--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Olej silnikowy - diesel/benzyna
- Gacek_Moto69
- Klubowicz
- Posty: 127
- Rejestracja: 2 kwie 2024, o 17:19
- Auto: Insignia
- Kod silnika: F20DVH
- Rok produkcji: 2020
- Moje auto: https://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?f=53&t=10078
- Miasto: Radzionków (śląskie)
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Olej silnikowy - diesel/benzyna
Stoję przed wyborem, dylematem wyboru odpowiedniego oleju, nie pewnie ja 1
Wiele osób powie że zalewa to co każe ASO, inni że to co pisze w instrukcji
problem w tym że instrukcja podane różne oleje
a jeszcze inni mają swoje wizje i przekonania.
Konkretnie mój samochód :
IB 2020r, na korku wlewu oleju 0w20.
Jeżeli chodzi o wpisy w książce serwisowej
w ASO zalewano olej na zmianę 0w20 z 5w30...
trochę to dla mnie niezrozumiałe, że nie trzymali jednej lepkości.
Ja w bagażniku miałem 5w30 taki też zalałem wlewając wcześniej na 15 min płukankę do silnika
No i teraz się zastanawiam czy nie zmienić na 0w20. Ze względu na lepkość i temp pracy.
Jestem ciekaw na czym wy jeździcie i co o tym myślicie ?
Taka ilość informacji ryje beret
i tak moga czytać to 5x i dalej nie wiem co zrobia.
Wkleję taką małą ściągę z Googla
Olej 0W20 to syntetyczny olej silnikowy, który zapewnia doskonałą ochronę silnika w samochodach osobowych i dostawczych. Jest on szczególnie polecany do nowoczesnych jednostek napędowych wymagających niskich lepkości. Zalecany jest do samochodów marek: Audi, BMW, Ford, Honda, Hyundai, Kia, Mazda, Mercedes-Benz, Nissan i Volkswagen.
No i niespodzianka nie widzę tutaj Opla
wśród nowoczesnych jednostek napędowych
0W20
Olej 0W20 jest bardzo popularny wśród producentów samochodów, szczególnie w nowoczesnych silnikach. Jego niska lepkość w niskich temperaturach sprawia, że jest idealny do użytku w regionach o chłodnym klimacie. Ponadto, olej 0W20 zapewnia szybkie smarowanie silnika zaraz po uruchomieniu, co jest istotne dla ochrony przed zużyciem i zużyciem podczas rozruchu.
Jednakże, olej 0W20 może nie być odpowiedni dla starszych samochodów lub tych, które są eksploatowane w bardziej wymagających warunkach. Wysoka lepkość w wysokich temperaturach może prowadzić do większego zużycia oleju i zmniejszonej ochrony silnika w ekstremalnych warunkach.
5W30
Olej 5W30 jest bardziej wszechstronny i może być stosowany w większości samochodów. Jego lepkość w niskich temperaturach jest nieco wyższa niż w przypadku oleju 0W20, co sprawia, że jest bardziej odpowiedni dla samochodów eksploatowanych w różnych warunkach klimatycznych. Ponadto, olej 5W30 zapewnia dobrą ochronę silnika w wysokich temperaturach, co jest ważne dla samochodów używanych w gorących klimatach lub podczas cięższych obciążeń.
Warto jednak zauważyć, że olej 5W30 może nie być tak efektywny w bardzo niskich temperaturach jak olej 0W20. Jeśli mieszkasz w regionie o bardzo zimnym klimacie, warto rozważyć stosowanie oleju o niższej lepkości w niskich temperaturach.
A teraz Instrukcja :
Wiele osób powie że zalewa to co każe ASO, inni że to co pisze w instrukcji
problem w tym że instrukcja podane różne oleje
a jeszcze inni mają swoje wizje i przekonania.
Konkretnie mój samochód :
IB 2020r, na korku wlewu oleju 0w20.
Jeżeli chodzi o wpisy w książce serwisowej
w ASO zalewano olej na zmianę 0w20 z 5w30...
trochę to dla mnie niezrozumiałe, że nie trzymali jednej lepkości.
Ja w bagażniku miałem 5w30 taki też zalałem wlewając wcześniej na 15 min płukankę do silnika
No i teraz się zastanawiam czy nie zmienić na 0w20. Ze względu na lepkość i temp pracy.
Jestem ciekaw na czym wy jeździcie i co o tym myślicie ?
Taka ilość informacji ryje beret
i tak moga czytać to 5x i dalej nie wiem co zrobia.
