Cześć,
mój nowy nabytek to
Opel Insignia
Rok: 2013
Wersja: polift
Nadwozie: Sport Tourer
Silnik: 2.0 CDTI 164 KM
Skrzynia: AF40-6 inaczej Aisin TF-80SC
Modyfikacji zapewne robił nie będę ale chciałbym wyjaśnić kilka niuansów i nieścisłości.
Przesiadłem się z Vectry C 1.9 CDTI 150km 2008, AF 40
1. Hamulec postojowy - włącza się normalnie jednak nie da się go zwolnić inaczej niż przez wrzucenie biegu i próbę ruszenia. Czy dobrze wyczytałem, że po wciśnięciu hamulca nożnego i podniesieniu włącznika hamulec postojowy powinien się zwolnić?
2. Tempomat - czy da się ustawić aby przyjmował wyłącznie parzyste wartości? Nie chodzi tylko o to że raz uda się złapać na parzystej a raz na nieparzystej. Przysłowiowy szlag mnie trafia jak złapię na parzystej ale po dodaniu kilku km nagle jest nieparzysta.
3. Jaki interfejs diagnostyczny "działa" z tym autem?
4. USB - żadne z gniazd nie czyta pendrive Sandisk 256GB ani Kingston 64GB. Czy jest jakiś limit na wielkość albo wymagany system plików?
5. Automatyczne światła - najchętniej bym wyłączył aby ręcznie decydować kiedy co się świeci. Po pierwsze dlatego żeby nie odzwyczaić się od pamiętania o nich, po drugie czasem trzeba aby silnik pracował bez świecenia pozycjami.
6. Co ile wymieniacie uszczelkę smoka? Czy ktoś jest w stanie z pamięci podać jakie klucze są potrzebne do odkręcenia miski? Czy w automacie też wyjmuje się półoś przy tej akcji?
7. Czy interfejsem diagnostycznym odczytam wartość ciśnienia oleju aby porównać ją z nominalną? Czy da się jakoś zdiagnozować jej stan przed rozebraniem?
dzięki z góry za porady i wskazówki
pozdrawiam
Piotr czeladnik
--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Opel Insignia - czeladnik
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 5 sie 2023, o 16:11
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Lublin
- Citek
- Użytkownik
- Posty: 248
- Rejestracja: 1 maja 2021, o 19:08
- Auto: Opel Insignia ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Lublin
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Opel Insignia - czeladnik
Ad. 1 nie po podniesieniu a po naciśnięciu. Wciskasz trzymając hamulec nożny i się hamulec elektryczny zwalnia. Przecież podnosząc włącznik go aktywujesz
Tyle ode mnie
P.s.
Jak na swoją IA lift przesiadłem się z Signuma 2008r- jakże się wtedy zdumiałem, że to poprzednik (Signum) był lepiej spasowany, miał więcej miejsca (znacznie więcej) i w ogóle do Insignii przekonywać się musiałem przez pewien czas. Dopiero z czasem zacząłem ją darzyć sympatią
/
Gratuluję zakupu ::)
Tyle ode mnie
P.s.
Jak na swoją IA lift przesiadłem się z Signuma 2008r- jakże się wtedy zdumiałem, że to poprzednik (Signum) był lepiej spasowany, miał więcej miejsca (znacznie więcej) i w ogóle do Insignii przekonywać się musiałem przez pewien czas. Dopiero z czasem zacząłem ją darzyć sympatią
/
Gratuluję zakupu ::)
Ostatnio zmieniony 17 sie 2023, o 20:55 przez Citek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Klubowicz
- Posty: 46
- Rejestracja: 13 maja 2023, o 08:25
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Radzyń Chełmińsk
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Opel Insignia - czeladnik
1. Hamulec zwalniasz nie podnosząc tylko wciskasz w dół przełącznik + hamulec nożny. 3. Ja korzystam Vlinker MC+ z aplikacją Opel monitor. 6. Zmień uszczelka na tuleje aluminiową przykręcana na dwie śruby.7. Sprawdź ile masz przewodów dochodzący do czujnika oleju bo jeżeli trzy to tak sprawdzisz a jeżeli jeden to nie.
