie - szczególnie po poprzedniej 2.0T z manualem, gdzie na II. biegu można było przejechać całe miasto i jeszcze stracić prawo jazdy ;)

Ale kickdown za to działa super. Niemal zero wahania. Wrzuca nawet na krótko dwójkę, żeby dociągnąć pod czerwone. To mi się podoba i uspokaja, że zawsze mam go w odwodzie pod stopą.

M.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 1256
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy

Re: Skrzynia automatyczna AT8 > Insignia B

Post autor: Rooff_ » 1 wrz 2018, o 16:24

W przedlifcie AF-40 po użyciu łopatki (-), również wróci na D, jeśli obciążenie silnika-skrzyni jest w miarę niskie i stałe przez jakiś czas. Nie powiem Ci jak niskie i przez jaki czas musi takie być, ale np. jazda pod lekką górę i nawet jak lekko przyspieszasz nie spowoduje automatycznego powrotu na D.

Jeśli użyjesz ręcznej redukcji i hamujesz silnikiem i biegami, to w przypadku zatrzymania auta podobnie jak u Ciebie zostaje tryb M z ustawieniem M1 (jeśli się będziesz lekko toczył zostanie M2). Powrót analogicznie jak u Ciebie - albo poprzez przytrzymanie (+) albo automatycznie po warunkach o jakich wspomniałem wyżej.

P405
Zapaleniec
Posty: 2466
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Skrzynia automatyczna AT8 > Insignia B

Post autor: P405 » 1 wrz 2018, o 16:43

Mam manualna, czasami żałuję, że nie brałem automatu. Ale nawet jak patrzę jak te ,, najlepsze'' DSG działają przy wyprzedzaniu to już nie żałuję. Szybka redukcja i do przodu.


Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
wassermann
Użytkownik
Posty: 827
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Silberblitz
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Skrzynia automatyczna AT8 > Insignia B

Post autor: wassermann » 2 wrz 2018, o 01:37

Wziąłem auto na przejażdżkę testową po nocy - i wróciłem zadowolony :)

@Rooff_ Dzięki za info, jest faktycznie dokładnie tak jak mówisz. Przechodzi w D samo gdy jedzie się bez obciążenia, w "warunkach ustalonych jako neutralne", że tak to określę.

Chyba zbyt krzywdząco oceniłem tę skrzynię. Redukcja wymaga po prostu głębszego wciśnięcia, a wówczas odbywa się bez wahania. Ćwierć sekundy to nie jest, ale pół tak ;) Po dociśnięciu potrafi jeszcze raz zredukować. Mimo wszystko nastawiona jest na płynność i to właśnie płynność jest jej dużym walorem. W Sporcie po prostu trzyma wyższe obroty, więc nie trzeba tak mocno wciskać gazu, by wywołać odczuwalną redukcję.

Kickdown płynny nie jest i taki ma być, za to od razu zlatuje na najniższy możliwy bieg.

W GSi podobno jest inaczej wystrojona na Sporcie. W efekcie, używając hamulca np. tuż przed zakrętem, skrzynia wyraźnie zrzuca biegi i podnosi obroty. Szkoda tylko, że gdy zakręt nie jest pokonywany z dużym gazem, bardzo szybko wrzucane są kolejne biegi i tracone obroty. Tu lepiej jechać w ciasnym łuku np. na M2 lub M3, zależnie od prędkości, jeśli zależy nam na trzymaniu np. 4000 rpm.

Fajnie to wszystko widać na HUDzie w trybie projekcji obrotomierza.

M.

pitterski
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 13 sty 2018, o 09:30
Auto: Insignia GSI
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Bydgoszcz
Postawił piwo: 1 raz
Kontakt:

Re: Skrzynia automatyczna AT8 > Insignia B

Post autor: pitterski » 23 paź 2018, o 16:54

etac pisze:
27 cze 2018, o 18:48
szarpie tylko w górę, przy redukcji ładnie schodzi. Efekt jest bardziej odczuwalny przy spokojnej jeździe. Jazda szybsza nie daje takich efektów, poza porannym gdy jest zimna.
Mam to samo u mnie, odczuwam to do kilku dni jak zrobiło się chłodniej. W sumie teraz pokonuję krótkie trasy i może silnik nie zdąży się porządnie rozgrzać. Jak bardziej dynamicznie dodaję gazu, to tego nie czuję ale jak robię to spokojnie, to wygląda to jakby skrzynia była przyzwyczajona do cięższej nogi i chciała szybko zmienić bieg w stylu bardziej dynamicznym. Kiedyś słyszałem coś o adaptacji skrzyni do użytkownika i nawet zacząłem się zastanawiać nad tym, że przyzwyczaiłem ją do trybu sport i bardziej dynamicznej jazdy ale nie wiem ile w tym prawdy/sensu.