Wkleję taką małą ściągę z Googla
Olej 0W20 to syntetyczny olej silnikowy, który zapewnia doskonałą ochronę silnika w samochodach osobowych i dostawczych. Jest on szczególnie polecany do nowoczesnych jednostek napędowych wymagających niskich lepkości. Zalecany jest do samochodów marek: Audi, BMW, Ford, Honda, Hyundai, Kia, Mazda, Mercedes-Benz, Nissan i Volkswagen.
No i niespodzianka nie widzę tutaj Opla
wśród nowoczesnych jednostek napędowych
0W20
Olej 0W20 jest bardzo popularny wśród producentów samochodów, szczególnie w nowoczesnych silnikach. Jego niska lepkość w niskich temperaturach sprawia, że jest idealny do użytku w regionach o chłodnym klimacie. Ponadto, olej 0W20 zapewnia szybkie smarowanie silnika zaraz po uruchomieniu, co jest istotne dla ochrony przed zużyciem i zużyciem podczas rozruchu.
Jednakże, olej 0W20 może nie być odpowiedni dla starszych samochodów lub tych, które są eksploatowane w bardziej wymagających warunkach. Wysoka lepkość w wysokich temperaturach może prowadzić do większego zużycia oleju i zmniejszonej ochrony silnika w ekstremalnych warunkach.
5W30
Olej 5W30 jest bardziej wszechstronny i może być stosowany w większości samochodów. Jego lepkość w niskich temperaturach jest nieco wyższa niż w przypadku oleju 0W20, co sprawia, że jest bardziej odpowiedni dla samochodów eksploatowanych w różnych warunkach klimatycznych. Ponadto, olej 5W30 zapewnia dobrą ochronę silnika w wysokich temperaturach, co jest ważne dla samochodów używanych w gorących klimatach lub podczas cięższych obciążeń.
Warto jednak zauważyć, że olej 5W30 może nie być tak efektywny w bardzo niskich temperaturach jak olej 0W20. Jeśli mieszkasz w regionie o bardzo zimnym klimacie, warto rozważyć stosowanie oleju o niższej lepkości w niskich temperaturach.
A teraz Instrukcja :
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 12 mar 2024, o 12:12
- Auto: Opel Insignia B 1.5T
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Warszawa
Re: Olej silnikowy - diesel/benzyna
Mam tak samo. Niby nowa norma OV0401547 jest dla silników benzynowych z filtrem GPF ale każdy po 2018 ma już taki filtr.
Mój jest z 2019r a w instrukcji jest dexos 1 gen 2 (lepkości od 0W20-30 do 5W30-40) dopiero w nowszych wpisują OV0401547.
Natomiast na książce serwisowej jest naklejka z normą OV0401547. Pierwsza wymiana w ASO był 5W30, a potem już 0W20.
Nie wiem czy to przez ekologię zmienili czy się kapneli, że są już GPFy i zaczeli lać 0W20.
Szukam i szukam i ciężko jest mi znaleźć olej 5W30 z normą Opla/GM tą nową czy dexos 1 gen 2, taki żeby był MID SAPS.
Zaleję teraz na lato 5W30 Millersa XF Premium LSPI albo Motula 8100 Eco-Lite (niestety nie ma w opisie jaki mają poziom SAPS) i zobaczę czy coś się zmieni. Będzie więcej długich wyjazdów więc o GPF się nie martwię. Wolę mieć trochę lepszy film olejowy niż na 0W20 w upały szczególnie jak pojadę na południe Europy i jeszcze w tereny górskie.
Mój jest z 2019r a w instrukcji jest dexos 1 gen 2 (lepkości od 0W20-30 do 5W30-40) dopiero w nowszych wpisują OV0401547.
Natomiast na książce serwisowej jest naklejka z normą OV0401547. Pierwsza wymiana w ASO był 5W30, a potem już 0W20.
Nie wiem czy to przez ekologię zmienili czy się kapneli, że są już GPFy i zaczeli lać 0W20.
Szukam i szukam i ciężko jest mi znaleźć olej 5W30 z normą Opla/GM tą nową czy dexos 1 gen 2, taki żeby był MID SAPS.
Zaleję teraz na lato 5W30 Millersa XF Premium LSPI albo Motula 8100 Eco-Lite (niestety nie ma w opisie jaki mają poziom SAPS) i zobaczę czy coś się zmieni. Będzie więcej długich wyjazdów więc o GPF się nie martwię. Wolę mieć trochę lepszy film olejowy niż na 0W20 w upały szczególnie jak pojadę na południe Europy i jeszcze w tereny górskie.