- Mateo
- Klubowicz
- Posty: 2271
- Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
- Auto: INSIGNIA GS
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Moje auto: https://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?f=52&t=9254
- Miasto: Racibórz
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 21 razy
Re: Opel Insignia - czeladnik
Hej. Gratulacje zakup i witamy
A co do pytań:
ad. 2 Dłuższe trzymanie powoduje przeskok o 10km/h, każde pojedyncze naciśnięcie wg. mnie i tego co mam u siebie w IB powoduje zmianę o 1km/h
ad. 3 Jeżeli nie potrzebujesz głębokiego "grzebania" to wystarczy Icar 2 albo Icar PRO (w sumie to to samo, tylko w PRO nie potrzebujesz nigdzie szukać przycisku włączania), odczytasz sporo.
ad. 4 Przefiltruj instrukcję obsługi, być może opisują tam ograniczenia, i sprawdź też jeszcze na czymś mniejszym.
ad. 5 Chyba do końca nie da się wyłączyć świateł w pozycji "0" przy włączonym silniku będą się świeciły same LEDy
A co do pytań:
ad. 2 Dłuższe trzymanie powoduje przeskok o 10km/h, każde pojedyncze naciśnięcie wg. mnie i tego co mam u siebie w IB powoduje zmianę o 1km/h
ad. 3 Jeżeli nie potrzebujesz głębokiego "grzebania" to wystarczy Icar 2 albo Icar PRO (w sumie to to samo, tylko w PRO nie potrzebujesz nigdzie szukać przycisku włączania), odczytasz sporo.
ad. 4 Przefiltruj instrukcję obsługi, być może opisują tam ograniczenia, i sprawdź też jeszcze na czymś mniejszym.
ad. 5 Chyba do końca nie da się wyłączyć świateł w pozycji "0" przy włączonym silniku będą się świeciły same LEDy
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 5 sie 2023, o 16:11
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Lublin
Re: Opel Insignia - czeladnik
Okazuje się że włącznik był trochę zastany i trzeba było go bardzo mocno wcisnąć, dopiero wtedy poszedł w dół.
Teraz z każdym następnym wciśnięciem już pracuje lżej.
Do vectry miałem interfejs na USB do komputera. Można było w nim ustawić wszystko, włącznie właśnie ze światłami.
Do podglądu na szybko i monitorowania DPF był LWPM Comfort Module.
W kwestii uszczelki powoli wgryzam się w temat, jak dotąd są 3 opcje:
- wymian uszczelki na oryginaną z ASO
- wymiana na tulejkę, ale tu są różne wersje
- wymiana pompy oleju na jakąś z Saaba, gdzieś na forum chyba wyczytałem że w jakimś ASO tak komuś zrobili.
Ogarniam wszystkie za i przeciw i na razie skłaniam się ku opcji oryginału z ASO bo ta tulejka z oringami też nie wiadomo jaką ma żywotność. Przy moich przebiegach to 60kkm zrobię w 4 lata, wtedy znowu wymiana. Może wtedy już na jakąś tulejkę.
A czy ktoś spotkał się z wymianą całej pompy oleju na taką w której smok jest zintegrowany?
Sprawdzę na jakimś 8GB.
Tak przy okazji, pendrive dość mocno się zagrzał jak na 2-3 minuty kiedy był podłączony.
Też tak macie?
Chodziło mi właśnie o wyprogramowanie ich, w Vectrze dało się to zrobić za pomocą OP-com.
Ale to może na przyszłość.
--
Pozdrawiam
Piotr czeladnik
-
- Klubowicz
- Posty: 46
- Rejestracja: 13 maja 2023, o 08:25
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Radzyń Chełmińsk
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Opel Insignia - czeladnik
Ja zamontowałem tę konkretnie tuleje https://allegro.pl/oferta/2-0-cdti-uszc ... 3728947854 i już nie zamierzam tam zaglądać. Też miałem Vectra C i do diagnostyki miałem op-com super sprawa.