Pozdrawiam
P.

Awatar użytkownika
wassermann
Użytkownik
Posty: 827
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Silberblitz
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Skrzynia automatyczna AT8 > Insignia B

Post autor: wassermann » 23 paź 2018, o 18:25

A moja raz zgłupiała i wydała przy tym delikatny zgrzyt.
Jechałem pustą ulicą do skrzyżowania, na którym paliło się od pewnego czasu zielone światło, więc płynnie rozpędziłem się, by dopaść zielonego. Jak to mam w zwyczaju, będąc już blisko skrzyżowania zechciałem zahamować, by niepotrzebnie nie pokonywać go zbyt szybko. Zdjąłem zupełnie nogę z gazu. Nie pamiętam, ale możliwe, że zacząłem także lekkie hamowanie. Po 2-3 sekundach od zdjęcia nogi z gazu zobaczyłem, że mruga zielone dla pieszych w tym samym kierunku, więc zdecydowanie (tzn. szybko) choć nie głęboko wcisnąłem gaz. Wówczas nastała chwila wieczności, gdy nie było żadnej reakcji ze strony skrzyni. Nie pamiętam czy odruchowo nie wcisnąłem wówczas odrobinę głębiej. A wtedy łaskawie szarpnęła i wrzuciła niższy bieg ze słyszalnym babolem. Skrzynia nie była jeszcze rozgrzana, tryb Tour. Nie dla mnie takie zachowanie :/

M.

Awatar użytkownika
UTK2011
Nowicjusz
Posty: 89
Rejestracja: 22 lis 2017, o 02:03
Auto: Insignia GS260KM 4x4
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2017
Miasto: z centrum

Re: Skrzynia automatyczna AT8 > Insignia B

Post autor: UTK2011 » 27 paź 2018, o 09:51

Strzeliło mi 60 tyś km w serwisie rozmawiałem o wymianie oleju w skrzyni i tu pytanie co najlepiej wybrać proponują mi dwie opcje:

Pierwsza: zlanie starego oleju i wlanie nowego podobno w takim wypadku zostaje sporo starego i nowy wymiesza się ze starym niby to ma wystarczyć. Jeżeli chcę to druga opcja z opłatą x2

Druga: (niby sporo lepsza) zlanie starego oleju i wlanie nowego następnie przejazd 20-30 km i kolejna wymiana ta opcja podobno znacznie lepsza bo większość starego oleju zejdzie

Innej opcji nie przewiduje producent.

Auto mam na rozszerzonej gwarancji, więc chce to zrobić tylko w ASO, żeby w razie czego nie było, że nieautoryzowany serwis grzebał przy skrzyni. Czy warto wybrać opcję numer dwa?

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 1256
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy

Re: Skrzynia automatyczna AT8 > Insignia B

Post autor: Rooff_ » 27 paź 2018, o 11:37

Rozważyłbym jeszcze jedną: teraz opcja nr 1, za ok. 30000 km ponownie opcja nr 1 :)

Awatar użytkownika
wassermann
Użytkownik
Posty: 827
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Silberblitz
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Skrzynia automatyczna AT8 > Insignia B

Post autor: wassermann » 27 paź 2018, o 12:54

Tak przy okazji - a czy, i co ile, serwis oficjalnie przewiduje wymianę oleju w tej skrzyni? Zaraz się okaże, że jesteś pierwszy w Polsce, który zrobił 60 tys. km tą skrzynią (pod szyldem Opla). Podobnie jak Twinsterem - tu też ciekawe jak z wymianą oleju.
Można by z ciekawości zapytać w Volvo. Mają tę samą skrzynię w nowszych modelach.

M.

Pet_71
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 8 lis 2017, o 20:08
Auto: Insignia GS
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto:

Re: Skrzynia automatyczna AT8 > Insignia B

Post autor: Pet_71 » 27 paź 2018, o 17:45

O ile się nie mylę, to w zakresie czynności serwisowych producent nie przewiduje wymiany oleju w tej skrzyni. Mam na liczniku 58 tys. i tez myślę o wymianie. Niektóre serwisy Opla posiadają urządzenie do dynamicznej wymiany oleju. Kwestia czy warto i czy juz przy przebiegu 60 tys.?

Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
etac
Forumowicz
Posty: 470
Rejestracja: 30 mar 2016, o 18:36
Auto: InsigniaII ST
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: SBE
Otrzymał  piwo: 3 razy
Kontakt:

Re: Skrzynia automatyczna AT8 > Insignia B

Post autor: etac » 27 paź 2018, o 20:24

I wszystkie serwisy mają zakaz ruszania tych skrzyń bez nadzoru centrali. Miałem mieć wymieniony w ramach gwarancji i jej dziwnego zachowania, ale zakazano tej czynności w ostatniej chwili. Czemu nie wiem.
Wiem tylko ze spadła temperatura ma zewnątrz i nagle skrzynia zaczęła pracować w pełni zadowalająco. Mam wciąż wrażenie ze olej użyty do tej skrzyni jest niedostatecznie chłodzony.

Awatar użytkownika
UTK2011
Nowicjusz
Posty: 89
Rejestracja: 22 lis 2017, o 02:03
Auto: Insignia GS260KM 4x4
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2017
Miasto: z centrum

Re: Skrzynia automatyczna AT8 > Insignia B

Post autor: UTK2011 » 4 lis 2018, o 19:37

@Pet_71

Mój serwis sam zasugerował mi wymianę oleju w automacie jak to powiedzieli lepiej prewencyjnie wymienić jak wszystko działa i cieszyć się kolejne 60 tyś z bezawaryjnego działania. Obecnie już nawet się nie zastanawiam co producent przewiduje bo pewnie przewiduje tak żeby za dużo dane auto nie pojeździło sądząc po wymianach oleju co 25-30 tyś ja w każdym aucie wymieniam co 10-15 tyś olej i jak na razie odpukać żadnych problemów z silnikiem w poprzednich jak i obecnym aucie nie uświadczyłem.

Pytałem czy jest możliwość wymiany dynamicznej mają się zapoznać z tematem bo też taką opcję oferują i dać mi znać czy w mojej skrzyni jest to możliwe i w pełni bezpieczne.

Pet_71
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 8 lis 2017, o 20:08
Auto: Insignia GS
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto:

Re: Skrzynia automatyczna AT8 > Insignia B

Post autor: Pet_71 » 6 gru 2018, o 16:04

Jestem po wymianie oleju, metoda dynamiczna w serwisie w Lesznie. Trwalo to okolo 3 godzin. Widac, ze chlopaki wiedzą o co chodzi.

Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
etac
Forumowicz
Posty: 470
Rejestracja: 30 mar 2016, o 18:36
Auto: InsigniaII ST
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: SBE
Otrzymał  piwo: 3 razy
Kontakt:

Re: Skrzynia automatyczna AT8 > Insignia B

Post autor: etac » 6 gru 2018, o 20:51

cena? I jaki efekt?

Pet_71
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 8 lis 2017, o 20:08
Auto: Insignia GS
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto:

Re: Skrzynia automatyczna AT8 > Insignia B

Post autor: Pet_71 » 7 gru 2018, o 18:17

cena 1400, efekt ok bo pracuje tak samo dobrze jak pracowała.

Awatar użytkownika
etac
Forumowicz
Posty: 470
Rejestracja: 30 mar 2016, o 18:36
Auto: InsigniaII ST
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: SBE
Otrzymał  piwo: 3 razy
Kontakt:

Re: Skrzynia automatyczna AT8 > Insignia B

Post autor: etac » 7 gru 2018, o 19:39

to nie rozumiem tego wpisu w temacie dziwnego zachowania skrzyni.

Pet_71
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 8 lis 2017, o 20:08
Auto: Insignia GS
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto:

Re: Skrzynia automatyczna AT8 > Insignia B

Post autor: Pet_71 » 7 gru 2018, o 21:44

Nic nie pisałem o dziwnym zachowaniu skrzyni, u mnie było wszystko w porządku

Awatar użytkownika
UTK2011
Nowicjusz
Posty: 89
Rejestracja: 22 lis 2017, o 02:03
Auto: Insignia GS260KM 4x4
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2017
Miasto: z centrum

Re: Skrzynia automatyczna AT8 > Insignia B

Post autor: UTK2011 » 8 gru 2018, o 13:50

@Pet_71 Dzięki za informację jestem umówiony na wymianę w Warszawie 2 x statyczna serwis twierdził, że nie ma w tym modelu opcji wymiany dynamicznej widzę muszę porozmawiać, że jednak się da możesz podesłać dane serwisu gdzie Ci to wykonali?

P.S Zauważyłem, że jest w sumie tam tylko jeden serwis Auto-Mróz Leszno, mam ponad 300 km drogi jeżeli dynamicznie wymieniają to w sumie chyba się także wybiorę. Niestety w Warszawie ani w Łodzi nikt nie chciał się u mnie tego podjąć.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Skrzynia biegów”