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8535
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Jaguar E-Pace 250hp
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 200 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Olej silnikowy - diesel/benzyna
W tych po 2019 już wszędzie 0w20 w benzynach i 0w30 w dieslach. Też inaczej niby pasowane są te silniki. Mojego auta też nie ma na wykazie z powyższej informacji skądś pobranej i cytowanej, ale na korku wlewu też mam 0w20. Mój producent zaleca spoza swoich olejów Castrol Edge Professional 0w20 i taki zamierzam wlać.
Radio 357 :)
- MarkusG
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: 29 sty 2024, o 21:06
- Auto: Insignia B GS
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Racibórz
- Postawił piwo: 3 razy
Re: Olej silnikowy - diesel/benzyna
Zawsze jest jakieś ale.
Temperatury mamy coraz wyższe, nawet w kwietniu a latem przy 30st silnik dostaje nieźle po garach.
Oleje 5W30 5W40 pomimo lepszego smarowania a w połączeniu z "ekologią" zostawiają nagar w silniku ( test toyoty w tygodniku Motor).
Latem jedziemy na południe europy i dlatego poważnie rozważam zmianę na 0W30 nawet tylko na wyjazd.
Temperatury mamy coraz wyższe, nawet w kwietniu a latem przy 30st silnik dostaje nieźle po garach.
Oleje 5W30 5W40 pomimo lepszego smarowania a w połączeniu z "ekologią" zostawiają nagar w silniku ( test toyoty w tygodniku Motor).
Latem jedziemy na południe europy i dlatego poważnie rozważam zmianę na 0W30 nawet tylko na wyjazd.
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3077
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=1580&start=280
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 21 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Olej silnikowy - diesel/benzyna
U ciebie mogą inne też być, ważna specyfikacja. A to że Castrol to tylko zalecany.dokia pisze: ↑10 maja 2024, o 12:37W tych po 2019 już wszędzie 0w20 w benzynach i 0w30 w dieslach. Też inaczej niby pasowane są te silniki. Mojego auta też nie ma na wykazie z powyższej informacji skądś pobranej i cytowanej, ale na korku wlewu też mam 0w20. Mój producent zaleca spoza swoich olejów Castrol Edge Professional 0w20 i taki zamierzam wlać.
Olej silnikowy SAE 0W-20 spełniający wymogi specyfikacji STJLR.03.5006 lub STJLR.51.5122 firmy Jaguar Land Rover.
Insignia MY2012
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8535
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Jaguar E-Pace 250hp
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 200 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Olej silnikowy - diesel/benzyna
Zmień na wyjazd. Jak na południe Europy jedziecie to jak wrócisz to pewnie te 7-10tys km będzie dodane na licznik, a więc i czas na kolejną zmianę.MarkusG pisze: ↑10 maja 2024, o 13:42Zawsze jest jakieś ale.
Temperatury mamy coraz wyższe, nawet w kwietniu a latem przy 30st silnik dostaje nieźle po garach.
Oleje 5W30 5W40 pomimo lepszego smarowania a w połączeniu z "ekologią" zostawiają nagar w silniku ( test toyoty w tygodniku Motor).
Latem jedziemy na południe europy i dlatego poważnie rozważam zmianę na 0W30 nawet tylko na wyjazd.
Radio 357 :)
- Gacek_Moto69
- Klubowicz
- Posty: 127
- Rejestracja: 2 kwie 2024, o 17:19
- Auto: Insignia
- Kod silnika: F20DVH
- Rok produkcji: 2020
- Moje auto: https://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?f=53&t=10078
- Miasto: Radzionków (śląskie)
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Olej silnikowy - diesel/benzyna
Pamiętosz może czy testy i badania były robione po standardowej wymianie ? Czyli przejechaniu 30 tys wg książki serwisowej i zaleceń ASO ?MarkusG pisze: Oleje 5W30 5W40 pomimo lepszego smarowania a w połączeniu z "ekologią" zostawiają nagar w silniku ( test toyoty w tygodniku Motor)
Tak obstawion w ciemno i wtedy to traci sens bo już nie 1 udowodnił i się przekonał że zmieniając olej co 10 tys spuszczając go widzisz ze jest jeszcze w dobrym stanie.
Ale kurcze musza poszukać bo zaciekawiło mie to tera co żeś napisoł:)
Wysłane z mojego motorola edge 40 pro przy użyciu Tapatalka
- MarkusG
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: 29 sty 2024, o 21:06
- Auto: Insignia B GS
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Racibórz
- Postawił piwo: 3 razy
Re: Olej silnikowy - diesel/benzyna
Silnik na łańcuchu i po 240 tys. km było czyszczenie z nagaru.
Toyota zaleca 0W20 a był stosowany 5W40 za radą niezależnego serwisu . Plusem była nadal idealna praca rozrządu.
Serwis przyznał że za nagar jest odpowiedzialny olej. Po czyszczenie zalewali 0W20.
Toyota Yaris z przebiegiem 278 tys.
Tygodnik Motor 16/2024
Toyota zaleca 0W20 a był stosowany 5W40 za radą niezależnego serwisu . Plusem była nadal idealna praca rozrządu.
Serwis przyznał że za nagar jest odpowiedzialny olej. Po czyszczenie zalewali 0W20.
Toyota Yaris z przebiegiem 278 tys.
Tygodnik Motor 16/2024
- zubek
- Użytkownik
- Posty: 997
- Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
- Auto: IB/ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Moje auto: viewtopic.php?f=53&t=8662
- Miasto: WWL
- Postawił piwo: 18 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Olej silnikowy - diesel/benzyna
A porównali to z silnikiem zalewanym 0w20 po jeździe na w upałach? Przecież w tych gazetach tylko artykuły sponsorowane drukują.
- Gacek_Moto69
- Klubowicz
- Posty: 127
- Rejestracja: 2 kwie 2024, o 17:19
- Auto: Insignia
- Kod silnika: F20DVH
- Rok produkcji: 2020
- Moje auto: https://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?f=53&t=10078
- Miasto: Radzionków (śląskie)
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Olej silnikowy - diesel/benzyna
Tak czy inaczej sprawę nagaru rozwiązuje szybsza wymiana oleju bo nikt z nas nie jeździ 30 tys na oleju i płukanka, jak zobaczyłem porównanie olejów
https://youtu.be/ylapsGCD5Mg?si=WkgeyN7F1SeaLxeH
To tera zapytom kto kiedyś stosowoł albo w ogóle wiedziol o istnieniu tego oleju, bo wyszedł najlepiej.
https://allegro.pl/oferta/pmo-5w30-c3-e ... 7b0c2ce57d#
brakło w porownaniu Millersa no i nie zawiódł przez wszystkich zachwalany Motul
A to myślę że sporo wyjaśnia w temacie 0w20
Fajny gość, w sensie mechanik, robi dobrą robotę.
https://youtube.com/shorts/OEX7-0RI3f8? ... hAbKU3Og7s
________________________________________________________
Wysłane z mojego motorola edge 40 pro przy użyciu Tapatalka
https://youtu.be/ylapsGCD5Mg?si=WkgeyN7F1SeaLxeH
To tera zapytom kto kiedyś stosowoł albo w ogóle wiedziol o istnieniu tego oleju, bo wyszedł najlepiej.
https://allegro.pl/oferta/pmo-5w30-c3-e ... 7b0c2ce57d#
brakło w porownaniu Millersa no i nie zawiódł przez wszystkich zachwalany Motul
A to myślę że sporo wyjaśnia w temacie 0w20
Fajny gość, w sensie mechanik, robi dobrą robotę.
https://youtube.com/shorts/OEX7-0RI3f8? ... hAbKU3Og7s
________________________________________________________
Wysłane z mojego motorola edge 40 pro przy użyciu Tapatalka
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8535
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Jaguar E-Pace 250hp
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 200 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Olej silnikowy - diesel/benzyna
PMO polecali w moim ASO opla, bo kiedyś pytałam jaki zamiast tego ich. Natomiast Millers z tego co on mówił jest producentem oleju dla gm z normą dexos1 gen3.
Radio 357 :)
- Gacek_Moto69
- Klubowicz
- Posty: 127
- Rejestracja: 2 kwie 2024, o 17:19
- Auto: Insignia
- Kod silnika: F20DVH
- Rok produkcji: 2020
- Moje auto: https://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?f=53&t=10078
- Miasto: Radzionków (śląskie)
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Olej silnikowy - diesel/benzyna
Wyłazi po teście na to że wiedzą co polecaja tera wlolech GM dexos 2 ale nast bydzie Motul albo PMO
Wysłane z mojego motorola edge 40 pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego motorola edge 40 pro przy użyciu Tapatalka